derya yazdı:Hacı Bektaş'ın türbesine giden var mı ? Secde ettiği toprak kalıplarını görüntülemişler eğer doğruysa...?
Derya can;
1-Biz Oniki imamların önüne geçen yada geçirilen kişilerin kenara çekilmesi gerektiğine inanıyoruz ve bunu savunuyoruz,zira onlardan öne geçmek dinimizin ruhuna aykırıdır,
2-Hacı bektaş şu an kalkıp gelse ve aleviyim dese bile aynı tavrı koymalıyız,şu an yaşamıyor ve müçtehitte değil o halde bulunduğu yer zemin doğru bir zemin değil,birçok Sünni inançlı müslümanda sırf tarikat şeyhlerinin oturdukları zemin yüzünden gerçeğe ulaşamamaktadırlar.
3-İnsanımız hacı bektaş yerine 12 imam bilgilerini net yazılı kaynaklarla kendilerine taşıyan alimlerle müçtehitlerle aydınlarla tanışmalıdır.
4-biz bu fikirleri savunurken elimizde çok net bir mantık var o da şu; yüzlerce yıldır hacı bektaş kasabasına bunca iştah, heves ve iyiniyetle giden halkımız yüzlerce yıldır ehli beytin öğrettiği mesela en basitinden abdest yada namaz hükümlerini öğrenememişse bunda bir yanlış yada bir sakatlık var demektir. Önermesinden yola çıkmıştık ve o dergahın da ehli beyt yolunun önünde engel olduğunu pratiğin bu olduğunu gördük,
Ve şimdi insanımıza Kerbelaya gidin,necefe gidin meşhede gidin kuma gidin diyoruz,hiç olmazsa çıplak gözle dahi oralarda yaşayan 12 imam dostlarıyla tanılşmak bir iki kelam duymak yada pratik görmek mümkün olur da kör cehalete küçükte olsa bir ışık ulaşır beklentisindeyiz.
5-Peki biz böyle düşünürken birilerinin halen hacı bektaş isminde ve kasabasında ısrar etmesi ve halkımızın oradan koparılmasına izin vermemesi tuhaf değimli?Bunca yüzyıl hiçbir derdimize derman olmamış bektaş ve kasabasının bundan sonrada yüzyıllarımızı çalmayacağını kim iddia edebilir?Oysa bizim tavsiyemiz net ve garantilidir,Bektaşa harcanan zaman bir mutahhariye,beheştiye,kummiye,şeyh radiye,şiraziye ,humeyniye hameneye,sistaniye yada bugün tüm dünyada ehli beyt dostlarının kabul ettiği temel yazılı kaynakalara harcansa ehli beyte ulaşma konusunda iyimi olur kötümü olur?
6-Soruna gelirsek;buda aksi düşüncede olanların ortaya attığı uydurulmuş, mantıktan yoksun bir savunmadır,
7-Hacı bektaştan gelen hiçbir kaynakta toprak üzerinde namaz kıldığına dair bir aktarım yada ima yoktur.
8- Hacı bektaş kasabası pratiğindeede böyle bir namaz şekli hiç olmamış ve duyulmamıştır.Zaten böyle bir uygulama olsaydı sadece tarihe yada fıkıha değil edebiyata mesala şiirede yansırdı ,türküyede yansırdı,en azından atasözlerinden birisine yansırdı oysa hiçbir yansıma yoktur.
9-Hacı bektaş 1270 li yıllarda ölüyor,1500 yıllarda balım sultan tarikatını kuruyor,1826 da yeniçeri bağı nedeniyle Osmanlı burasını nakşilere teslim ediyor,bunca yıla kadarda birçok tamirat ve tadilat görüyor ve en son olarakta 1958-1964 lerde onarılıp müze haline getiriliyor,şimdi bana müzede sergilenen ve hacı bektaşın namazda kullandığını söylemek istedikleri kerbela toprağı parçaların 700 yıllık süreçte hiçbir tahrifat görmeksizin sergilendiğini mi söylüyorsun,bu mümkün mü?Hatta bir toprak parçasını sadece ortaya koysan ve hiçbir fiili müdahale etmeden bile 700 yıl bekletsen onun toza dönüştüğünü görürsün,
10-Hacı bektaş kasabasında etnoğrafya müzesinin bir parçası olarak düzenlenerek açılmış söz konusu müzenin açılış envanterinde olmayan bu toprak parçasının oraya ne zaman konduğunu tam tarih olarak bilmiyorum ama 1980 lerden sonra oraya konduğunu düşünüyorum,Kim koydu hangi amaçla koydu bilmiyorum büyük ihtimal müze yetkilileri kerbela toprağının kutsallığı anlamında Alevilerin ilgisini çekeceği düşüncesiyle konulduğunu tahmin ediyorum , belki biliyorsundur oraya ziyaret paralıdır ve kasaba ve kasabalılar bu sayede her yıl milyarlar kazanıyorlar,
11-Bugün hacı bektaş kasabasında namaz kılınır ve Sünni Hanefi usulde namaz kılınır yüzlerce yıldırda böyledir ve kimse buna itiraz etmemiş ve karşı eleştiride getirmemiştir,bazıları caminin 1826 da yapıldığını söylerler ama buda yanlıştır zira 1826 da o tarihe kadar varolan mescide minare yapılmıştı