içki Haram mı? (Bektaşi İslam Ekolü)

Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

içki Haram mı? (Bektaşi İslam Ekolü)

Mesaj gönderen Dede-baba »

Bektaşi Ayin-i Cem'lerinde içki alınmaz.. fakat sadece Seyid neslinin katıldğı normal taliplere kapalı bir Cem İbadeti türünde Erenler Cemiinde sembolik olarak dem (RAKI) alınır. Şarap genellikle içilmez.

Bektaşilerin irşat yeri genellikle sofralardır. İbadet esnasında sadece Pirlerin yani Mürşidi kamillerin katıldığı Sofrada dem almak söz konudur... diğer cemlerde kesinlikle içki yoktur... Burada alınan İçki de asla herkesin istediği kadar içmesi şeklinde değildir.

Sofrayı idare eden Dede-Baba dem almadan kimse dem almaz. "aşk olsun" diye müsade etmeden asla yemeğe içkiye el sürülmez. her şey disiplin içinde yapılır.

Bektaşilikte saglık problemi hariç, hiç dem almayana da nasip verilmez, çok dem alan çevreyi rahatsız edecek kadar nefsine hakim olmayana da nasip (dem) verilmez.

Bektaşilikte ağızdan alınanın hiç önemi yoktur, kulaktan alınan dem önemlidir. o da sohbettir. Ağızdan alınan mideye tesir eder, kulaktan alınan akla ve gönüle tesir eder..

Dem'in fazla alınması nefse düşkünlüğün en somut örneğidir.

Nefsin terbiyesi ile özel olarak uğraşmaz, ruhun yüceltilmesine çalışılır, ruhun yüceltilmesi ise zaten nefsin dizginlenmesi ile mümkündür...

Benden Muhammed Mustafa'ya saygı ve selam:
Deyin ki, hoş görürse, bir şey soracak hayyam:
Neden Yüce Efendimiz buyruklarında
Ekşi ayran helalda güzelim şarap haram?

Benden Hayyam'a selam söyleyin demiş peygamber:
Sözlerimi yanlış anlamışsa çiğlik eder:
ben şarabı herkese haram etmiş değilim ki
hamlara haramdır, doğru, ama olgunlar içer.

ÖMER HAYYAM


Allah EYVALLAH ŞEYEN İLALLAH

Saygı ve Sevgilerimle..
En son Dede-baba tarafından 27 Haz 2009, 20:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

İçki konusunda Kur'an-ı Kerim ve 12 İmam sözleri Analizi

Mesaj gönderen Dede-baba »

HAYIRLAR FETOLA , ŞERLER DEF OLA HAK-MUHAMMED-ALİ YOL GÖSTERENİMİZ OLA

Gerçekleri söylemeyen, dine yeni hükümler ekleyen halkı yanıltan "Hakkikati bile bile ve mazereti olmaksizin soylemeyen dilsiz seytandir" Bilerek yada bilmeyerek bütün yanlışlarından ve hatalarımdan Allah'a sığınırım...

Kur'an'nın konu ile ilgili ayetleri incelendiğinde, tam ve doğru tesfirlerde...

"Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz." (Bakara/219)

"Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?" (Maide/90-91)

İçki kısmı "aşırıya kaçan" olacak)

İçkinin tam olarak yasaklanmadığı, fakat tamamen de helal kılınmadığı burada düşünülmesi ve açıklanması gereken bir durum bulunduğu açıktır.

İçki: kişinin düşünme kabiliyetini yitirene kadar içmesi durumunda yada ailesinin geçimini rızkını tehlikeye atacak şekilde içmesi veyahut ta; içki sonucu çevresine zarar vermesi durumunda HARAMDIR. bu basit çıkarımı Ayetlerden de anlayabilirsiniz...

Yine konuyla ilgili Hadisler incelendiğinde de...

***" peygamber bir gece mekke sokaklarında dolaşıyordu... Bir meclisten içeri girdi. İçerde içki içiliyordu hoş bir ortam vardı.. sohbete eşlik etti selam verdi selam aldı çıktı... Başka bir gün tekrar bir meclise girdi. İnsanların Ahlaka ters bir şekilde kadınlı erkekli bir şekilde adaba aykırı davranışları gördü.. kavga ve kargaşaya tanık oldu. Peygamber selam vermedi yüzünü çevirip meclisi terk eyledi..."

Degerli Canlar, gerek hadisler ve gerekse yukarıdaki hadisler incelendiğinde... ve şu soruyu sorduğumuzda "İçki neden haramdır?

Yukarıda sıraladığım nedenlerle haram kılınmıştır. Peki O zaman aşırıya gitmeden alınan dozunda olan içki de buna dahil midir? Yoksa içki tümüyle islam dininde yasak mıdır? Sanırım açık ayetlerden ve hadislerden, anlaşıldığı üzere dozunda alınan , bektaşi deyimiyle "dem niyetine" alınan içki helaldir...

