Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

sayfa 51

Çok kimse de şimdiki gerçekleri göremez tanıyamaz bilemez.Tarihdeki eski gerçekleri öğer ve onlara hayran olurlar.Bu çok yanlış bir şeydir.Çünkü eskinin devri geçmiştir.Padişah bu gün tahta çıkandır.Eski hükümdarın kanunu yürümez,bu aynen böyledir.Fakat sen onları inkar mı ediyorsun derler.O öyle değil.Onları ölmeden sağ da görmek gerekir. Onların hepsi bir zincir halkası gibi ,birbirine takılı uzanmış,ucunu sağdaki adama vermişler.Onlar;bir şey yapamaz değil,yaparlar da ,fakat sağdaki yaşayan gerçeğin eliyle yaparlar.Çünkü o da onun aynısıdır.Aralarında bir fark olmaz.Hemde hayattaki gerçekle konuşur hallaşırsın.Kelamından gönlün ferahlanır.Ya tarihdekini ne diye bilirsin.Ancak murat istersin,onu da işitip işitmediğini bilmezsin.

Bir de şu vardır ki bugünki insanların gelişmesiyle eski insanların gelişimi bir değildir.Önceki insanlarda ilim ,tahsil ,terbiye bu kadar değildi.Şimdiki insanlar çok farklıdır.94 yılında askere gittiğimde bölükte,bir tane mektep mezunu hatta okur yazar yoktu. Çağ değişiyor.

Bugün ,eski ile kıyaslanamaz.Bugünün evliyası eskinin evliyasının mürşidi sayılır.Onun için değerli okuyanlarım aklınızı eskiye yormayın.Her ne varsa bunda ,gün bu gün doğuyor,ayda bugün doğuyor.Yıldızlar da bugün ,hani geçmişte ne kaldı ,bir karanlık zindandan başka.Gün bugün ,saat bu saattir.Hak da mevcuttur.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

sayfa 55

SAHİBİL KUR'AN

Gerçek der ki "Kur an ben 'mişim,bildim anladım"

Biz bu sözü düşündük mütala eyledik.Nasıl kendisinin Kur an olduğunu mütala eylemiş.Kendisini tanımış olduğundan .Kafayı gafletten uyarmış ,sonra söylemiş bunu .

Benim canım efendim:İnsanların sözü Kur an dır.Çünkü söz ruhdan gelir.Ruh da Allah dandır.Bunun için gerçekler kelama geldiği zaman ,öyle bir hayranlıkla dinliyorsun.Kur an dan konuşuyor diyorsun.Beyhude adamlar da konuştuğu zaman öf başım ağrıdı ,boş konuşmalardan diyorsun Oysa o da söz,o da söz.İkisi de ruhdan geliyor.Niçin biri hayranlık kazanıyor da diğeri nefret?Bunun sırrı ne?

Bunun çözümünü yapmak için tarihe dönelim.Çünkü her şeyin aslı sende ,örneği dışardadır.Hz Muhammed e vahiy gelirdi.Okurluğu olmadığı için ,sır katibi tutmuş vahiyleri yazardı.Bir gün baktı ki vahiylere kalem katıyor.Yani kendi hesabına çeviriyor.Kızdı ,bunu oradan sürdü.Benden sonra gelen ,bunu bir mil sürsün dedi.Birinci ikinci halifeler sürdü,üçüncüsünün akrabası olduğundan sürmedi.Saraya aldı ve onun ölümüne sebep oldu.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Senin içinde bir Sahibi Kur 'an var .Kelamı orada kurup sana veriyor.Ne yazık ki söz doğru sana gelmiyor.Senin sır katibine veliriyor.O da senin nefsin .O sözü kendi istediği şekle döndürerek dışarı veriyor. Onun için dinlediğin zaman başın ağrıyor.

