Alıntı bir yazı devamı linkte
BİRİNCİ KONU; LANET KELİMESİNİN MANASI HAKKINDADIR.
ARAP LÜGATINDA LANET KOVMAK, UZAKLAŞTIRMAK, BEDDUA ETMEK MANALARINA GELİR. ZAMEHŞERİ "EL-ESAS1" İSİMLİ KİTABINDA ŞÖYLE DİYOR; Allah İBLİSE LANET ETTİ. YANİ İBLİSİ CENNETİNDEN KOVDU VE MELEKLERİN YANINDAN UZAKLAŞTIRDI.
İNSAN DUA MAKAMINDA BİRİSİNE, Allah ONA LANET ETSİN DERSE MANASI ŞU OLUR; YANİ Allah ONU KOVSUN VE RAHMETİNDEN UZAKLAŞTIRSIN. BURADAKİ KOVMAK VE UZAKLAŞTIRMAKTAN MAKSAT AZAP VE İKABIN NAZİL OLMASI DEMEKTİR.
İKİNCİ KONU; ACABA LANETE MÜSTEHAK OLAN VE LANETİ HAK EDEN BİRİSİNE LANET ETMEK İBADETMİDİR?
EVET LANETE MÜSTAHAK OLAN BİRİSİNE LANET ETMEK İBADETTİR. NAMAZ İBADETİNİN NASIL SEVABI VARSA LANETE MÜSTAHAK OLANA DA LANET ETMENİN SEVABI VARDIR. ZİRA Allah KURANI KERİMDE BAZI AYETLERDE LANET ETMİŞ VE BAZI AYETLERDE DE LANET EDİLMESİ İÇİN EMİR BUYURMUŞTUR.
ÖRNEĞİN; "ALLAHIN LANETİ KAFİRLEREDİR" (BAKARA-89)
"AYETLERİMİZİ İNKAR ETMİŞ VE KAFİR OLARAK ÖLENLERE GELİNCE İŞTE, ALLAHIN, MELEKLERİN VE TÜM İNSANLARIN LANETİ ONLARIN ÜZERİNEDİR" (BAKARA-161)
"İNDİRDİĞİMİZ AÇIK DELİLLERİ VE HİDAYETİ GİZLEYENLER VARYA İŞTE ONLARA HEM Allah LANET EDER HEMDE BÜTÜN LANET EDİCİLER LANET EDER" (BAKARA-159)
"BUNLAR ALLAHIN LANETLEDİĞİ KİMSELERDİR.ALLAHIN RAHMETİNDEN UZAKLAŞTIRDIĞI (LANETLİ) KİMSEYE GERÇEK BİR YARDIMCI BULAMAZSIN" (NİSA-52)
"ONLARI CUMARTESİ ADAMLARI GİBİ LANETLEMEDEN ÖNCE , SİZE GELENLERİ DOĞRULAMAK ÜZERE İNDİRDİĞİMİZE İMAN EDİN. ALLAHIN EMRİ MUTLAKA YERİNE GELECEKTİR" (NİSA-47)
"BİLİNİZ Kİ ALLAHIN LANETİ ZALİMLERİN ÜZERİNEDİR" (HUD-18)
"Allah VE RESULÜNÜ İNCİTENLERE Allah DÜNYADA VE AHİRETTE LANET ETMİŞ VE ONLAR İÇİN HORLAYICI BİR AZAP HAZIRLAMIŞTIR" (AHZAB-57)
KURANI KERİMDE KONU HAKKINDAKİ AYETLER YAZDIKLARIMIZDAN ÇOK DAHA FAZLADIR. YUKARIDAKİ AYETLERDE GEÇEN "MELEKLER VE TÜM İNSANLAR LANET EDER" VEYA "Allah VE LANET EDİCİLER LANET EDER" CÜMLELERİ, ALLAHIN MELEKLERE VE LANET EDİCİLERE LANETE MÜSTAHAK OLANLARA LANET EMRİ VERDİĞİNİ GÖSTERİR.
KURANI KERİMDE LANET KELİMESİNİN BİR ÇOK YERDE DEFALARCA GEÇMESİ, LANETİN Allah KATINDA EN BEĞENİLEN İBADETLERDEN BİRİSİ OLDUĞUNUN KANITIDIR. DOLAYISIYLA LANETİ NEHYEDEN İNSANLAR İBADETTEN NEHYETMİŞ OLURLAR. ELBETTE HER İBADETİN YERİ VE ZAMANI OLDUĞU GİBİ LANET İBADETİNİNDE KENDİSİNE ÖZGÜ YERİ VE ZAMANLARI VARDIR.