Yine Sizin verdiğiniz Ehl-i Beyit imamları da, aşırı şekilde alınan içkiye ve bunun yol açtığı kötü durumlara dikkat cekmiş bu şekilde alınan içkinin haram olduğunu belitmişlerdir. burada bir çelişkimiz yok....

İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah akılları korumak için şarap içmenin terkedilmesini farz kılmıştır." Nehc'ul-Belağa, 252. hikmet

İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Sürekli şarap içen kimse aziz ve celil olan Allah'ı bir putperest gibi karşılar." Kendisine, "Sürekli şarap içen kimdir?" denilince şöyle buyurmuştur: "Her şarap bulduğunda içen kimsedir." el-Hisal, 632/10

Degerli Can, dikkat et "sürekli içen " diyor

İmam Ali (a.s): "İmtihan üç şeydir: Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır; şarap içmek ki bu da şeytanın tuzağıdır; dirhem ve dinarı sevmek ki bu da şeytanın okudur. Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez; her kim (alkollü) içecekleri severse, cennet kendisine haram olur ve her kimde dirhem ve dinarı severse, dünyanın kulu olur." [15]el-Bihar, 73/140/12

Doğrudur. içki dikkat edilmez ise , mümtelası olursa her kötülüğün kilidini açandır..

İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Dünyada sarhoş edici şeyleri kanasıya içen kimse, susuz olarak ölür, susuz olarak haşrolur ve susuz olarak cehenneme girer." Sevab'ul-A'mal, 290/5

İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah şarabı içenin aklını değiştirmesi, şarap içeni aziz ve celil olan Allah'ı inkara sürüklemesi, Allah'ı ve elçilerini iftiraya sevketmesi, fesat ve cinayet gibi diğer bir çok kötülüklere sebep olması sebebiyle haram kılmıştır." Uyun-u Ahbar'ir-Rıza (a.s), 2/98/2

İŞTE İÇKİNİN HARAM olduğu durumlar bunlardır. Yoksa Bektaşi erkanında alınan "dem" in haramlığı ya da dozunda alınan içki haram değildir.

Allah EYVALLAH, ŞEYEN İLALLAH

Saygı ve Sevgilerimle....
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

İçki konusunda Alevi-Bektaşi Görüşü

Mesaj gönderen Dede-baba »

Degerli canlar..

Öncelikle belirtmek gerekir ki...

Olmayanı dindenmiş gibi göstermek.. Halkı din ile aldatmak ve dine ilave yapmak.. Günahların en büyüğüdür..

Bizlere düşen gerçekleri tüm çıplaklığıyla ortaya koymak... Seçimi Bireylere bırakmaktır...

İçkikin haramlığı noktasında.. gerek sünni ve gerekse alevi-bektaşi islam anlayışının hem fikir olduğu noktalar şunlardır..

1- Kişi içki içtiğinde kendisine.. çevresine... zarar veriyorsa... HARAMDIR.

2- Kişi akli unsurlarını kaybedecek derecede Aşırıya kaçıyorsa HARAMDIR.

3- Kişi bakmakla hükümlü olduğu kimselerin rızkını içki içerek harcıyorsa HARAMDIR.

Zaten Forum konusu incelendiğinde içkiyle ilgili yasaklamaların çoğunluk yukardaki gerekçelere dayandırıldığı kolaylıkla görülür...

Fakat bunun ötesinde içkinin tamamen yasaklandığını kati bir şekilde söylemek mümkün değildir... Bu konuda gerek Kutsal Kitapta kesinlik bulunmadığı gibi.. İslam alimlerince de fikir birliği yoktur.. Bunu geçmiş mesajları inceleyen herkes görecektir.

Yine Hatem-i Enbiya Muhammed Mustafa'ya kadar bütün peygamber'lerin içki içtikleri bilinmektedir.. bunu saklamak ve yalandır demek iftiranın ta kendisidir.... Şimdi Allah'ın Peygamberimize kadar bütün peygamberlere içkiyi helal ettiği ve sonradan yasakladığını savunmak.. Allah'ı hata yapan.. ve yanlışından dönen bir konuma sokar ki.. Bizim inandığımız Allah Tüm hatalardan ve yanlışlıklardan Münezzehtir... O hata yapmayan yanlış yapmayandır..

Yine Uhud savasında Hz. Hamza' da dahil.. islam askerlerinin bir çoğunun savaşa içkili gittikleri de sağlam hadis kaynaklarınca bilinmektedir... Bunda da şüphe yoktur... İçki'nin kısmen yasaklandığı ayetin hangi olay üze indiği ise bir önceki mesajda ortaya konmuştur...


Konuya öncelikle Kur'an açısından bakarsak...

Kur'an 'ın içkiyle ilgili ayeti yoruma açıktır ".... Ey iman edenler İçkide düşünülmeyecek kadar çok fayda, düşünülemeyecek kadar da zarar vardır. zararı yararından fazladır."

Dikkat edin açıkça yasaklama bulunmaz..Bu ayete dayanarak...

" İçen kimse kafirdir dinden çıkmıştır" demek hiç kuşkusuz Günahların en büyüğüdür...

