Hasan Akça yazdı:KARAPAPAK MURAT yazdı:
Hz.Musa ile tur dağında ateş şekline girip konuşan yine Ali'dir
Hz.Yunus'u yunus balığından çıkaran Ali'dir
Hz.İsa'yı münkirlerin elinden kurtarıp göğe yükselten Ali'dir
Hz.Muhammed'e mübarek miraç gecesinde aslan şeklinde görünen Ali'dir.
Kendi cenazesini kendi götüren Ali iken
.
yine çarpık yamuk bilgilerini katmışsın nerde yazıyor bunlar?
Hasan abi şimdi sizin buraya alıntıladığınız kısıma eleştiriniz var diğer kısımlara yok sanırım. Bu kısım için ,
Musa ile Tur dağında konuşanın İmam Ali as olduğu kısmına ben itikat ediyorum.
Hz Yunus as'ın Yunus balığının karnından kurtulması da O'nun eliyledir.
Keza Hz İsa mesih as'ın kurtulması O'nun eliyledir.
Son kısma gelince... Bu söz kaynaklarda var mı yok mu bilmiyorum ama varsa da mutlaka bir manası vardır bunun batını bir anlamı vardır.
Hz Ali as'ın bedenî bu dünya bedeni değildir. Ahiret bedenidir. O yüzden ki ayetten "Ey Ehli Beyt Allah sizi her türlü kirden pislikten giderip sizi tertemiz kılmayı irade etti." diyor. Yine işin biraz irfani boyutuna bakarsan Masum İmamların bedenlerinin defni de sadece zahirendir. Çünkü onların bedenleri bizimki gibi çürüyüp gitmez. İşte bu yazılanla bu mantığın arasında bir ilişki kurulabilir.
Hz Ali as'ın peygamberliği meselesine gelince. Elbette ki o peygamber değildir. Ama o bir peygamberden daha üstün bir makama sahiptir.
Şimdi biz diyoruz ki Allah'ın sonsuz sıfat ve isimleri vardır. O halde Allah'ın zalim sıfatı da mı vardır haşa. Elbette yoktur. Ama Allahın bu şeytani sıfatların zıttı sıfatları vardır. Yani zalim olmama sıfatı.
Şimdi aynı şeyAli as' hakkında da düşünülebilir. Ali as buyurmuşlar ki bana Allah demeyin. ondan sonra benim hakkımda istediğiniz övgüde bulunun. Bu gayet açıktır ve nettir. Ve sahih bir hadis olduğunu biliyorum ama kaynağını bilmiyorum. Şimdi biz Ali as'a Peygamber dersek onu yüceltmiş övmüş mü olacağız Haşa onun makamı zaten yücedir. İmamet zaten yücedir. Peygamberler dahi imamlara muhtaçtır. Hz Muhammed saa dahi bir imamdır ama aynı anda bir peygamberdir. o halde sizin dediğiniz gibi bir mantık zaten bu hadisi çürütmez.
Diyorlar ki Ali yücelmiş. Diyorum ki tövbe haşa ve kella Yücelik Ali ile yücelmiş.
Diyorlar ki Ali Kabede doğunca şereflendi. Ben de diyorum ki Hayır Ali as Kabede doğsun diye o bina yapıldı. Ve bazı nebiler ALi as'ın doğum evinin hizmetkarlığını yaptılar. ve Kabe Ali as orada doğdu diye kıymetlendi, şereflendi.
Benim size söylemek istediğim asıl husus şuydu: Manasını kavrayamadığımız bir fazilet hakkında guluvdur aşırıdır demeyelim. Biz kavrayamıyoruz diyelim. Ha ben bunu şahsınız adına yazmıyorum. Bunun içinde ben de varım. Yoksa ben arif değilim ki irfandan anlayayım. Ben bir iki ilim erbabından kaptığım aklımda yarım yamalak kalmış şeyleri aktarıyorum.
Saygılarımla umarım yanlış
anlaşılmamışımdır.