Zülfükaaar yazdı:Dikkati çeken bir diğer hususta ;
Bilindiği üzere Yeniçeriler bektaşi idi Hacı Bektaşı veli (k.s.a) hazretleri yeniçeri ocağının kuruluşundan önce vefat etmesine rağmen yeniçerilerin manevi piri olarak kabul görmüştü.
"Rivayete göre Orhan Gazi devşirme çocuklardan kurulu bir ordu kurduğu zaman zaman Hacı Bektaş dergahına gelip yeni kuracağı yeniçeri ocağı için dua istemiştir. Dergahı ziyaret eden Orhan Gazi, orada bulunan pire, "Pir hazretleri, yeni kurduğum ocak için sizden hayır duası almaya geldim" diyerek, duasını istemiş Hacı Bektaş'taki Pir'de, elini çocuklardan birinin başına koyarak: "Bunların adı yeniçeri (yeni asker) olsun diyerek Cenabı Hak yüreklerini ak, pazularını kuvvetli, kılıçlarını keskin, oklarını tehlikeli, kendilerini daima galip buyursun diye dua eder. O yüzden yeniçeri ocaklarına Ocak-ı Bektaş-î-yân , kendilerine Taifei Bektaş-î-yân, Güruh Bektaşiye, Zümre-i Bektaşiye gibi isimler vermişlerdir. "
Çaldıran Meydan Muharebesi, Osmanlı padişahı I. Selim ile Safevi hükümdarı Şah I. İsmail arasında 23 Ağustos 1514'te çaldıran denilen bir ovada gerçekleşmiştir.
Şimdi akıllara şöyle bir soru takılmaktadır. Basit bir mantıkla ; Yeniçeriler, Padişah’a bağlı Kapıkulu Ocakları’nın piyade kısmıdır. O halde çaldıranda , Şah İsmaile karşı savaşmışlardır.
Eğer Şah ismail, caferi ve Bektaşilerde, caferi ise sünni olan osmanlı devletine karşı neden caferilerin değilde sünnilerin yanında yer almışlar ve Şah ismaile karşı savaşmışlardır?
Eğer Bektaşiler ceferi değilde sünni ise neden söylemleri ve inanışlarındaki ritüeller ve doktirinler ceferi meshebini işaret etmektedir?
Cevabını çokça verdiğimiz güzel bir soru yine soruldu;
İslamın iki kolu olan alevi ve sünni inancın ortak konu ve noktaları var
Bunlardan birisi ve hatta en önemlisi Hz.Ali ve Ehli beyt konusudur
özellikle anadoludaki sünni sufist islamda Ehli beyt vurgusu Hz.Ali vurgusu güçlüdür
Ekol sünni olmasına karşın rıfai kadiri bektaşi gibi sünni tarikatlarda bu vurgulara çokça ve sıkça rastlanır zaten sünni inanç Hz.Aliyi reddetmez Ehli beyti reddetmez ancak temelde almaz ,
işte bu yüzden ahilerde fütüvvet ehlinde ve sünni tarikatlarda vurgu yoğundur bu nedenle bektaşilikte ki bu güçlü vurguları kimse yadırgamamıştır
hatta yavuzun ordusunda ve yeniçeri ordusunda Hz.Alinin kılıcı Zülfikarın resmini taşıyan bayrakta bulunurdu
bu nedenle bektaşilerin ve onlara bağlı yeniçerilerdeki bazı alevi semboller ortak sembol olduğu için yadırganamaz
bektaşiliğe caferilik olgusu sonradan girmiştir bektaşilik dışa açık bir tarikat olduğu için içine giren her unsur kendisinden bir parçayı bu tarikatın içine taşımıştır,
bugün birçok sünni tarikata ehli beyt yada Hz.Aliyi sorsanız sevdiklerini söylerler içi boştur ama böyle söylerler bu yüzden yeniçerilerin şah ismaille alevilerle savaşmasına şaşmamak gerekir