Gerçeklerin sözüne hayranlık duyduğunun sebebi ise onlar o sır katibi Hz Muhammed in emrini tutarak sürmüşler ,Onların sözü ,sır katibi olmadığı için onun eline değmeden dışarıya geliyor.Onun için hayran oluyorsun.Kur 'an diyorsun.Ne yazık ki gerçeklerde piyasada çok az,milyon da bile bulunmuyor.Onun için bu insanlar yalanı ,hoş sözü dinleye dinleye ,kendilerini yitirmişler .Bir daha da bulamıyorlar.Hz Muhammed in benden sonra sürün dediği nefse kucak açarak olan güçleri ile onu besliyorlar ve ölümlerine de sebep oluyor.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

sayfa 57
IŞIK KARANLIK

Mazharı sırrı hakikat Manayı mevlaymış
Ehli diller maneviyatı didarı alem imiş(Niyazi )

Bu deyimler çok ise de ,özeti bir noktadır.(ilim yolu) Maddiyat karanlıktır.İrfan ise ışıktır.Gafleti atan ,körlüğü atan ,aydınlığa girer.İlimden sonra da irfana girer.İki şey vardır:Görmek ve bilmek .Bu hal nedir ?Uyanmak ve ayıkmaktır .Uykuda olan birşeyi bilmez.Kör olan da birşeyi görmez ve göremez.Görmediği zaman da tanıyamaz.Bilmediği şeyi de anlayamaz.Özü bilmek,görmektir.Neyi görecek ,neyi de bilecek )(Adem Hak dır ,Hak Adem de var oldu)Adem mi görecek göz var mıdır ?Tanrı nın tek emri kendini bil buyruğudur.Kendini nasıl bilip nasıl da tanıyacaksın .İşte bu ilimle bilinmez.Çünkü ilim seni tarihe bağlar.Seni sana bildirmez.Tarihi olayları sana bildirir.Bu hayaldir.Amma irfana gelince,seni sana bildirir.Senden söyler,seni bahis eder.Seni kıyas eder.Çünkü kainatın varlığı Adem e verilmiştir.Tanrı da varlığını Adem e vermiştir.Tanrı da varlığını Adem e vermiştir.Gözünün gördüğü yerde ne varsa dikkat et hep Adem in elinden geçmiştir.Sen de bir ademsin ,Adem in bu kadar varlığını göremiyorsun ki ,sende seni görebilesin.İşte seni ve ademi ilim açıklamıyor,o ancak tarihi olayları açıklıyor ki,hayal ve karanlıktır.Çıkmaz yoldur.Çıkar yol sendedir.Kulağını aç duy,gözünü aç gör ki karanlıktan ışığa geçmiş olasın.Söz ve konuşmak sırdır.Sır da karanlık demektir.Eğer sözün içine girer de manasına erersen aydınlığa ışığa kavuştun demektir.Hem de irfana.İnsanlar her ilime giriyorlar,her meslek ve sanatı belleyip biliyorlar.Fakat ademin ilmine girmiyorlar ve çaba da göstermiyorlar.Gafil kalıyorlar.Oysa ki şu deyimi hiç de bilmeyen yoktur:"Hak Adem in özündedir."Ne yazık ki kimse de öze girmiyor.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

sayfa 59

öz deyince öze girilmez.Öz demek söz demektir.Sözünün içine girdiğin zaman özüne girmişsin demektir.

Bunun yolu üçtür.Adamı sevmek,inanmak,güvenmektir.Bunlar olmadıkça bu iç alemin semtine dahi yaklaşamazsın.Sevmesen ,inanmasan ,güvenmesen o adamdan daha ne bekliyebilirsin"Akıl gel beri gel beri/Gir gönüle nazar eyle/Dil söyler kulak işitir./Öten dile nazar eyle"Dilini bilmeyen ,dinini de bilmez,kendi halini de bilmez.Kör ve gafil ne bilir ne de görür.Işığı görmek için göz lazımdır..İrfan olmazsa göremezsin.

TANRI İNSANLARA MANEVİYATI NİÇİN VERMİYOR ?

Değerli okuyanlarım .Tanrı insanın en yakın ve en ciddi dostudur.En şevkatli anadan daha merhametlidir.Tanrı ister ki severek yarattığı insanları iyiliğin zirvesine çıkarsın.Fakat ya insanlar işinde gücünde Tanrı ile hiç de alakası yoktur çoğunun.

