"GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
ALP lerin kullandığı dokuz aracın insan için gerekli olan anlamları ise şöyledir:
1:Velayet sahibi olmak,2-Raziyet,3-Kifayet ,4-Aşk,5-Tevekkül,6-Silah ,7-İlim ,8-,-Himmet,9-Sadık Dostlar Yoldaşlar.
Hiçbir yere bağlantısı olmayan bir insan dara düştüğü zaman kime yalvaracak?Kime sızlayacak ?Kimden himmet nazar bekleyecek?
Peygambere ,Evliyaya ,Allah a güveniyorsa hata etmiş olur,çünkü onlar her insan için var sayılamaz.Ancak var edebilene vardır.bir kimseye evliya nazarı ile ,Tanrı nazarı ile bakamadıktan sonra elbetteki hiçbirini var edemez.Tanrı vardır her zaman ama havada,tavada değil ,bizzat insanın kendisindedir.
İnancı dağıtmak ta doğru değil.Biraz Tanrı ya,biraz Peygambere ,biraz evliyaya ,biraz mürşide ,biraz usdaza vermek;inancı parçalamak demektir.O zaman inanç işlerlik kazanamıyor.Yaptırım gücünü kaybediyor.
Aslında inanılması gerektiğine emin olduğunuz birisine "ben inanmışım ,güvenmişim"diyerek sıkıca sarılarak ,işinizi de sıtkı candan onun üzerine atarsanız o işiniz dengine gelir.
Tanrı ya bile güvenme ,sen kendi inancına güven ,içindeki şüpheyi de çıkarıp at o zaman bak bakalım nasıl oluyor.
1:Velayet sahibi olmak,2-Raziyet,3-Kifayet ,4-Aşk,5-Tevekkül,6-Silah ,7-İlim ,8-,-Himmet,9-Sadık Dostlar Yoldaşlar.
Hiçbir yere bağlantısı olmayan bir insan dara düştüğü zaman kime yalvaracak?Kime sızlayacak ?Kimden himmet nazar bekleyecek?
Peygambere ,Evliyaya ,Allah a güveniyorsa hata etmiş olur,çünkü onlar her insan için var sayılamaz.Ancak var edebilene vardır.bir kimseye evliya nazarı ile ,Tanrı nazarı ile bakamadıktan sonra elbetteki hiçbirini var edemez.Tanrı vardır her zaman ama havada,tavada değil ,bizzat insanın kendisindedir.
İnancı dağıtmak ta doğru değil.Biraz Tanrı ya,biraz Peygambere ,biraz evliyaya ,biraz mürşide ,biraz usdaza vermek;inancı parçalamak demektir.O zaman inanç işlerlik kazanamıyor.Yaptırım gücünü kaybediyor.
Aslında inanılması gerektiğine emin olduğunuz birisine "ben inanmışım ,güvenmişim"diyerek sıkıca sarılarak ,işinizi de sıtkı candan onun üzerine atarsanız o işiniz dengine gelir.
Tanrı ya bile güvenme ,sen kendi inancına güven ,içindeki şüpheyi de çıkarıp at o zaman bak bakalım nasıl oluyor.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
GERÇEKERLERİN SÖZLERİ (Not : Daha doğrusu kimin söylediği belli olmayan gerçekerlerin çelişkili sözleri )
-İnsanın aklı vezir,gönlü padişahtır.Emir vermek sultanın işidir,vezir emir veremez.
-Akıl yol yürüyenlerin ayağına bağdır.Bağı kır yol açıktır.
-Akıl bağdır,gönül aldatıcıdır,can perdedir.Yol bu üçünden de gizlidir.
-Melek ilimle,hayvan cehaletle yürür.Adem ise ortada kaldı.Bazen ilim,bazen cehaletle gider.mürşide eren ikisinden de kurtulur.
-Gönlünü ve canını fani ve yok eyle ki Tanrı var ola.-
-Sıtkile dinine sarılanlar ,insanlara arka dönerler.İnsanı Tanrı dan ayrı bir mahluk görürler.Oysa Tanrı insanda gizli bir sırdır.
