Gönderilme zamanı: 05 Eyl 2008, 14:57
gönderen alone_man
Kod: Tümünü seç
aleviforumda kaynar kazanda konu hakkında bir yazı daha buldum aynen aktarıyorum kimse beni suçlamasın :D
Aylar öncede Forumumuzda haftalarca konuşulan bir Konuydu.. Arkadaşlarımız ile Alevi Vakıflarına onlarca Mail gönderdik, günler boyunca birilerine ulaşmaya çalıştık ama herhangi bir sonuç elde edemedik..Sitenin sahibi Teoman Şahindir.. Bu adam aslen bizim Dersimden göçmüştür.. Kendi Köyü Alevi fakat kendini Şiidir.. İran ile bağlantısı bulunan bir Misyoner..Kendileri Çorum Ehlibeyt Vakfı Üyeleri arasındadır ve aynı zamanda da bir Avukattır.. Forumumuza ise '' Biralevi '' Nicki ile kayıt olmuş, Sitemizde uzun tartışmalara sebep olmuştur..
Teoman Şahin'in İrandan beslenen ve seneler önce Çoruma gönderilen Şia birileri tarafından tesir altına alınmıştır.. Biliyorsunuz ki İran, Alevileri Şiileştirmek peşindedir.. Seneler önce Çorum Merkezi mesken tutan bu kişiler İnsanlardan CEMEVİ açmak sözü ile para toplamışlar ve bir Şia Camisi kurmuşlardır. Alevilik adı altında Şia İnançlarını, fıkıh uygulamalarını empoze etmektedirler..
O site Çorum Ehlibeyt Vakfına aittir.Teoman Şahin bizzat o makaleleri hazırlamıştır.. Teoman Şahine göre;
1 - Hacı Bektaş Sünnidir
2 - Pir Sultan Abdal Caferidir
3 - Anadolu Aleviliği masaldır
4 - Kırklar Meclisi Efsane, Masaldır
5 - Alevilikte Cami ve Namaz vardır
6 - Cem Kültürdür
Kendileri bu fikirleri destekleyip Cem ayinlerimize '' Kültürel Şölen'' demektedir.Hatta kendileri daha ileri giderek, ona yönelttiğimiz; '' Aleviler Caminizde Cem yapmak istese ne cevap verirsiniz ? '' sorumuza; '' Onlara düğün salonunu öneririm'' demiştir.. Kendisi sürekli Şia fıkıh uyguamalarını Alevilik adı altında tanıtmakta ve duyduğumuza göre İran'a öğrenci göndermektedirler ve bu İnsanlar bir Oniki İmam Öğretisinin olduğu bir okul hayali peşindeler.. Tehlikeli ve misyonerler..
Kurdukları Camii ise Çorum'un Alevi Yoğunluğunun olduğu bir Bölgede olup Cemaati Memurlar ve az sayıda Vatandaştan oluşmaktadır.. Camiye giden Aleviler muhakkak vardır ama böyle giderse iş gerçekten ciddi..Çünkü Ehlibeyt Camisi bir ilk olmayacaktır.. Ve bu tip İnsanlar resmen Diyanet tavrı sergilemekte ve Teoman Şahin İran ile Türkiye arasında bir savaş çıksa, İran'i destekleyeceğini açık olarak söylemektedir.
Televizyonlarda Aleviliği temsil ediyoruz diyen İzettin Doğanlar.. Neredesiniz ? Sözde başınızı koyduğunuz Alevilik, bir Şia tarafından ayaklar altına alınıyor.. Siz Aleviliği böylemi koruyacaksınız.. İşte bunları gördükçe içimizdeki sözde Aleviler ortaya çıkıyor. Milyonlarca İnsanın İnancı, bir densiz tarafından aşşalanıyor ve sözde Alevi temsilcileri sesini bile çıkarmıyor.. Yazıklar olsun gerçekten.. Teoman Şahinler, İçimizdeki Türk İslam Sentezcisi, baskıcı düzen yanlısı İnsanlar, İran kadar, Diyanet kadar tehlikelidir.