Dünyanın iki yolu vardır.Biri maneviyat ,diğeri maddiyattır. Maneviyat ,yokluk yolu ;maddiyat ,varlık yolu.Her ikisinin de kendine has tüzüğü vardır. Dünya halinin gelişiminde daima kendini meth eylersin.Birşeyler öğrensen bile ,kendine iyi bilgili desinler istersin.Namaz kılsan ,ibadet eylesen istersin ki sana sofu desinler.Bu vadide olupta kendini yokluğa sokarsan dünya adamlarının yanında gözden de düşersin.

Tanrı bu kabil işleri ve yürüyüşleri sevmez.Böyle olduğun zaman hiç Tanrı dan da birşey bekleme.Bu hareketler kişiyi dünyaya bağlar ve yakınlaştırır.Tanrı dan uzaklaştırır.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Tanrı nın gerçek yolu ise maneviyattır.Yani yokluk yolu .İnsanlar konuştukları zaman Allah ın evi gibi tertemiz derler.Demek ki Tanrı nın evinde başka bir varlık yoktur.Varlığını ne yapmıştır ?Ademe vermiştir.Kendisinde sadece yokluk kalmıştır.Onun için yokluğu sever varlığı sevmez.

sayfa 61

Nasıl ki "Hz Muhammed Ben ilmin şehriyim,Ali kapısı "demiş.Bana gelen Ali den geçer.Allah ın kapısı da Adem dir.Bir gerçek kişiyi sevmek bağlanmak kendini yetiştirmek için ondan izahat almak Tanrı ya bağlanmak ve Tanrı yı sevmekle olur.Tanrı nın varlığı ademdedir.Ademi kabullenmeyen Tanrı ya varamaz.Tanrı yı kabullenemez ve sevemez. Ademi don etti giyindi Allah.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Not :Bu bölümü mutlaka okuyun


TANRI NIN KUDRETİ ADEMİN HİKMETİ

Kuvvet,kudret Tanrı dandır.Yapılan işler ,olan olaylar ademin hikmetidir. Bildiğiniz gibi Tanrı gökten inip de hiç bir iş yapmaz.Her şeyi insanlar yapar.Çünkü insanda Tanrı nın kuvveti kudreti vardır.Her şeyi yine O nun izni ile yapmayı başarırlar ve becerirler.Tanrı Kur an da bazı yerlerde 7 kuvvetim azametim üzere yemin ederim der. Bu yedi kudreti nerede ve nasıldır.Allah ın bir ardiyesi veyahut da bir deposu mu vardır ki bunları saklasın.

Sevgili okurlarım .Tanrı nın deposu ,ardiyesi Adem in vücudundadır.İcap eylediği zaman ademe kullandırır.Yedi kudret dediği ,ademin cemaullahında ki yedi noktadır;2 göz ,2 kulak,2 burun (not kitapta 2 burun diye yazıyor
)1 de ağız hepsi 7 eder.14 Masumu Paklar derler o da cemali veçhindedir.1 saç ,2 kaş ,2 kirpikler ,sakal ,bıyık ki eder 7 ,yedi de yukarıda saydıklarım 14 eder.Gerçeğin biri der ki "yedi asıl beşin feridir."Bu yukarıdı zikrettiğim yedi noktadır,feri dediği de insanda olan beş duyudur.Başka bir deyimle işitmek ,duymak,anlamak ,bilmek ve bildirmek.Başka bir deyimle hayal,heves,akıl ,din ,iman .Hevesin muhabbete olunca Muhammed e bağlı olursun ki,Tanrı ya da yar olasın.Tanrı demek tanımak demektir.Allah demek almaktır.Muhammed muhabbettir.Ali aşkıdır keremdir.Ali Keramullahi Vechi diyorlar.Aynayı didar derler.Hadis "mümin müminin aynasıdır"demiş .Demek oluyor ki karşıya ,zevkle şevkle bir insanın yüzüne baktığın zaman kendini görürsün.Çünkü o da sensin ,senden ayrı değildir.İşte bu insanlar bunları bilmediği için ademe küfür edip dolan yalan yapıyorlar.Oysa ki her ne yapsa kendine yapıyor farkında değildir.İnsan kendi didarına küfür edebilir mi ?Ediyorlar .Neden ?Çünkü gafildir.Kafa gaflettedir.Ne darı ,ne de didarı bilir.Ulu ortaya gövde büyütür gider.Oysa mallar da gövde büyütüyorlar.Onların hiçbirşeyden anladıkları yoktur.Malların eti yeniyor ,yünü de giyiliyor.İnsanınkin de o da yok.Öldüğü zaman ,kokupda kendilerini acizlendirmesin diye toprağa gömüyorlar.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