-Aşkı üçe bölmüşler :1-Dünyevi aşk (Aşkı hımarı ),2-Uhrevi aşk (tekke ,türbe,hac,hicaz,kitap,farz,sünnet ),3-Aşkı İlahi (Cemalullah a dönük olmak)
-Sevgi her insanda aynı miktardadır,dağıtmış isen sana birşey kalmaz.Herşeye azar azar verdiğin sevgini toparla bir noktaya verirsen Tanrı yı orada var edersin.Sevgi Tanrı dır.Ali Aşk tır.Adem ise Ali nin Zülfikar ıdır.Elindeki kılıcı herşeyi keser ve her düşmanı yener.Amma Ali nin elinde ise.Ademi Seyfullah demişler Adem Baba ya .Ali tutarsa O nun fetetmediği birşey kalmaz.
-İnsanın aklı vezir,gönlü padişahtır.Emir vermek sultanın işidir,vezir emir veremez.
-Akıl yol yürüyenlerin ayağına bağdır.Bağı kır yol açıktır.
-Akıl bağdır,gönül aldatıcıdır,can perdedir.Yol bu üçünden de gizlidir.
-Melek ilimle,hayvan cehaletle yürür.Adem ise ortada kaldı.Bazen ilim,bazen cehaletle gider.mürşide eren ikisinden de kurtulur.
-Gönlünü ve canını fani ve yok eyle ki Tanrı var ola.-
-Sıtkile dinine sarılanlar ,insanlara arka dönerler.İnsanı Tanrı dan ayrı bir mahluk görürler.Oysa Tanrı insanda gizli bir sırdır.
-Aşkı üçe bölmüşler :1-Dünyevi aşk (Aşkı hımarı ),2-Uhrevi aşk (tekke ,türbe,hac,hicaz,kitap,farz,sünnet ),3-Aşkı İlahi (Cemalullah a dönük olmak)
-Sevgi her insanda aynı miktardadır,dağıtmış isen sana birşey kalmaz.Herşeye azar azar verdiğin sevgini toparla bir noktaya verirsen Tanrı yı orada var edersin.Sevgi Tanrı dır.Ali Aşk tır.Adem ise Ali nin Zülfikar ıdır.Elindeki kılıcı herşeyi keser ve her düşmanı yener.Amma Ali nin elinde ise.Ademi Seyfullah demişler Adem Baba ya .Ali tutarsa O nun fetetmediği birşey kalmaz.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
İNSANLARIN İŞLERİNİN İYİ VEYA KÖTÜ OLMASI İNANÇLARINA BAĞLIDIR.
Biz şuna inanıyoruz ki ;bir kişi inandığı ,güvendiği ve hak bildiği bir kimseye tüm benliği ile gerçektir deyip "benim işimi yaparsan sen yaparsın "diye kendisini ona bırakırsa ,o işin sonu kötü olacaksa bile iyiye döner.
Burada bağlanılan değil,bağlanan insanın bu kadar içtenlikle olan inancı iş görür.
İnancı vermek için illaki belli bir yer gerekmez.İster Hz Muhammed olsun ,ister HZ Ali olsun,ister bir evliya olsun,ister yaşayan tanıdığın bir mürşit olsun ,farketmez.Önemli olan yürekten ve gerçekten inanıp bağlanmaktır.Böylesine bağlanmayan insan zaten dalsız budaksız ağaca benzer.Ne bir meyve verir ,ne de birşey yaratabilir.
Bunu gerçekerler deneyip yapmışlar.Bizlere de anlatmışlar .Eğer inanmıyorsanız bir de siz deneyin.
Gerçek sevgi ;gerçek inançtır.İnsanoğlu ,halihazırda bulunan insanlardan sevdiği tanıdığı güvendiği birisini Tanrı yerine koyupta severse Tanrı yı sevmiş olur.Ya da Peygamberin yerine koyupta severse Peygamberi sevmiş olur.
Usdaz veya mürşidi Tanrı yerine koyupta severse gene ulaşmak istediği yeri sevmiş olur.