Sünnet açısından konuya bakarsak; Peygamber'imizden önceki peygamberlerin içki içtikleri (İsa peygember, Musa peygamber, Davut peygamber...) bilinmektedir

İslam tarihi açısından konuya baktığımızda ise, Mekke'nin fethine kadar müslümanlarında içki içtikleri hatta uhut savasına müslümanların içkili gittikleri bilinmektedir.

Yine güvenili hadis kaynaklarında da konuyla ilgili çesiyli hadisler vardır. Salihin Buhari'den;

" Peygamber bir gece mekke sokaklarında dolaşıyordu... Bir meclisten içeri girdi. İçerde içki içiliyordu hoş bir ortam vardı.. sohbete eşlik etti selam verdi selam aldı çıktı... Başka bir gün tekrar bir meclise girdi. İnsanların Ahlaka ters bir şekilde kadınlı erkekli bir şekilde adaba aykırı davranışları gördü.. kavga ve kargaşaya tanık oldu. Peygamber selam vermedi yüzünü çevirip meclisi terk eyledi..." Bu olaydan sonra içki ile ilgili ayet indi...

Konuyu inceleyen islam alimleri peygamberin sadece kötülüklere meydan veren meclistekilere mi içkiyi haram kıldığı yoksa tüm müslümanlara mı haram kıldığı konusunda tereddütte kalmışlardır.

Konu ile ilgili en büyük tartışma Alevi inancında olan İbn-i Sina ile İmam Gazali arasında geçmiştir;

İbn-i Sina içkinin haramlığı ve helallığı konusunda mantıksal çıkarımlarda bulunmuştur. içkinin, aşırı kullanılan her madde gibi düşünülmesi gerektini savunmuştur. yani bir kimse eğer ki ailesinin nafakasını , geçimini kendi zevki sefası için içkiye ayırırsa bu kul hakkına girer. burada içilen içki haramdır. yine bedene zarar verecek şekilde içilen, özellikle aklı devreden çıkarıp , düşünme kabiliyetini tümünden kaybetmesine neden olacak şekilde içilen içki haramdır.

Bunun dışında alınacak içkinin ise helallığını savunmuştur.

İmam Gazali ise, insanın , her insanın nefsine hakim olamayacaığını, nerede duracağını bilemeyeceğini savunmuştur bu nedenle içkinin tümden haram kılınması yönünde fetva vermiştir.

Ayrıca İbn-i Sina sürekli içki alması nedeniyle kafirlikle suçlamış , hapse dahi attırmıştır...

Yine Hayyam'a Kulak verelim...

''Kaba yobazlık ve tövbe yazısını çizeceğim.
Ak saçlarımla şarap içmeye niyetleneceğim
Ömrümün kadehi yetmişini doldurdu
Şimdi coşmasam ne zaman coşacağım''

Sarhoşluk ve kendini kaybetme konusunda ise Hayyam...

"... Ben Şarabın değil.. Şarap benim ESERİMDİR.."


Saygılarımla..

Saygılarımla...
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

İçki konusunda Kur'an.. Sünnet ve Ehl-i Beyt'in Tutumu...

Mesaj gönderen Dede-baba »

Degerli canlar..


Kur'an'nın konu ile ilgili ayetleri incelendiğinde, tam ve doğru tesfirlerde...

"Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar.

De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz." (Bakara/219)

***Buradaki "ihtiyaçtan fazlasını Nifak etmek" kelimesine dikkat ediniz... gayet açık değil mi fazlasından aşırısından vazgeçmek.. bırakmak anlamındadır...

Sizlerinde gördüğü gibi kesin ve net bir yasaklama söz konusu değildir..


"..Şeytan, aşırıya kaçan içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve ibadetten alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?.." (Maide/90-91)


İçkinin tam olarak yasaklanmadığı, fakat tamamen de helal kılınmadığı burada düşünülmesi ve açıklanması gereken bir durum bulunduğu açıktır.

*** İçki: kişinin düşünme kabiliyetini yitirene kadar içmesi durumunda yada ailesinin geçimini rızkını tehlikeye atacak şekilde içmesi veyahut ta; içki sonucu çevresine zarar vermesi durumunda HARAMDIR. ...

Yine konuyla ilgili Hadisler incelendiğinde de...

***"... Peygamber bir gece Mekke sokaklarında dolaşıyordu... Bir meclisten içeri girdi. İçerde içki içiliyordu hoş bir ortam vardı.. sohbete eşlik etti selam verdi selam aldı çıktı...

Başka bir gün tekrar bir meclise girdi. İnsanların Ahlaka ters bir şekilde kadınlı erkekli bir şekilde adaba aykırı davranışları gördü.. kavga ve kargaşaya tanık oldu. Peygamber selam vermedi yüzünü çevirip meclisi terk eyledi..."

***Degerli Can, gerek senin verdiğin hadisler ve gerekse yukarıdaki hadisler incelendiğinde... ve şu soruyu sorduğumuzda "İçki neden haramdır?

