Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sonra Bektaşilikte insan kavramı demiş anlatmışta anlatmış,Referans örnek olarakta sebatayist mason Bektaşi büyüğü Bedri noyanın görüşlerini sunmuş,
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh:67 de ‘Bektaşi öğretisinin temelinde insana saygı yatar,bu saygı insan tanrı beraberliği inanışının yansıması ve ibadetin özüdür diyerek
bilindik Batıni yorumunu yapmış,Hani söz doğru ama maksat batıl derler ya aynı durum,
Zaten Bedri noyandan alıntıyla her iyi insan bektaşidir diye bitirmiş,
Bu sözü anlayan anladı zaten,
Kulluğa ibadete ne gerek var,iyi insan ol yeter!!!
bilindik Batıni yorumunu yapmış,Hani söz doğru ama maksat batıl derler ya aynı durum,
Zaten Bedri noyandan alıntıyla her iyi insan bektaşidir diye bitirmiş,
Bu sözü anlayan anladı zaten,
Kulluğa ibadete ne gerek var,iyi insan ol yeter!!!
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;71-86 arası işlediği konu başlıkları şöyle;
Modern hayatta kişilik ve önemi
Kendini bilen rabbini bilir
İnsan kendine dost olmalıdır
İnsan kendine güvenmelidir
Modern hayatta kişilik ve önemi
Kendini bilen rabbini bilir
İnsan kendine dost olmalıdır
İnsan kendine güvenmelidir
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;87 de Arifler hem arıdır hem arıtıcı
diye başlık atmış
Basri baba(taptık) isimli Sünni tasavvufcu 1875 yılında doğan ve kadiri nakşi Rufai tarikatlarınada giren birisinin hayatını anlatmış sözlerinden 5 sayfa şiirlerle örnekler vermiş,
Sh;97 de Beyazıd bistami isimli Sünni tasavvufcuya yer vermiş ve 110.sayfaya kadar bu adamdan bahsetmiş,
Sh;111 de Nefsine ağır geleni kimseye tatbik etmemek başlığını atmış ve 132.sayfaya kadar empati önyargı gibi konuları işlemiş
diye başlık atmış
Basri baba(taptık) isimli Sünni tasavvufcu 1875 yılında doğan ve kadiri nakşi Rufai tarikatlarınada giren birisinin hayatını anlatmış sözlerinden 5 sayfa şiirlerle örnekler vermiş,
Sh;97 de Beyazıd bistami isimli Sünni tasavvufcuya yer vermiş ve 110.sayfaya kadar bu adamdan bahsetmiş,
Sh;111 de Nefsine ağır geleni kimseye tatbik etmemek başlığını atmış ve 132.sayfaya kadar empati önyargı gibi konuları işlemiş
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;133 de İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır
diye başlık atmış tabi hacı bektaştan naklederek ama yine bu sözde bektaş adına uydurulduğu için kaynak verilememiş,
Bedri noyanın her iyi insan bektaşidir sözünü tekrarlamış,Atatürkün hayatta en hakiki mürşid ilimdir sözüne atıfta bulunmuş,
diye başlık atmış tabi hacı bektaştan naklederek ama yine bu sözde bektaş adına uydurulduğu için kaynak verilememiş,
Bedri noyanın her iyi insan bektaşidir sözünü tekrarlamış,Atatürkün hayatta en hakiki mürşid ilimdir sözüne atıfta bulunmuş,
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;146 da Nebiler veliler insanlığa tanrının hediyesidir
diye başlık atmış,
Üçler beşler sayılmış ,
Yedilerde malüm İSMAİLİ uydurmaya yer vermiş(Hatayi nesimi, fuzuli kul himmet,virani yemini,pir sultan) sayılmış,Mevlana ,yunus kaygusuz neden yok sorusuna cevap aramamış tabi neden 7 sayısının sırrınada! girmemiş?
Sonra 12 imamlardan birkaç satır bahsetmiş,
Sh;155 de Alevilikte kırklar demiş 23 ü erkek 17 si kadın diye tekrarlamış isim ve kaynak vermemiş tabi)))
Ama şu çok ciddi! Ve önemli! Açıklamayı yapmış;
Bu kırk ermiş dünyanın çeşitli zamanlarında insan suretinde yeryüzüne gelmişler,ölümlerinden sonrada değişik donlarda(başka kimlikte) yaşadıkları ve dünya durdukça da yaşayacakları kabul edilmektedir.
Bu hangi dinin görüşü anlayamadım!
Ama 12 imamların görüşü olmadığını biliyoruz,
diye başlık atmış,
Üçler beşler sayılmış ,
Yedilerde malüm İSMAİLİ uydurmaya yer vermiş(Hatayi nesimi, fuzuli kul himmet,virani yemini,pir sultan) sayılmış,Mevlana ,yunus kaygusuz neden yok sorusuna cevap aramamış tabi neden 7 sayısının sırrınada! girmemiş?
Sonra 12 imamlardan birkaç satır bahsetmiş,
Sh;155 de Alevilikte kırklar demiş 23 ü erkek 17 si kadın diye tekrarlamış isim ve kaynak vermemiş tabi)))
Ama şu çok ciddi! Ve önemli! Açıklamayı yapmış;
Bu kırk ermiş dünyanın çeşitli zamanlarında insan suretinde yeryüzüne gelmişler,ölümlerinden sonrada değişik donlarda(başka kimlikte) yaşadıkları ve dünya durdukça da yaşayacakları kabul edilmektedir.