Allah MÜBAHALE AYETİNDE NECRANLILARA KARŞI, RESULÜNE ONLARI LANETE DAVET ETMESİNİ ŞÖYLE BUYURMUŞTUR; "...SONRA DA DUA EDELİM DE ALLAHTAN YALANCILAR ÜZERİNE LANET DİLEYELİM" (AL-İ İMRAN-61) SONUNDA NECRANLILAR LANETLEŞMEYİ KABUL ETMEDİLER VE SÜLH YOLUNU TERCİH ETTİLER.
HAZRETİ RESULÜ EKREM SALLALLAHU ALEYHİ VE ALİHİ VESELLEM ŞÖYLE BUYURMUŞTUR; "ALLAHIN LANETİ YALANCILARIN ÜZERİNE OLSUN"
EBU SUFYAN RESULULLAH (S.A.A) E KARŞI ŞİİR OKUDUĞUNDA O HAZRET ŞÖYLE BUYURMUŞTUR; ALLAHIM BEN ŞİİRİ SEVMEM VE ŞİİR BANA YAKIŞMAZ. ALLAHIM ONUN ŞİİRİNİN HER BİR HARFİ KARŞILIĞINDA ONA BİN DEFA LANET ET."
HAZRETŞİ ALİ ALEYHİS SELAM FARZ NAMAZLARININ KUNUTUNDA BİR GRUBA LANET EDİYORDU. ONLAR, MUAVİYE, AMR B. AS, EBU MUSA EŞ'ARİ VE EBUL AVAR İDİ.
HAZRETİ ALİ ÇOK HELİM VE AFFEDİCİ BİR İNSAN OLMASINA RAĞMEN BAZILARINA LANET ETMİŞTİR.BUDA LANETİN İBADET OLDUĞUNU GÖSTERİR.
EHLİ SÜNNET TARİHÇİLERİNDEN BAZILARI, AİŞENİN OSMANA VE OSMANINDA AİŞEYE LENET ETTİĞİNİ YAZMIŞLARDIR.
ŞİA ESERLERİNDE HAZRETİ ALİ ALEYHİS SELAMIN BAZEN NAFİLE NAMAZLARINDA KUREYŞİN İKİ PUTU...NA LANET ETTİĞİ NAKLEDİLMİŞTİR.
ŞEYH TUSİ "TAHZİB-UL AHKAM"DA İMAM CAFER SADIK ALEYHİS SELAMIN NAMAZDAN SONRA DÖRT ERKEĞWE LANET ETTİĞİNİ NAKLETMİŞTİR.
HAZRETİ HASAN ALEYHİS SELAM MUAVİYE İLE ARALARINDA GEÇEN OLAYLARDA, MUAVİYE VE YANDAŞLARINA LANETLER ETMİŞTİR.
ŞİANIN EL- KAFİ GİBİ HADİS KAYNAKLARINA VE İMAMLARDAN NAKLEDİLEN DUALARA ,ZİYARENAMELERE BAKACAK OLURSAK, LANETİN DİNİN İÇİNDE OLDUĞU VE İLAHİ ŞİARLARDAN OLDUĞU ANLAŞILIR.
ÜÇÜNCÜ KONU; LANETE MÜSTAHAK OLANA LANET ETMEK VACİPMİDİR YOKSA CAİZMİDİR?
Allah KENDİ VELİLERİ VE EVLİYALARINI SEVMEYİ VE ONLARA MUHABBET BESLEMEYİ İNANANLARA VACİP ETMİŞ VE DÜŞMANLARINDAN DA BERAAT ETMEYİ VACİP ETMİŞTİR. ZİRA Allah ŞÖYLE BUYURUYOR; ALLAHA VE AHİRET GÜNÜNE İNANAN BİR TOPLUMUN-BABALARI, OĞULLARI, KARDEŞLERİYAHUT AKRABALARI DA OLSA- ALLAHA VE RESULÜNE DÜŞMAN OLANLARLA DOSTLUK ETTİĞİNİ GÖREMEZSİN. (MÜCADELE-22)
ES-SİHAH,AYETİ KERİMEDE GEÇEN"HADDELLAH" (ALLAHA DÜŞMANLIK) KELİMESİNİ ŞÖYLE MANALANDIRMIŞTIR; ALLAHA DÜŞMANLIK, YANİ ALLAHIN SANA VACİP ETTİĞİ ŞEYLERİ MEN ETMEK VE ONLARA MUHALİFET ETMEKTİR.