Yukarıda sıraladığım nedenlerle haram kılınmıştır. Peki O zaman aşırıya gitmeden alınan dozunda olan içki de buna dahil midir?

Yoksa içki tümüyle islam dininde yasak mıdır? Sanırım açık ayetlerden ve hadislerden, anlaşıldığı üzere dozunda alınan , Bektaşi deyimiyle "dem niyetine" alınan içki helaldir...

***Yine Ehl-i Beyit imamları da, aşırı şekilde alınan içkiye ve bunun yol açtığı kötü durumlara dikkat cekmiş bu şekilde alınan içkinin (Aşırı) haram olduğunu belitmişlerdir. burada bir çelişme yoktur....

***İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah akılları korumak için şarap içmenin terkedilmesini farz kılmıştır." Nehc'ul-Belağa, 252. hikmet

*** İçki sarhoşluk durumunda ve akli unsurların kaybedildiği andan itibaren haramdır...


***İmam Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: "...Sürekli şarap içen kimse aziz ve celil olan Allah'ı bir putperest gibi karşılar." Kendisine, "Sürekli şarap içen kimdir?" denilince şöyle buyurmuştur: "Her şarap bulduğunda içen kimsedir." el-Hisal, 632/10

Degerli Canlar , dikkat edin "sürekli içen " diyor

***İmam Ali (a.s): "İmtihan üç şeydir:

Kadını sevmek ki bu şeytanın kılıcıdır;

şarap içmek ki bu da şeytanın tuzağıdır;

dirhem ve dinarı sevmek ki bu da şeytanın okudur.

Her kim kadınları severse, hayatından nasiplenemez; her kim (alkollü) içecekleri severse, cennet kendisine haram olur ve her kimde dirhem ve dinarı severse, dünyanın kulu olur." [15]el-Bihar, 73/140/12

Doğrudur. içki dikkat edilmez ise , mümtelası olunursa her kötülüğün kilidini açandır..

**** İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: "Dünyada sarhoş edici şeyleri kanasıya içen kimse, susuz olarak ölür, susuz olarak haşrolur ve susuz olarak cehenneme girer." Sevab'ul-A'mal, 290/5

içki ölçünde içilmediğinde .. iradenin ve aklın kaybuna neden olur.. buda yıkım demektir..


***İmam Rıza (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah şarabı içenin aklını değiştirmesi, şarap içeni aziz ve celil olan Allah'ı inkara sürüklemesi, Allah'ı ve elçilerini iftiraya sevketmesi, fesat ve cinayet gibi diğer bir çok kötülüklere sebep olması sebebiyle haram kılmıştır." Uyun-u Ahbar'ir-Rıza (a.s), 2/98/2

İŞTE İÇKİNİN HARAM olduğu durumlar bunlardır. Yoksa Bektaşi erkanında alınan "dem" in haramlığı ya da dozunda alınan içki haram değildir.

***Bunun dışında kimsye içki serbesttir için diye birşey demedim ve ben de bir iki kadeh dışında içmiyorum zaten... Fakat bu konuda farklı düşünenler var. Ve bende yukarda saydığım ölçüler içerisinde içilmesinde bir mahsur görmüyorum..

Pek tabidir ki... Herkesin görüşü ve anlayışı farklı olabilir. Bu farklılık o kişileri baglar...


Saygı ve Sevgilerimle...


Allah EYVALLAH, ŞEYEN İLALLAH
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

Re: içki Haram mı? ( Alevi-bektaşi İslam Ekolü)

Mesaj gönderen Dede-baba »

Dem Alma Gulbangi



İsm-i Şah Bism-i Şah Allah Allah...

Dolumuz dolu ola. Yolumuz kaim (her zaman var olsun anlamında) ola. Bizim içeceğimiz dolu Şah-ı Merdan, Şirr-i Yezdan, İmam Aliy-yel Mürteza’nın dolusu ola.

Şah Ali’m bizleri yeninden yakasından, üçlerin, beşlerin, yedilerin, onikilerin, kırkların katarından didarından ayırmaya.

Her daim görüp gözete. Yolumuzu Yolsuz’a, Pir’size, arsız’a düşürmeye.

Gerçeğin demine, Erenlerin Evliyaların ve Enbiyaların keremine, gerçeğe, yalnızca gerçeğe Hüü...

Allah Hüü ya Ali Dost... Aşk ile

Şah-ı Merdan Dolusu alan canlara nur-iman olsun. Gittiği yer gam kasavet görmesin....

Allah Eyvallah


EY ZAHİT

Ey zahid şaraba eyle ihtiram
İnsan ol cihanda ! Bu dünya fani
Ehline helaldir, Na ehle haram
Biz içeriz bize yoktur vebali

Sevap almak için içeriz şarap
İçmezsek oluruz üç arı azap
Senin aklın ermez bu başka hesap
Meyhanede bulduk biz bu kemali

Kandil geceleri kandil oluruz
Kandilin içindeki fitil oluruz
Hakkı göstermeye delil oluruz
Fakat kör olanlar görmez bu hali

Sen münkirsin sana haramdır bade
Bekle ki içesin öbür dünyada
Bak saçma harami bundan ziyade
Çünkü bilmez haramiler helali

Allah EYVALLAH ŞEYEN İLALLAH
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

İÇKİ İÇEN HALİFELER!