Gönderilme zamanı: 25 Eki 2008, 14:41
gönderen biralevi
ceren yazdı:biralevi yazdı:
belki bazıları daha iyi anlar diye bir şairin deyişini sunuyorum
Geçiyorum putlar ormanından
baltalayarak
nede güzel yıkılıyorlar
(Bazıları anlamıştır)
bunun nazım hikmetin şiiri olduğunu öğrendim ve o alevi değil
Ceren can bu alıntıyı nazımdan yaptığımı ve onun alevi olmadığını hatta dinsel sorunu olmadığınıda biliyorum,
ama hem güzel ifade ettiği için hemde anadolunun bir değeri olduğunu düşünüyorum yiğide vuracaz eleştircez ama hakkınıda verecez,bizim değer anlayışımıza göre değersiz birisi olsa dahi anadolunun ortak değerleri kültürü anlamında nazımda bir yer tutuyor,
kişisel olarak nazımın yunusun,necip fazılın ve pir sultanın deyim yerindeyse edebiyat dili anlatım dili türkçeyi kullanım anlamında kare as olduğunu düşünüyorum bu insanların eserlerinin eğitimde öncelikli incelenmesini ciddi incelenmesini isterdim ama bununla birlikte bu insanların artı yanları olduğu gibi eksikleride yok değil her iki açıdan bakabilirsek uzatmadan şöyle söyleyebilirim:
Nazım devrimcidir ama ruhsuzdur ,nesnelcidir ama manevi yönden bomboştur
Necip fazılda ne ararsan bulursun buna sapmalarda dahildir,çizgiside yaşamı gibidir karışık
yunus insancıldır sevgi doludur ama devrimci değildir ezene sömürene karşı değildir
pir sultanda devrimcilik vardır ama fıkıh yoktur kavramlar vardır ama işlenememiştir belki ömrü yetmemiştir
yani bizim açımızdan taşıdığımız önem verdiğimiz değerler açısından pir sultan dışındakiler değersizdir ama konuları bakımından edebiyat bakımından türkçe kullanımı bakımından
bu insanları inkar edemeyiz ve doğrularına doğru demek zorundayız.Onların doğrularıda ilahi tecellinin yani rahmet sıfatının izdüşümleridir.
Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !
Gönderilme zamanı: 14 Şub 2009, 23:29
gönderen alone_man
biralevi abi aşağıdaki yazına ne cevap vermişler en alta ekliyorum
ALEVİLİK BAŞKADIR, BEKTAŞİLİK BAŞKADIR, KARIŞTIRMAYIN
Bektaşilik tarihi bir süreçtir, teori ve pratikleri yer ve zamana göre değişerek günümüze gelmiştir. İslamiyetle zıtlaşması olduğu gibi kendi içerisinde de birçok çelişkileri vardır. Birçok konuda kabul ve inkar içiçe girmiştir. Alevilikle bektaşiliğin başka başka şeyler olduğunu ortaya koyarken temel olarak günümüz bektaşilerini öne alıyoruz ve bu çerçevede bektaşiliğin tarihi genellemesini mukayeseli olarak yapıyoruz.
Dün geçmiştir, geleceği ise bilemiyoruz. Bugünü değerlendirerek günümüzü kurtarmaya ve geleceğide temizlemeye çalışıyoruz.
ALEVİLER, Allahı Oniki İmamların anlattığı gibi tanırlar ve inanırlar.
BEKTAŞİLER, Allah anlayışları çarpıktır, çelişkilidir, batıl inançların etkisi altındadır. İnsanda tecelli konusunda Allahın ZATİ ile SIFATİ yönlerini hep karıştırırlar. Vahdeti Vücuda inanırlar.
ALEVİLER, Allahtan korkarlar, Onu severler, Ümit ile Korku arasında beklerler.
BEKTAŞİLER, Allahtan korkulması gerektiğine inanmazlar, korkmazlar. Seviyoruz diyede sahtekarlık yaparlar çünkü Allahın emirlerini uygulamazlar.
ALEVİLERİN, Temel hedefleri Allahın Rızasını kazanmaktır. Allah için yerler, Allah için İbadet ederler, Allah için sabrederler, Allah rızası için cihad ederler, yaşarlar ve ölürler.
BEKTAŞİLERİN, Bu tür sorinları yoktur, pragmatik ve faydacıdırlar.
ALEVİLER, Nefsi Cihad yaparlar, Allahın KULU olduklarını hiç unutmazlar, Allaha teşekkür boçları olduğunu hep hatırlarlar, Şükretmek ve teşekkür etmek içinde ibadet ederler.
BEKTAŞİLER, Nefislerine uyarlar, Allaha karşı özgürlükcüdürler, Kul hakkını ön plana çıkararak Allah ile Kul ilişkisini daha açıkcası ibadeti inkar etmeyi, yok etmeyi amaçlarlar.
ALEVİLER, Peygamberimize Cebrail vasıtasıyla VAHİY geldiğine ve Masum (Günahsız) olduğuna inanırlar.