YİNE Allah ŞÖYLE BUYURUYOR;"CEHENNEM EHLİ OLDUKLARI ONLARA BELLİ OLDUKTAN SONRA, AKRABA DAHİ OLSALAR(AALLAHA) ORTAK KOŞANLAR İÇİN AF DİLEMEK NE PEYGAMBERE YARAŞIR NEDE İNANANLARA. İBRAHİMİN BABASI İÇİN AF DİLEMESİ , SADECE ONA VERDİĞİ SÖZDEN DOLAYI İDİ. YOKSA ONUN ALLAHIN DÜŞMANI KENDİSİNE BELLİ OLUNCA ONDAN UZAKLAŞTI." (TEVBE,113-114)
BU AYETLER ALLAHIN DÜŞMANINA KARŞI DÜŞMAN OLMANIN VE ONLARDAN BERAAT ETMENİN VACİP OLDUĞUNU GÖSTERMEKTEDİR. HATTA BUNUN İMANIN BİR PARÇASI OLDUĞUNA BİLEDELALET EDER. DOLAYISIYLA BUNA MUHALİFET EDENİN MÜMİN OLMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR.ZİRA DÜŞMANI SEVMEK VELİNİN VİLAYETİNDEN ÇIKMAK OLACAKTIR. NASIL ALLAHI VE DOSTLARINI SEVMEYİ TERKETMEK HARAM İSE AYNI ŞEKİLDE ALLAHIN DÜŞMANLARININ VE ALLAHIN DÜŞMANLARININ DOSTLARININ SEVGİSİNE GİRMEK DE HARAMDIR.
ŞİA VE EHLİ SÜNNET RESULÜ EKREM (S.A.A) DEN ŞÖYLE NAKLEDERLER; KENDİ ZAMANININ İMAMINI TANIMADAN ÖLEN CAHİLİYE ÖLÜMÜ İLŞE ÖLMÜŞTÜR.
BU HADİS İMAMETİN USULU DİNDEN OILDUĞUNU VURGULAYAN EN AÇIK DELİLLERDEN BİR TANESİDİR. BU HADİSİN İÇİNE ŞAMİL OLMAYANLAR YANİ İMAMINI TANIMAYANLAR, Allah VE RESULÜNÜN DÜŞMANLIK DAİRESDİNE GİRMİŞ OLURLAR.
KONU HAKKINDA ÖZELLİKLE DİKKATLERİ ŞU AYETE ÇEKMEK İSTİYORUM;" Allah VE RESULÜNÜ İNCİTENLERE Allah DÜNYADA VE AHİRETTE LANET ETMİŞ VE ONLAR İÇİN HORLAYICI BİR AZAP HAZIRLAMIŞTIR."(AHZAB-57)
TARİHE BAKTIĞIMIZDA ÖZELLİKLE KUREYŞİN İKİ PUTU VE YANDAŞLARI HAZRETİ FATIMA ALEYHA SELAMI İNCİTMİŞLRER VE ONA EZİYETLER ETMİŞLERDİR. HAZRETİ FATIMA ALEYHA SELAMI DA İNCİTEN VE EZİYET EDEN HER KİM OLURSA OLSUN MEL'UNDUR.
TARİHE BAKTIĞIMIZDA Allah PEYGAMBERİNDEN SONRA FEDEK HURMALIĞI KONUSUNDA HAZRETİ FATIMA ALEYHA SELAMA EZİYETLER ETTİLER. BİRİNCİ OLAN, BİZ PEYGAMBERLER MİRAS BIRAKMAYIZ BİZDEN GERİYE KALANLAR SADAKADIR ŞEKLİNDE BİR HADİS UYDURARAK FEDEĞİ GASPETTİLER. OYSA Allah PEYGAMBERİ ŞÖYLE BUYURMUŞTU; BEN SİZLERE İKİ AĞIR EMANET BIRAKIYORUMBU İKİSİNE SARILDIĞINIZ MÜDDETÇE ASLA YOLDAN ÇIKMAZSINIZ. O İKİ EMANET ALLAHIN KİTABI VE İTRETİM- EHLİBEYTİMDİR.Allah RESULÜNÜN BIRAKMIŞ OLDUĞU İKİ EMANETİN HER İKİSİDE FEDEK KONUSUNDA FALANCANIN SÖZLERİNE VE FİİLLERİNE MUHALİFTİR. İLK İKİNİN FEDEK OLAYINDA FATIMA ALEYHA SELAM İLE ALİ ALEYHİS SELAMIN SÖZÜNÜ REDDETMELERİ, ALİ, HASAN VE HÜSEYN ALEYHİMUS SELAMIN ŞAHİTLİĞİNİ KABUL ETMEMELERİ O İKİSİNİN KÜFRÜNE AÇIK BİR DELİLDİR. ZİRA O İKİSİ Allah VE RESULÜNÜN, FATIMA,ALİ,HASAN VE HÜSEYN ALEYHİMUS SELAMIN DOĞRULUK,SADAKAT,PAK VE MASUM OLDUKLARI HUSUSUNDAKİ ŞAHİTLİKLERİNİ İNKAR VE REDDETMİŞLERDİR. Allah AHZAB SÜRESİ 33. AYETTE VE RESULÜ EKREM SALLALLAHU ALEYHİ VE ALİHİ VESELLEM DE BİR ÇOK HADİSİNDA FATIMA,ALİ,HASAN VE HÜSEYN ALEYHİMUS SELAMIN PAK VE MASUMLUĞUNA ŞAHİTLİK ETMİŞLERDİR. ONLAR VE YANDAŞLARIDA BU ŞAHİTLİĞİ KABUL ETMEMİŞ VE REDDETMİŞLERDİR.
ÜÇÜNCÜ FİGÜRANA GELİNCE: HAMİDİ ŞU AYETİN "SİZİN ALLAHIN RESULÜNÜ ÜZMENİZ VE KENDİSİNDEN SONRA ONUN HANIMLARINI NİKAHLAMANIZ ASLA CAİZ OLAMAZ"(AHZAB-53) TEFSİRİNDE ŞÖYLE NAKLEDİYOR; EBU SELEME VE HÜSEYN B. HEZAFE ÖLDÜKLERİNDE RESULÜ EKREM (S.A.A) O İKİSİNİN HANIMI İLE EVLENDİ.O İKİ HANIM ÜMMÜ SELEME İLE HAFSA İDİ. BUNU ÜZERİNE TALHA VE ÜÇÜNCÜ FİĞÜRAN ŞÖYLE DEDİLER: BİZ ÖLDÜĞÜMÜZDE MUHAMMED BİZİM KADINLARIMIZLA EVLENİYOR AMA O ÖLDÜĞÜNDE BİZ NEDEN ONUN HANIMLARI İLE EVLENMEYELİM! VALLAHİ O ÖLDÜĞÜNDE BİZDE ONUN HANIMLARI İLE EVLENMEK İSTEYECEĞİZ. TALHA AİŞEYİ ÜÇÜNCÜSÜ İSE ÜMMÜ SELEMEYİ DÜŞÜNÜYORDU. BUNU ÜZERİNE ŞU AYET NAZİL OLDU VE ONLARI BUNDAN NEHYETTİ; "SİZİN ALLAHIN RESULÜNÜ ÜZMANİZ VE KENDİSİNDEN SONRA ONUN HANIMLARINI NİKAHLAMANIZ ASLA CAİZ OLAMAZ...BİR ŞEYİ AÇIĞA VURSANIZDA ,GİZLESENİZDE ŞÜPHE YOKKİ Allah HER ŞEYİ BİLİR.Allah VE RESULÜNÜ İNCİTENLERE Allah DÜNYADA VE AHİRETTE LANET ETMİŞ VE ONLAR İÇİN HORLAYICI BİR AZAP HAZIRLAMIŞTIR."(AHZAB,53,54 VE 57) BU AYET KİMLERİN LANETE ŞAMİL OLDUKLARINI AÇIKÇA GÖSTERMEKTEDİR.
DİĞER BİR KONU İSE ŞU AYETİ KERİMELERDİR;"BİZ KİTAPTA AÇIKÇA BELİRTTİKTEN SONRA İNDİĞRDİĞİMİZ AÇIK DELİLLERİ VE HİDAYETİ GİZLEYENLER VARYA, İŞTE ONLARA HEM Allah LANAT EDER HEMDE BÜTÜN LANET EDİCİLER LANET EDER."(BAKARA,159)
http://aliyyenveliyullah.com/forum/showthread.php?t=525