Bu hangi dinin görüşü anlayamadım!
Ama 12 imamların görüşü olmadığını biliyoruz,
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
4 kapı 40 makam tekerlemesinden sonra ,peygamberlerin gönderiliş sebepleri,sıfatları gibi konuları işlemiş,
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;169 da Düşmanın dahi insan olduğunu unutmamak başlığını atmış
72 millete bir bakmak hoşgörü incinsende incitme türü tekerlemelerden sonra
sh;184 te zahir batınla ilgili şu cümleyi kullanmış;
Bektaşilikte zahirde İmam Cafere uyulur,ancak hacı bektaş velinin biçimlendirdiği bu sistem Caferilik bağlamı içerisinde görünmesine karşın tam bir Caferilik (bugünkü anlamda Şiilik) sergilenmez,şiliğin batını yanını geliştirir,
Aleviyim diyenler Şah İsmail ve Pir sultandan bu yana kendilerinin Caferi olduğunu söylemişler ancak çok detaylı fıkıh bilgisi içeren mezhebin ayrıntılarını(füru) öğrenememişler ve bu boşluk kültür örf adet ve duyumlarla dolmuştur,yani içi boş kalmıştır zira ne okulları olmuş nede hocaları olmuştur,
Şimdi bizler olması gerekeni yaparak Caferiliğin içini doldurmaya çalışınca da bize şii yada şeriatçı derlerken bu açmazlarını da bazıları Batıni Caferilik ibaresiyle de doldurmaya çalışıyorlar,
72 millete bir bakmak hoşgörü incinsende incitme türü tekerlemelerden sonra
sh;184 te zahir batınla ilgili şu cümleyi kullanmış;
Bektaşilikte zahirde İmam Cafere uyulur,ancak hacı bektaş velinin biçimlendirdiği bu sistem Caferilik bağlamı içerisinde görünmesine karşın tam bir Caferilik (bugünkü anlamda Şiilik) sergilenmez,şiliğin batını yanını geliştirir,
Aleviyim diyenler Şah İsmail ve Pir sultandan bu yana kendilerinin Caferi olduğunu söylemişler ancak çok detaylı fıkıh bilgisi içeren mezhebin ayrıntılarını(füru) öğrenememişler ve bu boşluk kültür örf adet ve duyumlarla dolmuştur,yani içi boş kalmıştır zira ne okulları olmuş nede hocaları olmuştur,
Şimdi bizler olması gerekeni yaparak Caferiliğin içini doldurmaya çalışınca da bize şii yada şeriatçı derlerken bu açmazlarını da bazıları Batıni Caferilik ibaresiyle de doldurmaya çalışıyorlar,
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;196 da Düşünce karanlığına ışık tutanlara ne mutlu başlığı atılmış ve
İlim düşünce,bilgili insan ,türk-islam alimlerinin buluşları gibi konuları işlemiş
Sh;217 de Hiçbir milleti ve insanı ayıplamayınız başlığı altında 72 millet anlayışını aktarmış
Sh;239 da insan cemali sözünün güzelliğidir başlığını atmış ve sevgi saygı insan hakları ,türkün yaratılışındaki güzelliklerden bahsetmiş,
Sh;256 da Eline beline diline sahip olmak başlığıyla klasik çalma çırpma helal kazan vs gibi konuları aktarmış,buna praler gördüğü Ahiliğin kurallarını aktarmış,Bektaşi yalan söylemez diye bir başlık atmayıda ihmal etmemiş,
Yine Bektaşi koğuculuk yapmaz,iftira atmaz,gönül kırmaz, gibi savunmalardan sonra
Sh;290 da marifet ehlinin ilk makamı edeptir başlığı atmış,
Edeple ilgili aktarımlardan sonra
Sh;294 te Abdal musada ikrar nedir nasıl alınır? Başlığını atmış,klasik ikrar ve merasimini anlatmış
İlim düşünce,bilgili insan ,türk-islam alimlerinin buluşları gibi konuları işlemiş
Sh;217 de Hiçbir milleti ve insanı ayıplamayınız başlığı altında 72 millet anlayışını aktarmış
Sh;239 da insan cemali sözünün güzelliğidir başlığını atmış ve sevgi saygı insan hakları ,türkün yaratılışındaki güzelliklerden bahsetmiş,
Sh;256 da Eline beline diline sahip olmak başlığıyla klasik çalma çırpma helal kazan vs gibi konuları aktarmış,buna praler gördüğü Ahiliğin kurallarını aktarmış,Bektaşi yalan söylemez diye bir başlık atmayıda ihmal etmemiş,
Yine Bektaşi koğuculuk yapmaz,iftira atmaz,gönül kırmaz, gibi savunmalardan sonra
Sh;290 da marifet ehlinin ilk makamı edeptir başlığı atmış,
Edeple ilgili aktarımlardan sonra
Sh;294 te Abdal musada ikrar nedir nasıl alınır? Başlığını atmış,klasik ikrar ve merasimini anlatmış
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hacı Bektaşın 14 sırrı kitabının eleştirisi
Sh;301 de Ehli Beyt aşkına abdest nasıl alınır? Demiş
ve Sünni Hanefi fıkhına göre abdest tarifi yapmış,adına tarikat abdesti dedikten sonra bu abdestin ahlaksızlıkla bozulacağı bilgisini vermiş,
ve Sünni Hanefi fıkhına göre abdest tarifi yapmış,adına tarikat abdesti dedikten sonra bu abdestin ahlaksızlıkla bozulacağı bilgisini vermiş,