sayfa 62

sevgideğer okurlarım.Görüyorsunuz ya insanoğlu kutsal ,en büyük ,münevver bir yaratılışa varlığa sahip iken ,bilgisizlik ve gafillik yüzündenen adi bir mahluk sıfatına giriyor. İşte Tanrı bunları aziz ve yüce ,hem de yer yüzüne halife olarak yarattığından üzülmez mi ?Çünkü Allah ademi mukaddes en iyi bir varlık yarattı,hatta don eyledi giydi.Senin içindeki Allah dır Ne yazık ki adem kendisini tanımadığı için tamamlamadığı için en adi duruma düşüyor.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

HALK SOHBETLERİ DOYURUCU OLMAZ

sayfa 66

Esnaf ve ticaretle uğraşan kesim ,konuştuğu zaman şunu aldım bunu sattım ,kar ettim ,ziyan ettim gibilerinden konuşurlar.Ziraat ile uğraşan kesim ise ,şunu ektim,bunu kaldırdım ,iyi mahsul oldu,iyi olmadı gibi sözler konuşurlar.Kuş besleyen ,tavukçuluk yapan arıcılık eden kesim aynı sözler ile konuşurlar. Namaz ehlide ;farzdan ,sünnetten ,vakit namazlarından ,sevaptan ,günahtan konuşurlar.Tarikat ehli kesimine gelince ;şu duayı okudum,bunu okudum ,sevabı çokmuş,günahı azmış ,tarihteki gerçekler şöyle yapmış,böyle yapmış derler.Alimlere gelince tüm tarihi olayları insanlara aktarırlar.Bilmeyen zavallılar da ,ne güzel konuşuyor diyerek hayranlıkla onları dinlerler.Şöyle yaparsan sevap kazanırsın ,böyle yaparsan günah kazanırsın ,insan hakkını gözeteceksin ,anaya babaya saygı ve hizmet edeceksin .Konu komşu ile iyi ilişkide olacaksın .Gibi sözlerle vakitlerini sohbetlerini sürdürürler.

Saygıdeğer okurlarım.Bunlar vakit geçirmekten öteye gitmez.Ancak bu sözler de olmasa bilgisiz insanlar daha da kötüleşir ve kötü işler yapar.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Bir Bektaşi Kitabından ilginç Bölümler/ İrfan Yolu

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Not :Bizim köyde bu kitapları okuyan,evinde bulunduran tanıdığım insanlar, bu kitapların yazarını ermiş evliya zannettikleri gibi kendilerini de nefsini yenmiş gibi göstermeye çalışıyorlar ama yaptıklarına ve yaşamlarına baktığımızda alakası bile yok.Peygamberimizin (saa) ve 12 İmamlarımızın (onlara selam olsun ) Allah a (ac) bakışından haberleri olmadığından ,daha doğrusu kaynak sıkıntısı yaşandığından Sunni Tasavvufi Sufist görüşü Alevilik olarak biliyorlar.Allah inancında yanılan insanlar diğer inançlarda da yanılırlar malesef ve Allah a (ac)ulaşıyoruz derken kendilerine ulaşırlar.

Bektaşi babasının zırvalarının özünü yazmaya devam ediyorum...
Cevapla

“Bektaşi Kaynakları” sayfasına dön