BEKTAŞİLER, Her fırsatta peygamberimizin AKILLI olduğunu söyleyerek çaktırmadan vahyi inkar ettirmeye çalışırlar, Peygamberin masumiyetine inanmazlar, istedikleri gibi ve her fırsatda peygamberimizi eleştirirlir.
ALEVİLER, Kurana inanır ve teslim olurlar, uymaya çalışırlar.
BEKTAŞİLER, Kuranın eksik olduğunu, el katıldığını söylerler. İşlerine geldiği gibi Kurandan örnekler verirler, beğenmedikleri hükümleri inkar ederler.
ALEVİLER, Helal, haram, mekruh, müstehab ve mübahlara göre yaşamlarını düzenlerler.
BEKTAŞİLER, Bu tip sorunları yoktur, Keyfi ve akılcı davranırlar, El, Bel, Dil masalıyla ve soyut ilkelerle herşeyi geçiştirirler.
ALEVİLER, İnançlarını İslam Şeriatı yada Oniki İmam Şeriatı sözüyle ifade ederler.
BEKTAŞİLER, Emevi, Abbasi, Osmanlı şeriatının çelişkilerini göstererek her türlü şeriatı inkar ederler. Allahın, Peygamberin ve Oniki İmamların şeriatınıda dolayısıyla inkar etmiş olurlar.
ALEVİLER, Allahın Adil olduğuna, adaletli olduğuna inanırlar.
BEKTAŞİLER, Allahın adaletine inanmazlar, sürekli eleştirirler, şikayet ederler, sızlanırlar. Bu konuda bolca fıkra uydurarak alay ederler.
ALEVİLER, Melek, Şeytan, Cin gibi gabi varlıkların varlığına inanırlar.
BEKTAŞİLER, Bu tür konularda nesnel gerçekcidirler, materyalist davranırlar inanmazlar.
ALEVİLER, Oniki İmamların imametine inanırlar ve bilgilerini onlardan alırlar. Peygamberimize onlar vasıtasıyla ulaşmaya çalışırlar.
BEKTAŞİLER, Oniki İmamları sevdiklerini söylerler ama onları tanımazlar, onların bilgilerini bilmezler, onları hep araka planda tutmaya çalışırlar ve ön plana hep başka isimleri geçirirler. Oniki İmamların sözlerine uymazlar, yaptıklarını yapmazlar.
ALEVİLERİN, Anlattıkları her olayın yazılı kaynağı vardır ve bu kaynaklar Arapça ve Farsçadır. Günümüzde de yeni yeni Türkçeye çevrilmektedir.
BEKTAŞİLERİN, Yazılı kaynakları yoktur, kaynakları şifai yani sözlü ve Türkçedir. Sıkışırlarsa kaynaklarının yakıldığını, imha edildiğini söylerler. Anlattıkları pek çok şeyde Kırklar cemi gibi kaynaksız ve uyduruk masallardır. Bunlarla haklı uyutup dururlar.
ALEVİLERİN, Söz ve eylemleri Onik İmamların bilgilerine dayandığı için Aleviler, Oniki imamlara benzemeye çalışırlar.
BEKTAŞİLER, İçerisinde her türlü ilkeye ve insana rastlamak mümkündür. Yezide lanet okurlar ama yaptıkları çok şey yezidin yaptıklarıdır.
ALEVİLERİN, Temel ilkeleri Ehl-i Beytin dostuna dost, düşmanına düşman olmak esasına dayanır.
BEKTAŞİLER, Yetmişiki milleti bir gördüklerini söylerler, dostuda düşmanıda seviyoruz derler, Cemevlerinde Ehl-i Beytle ilgisi olmayan insanların resimlerinide bulundurabilirler.
ALEVİLER, Caferi mezhebini bilir ve uygularlar. Caferi mezhebine göre yaşamlarını düzenlerler, Abdest alıp, Namaz kılarlar, gusül alırlar, ezan okurlar, nikah kıyarlar. Şekle ve Öze birlikte önem verirler.
BEKTAŞİLER, Caferi olduklarını söylerler ama hükümlerini bilmedikleri gibi şeklide inkar ederelr, Batını öne çıkarırlar. Buyruk dedikleri kitabları uyduruktur. İslami şekli hükümleri inkar ederler ama bektaşi erkanlarındaki tüm uyduruk şekilleride uygulamaktan utanmazlar.
ALEVİLERİN, Hocaları, Alimleri, Seyyidleri, Müezzinleri, Cemaatleri vardır.
BEKTAŞİLERİN, Dedeleri, Babaları, Anaları, Halk ozanları, Talibleri vardır.
ALEVİLER, Cami yada Mescid yaparlar, Oniki İmamların Mezhebine göre İslami İbadetleriyle meşgul olurlar.
BEKTAŞİLER, Cemevii yaparlar, sazla, sözle, semahla, yeme içmeyle, masallarla ibadet yaptıklarını söylerler.
ALEVİLER, Takiyye dışında hiçbir şekilde inançlarından taviz vermezler.
BEKTAŞİLER, Biraz sıkışınca tavize başlarlar, Hem dede, hem hoca olsun, hem cami, hem cemevi olsun diyecek kadarda utanmazlar.
ALEVİLERİN, Temel bilgileri yada kaynakları Kuran ve Ehl-i Beyt İmamlarına dayanır.
BEKTAŞİLER, İse inançları içerisinde Tasavvufi, Batıni, Melami, Hurufi, Kalenderi, Ahi, Şamanist, Hristiyan, Yahudi, Haydari ve çeşitli kültür ve inançları barındırır.
ALEVİLERİN, Siyasi tavırları ve yaşamları İzzetli ve Şereflidir.
BEKTAŞİLER, İse her kurulu düzenin köleliğini yaparlar. Her iktidara hizmet ederler, Kul köle olurlar, ilkelerini savunurlar. En çok Osmanlıdan nefret ettiklerini söylerler ama bununla en çok Osmanlıya hizmet ettiklerini gizlemeye, saklamaya çalışırlar.
ALEVİLERİN, İçki içmezler, haram olduğunu bilirler ve içkinin olduğu yerde durmazlar.
BEKTAŞİLER, İçkiyi meşru bir içecek olarak kabul ederler, fazla sıkışırlarsa SIR dersen içebilirsin derler, bu DOLUdur derler yada CEMlerde içilmez derler.
ALEVİLER, Beş vakit namazı Caferi mezhebine göre birleştirerek üç vakitde kılarlar. Namaz bir Alevi için herşeydir, Hayatın en önemli gayesidir. OLMAZSA OLMAZ koşuludur.
BEKTAŞİLER, İlk aşamada namazı inkar ederler ama sıkışırlarsa HALKA NAMAZI yada GECE NAMAZI yada NİYAZ vardır derler.
ALEVİLER, Ramazan ayı orucunun farz olduğuna inanırlar ve bu ayda oruç tutarlar.
BEKTAŞİLER, Ramazan ayı orucununu inkar ederler, Muharrem orucunu bunun yerine koyarlar, Farz ile sevabı birbirine karıştırırlar.
ALEVİLERDEN, Durumları iyi olanlar farz olduğu için Hacca giderler.
BEKTAŞİLER, Haccı inkar ederler, Ölüye değil diriye gideriz derler, Hacı Bektaş kasabasını ziyareti Hacc yerine koyarlar.
ALEVİLERİN, Ondört Masumun, Peygamberimiz(sav), Kızı Hz.Fatma(as) ve Oniki İmamlar(as) olduğunu bilirler ve söylerler.
BEKTAŞİLER, İse masumiyeti inkaretmek için Ondört masumun kerbelada öldürülen çocuklar olduğunu söylerler.
ALEVİLER, Ahiret gününe, ceza gününe, kıyamete, cennet ve cehenneme inanırlar.
BEKTAŞİLER, Cennet ve Cehennemin bu dünyada olduğunu sık sık söyleyerek çaktırmadan ahireti inkar ederler. Ahiret gününü anlatan hiçbir anlatımları yoktur.
ALEVİLER, Aleviliğin islamiyetin ÖZÜ olduğunu bilirler. BEKTAŞİLER ise KÜLTÜR SENTEZİ olduklarını bilirler, İslam dışıdırlar. Ne kadar Alevi ne kadar Bektaşi olduğunuza siz karar verin.
Alevi mi, Bektaşi mi olacağınıza siz KARAR VERİN.
İzzeti mi, Zilleti mi seçeceksiniz siz KARAR VERİN.
Oniki İmam dostu mu, Yezidin dostu mu olacaksınız siz KARAR VERİN.
Yüce Allah yardımcımız, Ehl-i Beyt Şefaatcimiz, İmamı Zaman Mehdi önderimiz olsun.
HAKKI, BATIL İLE KARIŞTIRMAYIN. BİLE BİLE GERÇEĞİ UNUTUP GİZLEMEYİN.
(Bakara s. 42. Ayet)