Mesaj gönderen Dede-baba »

İÇKİ İÇEN HALİFELER!

OSMANZADE Taib Ahmed’in "Telhisü Mehasini’l-adab" kitabında İslam halifelerinin içkiyle ilişkileri de yer alıyor.

Halifeler fethettikleri topraklarda içkiyle tanışmışlardı. Oysa İslam’ın ilk yıllarında olmasa bile mekke'nin Fethinden sonra avama sert bir yasak vardı.

Hz. Ömer, hamamda vücudunu şaraplı suyla yıkayan Halid Bin Velid’e, "Şarabın içilmesi kadar vücuda sürülmesi de yasak" demişti.

Gelelim Halifelere...

Tarihçi Taib Ahmed Efendi, halifeler hakkındaki bilgileri, İslam dünyasının önemli ilim adamları arasında gösterilen Cahiz’in (776-868) "Minhacü’s-süluk" adlı kitabından almıştı.

Bu kitapta, içki içen Emevi ve Abbasi hükümdarları şunlardı:

"Müslümanlar arasında içkinin yayılmasının nedenlerinden biri de, Emevi halifelerinden Yezid Bin Muaviye, Abdulmülk Bin Mervan, Yezid Bin Abdulmülk, Velid Bin Yezid gibi kimselerin içki düşkünü olmalarıydı. Arap hükümdarlarından Numan ve Hişşam ile küçük emirliklerden çoğu haftada bir gün işret ederlerdi (içerlerdi).

(...) Emevi hükümdarlarından Yezid bin Velid ayyaş idi; vaktini sarhoş olup ayılmakla geçirirdi. Abdülmelik ayda bir kere; Velid Bin Abdülmelik haftada bir kere; Süleyman ve Merdan Bin Mehmed üç günde bir kere içerlerdi.

(...) Abbasiler’den zevkusefa sofralarına en ziyade rağbet eden halifeler; Hadi, Reşid, Emin, Me’mun, Mu’tasam, Vasık, Mütevekkil idi. Abbasi halifelerinden Ebul Abbas haftada bir kere salı gecesi içerdi. Hadi ve Mehdi iki günde bir kere; Harun ve Me’mun haftada iki kere içerdi. Bunlar nihayet giderek ayyaş olmuşlardır. Mu’tasım, perşembe ve cuma günlerinde ve toplantılarda içerdi. Ama Vasık, cuma gecesi ve toplantı günlerinde içmez, diğer geceler içmezse uyuyamaz, rahat edemezdi."

Emevi ve Abbasiler’den içki düşkünleri olduğu gibi içkiye karşı hükümdarlar da vardı. Örneğin, Emeviler’den Ömer Bin Abdülaziz ve Abbasilerden Muhtedi ile Mansur gibi birçok halife de içkiye karşı mücadele vermişlerdi.

Fatimiler’den Mustansır içki sofraları kurdurmasıyla bilinirken, Hakim Biemrillah tam tersine içkiye düşmandı.

Sünni İslam inancına göre içkinin bir damlası bile haramdı. İçki murdardı. Bu nedenle içenlerin cezaya çaptırılması gerekiyordu.

Bin Harep, Velid Bin Akabe, Yezid Bin Muaviye, Ömer Bin Hattab vs. İslam’da içki cezası alan ilk isimlerdi. Aslında mazeretleri vardı: "Biraz ferahlamak" ve "türlü düşüncelerden kafalarını kurtarmak!" gibi.

Nedeni ne olursa olsun, yasağa, cezaya rağmen, bazı halifeler hem de konumlarını bile göz ardı ederek, haram olduğunu bile bile içki içmişlerdi.

BUNLARI BiLiYOR MUYDUNUZ?

TÜRKLERİN milli içkisi, kısrak sütünden mayalanma yoluyla yapılan kımızdır. 1960’lı yıllarda bazı Türkçü/Bozkurtçu gençler rakı, şarap değil, "milli içki" diye kımız içerlerdi. Ülkücülüğe ne zaman "Türk-İslam Sentezi" yerleşti, bu hareket içinde kımız içme geleneği son buldu.

İçki yasağı hiçbir dönemde hiçbir ülkede tam olarak uygulanamaz. Ayrıca bazı İslam düşünürleri, kimi hadislere dayanarak İslam’ın içkiye izin verdiğini ispat etmeye çalışırlar. Bunlardan biri de Milli Şair Mehmet Akif Ersoy’un damadı, ilahiyatçı Ömer Rıza Doğrul’dur. İslamiyet ve dinler tarihi üzerine eserler vermiş Doğrul, iyi bir içiciydi. Sirkeci’deki Konyalı Lokantası’nda hem içkisini içer, hem de yazılarını kaleme alırdı. Kuran-ı Kerim’i "Tanrının Buyruğu" adıyla Türkçe’ye çevirdi. "Çeviri parasını içkiye yatırdı" diye çok eleştirildi.

