biralevi yazdı:Yazar 21.sayfada Baba Resul olayının başlangıç tarihi ; On Muharrem
Diye bir başlık atmış ve şöyle yazmış
Elvan çelebinin kaydettiğine göre olay On muharrem gününde başlamıştır.
Çahar-şenbe Muharram’un onu
Hükm-i Allah resm-i gerdunı
Bu müridler günine irdi gamam
Oş bu tarih çünküm oldı tamam diyor.
Yani niyeti şu Baba Resulü alevi! Önderi! Olarak sunacak ya ,onun yaptığı savaşında Muharremin onunda başlatarak buradan bu olaya ve babaya kutsallık kazandırmak istiyor,Çünkü biliyorki Aleviler açısından Muharremin onu kutsal bir gün,Kerbela şehitlerinin katledildiği gün ve baba resul olayınıda bununla irtibatlandırarark baba resulü kutsamış oluyor,kutsadığını düşünüyor,bunun içinde Evliya çelebinin anlatımını bile çarpıtmayı göze alıyor.
OYSA
Evliya çelebinin bu mısraları ‘Menakıbul kudsiyede ‘Peygamberlerin ve dostlarının başına gelen musibetler’ dasılı yada başlığı adı altında sunuluyor ve sunulanda sadece bu dört cümle değil,
Geldük imdi hudayegan-ı veli
Ol durur ol dinen ki kudret eli
Diye başlayan beytte yazarın verdiği beytin öncesinde
Çünki tarih-i Ahmed-i muhtar
Hılz oldı görün ne fitne kopar
Çahar-şenbe Muharram’un onu
Hükm-i Allah resm-i gerdunı
Bu müridler günine irdi gamam
Oş bu tarih çünküm oldı tamam
İy diriğa ki bu cihan-ı hasis
Harca sürer çi ray u çi kıssis
Bu düne güne ömür döymez
Bu eşer degme gönüle uymaz
……
…….
Nevha-i Nuh narı İbrahim
Hal-i Eyyüp vaktı kubhi azim
Diye bazı peygamberlerinde isimlerinden ve durumlarından bir kelime ile bahsederek beyt devam ediyor,
Evliya Çelebi Peygambere önceden bazı olayların yada kerbelanın bildirildiğini ,bu sınavında peygambere denk geldiğini bu şekilde anlatmaya çalışmışken , yazar bunu nasıl çarpıtıyor,
Yani Baba resul olayıyla beyitlerin ilgi ve alakası olmadığı gibi bu beyitlerde de baba resulün adıda ,olayıda geçmiyor.
Tüm bu beyitlerden Baba Resul olayının On muharremde başladığı sonucunu çıkaran bir araştırmacıya ! PES yada anladığı dille EDEP YAHU demek gerekiyor….
Yani deseki konu başlığına uygun olarak baba resulünde başından böyle bir bela geçti dese böyle yorumlasa bir derece anlayışla karşılanabilir ama buradan olayın on muharremde başladığını söylemek iddia ettiği düşüncelere yakışmıyor,
On muharreme emeviler bir sürü olay eklediler ve Aşura gününü çarpıtmaya çalıştılar anlaşılan şimdi demekki yeni ekler de geliyor,
Hacı Bektaşın ‘İmam Hüseyin Mateminde Muharremin 10.günü topluluk dergahımızda olsun! Şeklindeki uydurma sözünü tekrar edip dip notta kanıt olarak ‘Mezopotamyadan anadoluya Alevi erenlerin ilk savaşı,Hamza Aksüt ’ isimli eseri delil ! olarak sunmuş.
Aksüt’ün sözü geçen eserine baktığımızda bu bilgiyi Velayetnamenin,84.sayfasından aktardığını dip not olarak işlemiş ama sanıyorum velayetnamede olmayan bu aktarımı velayetnameye bakmaksızın bir yerlerden alıp yazmış ve aldığı kaynağıda yazmamış .
Yine yazar Aksüt ; Baba Resul olayının On muharremde başladığı şeklindeki bilgiyi yani
Çahar-şenbe Muharram’un onu
Hükm-i Allah resm-i gerdunı
Bu müridler günine irdi gamam
Oş bu tarih çünküm oldı tamam
şeklindeki dizeleri Lütfi Kaleli ‘Mevlana yunus ve Hacı Bektaş’ isimöli kitaptan aldığını yazmış
yani Baba Resul Olayının Muharremin Onunda başladığı uydurmasını ilk Olarak Lütfi Kaleli yapmış,Hamza Aksüt bu bilgiyi kitabında hiç araştırmadan kullanmış ve Muharrem Uçanda bu bilgiyi aynen alıp bize eleştiri ! olarak kullanmış.Sanırım bundan sonraki bektaşi araştırmalarında da huyları gereği bu yalan bilgi yer alacak.