Arkadaşlar Şia hakkında söylenenlerin hangileri doğrudur. Tarafsızca cevaplamak isteyenler cevaplarsa sevinirim
1.İlk 3 halifeyi kafir olarak mı görüyorsunuz? Yoksa fasık(günahkar) olarak mı? (Lütfen tarafsız olarak aynen fikrinizi yazınız)
2.Hz.Aişe'yi sever misiniz?
3.Halid b. Velid, Abdurrahman b. Avf, Talha, Zübeyr gibi sahabileri kafir olarak mı görüyorsunuz? Yoksa fasık(günahkar) olarak mı?
4.Ehli Sünnetin konumu size göre nerededir? Yani Sünnilerin durumu ahirette ne olacak?
5.Risaleti kabul edip imameti reddedenin hükmü nedir?
Lütfen Şia yı iyi bilen ve tarafsız gözle aynen fikirlerini aktarabilecek birisi cevaplarsa sevinirim.
Hangisi Doğru?
-
- Mesajlar: 3121
- Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41
Re: Hangisi Doğru?
Kisaca Cevaplarsak Düsünmekte Size ayit olur diye düsünüyorum ...
Ehli Beyti Seveni Sevmek , onlarin Dostu ile Dost olmak .
Ehli Beyti Sevmeyeni Lanetlemek veya onlara Zarar verenlerden ( Savas Acanlardan ) uzak durmaktir !
Ehli Beyti Seveni Sevmek , onlarin Dostu ile Dost olmak .
Ehli Beyti Sevmeyeni Lanetlemek veya onlara Zarar verenlerden ( Savas Acanlardan ) uzak durmaktir !
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hangisi Doğru?
byilmaz34 yazdı:Arkadaşlar Şia hakkında söylenenlerin hangileri doğrudur. Tarafsızca cevaplamak isteyenler cevaplarsa sevinirim
şiayım ama fikirlerim kendimi temsil eder her şia benim gibi düşünmmeyebilir ama samimi fikrimi yazıyorum
1.İlk 3 halifeyi kafir olarak mı görüyorsunuz? Yoksa fasık(günahkar) olarak mı? (Lütfen tarafsız olarak aynen fikrinizi yazınız)
İlk üç halifeyi peygamberin ölümünden sonraki kısımda günahkar olarak görüyorum bir hakka engel oldular ama cezaları ne olur Allah(cc) bilir.
2.Hz.Aişe'yi sever misiniz?
Peygamberimizin eşi olduğu için peygamberimizin yaşadığı dönem için saygı duyarım ama peygamberimizin ölümünden sonra Hz.Aliyle savaştığı ve 30 bin müslümanın ölümüne sebep olduğu için sevmem
3.Halid b. Velid, Abdurrahman b. Avf, Talha, Zübeyr gibi sahabileri kafir olarak mı görüyorsunuz? Yoksa fasık(günahkar) olarak mı?
Büyük günahları vardır cezalarını Allah(cc) bilir.
4.Ehli Sünnetin konumu size göre nerededir? Yani Sünnilerin durumu ahirette ne olacak?
Ehli sünnet müslümandır ve değerleri Ehli Beyte bakışlarıyla yakınlıklarıyla ölçülmelidir Ehli beyte düşman olanlarla saygı duyanların durumu farklıdır yani tüm ehli sünnet için tek bir cevap veremeyiz.
5.Risaleti kabul edip imameti reddedenin hükmü nedir?
İmamet ayetle sabittir ve bile bile inkar etmek çok tehlikelidir ama bir insan bilmiyorsa kendisine yeterli bilgi gelmemişse cahilse durum tabiki farklıdır
bir ayeti reddeden müslümanının durumu gibidir ama her reddedende aynı değildir cahili vardır alimi vardır ve bunların hangisine hangi karşılık verilir Allah(cc) bilir.
Lü.
-
- Mesajlar: 1769
- Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28
Re: Hangisi Doğru?