Tanrı bir sırrı kudrettir.Sır olduğu yer ise insanoğludur.Bu insanların hepsinde de Tanrı sırrı kudrettir.Hiçbirisini kenara bırakamazsınız.
Biz şuna inanıyoruz ki ;bir kişi inandığı ,güvendiği ve hak bildiği bir kimseye tüm benliği ile gerçektir deyip "benim işimi yaparsan sen yaparsın "diye kendisini ona bırakırsa ,o işin sonu kötü olacaksa bile iyiye döner.
Burada bağlanılan değil,bağlanan insanın bu kadar içtenlikle olan inancı iş görür.
İnancı vermek için illaki belli bir yer gerekmez.İster Hz Muhammed olsun ,ister HZ Ali olsun,ister bir evliya olsun,ister yaşayan tanıdığın bir mürşit olsun ,farketmez.Önemli olan yürekten ve gerçekten inanıp bağlanmaktır.Böylesine bağlanmayan insan zaten dalsız budaksız ağaca benzer.Ne bir meyve verir ,ne de birşey yaratabilir.
Bunu gerçekerler deneyip yapmışlar.Bizlere de anlatmışlar .Eğer inanmıyorsanız bir de siz deneyin.
Gerçek sevgi ;gerçek inançtır.İnsanoğlu ,halihazırda bulunan insanlardan sevdiği tanıdığı güvendiği birisini Tanrı yerine koyupta severse Tanrı yı sevmiş olur.Ya da Peygamberin yerine koyupta severse Peygamberi sevmiş olur.
Usdaz veya mürşidi Tanrı yerine koyupta severse gene ulaşmak istediği yeri sevmiş olur.
Tanrı bir sırrı kudrettir.Sır olduğu yer ise insanoğludur.Bu insanların hepsinde de Tanrı sırrı kudrettir.Hiçbirisini kenara bırakamazsınız.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
GARİP BİR OLAY
Dinine sarılan insanlara arkasını dönüyor.Çevrenizde komşularınız ahbaplarınız ve tanıdık tanımadık birçok insan var.Bunların birçoğu ile hoş geçinir,saygı duyarsınız.Birgün bakarsınız ki içlerinden biri sizin selamınızı bile almaz olur.Size yüz çevirir.Ne olduğunu merak edip tahkikat yaparsınız ki ;namaza başlamış,camiye gidiyor.Bu yüzden de kendisi dışında kalan diğer insanlara karşı tavır koyması gerektiğine inanıyor.
İnsanın Tanrı nın timsali olduğunu çok değerli aşıklar,sadıklar ,evliyalar,embiyalar,peygamberler nefeslerinde belirtmişlerdir.
Oysa sen kendi cahilliğine bakmadan ,namaza başladığın ,camiye gittiğin ,Kur an dinlediğin zaman dinine sarılmış oluyorsun ve diğer insanlar ise bütün bunları yapmadığı için dinsiz oluyorlar,kafir oluyorlar.Böylece onlardan yüz çeviriyorsun.
Sen gerçekten dinine sarılmış olsaydın,Tanrı yı bilmiş olsaydın,dinine sarılman ,namaz kılman bir gösterişten başka birşey olmasaydı ,bunu gerçekten yürekten inanarak yapmış olsaydın bütün insanların hepisi de sana cevahir görünürdü.Onların ayaklarına yüz sürerdin.Hem de onları gavur ,müslüman diye ayırmadan.
"Ademi don etti giyindi Allah"İnsan Tanrı nın bir donudur,bir gömleğidir.Bu gömleğin içindeki Tanrı olmaz mı ."Ben dağa taşa sığmadım ,müminlerin gönlüne sığdım "dedi.Bunu demekle Tanrı da ademe secde etmiş olmuyor mu?Çünkü gönül Tanrı nın evidir.Gönül Beytullah tır.Bizden önce gönülü Tanrı ziyaret ediyor.Bununla da kalmıyor,orada bekliyor ki sende oraya gidesin de onunla birleşip birlik olasın.
Dinine sarılan insanlara arkasını dönüyor.Çevrenizde komşularınız ahbaplarınız ve tanıdık tanımadık birçok insan var.Bunların birçoğu ile hoş geçinir,saygı duyarsınız.Birgün bakarsınız ki içlerinden biri sizin selamınızı bile almaz olur.Size yüz çevirir.Ne olduğunu merak edip tahkikat yaparsınız ki ;namaza başlamış,camiye gidiyor.Bu yüzden de kendisi dışında kalan diğer insanlara karşı tavır koyması gerektiğine inanıyor.
İnsanın Tanrı nın timsali olduğunu çok değerli aşıklar,sadıklar ,evliyalar,embiyalar,peygamberler nefeslerinde belirtmişlerdir.
Oysa sen kendi cahilliğine bakmadan ,namaza başladığın ,camiye gittiğin ,Kur an dinlediğin zaman dinine sarılmış oluyorsun ve diğer insanlar ise bütün bunları yapmadığı için dinsiz oluyorlar,kafir oluyorlar.Böylece onlardan yüz çeviriyorsun.
Sen gerçekten dinine sarılmış olsaydın,Tanrı yı bilmiş olsaydın,dinine sarılman ,namaz kılman bir gösterişten başka birşey olmasaydı ,bunu gerçekten yürekten inanarak yapmış olsaydın bütün insanların hepisi de sana cevahir görünürdü.Onların ayaklarına yüz sürerdin.Hem de onları gavur ,müslüman diye ayırmadan.
"Ademi don etti giyindi Allah"İnsan Tanrı nın bir donudur,bir gömleğidir.Bu gömleğin içindeki Tanrı olmaz mı ."Ben dağa taşa sığmadım ,müminlerin gönlüne sığdım "dedi.Bunu demekle Tanrı da ademe secde etmiş olmuyor mu?Çünkü gönül Tanrı nın evidir.Gönül Beytullah tır.Bizden önce gönülü Tanrı ziyaret ediyor.Bununla da kalmıyor,orada bekliyor ki sende oraya gidesin de onunla birleşip birlik olasın.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
Oraya gitmek kolay mı .Dünyada işin gücün var,alış verişin var,paran pulun var ,evladın ayalın var,bağın bahçen var ,dairen apartmanın var derdin var ,fabrikan işin var.vb vb var .Bütün bunları geçip gönüle girip Tanrı ile bir olmak olacak şey değil !
Nefis içeride dev kadar oturmuşken eline ,diline ,beline sahip olmak mümkün mü ?
Aklınızı dünya savsatasından boşaltarak Gerçekerlerin cevherleri ile doldurunuz.İlmi bırakıp irfana ulaşınız.( Not ,İlim olmadan İrfana ulaşılır mı ?
Eminiz ki kendinizi bulmak için siz bir adım gelseniz özünüz size yüz adım gelecektir.
Bunun kanıtı bunları yaşayanların sırrıdır.
Nefis içeride dev kadar oturmuşken eline ,diline ,beline sahip olmak mümkün mü ?
Aklınızı dünya savsatasından boşaltarak Gerçekerlerin cevherleri ile doldurunuz.İlmi bırakıp irfana ulaşınız.( Not ,İlim olmadan İrfana ulaşılır mı ?
Eminiz ki kendinizi bulmak için siz bir adım gelseniz özünüz size yüz adım gelecektir.
Bunun kanıtı bunları yaşayanların sırrıdır.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
Not : Allah (ac) bizleri ve tüm inananları Kur an ve Ehlibeyt (as) i geri plana atıp,delilsiz ,kendi kafasından geçenleri yazdıktan sonra kitap haline getirip ,kitabın kapağına soyum Hz Ali (as) dan gelir diye yazanların şerrinden korusun....
Bu kitabın bu bölülerini de ,İmamlarımız (as) ın Tevhit le ilgili hutbeleriyle bitiriyorum...
Bu kitabın bu bölülerini de ,İmamlarımız (as) ın Tevhit le ilgili hutbeleriyle bitiriyorum...
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
Cabir b.Yezid el Cufi Ebu Cafer den (İmam Muhammed Bakır (as))babalarından ,onlar da Hz Ali (as) ın Peygamberimiz (saa) in ölümünden sonraki hutbesinden bir bölüm:
Ey İnsanlar ,İslam dan daha yüce bir şeref ,takvadan daha değerli asalet ,vera dan daha koruyucu bir sığınak ,tövbeden daha kazandırıcı bir şefaatçı ,İlim den daha faydalı bir hazine yoktur.
Şeyh SADUK TEVHİD (Sayfa 79 ) Kitabından Alıntıdır.
Ey İnsanlar ,İslam dan daha yüce bir şeref ,takvadan daha değerli asalet ,vera dan daha koruyucu bir sığınak ,tövbeden daha kazandırıcı bir şefaatçı ,İlim den daha faydalı bir hazine yoktur.
Şeyh SADUK TEVHİD (Sayfa 79 ) Kitabından Alıntıdır.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
Hammad b.Er Nasibi şöyle rivayet eder :
Cafer b.Muhammed e (as) Tevhid hakkında sordum :
Şöyle buyurdu :
Bir dir ,ne yarattıkları O nda ,ne O yarattıklarındadır.Hiç birşey O nun dengi değildir.
Şeyh SADUK TEVHİD (Sayfa 61) Kitabından alıntıdır.
Cafer b.Muhammed e (as) Tevhid hakkında sordum :
Şöyle buyurdu :
Bir dir ,ne yarattıkları O nda ,ne O yarattıklarındadır.Hiç birşey O nun dengi değildir.
Şeyh SADUK TEVHİD (Sayfa 61) Kitabından alıntıdır.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
Davud b.El Kasım ,Ali b.Musa er Rıza nın (as) şöyle dediğini duyduğunu rivayet eder:
Kim Allah ı yarattıklarına benzetirse müşriktir,kim mekanla vasıflandırırsa kafirdir,kim nehy olunduğu şeyi O na nispet ederse yalancıdır !
Sonra şu ayeti okudu:
"Allah ın ayetlerine inanmayanlar ,ancak yalan uydurur.İşte onlar ,yalancıların kendileridir.(Nahl ,105)
Şeyh SADUK TEVHİD (Sayfa 73) kitabından alıntıdır.
Kim Allah ı yarattıklarına benzetirse müşriktir,kim mekanla vasıflandırırsa kafirdir,kim nehy olunduğu şeyi O na nispet ederse yalancıdır !
Sonra şu ayeti okudu:
"Allah ın ayetlerine inanmayanlar ,ancak yalan uydurur.İşte onlar ,yalancıların kendileridir.(Nahl ,105)
Şeyh SADUK TEVHİD (Sayfa 73) kitabından alıntıdır.
-
- Mesajlar: 1390
- Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36
Re: "GÖNÜL YOLU " Bektaşi Kitabından Kesitler /2
Süleyman b.Mihran Cafer b.Muhammed (as) dan şöyle rivayet etmiştir :
İmam Cafer Sadık (as) a dedim ki :
"Yüce Allah ın bir şeyin içinde olduğunu söylemek caiz midir ?Buyurdu ki :
Allah bundan yüce ve münezzehtir.Eğer bir yerde olursa sonradan oluşturulmuş olur.Dolayısıyle herhangi bir mekanda olan o mekana ihtiyaç duymuştur.İhtiyaçsa sonradan yaratılmış varlıların özelliklerindendir.Kadimin (öncesiz) sıfatı değildir.
Şeyh SADUK Tevhid Kitabından alıntıdır.
İmam Cafer Sadık (as) a dedim ki :
"Yüce Allah ın bir şeyin içinde olduğunu söylemek caiz midir ?Buyurdu ki :
Allah bundan yüce ve münezzehtir.Eğer bir yerde olursa sonradan oluşturulmuş olur.Dolayısıyle herhangi bir mekanda olan o mekana ihtiyaç duymuştur.İhtiyaçsa sonradan yaratılmış varlıların özelliklerindendir.Kadimin (öncesiz) sıfatı değildir.
Şeyh SADUK Tevhid Kitabından alıntıdır.