****Milli Şair Mehmet Akif Ersoy, 24 yaşına kadar içti, sonra bıraktı. Yakın arkadaşı Neyzen, Mehmet Akif’i içkiye başlatmak, Mehmet Akif ise Neyzen’e içkiyi bıraktırmak için çok uğraştı. İkisi de başarılı olamadı.

Türk ressamları arasında en çok içki içenlerden biri de Çallı İbrahim’di. Neyzen, bir akşam elinde rakı şişesi Çallı İbrahim’e giderken, Bakırköy Hastanesi’nin başhekimi Mazhar Osman’la karşılaştı.

Mazhar Osman, daha hastaneden yeni çıkan Neyzen’i elinde şişe ile görünce çok kızdı. Hemen şişeyi kendisine vermesini istedi. Neyzen, içkinin yarısının Çallı İbrahim’e ait olduğunu söyledi. Mazhar Osman, "O halde hemen yarısını boşalt" dedi. Neyzen, "Boşaltamam, üstteki bölüm Çallı’nın" yanıtını verdi!

Türkiye’deki siyasal İslam’ın manevi lideri Necip Fazıl Kısakürek, uzun bir dönem içki içip kumar oynadı. Ama daha sonra ikisine de tövbe etti.

Şair Yahya Kemal, içki masasında en küçük bir münasebetsizliği bile hoş karşılamazdı. Yakın arkadaşı Yakup Kadri Karaosmanoğlu’ndan öğrendiği Bektaşilerin, "Masaya nasıl oturdunuz ise öyle kalkınız" sözünü pek severdi.

İslami temelde gelenekten kopmayan Batılı bir yaşamı savunan şair Namık Kemal, rakıya pek düşkündü. Babası, II. Abdülhamid’in Müneccimbaşısı Mustafa Asım her mektubunda adeta oğluna yalvarırdı: "N’olur şu içkiyi biraz azalt!"

Bülent Ecevit içki sevmezdi. Turgut Özal, Semra Hanım’ın ısrarıyla sadece bir kadeh konyağa hayır demezdi. Süleyman Demirel ise keyifli olduğunda bir iki kadeh içerdi.
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

Seriyi tamamlayalım

Mesaj gönderen Dede-baba »

***Osmanzade Taib Ahmed (1660-1724). "Hadikatü’l-müluk" adlı eserinde; Sultan I. Osman’dan II. Mustafa’ya kadar 22 padişahın hayatını kaleme aldı. Buna göre;

"Hadikatü’l-vüzera" adlı kitabında ise, ilk Osmanlı veziri Alaaddin Paşa’dan, Rami Mehmed Paşa’ya kadar 108 sadrazamının hal tercümelerini yazdı.

Buna göre;

***Osman Gazi Bizanslı beylerle (tekfur) şarap içmişti. Taib Ahmed’e göre, Osman Gazi’nin oğlu Orhan da içkiden uzaktı.

**"Fatih Sultan Mehmed Han ve Sultan Bayezid-i Veli, komutanları ve vezirleriyle arada sırada iyşü nuş (içki álemi) ederlerdi. Hatta Bayezid-i Veli, Sadrazam Gedik Ahmed Paşa’yı işret (içki) sırasında katletmişti".

***Yıldırım Bayezid içki içiyordu. Padişahın içki ve bezm (içki meclisi) düşkünlüğünün sebebi, eşi Sırp prensesi Maria Despina (Olivera) idi.

***Yavuz Sultan Selim içki kadehine fazla iltifat etmezdi, ancak ara sıra içerdi. Heyhat, çabuk sarhoş olup şiir okurdu. Bir gün bir eğlence sırasında yine sarhoş oldu; ayağa kalktı; elindeki kadehi öne doğru uzattı ve üzümden ilk şarabı çıkardığı iddia edilen İran Şahı’nı anımsayıp şiir okudu:

***Kanuni Sultan Süleyman’ın, ilk zamanlarında musiki dinlerken içki içmişliği vardı. Ancak daha sonra içkiyi yasakladı.

***Padişahlar arasında içkiye en düşkün isim II. Selim’di. Lakabı "Sarhoş" idi. Bu dönemde sınırsız içki serbestliği vardı.

***MEYHANEYİ ÖVEN ŞEYHÜLİSLAM

IV. Murad kendisi içmesine rağmen halka alkol, sigara ve kahve kullanılmasını yasakladı. İçki içenler darağaçlarında sallandırılırken IV. Murad’ın Şeyhülislamı Zekeriyazade Yahya Efendi bakın şiirinde ne diyordu:

"Mescitte riyamişler etsin ko riyayı/
Meyhaneye gel kim ne riya var ne mürai..."
(
Bırak mescitte ikiyüzlüler devam etsin riyakárlığa/
Sen meyhaneye gel ki orada ne riya var ne riyakár.)

***Rakıyı Osmanlı Sarayı da pek sevdi. III. Ahmed, çoğunlukla geceleri hünkár sofasında, balkonda yumuşak yastıklar içinde yarı yatmış bir halde oturur, sadrazamı, şairleri ve dalkavuklarıyla rakı içerdi.

***III. Mustafa, yemeğine zehir konularak öldürüleceği korkusu nedeniyle hep panzehirler kullandı ve bunun sonucu uyuşturucu bağımlısı oldu!

***Osmanlı padişahları arasında içkiye en düşkün kişi II. Mahmud, yasakları deliverdi.

***Abdülmecid içki bağımlısıydı; bazı geceler körkütük sarhoş durumda mabeyinciler tarafından arabasına konulup saraya götürülürdü

Saygı ve Sevgilerimle....

konuyla ilgili olarak Erkan Uğur'dan değişi dinlemenizi öneririm

http://www.youtube.com/watch?v=TTNgJoWsRYc
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

İçki ve gerçekler

Mesaj gönderen Dede-baba »

İçki'nin helalliği ve haramlığı Noktasında, Alevi-Bektaşi batıni Yorumun ne kadar doğru olduğunu Bugün Sünni Alimlerde kabul etmek durumunda kaldı...

Sünni kesimin Tanınan en büyük alimlerimderinden biri olan yasar Nuri ÖZTÜRK yaptığı açıklamlarda bakınız ne diyor:

İmam-ı Azam'a göre,

"...Hanefilerde şarap dışındaki içkilerin sarhoşluk kaydıyla haram..."

Fıkıh ve kelam bilgini İmam-ı Azam'ın hocası ırak fıkıhının babası sayılan İbrahim El Nehaiye'nin bir anısını şöyle aktardı:

"...Nehaiye'ye soruyorlar:

-----Nebiz (şarap dışındaki sarhoş eden içkilerin tümü) içtim' diyor, '10 kadeh içtim, hiçbir şey olmadı. 11. kadehte sarhoş oldum.

Şimdi ben 11. kadehten mi sarhoş olacağım?, 0 beni sarhoş eden son kadehten mi?'

---O son kadehten' diyor..."



İbn-i Abbas'tan Rivayettir:


"... Sahabi gelmiş İbn-i Abbas'a sordu:

----9 kadeh içtim 10. da sarhoş oldum"

--- İbn-i Abbas

"Hamr yani şarap Kuran'da ismen haram olduğu için azı da çoğu da haramdır.

Şarap dışındaki içecekler nebizgillerdir.

Bunlar sarhoşluk kaydıyla haramdır"

Yukardaki hadislerden sonra Yasar Nuri öztürk bakınız ne diyor:

"...Sarhoş olmadan içiyorum diyene İslam açısından kızamam!!!!

Ama biri çıkar da bana "iki tek rakı içiyorum,

ama sarhoş olmuyorum.

Ben hanefiyim. Hanefi fikhının bu fetvasına saygım var" derse,

ben bu adamı islam açısından sorgulamayam, ona kızamam.

Bin yıllık fıkıh ortada...."


Peki Alevi-bektaşi Pirleri dedeleri ne diyordu: içki konusunda:

İÇKİ NE ZAMAN HARAMDI?


1- Kişi içki içtiğinde kendisine.. çevresine... zarar veriyorsa... HARAMDIR.

2- Kişi akli unsurlarını kaybedecek derecede Aşırıya kaçıyorsa HARAMDIR.

3- Kişi bakmakla hükümlü olduğu kimselerin rızkını içki içerek harcıyorsa HARAMDIR.

Dozunda içilen içki haram değildir..

içki Ehline Helal na-Ehle haramdır..


Benden Muhammet Mustafa’ ya saygı ve selam:
Deyin ki, hoş görünürse, bir şey soracak Hayyam:
Neden Yüce Efendimizin buyruklarında
Ekşi ayran helal da güzelim şarap haram?

Benden Hayyam’ a selam söyleyin demiş peygamber;
Sözlerimi yanlış anlamışsa çiylik eder:
Ben şarabı herkese haram etmiş değilim ki
Hamlara haramdır, doğru, ama olgunlar içer.

Ömer hayyam

kaynak:

1- Yasar Nuri ÖZTÜRK, habercem Web Sitesi,http://www.habercem.com/Iki-duble-ra...gil_76411.html
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

Re: içki Haram mı? ( Alevi-bektaşi İslam Ekolü)

Mesaj gönderen Dede-baba »

"... De ki; Allah'ın kulları için çıkardığı süsü ve temiz rızıkları kim haram etmiş?" ( A'RAF SURESİ, Ayet- 32

1- Allah'ın haram etmediğini.. hiç kimseye haram etmek kimsenin haddi değildir..

2- Dine ilave yapmak, kendi kafasından helal ve haram uydurmak çok büyük günahtır..

3- içki konusunda hiçbir ayette HARAM KELİMESİ geçmez..

4- içkinin aşırı kullanımı.. sarhoş olma.. akıl ve beden sağlığını kaybedek derecede içme ise yasaklanır.. terk edilmesi istenir .. işte haram olan budur..

5- Nitekim Yüce Allah.. herşeyin aşırısını haram kıldı.. Bu içki içinde geçerlidir. Bakını ayettene diyor?

"...Ey Muhammed! Sana şarap ve kumardan soruyorlar. De ki: Bu ikisinde büyük bir günah, bir de insanlar için bazı menfaatler vardır. Fakat günahları, menfaatlerinden daha büyüktür. Yine sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: İhtiyaçtan fazlasını infak edin. İşte böylece Allah, size âyetlerini açıklıyor. Umulur ki siz düşünürsünüz." (Bakara/219)

infak etmek: Buradaki "ihtiyaçtan fazlasını Nifak etmek" kelimesine dikkat ediniz... gayet açık değil mi fazlasından aşırısından vazgeçmek.. bırakmak anlamındadır...



Ayet gayet açık ve net değil mi* daha ne tartışması yapılıyor..

içki alenen domuz eti , leş.. kan gibi HARAM KILINMI MI BU AYETE.. ben böyle bir şey görmüyorum.. ayet gayet açık ve net.. neyin terkedeleceğini belirtmiş

Allah'ın helallik haramlık noktasında kesin çizgilerle belirtmediği durumla için kızıtlayı ve daraltıcı yorumlar çıkarmak.. yanlıştır..
Nitekim..


".. Zorlaştırmayınız kolaylaştırınız.. tiksindirmeyin, sevdiriniz..."

neyin yanlış ve neyin doğru olduğunu Kur'an'daki gibi olduğu gibi anlatın.. Allah'ın sözlerini nefisleriniz için çarpıtmayın.. Allah'ın demediğini demeyin.. Allah yerine geçip hüküm bildirmeyin.."
Dede-baba
Mesajlar: 469
Kayıt: 19 Haz 2009, 10:00

Nisa suresi Ayet 43 iniş sebebi ve İçki

Mesaj gönderen Dede-baba »

Benden Muhammet Mustafa’ ya saygı ve selam:
Deyin ki, hoş görünürse, bir şey soracak Hayyam:
Neden Yüce Efendimizin buyruklarında
Ekşi ayran helal da güzelim şarap haram?

Benden Hayyam’ a selam söyleyin demiş peygamber;
Sözlerimi yanlış anlamışsa çiylik eder:
Ben şarabı herkese haram etmiş değilim ki
Hamlara haramdır, doğru, ama olgunlar içer.

Ömer hayyam







İsmişah! Bismişah Allah Allah...

Hakk, Dost, Zahir, Batın, Hazır, Gaib. Sırr-ül Sır Erenlerinin Gülcemallerine aşk...

Ber-Cemal-i Muhammed, Kemal-i İmam Hasan, İmam Hüseyin, Ali ra Bülende salavat...

Allahümme salli ala seyyidina Muhammed-in ve ala Ali Muhammed..

"...Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar İbadet yapmayın. Eğer hasta olur veya yolculukta bulunursanız, veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince ya da cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Şüphesiz Allah, çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır." Nisa Suresi Ayet 43


Şimdi Yukardaki ayetin inişine sebebi olan olayı sünni hadis kaynaklarından nakledelim:


Ayet acaba içkiyi kimlere ne için yasaklamış :

"...
İbnu Avf (ra) bizim için yemek hazırlayarak bizi davet etti, gittik, yemeği yedik. Arkadan şarap ikram etti, içtik. Şarab beni sarhoş etmişti. Namaz vakti gelince imam olmamı istediler.

Namazda Kafirun suresini okudum. Ancak

"sizin taptığınıza ben tapmam" diyecek yerde

"biz, sizin taptığınıza taparız"

şeklinde yanlış okudum. Bunun üzerine:

"Ey iman edenler! sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünubken -yolcu olan müstesna- gusledene kadar namaza yaklaşmayın..." ayeti nazil oldu."


İlgili hadis Ayetin muhaplarını bildirir bize, Ayetten şu çıkarımlar yapılabilir..

1- İçki islam öncesinde ve Kur'an indiği dönemlerde de içiliyordu..

2- Nisa suresi öncesinde içki ile ilgili inen 2 Ayet, ne sahabe, ne hz. Muhammed tarafından, içkinin tamamen yasakalanması şeklinde yorumlanmamıştır...

3-İçkinin muhatabı tüm içki içenler değil, içki içipsarhoş olan akli melekelerini yitiren ne dediğinin farkında olmayacak derecede içenleredir...

4- ayet içkinin İbadet halinde sarhoşluk derecesinde içilmesine karşıdır... kendini kaybeden bir insan İbadeti elbette kabul olmaz.. yine ayetten sarhoş olmayan fakat içkili olanlara dahi ibadet serbesttir. sonucu dahi çıkarılabir..

5- çünkü ayet SARHOŞLUK DURUMUNA VURGU YAPAR..

kaynak:

1- Tirmizi, hadis no: 556
Cevapla

“Serbest Kürsü” sayfasına dön