Sünniler müslümandır ve bizim din kardeşimizdirler
Sünniler içinde Ehli beyte düşman olanlar ise münafıktır(muaviye gibileri)
ama ehli beyti seven sevdiğini söyleyen ama imameti kabul etmeyen sünniler müslümandır ama iman sahibi değildir sadece müslümandır
(bana göre))))
Sünniler içinde Ehli beyte düşman olanlar ise münafıktır(muaviye gibileri)
ama ehli beyti seven sevdiğini söyleyen ama imameti kabul etmeyen sünniler müslümandır ama iman sahibi değildir sadece müslümandır
(bana göre))))
-
- Mesajlar: 73
- Kayıt: 23 May 2010, 14:08
Re: Hangisi Doğru?
alone_man kardeş hem Müslüman olup iman sahibi olmamak ne demektir? Ahirette iman sahibi olmayıp Müslüman olanların durumu ne olacaktır Şia ya göre?
biralevi kardeş, pişmanlık tövbe demek değil midir? Hz.Aişe sonradan Hz. Ali'ye karşı çıktığı için çok pişman olmuş tövbe etmiştir. Bu durumda bütün Şiaların sevmesi gerekmezmi? Çünkü tövbe eden pişman olan hiç günah işlememiş gibidir.
Birde bakın bazı kaynaklarda İmamiyye Şiası için şöyle tabir geçiyor doğru mu? "Şia İmamiyye fırkasına göre Hz.Peygamberin vefatından sonra sahabenin birkaçından başkası Hz.Ali'nin hakkını gaspettiği için mürted olmuştur. Buna ilk 3 halifede dahildir diye" BU DOĞRU MU? YOKSA ABARTI BİR YORUM MU?
biralevi kardeş, pişmanlık tövbe demek değil midir? Hz.Aişe sonradan Hz. Ali'ye karşı çıktığı için çok pişman olmuş tövbe etmiştir. Bu durumda bütün Şiaların sevmesi gerekmezmi? Çünkü tövbe eden pişman olan hiç günah işlememiş gibidir.
Birde bakın bazı kaynaklarda İmamiyye Şiası için şöyle tabir geçiyor doğru mu? "Şia İmamiyye fırkasına göre Hz.Peygamberin vefatından sonra sahabenin birkaçından başkası Hz.Ali'nin hakkını gaspettiği için mürted olmuştur. Buna ilk 3 halifede dahildir diye" BU DOĞRU MU? YOKSA ABARTI BİR YORUM MU?
-
- Mesajlar: 1769
- Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28
Re: Hangisi Doğru?
Yılmaz canbyilmaz34 yazdı:alone_man kardeş hem Müslüman olup iman sahibi olmamak ne demektir? Ahirette iman sahibi olmayıp Müslüman olanların durumu ne olacaktır Şia ya göre?
Hucurat suresi 14.ayeti kastetmiştim
yani iman sahibi olmayan müslümanlar
müslümanlığı kabul etmiş Allaha,Kitaba Resule,ahiret gününe inanmış ama hayat akışında bu inanca uygun olmayan işleri yapan türden
teorik kabul var ama bu hayata yansımıyor
Bedeviler iman ettik dediler
'Deki:siz iman etmediniz ancak müslüman olduk deyin iman henüz kalplerinize girmemiştir eğer Allaha ve elçisine itaat ederseniz.........
yani müslüman olmak başka şey itaat etmek başka şeydir.
Allahın ayeti Hz.Aliyi işaret ediyorsa buna itaat etmek gerekir bu anlamda yazmıştım
müslüman olup iman etmeyenin ahiretteki durumunu Allah(cc)bilir elbet ama ağacanın dediği gibi sanırım herkesin durumu aynı olmayacaktır alimi aydını cahili farklı muamele görecektir
inkar eden önüne bilgiler konduğu halde inkarında ısrar eden nefsine uyanın durumu daha farklı olacaktır
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Hangisi Doğru?
Uygarca ve kardeşçe sorunlarımızı çelişkilerimizi konuşabilmeliyiz dialog kurabilmeliyiz inandığımız doğruları karşıdaki müslümana sığınarak söyleyebilmeliyiz ortak noktaları çoğaltıp aykırı noktaları çözebilmeli yada zamana bırakmalı yada birbirimize tahammül edebilmeliyiz bu anlamda özgür rahat tavırlarınız memnuniyet vericidir konuları işleme tarzınız ise cesurcadır zira bu konular yüzyıllarca tabu kabul edildiği için müslümanlar birbirlerini anlamakta zorlanmış tekfire kadar işi vardırmışlardırbyilmaz34 yazdı: biralevi kardeş, pişmanlık tövbe demek değil midir? Hz.Aişe sonradan Hz. Ali'ye karşı çıktığı için çok pişman olmuş tövbe etmiştir. Bu durumda bütün Şiaların sevmesi gerekmezmi? Çünkü tövbe eden pişman olan hiç günah işlememiş gibidir.
Birde bakın bazı kaynaklarda İmamiyye Şiası için şöyle tabir geçiyor doğru mu? "Şia İmamiyye fırkasına göre Hz.Peygamberin vefatından sonra sahabenin birkaçından başkası Hz.Ali'nin hakkını gaspettiği için mürted olmuştur. Buna ilk 3 halifede dahildir diye" BU DOĞRU MU? YOKSA ABARTI BİR YORUM MU?
pişmanlık insanın vijdanıyal ilgilidir tövbe ise temelinde kulluk olan eylemdir sözgelimi bir ateist pişman olabilir ama tövbe daha farklıdır tövbenin içinde pişmanlık vardır ama pişmanlığın içinde tövbe olmayabilir çünkü tövbe bir üst otoriteye yada en üst otoriteye karşı bir vaattir sözdür pişmanlık ise kendi iç muhasebemizdir
Eğer tövbe kabul edilmişse tabiki hiç günah işlememiş gibidir kabul edilip edilmediğini biz bilmiyoruz
ayrıca peygamberimizin eşi Ayşe İmam Aliyle savaştıktan sonra tarih sahnesine birkaç kez daha çıkmıştır mesela İmam Hasanın dedesinin yanına gömülmesini engellemiştir
peygamberimizin eşi olduğu için sevmek zorunluluğu yoktur böyle bir farziyet Kitabımızda ve sünnettede yoktur
Hz.Lutun eşinin kıssasını düşünün hatta İmam Hasanı eşi zehirlemiştir yani değerli bir insanın eşi olmak tek başına sırf eşi olduğu için sevmemiz gereken bir zorunluluğu doğurmaz.Ama siz seviyorsanızda bize laf düşmez biz sizin sevginize saygı duyarız.Siz konuyu açtığınız için yazıyoruz.
MÜrtedlik çok ciddi ağır bir ithamdır özellikle peygamberimizin ölümünden sonraki sınavda bu kişilerin biz birçok yanlış iyler yaptıklarını tarih kitaplarından biliyoruz ama bu noktada hükmün Allaa ait olduğunu hatırlamakta yarar vardır
- f_altan
- Mesajlar: 2376
- Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49
Re: Hangisi Doğru?
Hz. Peygamber'den sonra birkaç kişi hariç diğerleri mürtet oldu" diye rivayet vardır ama bu rivayet ne kadar sahihtir onun senedine bakmak lazım. Sahih olduğunu kabul edersek, buradaki mürtet sözcüğü, ıstılahtaki anlamda değil, lugat anlamındadır. Birçok kelimelerin hem lugat anlamı vardır, hem de ıstılahi. Bunları ayırt edemezsek, yanlış anlamlar çıkar.byilmaz34 yazdı:alone_man kardeş hem Müslüman olup iman sahibi olmamak ne demektir?
Birde bakın bazı kaynaklarda İmamiyye Şiası için şöyle tabir geçiyor doğru mu? "Şia İmamiyye fırkasına göre Hz.Peygamberin vefatından sonra sahabenin birkaçından başkası Hz.Ali'nin hakkını gaspettiği için mürted olmuştur. Buna ilk 3 halifede dahildir diye" BU DOĞRU MU? YOKSA ABARTI BİR YORUM MU?
Mürtedin ıstılahi anlamı, dinden çıkıp kafir olmaktır ama lügat anlamı, herhangi bir şeyden dönmektir. Sözkonusu rivayette lügat anlamı kasdedilmiştir. Yani birkaç kişi hariç diğerleri Hz. Ali'nin biatinden dönüp onu yalnız bıraktılar. İnşaAllah anlaşılmıştır.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM