Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
Sh:75 te Hacı bektaşı bir batıni kabul eden Abdülbaki Gölpınarlıya katılıyoruz demişsiniz.
Peki batınilik nedir? Araştırdınızmı?
Tarihte kendisini batıni olarak tanıtan bir tek Ali dostu tanıyormusunuz?
Birşeyin batıni yüzü yanı olması başka şeydir batıni olmak başka şeydir,12 imam yoluında hem batıni hem zahiri yüze inanılır,hatta bu ikisinide bize 12 imamlar aktarır öğretir,ayetin ,hadisin zahiri yanında batıni boyutuda vardır.
Zahir ibadetin şeklini batında ruhunu ifade eder,bir insana batıni dediğinizde zahirle ilgisi yok anlamına gelir ve Bektaşi mantığındaki BİZİM KALBİMİZ TEMİZ anlamına gelir,
Oysa Hacı bektaşı tanıtan eserlerde namaz oruç hac sürekli dile getirilir,bu durumda onu batıni kabul edip şekli ibadetleri reddediyor gibi sunmak doğru bir yaklaşımmıdır?
Biz sünni derken ona sizin dediğinizden daha ileri bir mevki veriyoruz.
Kaldıki Gölpınarlı sadece batıni demiyor batıni daisi anlamında kullanıyor çünkü Gölpınarlı Hacı bektaşı Bektaşilerin durumuna bakarak değerlendirdi ve Bektaşiliğin değişen yüzünü pekte hesaba katmadı.Bektaşilere bakarak hacı bektaşa tanımlama getirdi oysa önce hacı bektaşa bakıp sonra Bektaşilere bakmalıydı,böyle yapsaydı bu Bektaşiler hacı bektaşın yolunda değil demeliydi demedi,yada ortalığı bulandırmak istemedi bilmiyorum ama alevilere bektaşi gözlüğüyle bakması dışında Gölpınarlının en önemli ihmali budur.
Peki batınilik nedir? Araştırdınızmı?
Tarihte kendisini batıni olarak tanıtan bir tek Ali dostu tanıyormusunuz?
Birşeyin batıni yüzü yanı olması başka şeydir batıni olmak başka şeydir,12 imam yoluında hem batıni hem zahiri yüze inanılır,hatta bu ikisinide bize 12 imamlar aktarır öğretir,ayetin ,hadisin zahiri yanında batıni boyutuda vardır.
Zahir ibadetin şeklini batında ruhunu ifade eder,bir insana batıni dediğinizde zahirle ilgisi yok anlamına gelir ve Bektaşi mantığındaki BİZİM KALBİMİZ TEMİZ anlamına gelir,
Oysa Hacı bektaşı tanıtan eserlerde namaz oruç hac sürekli dile getirilir,bu durumda onu batıni kabul edip şekli ibadetleri reddediyor gibi sunmak doğru bir yaklaşımmıdır?
Biz sünni derken ona sizin dediğinizden daha ileri bir mevki veriyoruz.
Kaldıki Gölpınarlı sadece batıni demiyor batıni daisi anlamında kullanıyor çünkü Gölpınarlı Hacı bektaşı Bektaşilerin durumuna bakarak değerlendirdi ve Bektaşiliğin değişen yüzünü pekte hesaba katmadı.Bektaşilere bakarak hacı bektaşa tanımlama getirdi oysa önce hacı bektaşa bakıp sonra Bektaşilere bakmalıydı,böyle yapsaydı bu Bektaşiler hacı bektaşın yolunda değil demeliydi demedi,yada ortalığı bulandırmak istemedi bilmiyorum ama alevilere bektaşi gözlüğüyle bakması dışında Gölpınarlının en önemli ihmali budur.
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
Sh:74 te Velayetnamedeki secere yanlıştır ……masalımsı bir seceredir demişsiniz,
Keşke velayetnamedeki diğer masallaarada yer verseydiniz,bizde bu nedenle velayetnamenin başka ciddi kaynaklarca doğrulanmassı gerekir dedik,1990 larda dedik.
Doğruya en yakın secere kitabımızda mevcuttur demişsiniz,ama secerenizde velayetnamenin kenarına yazılı isimleri kök almakta olduğunun farkında değilsiniz.
Önceden yazdım 3-4 isimle Seyyit ilan edilemeyeceğini anlayan uyanık meçhul birisi velayetnamenin kenarına başka isimler ekliyor ve artık herkes bu isimleri geliştirerek secere veriyor,aynı sizin yaptığınız gibi,neyseki doğru secere budur yerine doğruya en yakın diyerek yanılgı payı koymuşsunuz,bazı konularda görüşünü özellikle belirttiğiniz Gölpınarlının bu secerelerin uydurma olduğunu yazdığını belirtseydiniz objektiflik iddianızda olurdu
yine velayetname dışında verdiğiniz tiryakul muhibbin isimli eserde hacı bektaşın seyyit ilan edilmesi yanında ebu bekire bağlandığınıda hatırlatırım nedense bunuda görmemişsiniz inş benim yaptığım gibi görmediğinizi itiraaf edip bu bilgiyi yorumlarsınız ,
.Bu konuyu işleyecekseniz forumda hacı bektaşın soyu bölümüne taşımanız verimli olur.
Keşke velayetnamedeki diğer masallaarada yer verseydiniz,bizde bu nedenle velayetnamenin başka ciddi kaynaklarca doğrulanmassı gerekir dedik,1990 larda dedik.
Doğruya en yakın secere kitabımızda mevcuttur demişsiniz,ama secerenizde velayetnamenin kenarına yazılı isimleri kök almakta olduğunun farkında değilsiniz.
Önceden yazdım 3-4 isimle Seyyit ilan edilemeyeceğini anlayan uyanık meçhul birisi velayetnamenin kenarına başka isimler ekliyor ve artık herkes bu isimleri geliştirerek secere veriyor,aynı sizin yaptığınız gibi,neyseki doğru secere budur yerine doğruya en yakın diyerek yanılgı payı koymuşsunuz,bazı konularda görüşünü özellikle belirttiğiniz Gölpınarlının bu secerelerin uydurma olduğunu yazdığını belirtseydiniz objektiflik iddianızda olurdu
yine velayetname dışında verdiğiniz tiryakul muhibbin isimli eserde hacı bektaşın seyyit ilan edilmesi yanında ebu bekire bağlandığınıda hatırlatırım nedense bunuda görmemişsiniz inş benim yaptığım gibi görmediğinizi itiraaf edip bu bilgiyi yorumlarsınız ,
.Bu konuyu işleyecekseniz forumda hacı bektaşın soyu bölümüne taşımanız verimli olur.
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
Sh:76 da Velayetnamede benim ciddiye almadığım için 1995 te yazdığım kitaba almadığım hatta yorum bile yapmadığım bir alıntı yapmışsınız.
Bir elifi taç (sarık) Tanrıdan peygambere,Ondan Aliye,Ondan Hasanaa,Ondan Hüseyine,Ondan Zeynel abidine verilmiş,O oğlu Bakıra oda oğlu İmam Sadıka vermiş,O imam Musa kazıma vermiş O da oğlu İmam Rızaya vermiş, İmam Rızada bunu Türkistan pirinin ulusu Hace Ahmet yeseviye sunmuştu
Alıntıyı yaptıktan sonra da Yesevi İmam Alinin oğlu Muhammed hanefiyenin soyundan olmasına imkan yoktur,yesevinin seceresinde gösterilen isimler uydurmadır diye yorum yapmışsınız.
Halbuki bu alıntıda 12 imamlar yoluyla sünni yeseviye sarık bırakılma öyküsünün ne anlama geldiğini yorumlamalıydınız,velayetname yazarlarının 12 imamların yolunu sünni yeseviye neden bağlamak gerektiğini duyduklarını işlemeliydiniz.
SİZİN buradaki ana teziniz 2.Bayezid velayetnameyi hacı bektaşı sünni yapmak için yazdırdığıydı oysa bakın 2.bayezidde hacı bektaşı yesevi yoluyla 12 imamlara bağlıyor.yeseviye 12 imamlar yoluyla elifi taç sunuyor, Hacı bektaşı sünni yapmak isteyen onu 12 imamlara bağlar mı? O halde bu alıntı ne anlama geliyor düşünmenizi öneriyorum.
Bu olayı birde bizim tezimizle yorumlayın ;
biz anadoludaki sünni gelenekte ehli beyt ve 12 imamlar içi boşta olsa yer bulurlar ve anadoludaki sünni gelenekte ehli beytte 12 imamlarda sünni fıkıh içinde kuru ve boşta olsa yer bulmuşlardır bu nedenle anadoluda sünni bir tarikat içinde yada sünni bir tasavvufcuınun yazdığıo eserde ehli beyt yada 12 imam olgusuna rastlarsanız bunların şii olduğuna karar vermeyin diyoruz,
Anadoluda yayılan islaami anlayış afrikadaki gibi değildir,ta en baştan diyanet kurulana kadar ehli beyte sempati olmuştur,sünni tasavvufi tarikatlarda muharrem kerbela matem sürekli dile getirilmiştir diyoruz.
Bak sünni padişah 2.bayezidde firdevside said emrede 12 imamların isimlerinden hiç gocunmadıkları gibi yeseviye elifi tac bile sunuyorlar,hatta bilseniz hemen tüm sünni tarikatlar soy ve yollarını bir şekilde 12 imamlara çıkarırılar ve bazı sünni tarikatlarada açıkça tarikatı aleviye derler.Katliam fetvalarında bile alevi kelimesini kullanmamışlardır.
Bektaşa ve Bektaşiliğe birde bu analizle bakın….
Bir elifi taç (sarık) Tanrıdan peygambere,Ondan Aliye,Ondan Hasanaa,Ondan Hüseyine,Ondan Zeynel abidine verilmiş,O oğlu Bakıra oda oğlu İmam Sadıka vermiş,O imam Musa kazıma vermiş O da oğlu İmam Rızaya vermiş, İmam Rızada bunu Türkistan pirinin ulusu Hace Ahmet yeseviye sunmuştu
Alıntıyı yaptıktan sonra da Yesevi İmam Alinin oğlu Muhammed hanefiyenin soyundan olmasına imkan yoktur,yesevinin seceresinde gösterilen isimler uydurmadır diye yorum yapmışsınız.
Halbuki bu alıntıda 12 imamlar yoluyla sünni yeseviye sarık bırakılma öyküsünün ne anlama geldiğini yorumlamalıydınız,velayetname yazarlarının 12 imamların yolunu sünni yeseviye neden bağlamak gerektiğini duyduklarını işlemeliydiniz.
SİZİN buradaki ana teziniz 2.Bayezid velayetnameyi hacı bektaşı sünni yapmak için yazdırdığıydı oysa bakın 2.bayezidde hacı bektaşı yesevi yoluyla 12 imamlara bağlıyor.yeseviye 12 imamlar yoluyla elifi taç sunuyor, Hacı bektaşı sünni yapmak isteyen onu 12 imamlara bağlar mı? O halde bu alıntı ne anlama geliyor düşünmenizi öneriyorum.
Bu olayı birde bizim tezimizle yorumlayın ;
biz anadoludaki sünni gelenekte ehli beyt ve 12 imamlar içi boşta olsa yer bulurlar ve anadoludaki sünni gelenekte ehli beytte 12 imamlarda sünni fıkıh içinde kuru ve boşta olsa yer bulmuşlardır bu nedenle anadoluda sünni bir tarikat içinde yada sünni bir tasavvufcuınun yazdığıo eserde ehli beyt yada 12 imam olgusuna rastlarsanız bunların şii olduğuna karar vermeyin diyoruz,
Anadoluda yayılan islaami anlayış afrikadaki gibi değildir,ta en baştan diyanet kurulana kadar ehli beyte sempati olmuştur,sünni tasavvufi tarikatlarda muharrem kerbela matem sürekli dile getirilmiştir diyoruz.
Bak sünni padişah 2.bayezidde firdevside said emrede 12 imamların isimlerinden hiç gocunmadıkları gibi yeseviye elifi tac bile sunuyorlar,hatta bilseniz hemen tüm sünni tarikatlar soy ve yollarını bir şekilde 12 imamlara çıkarırılar ve bazı sünni tarikatlarada açıkça tarikatı aleviye derler.Katliam fetvalarında bile alevi kelimesini kullanmamışlardır.
Bektaşa ve Bektaşiliğe birde bu analizle bakın….
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
sh 60 da hacı bektaşa ait diye diye çeşitli kitaplardan alıp sunduğunuz şiirlerin yada dörtlüklerin hiçbirisi hacı bektaşa ait değildir bunlar çoğunlukla anonim halk şiirinden örneklerdir zaten alıntı yaptığınız yaman,köseoğlu gibi yazarlarda bu dörtlükleri kaynaksız olarak sunarlar yani böyle gelmiş böyle gidiyor nasıl olsa kimse araştırmıyor diye meydanı boş bulan herkes bu şiirleri sunabiliyor,
Hacı bektaşa ait olduğu iddia edilen eserlerde bu tip dörtlüklerle fikrini ifade eeden bir bektaşa rastlamadım,
dahası mesela
hararet nardadır sacda değildir diye çok bilinen ve hacı bektaşa ait olduğu sanılan batıni liğe vurgu yapan dörtlük sünni kaygusuz a ait olup bunu ciddi araştırmacılar bilir
Hacı bektaşa ait olduğu iddia edilen eserlerde bu tip dörtlüklerle fikrini ifade eeden bir bektaşa rastlamadım,
dahası mesela
hararet nardadır sacda değildir diye çok bilinen ve hacı bektaşa ait olduğu sanılan batıni liğe vurgu yapan dörtlük sünni kaygusuz a ait olup bunu ciddi araştırmacılar bilir
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
Devam edeceğiz ama karşıt görüş sunacaksanız
lütfen sağ taraftaki alıntı butonuna basıp sadecee cevap vereceeğiniz kısma cevap verin yani nokta atışı yapın ki konu dağılmasın sağa solaa çarpılmasın
cevap vermediğiniz kısımlardaki eleştirilerimi doğru kabul ettiğinizi düşünmemizede fırsat vermeyin yoksa bunların doğru olduğunu kabul ederiz
lütfen sağ taraftaki alıntı butonuna basıp sadecee cevap vereceeğiniz kısma cevap verin yani nokta atışı yapın ki konu dağılmasın sağa solaa çarpılmasın
cevap vermediğiniz kısımlardaki eleştirilerimi doğru kabul ettiğinizi düşünmemizede fırsat vermeyin yoksa bunların doğru olduğunu kabul ederiz
-
- Mesajlar: 1205
- Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
biralevi canbiralevi yazdı: Anadoluda yayılan islaami anlayış afrikadaki gibi değildir,ta en baştan diyanet kurulana kadar ehli beyte sempati olmuştur,sünni tasavvufi tarikatlarda muharrem kerbela matem sürekli dile getirilmiştir diyoruz.[/b]
Bak sünni padişah 2.bayezidde firdevside said emrede 12 imamların isimlerinden hiç gocunmadıkları gibi yeseviye elifi tac bile sunuyorlar,hatta bilseniz hemen tüm sünni tarikatlar soy ve yollarını bir şekilde 12 imamlara çıkarırılar ve bazı sünni tarikatlarada açıkça tarikatı aleviye derler.Katliam fetvalarında bile alevi kelimesini kullanmamışlardır.
Bektaşa ve Bektaşiliğe birde bu analizle bakın….
tespitine destek anlamında belirteyim ki
anadoluda sünni tasavvufun içinde ehli beyt ve 12 imamlar vurgusu olduğunu bilmeyip günümüzdeki diyanet vurgusuna bakan araştırmacılar osmanlı ilk dönemde aleviydi yavuzdan sonra sünni oldu hatasınada düşmüşlerdir
onlar sünniliğin içinde ehli beyt yada 12 imamlar kelime olarak dahi olsa yer almazlar zannediyorlar o yüzden bu hataya düşüyorlar tıpkı biz namaz deyince ramazan orucu deyince bizi sünnileştirmekle suçlayanların düştükleri hata gibi ))))
onlar alevi vede sünni ekolde ortak pekçok konu nokta isim olduğunu ya bilmiyorlar yada farkında değiller
-
- Mesajlar: 1487
- Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
evet haklısın ama bu tespit pek tutmadı yani ciddiye alınmadı yoksa yavuzdan önceki padişahların alevi olmadığını anlatmak gibi fuzuli bir işimiz daha olacaktı bektaşın yaanında birde bu padişahlar eklense düşün halimiz nice olurMusa Özateş yazdı:
biralevi can
tespitine destek anlamında belirteyim ki
anadoluda sünni tasavvufun içinde ehli beyt ve 12 imamlar vurgusu olduğunu bilmeyip günümüzdeki diyanet vurgusuna bakan araştırmacılar osmanlı ilk dönemde aleviydi yavuzdan sonra sünni oldu hatasınada düşmüşlerdir
onlar sünniliğin içinde ehli beyt yada 12 imamlar kelime olarak dahi olsa yer almazlar zannediyorlar o yüzden bu hataya düşüyorlar tıpkı biz namaz deyince ramazan orucu deyince bizi sünnileştirmekle suçlayanların düştükleri hata gibi ))))
onlar alevi vede sünni ekolde ortak pekçok konu nokta isim olduğunu ya bilmiyorlar yada farkında değiller
-
- Mesajlar: 1205
- Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
huseyn esedi yazdı: . Biz Bektaşi değiliz, Bektaşi tarikatından değiliz.
BİZDE BEKTAŞİLERE CAMİYİ NAMAZI RAMAZAN AYI ORUCUNU HACCI VS VS GİBİ İBADETLERİ REDDETTİKLERİ İNKAR ETTİKLERİ İÇİN KIZIYORUZ PEKİ SİZ NEDEN BU TARİKATA UZAKSINIZ ÜSTELİK BEKTAŞI SEVDİĞİNİZ HALDE
Fakat Bektaşilerle ilgili bir ayrıntıya dikkat edin Bektaşi tarikatı içinde ilk dönemlerden itibaren Ehli Beyt sevgisi, 12 İmamın isminin geçtiği nefesler ve şiirler yazanlar çoktur. Hatta bu şairlerden bazılarının % 100 şiirleri bu içeriktedir. Pir Sultan ve Hataî'nin şiirleri % 90 Ehli Beytten bahsettiği için onları Alevi kabul eden Teoman Şahin bunları neden görmüyor. Bir ayrıntı Pir Sultan'ın ve Hataî'nin şiirlerinin % 90 Ehli Beyt içerikli şiirler yazdığı tamolarak doğru değildir. Teoman Şahin'in de bu konuda belkide fikri sadece geneldir. Tahminden ibarettir. Bu iki Hak ehli şairin şiirlerinde Aşktan doğadan, özgürlükten bahseden çok fazla şiirler mevcuttur. Yani şiirlerin elimizde olan şiirlerin % 90 ı Ehli Beytten bahsetmez.
EHLİ BEYTTEN BAHSEDEN HER KİŞİ ALEVİMİDİR? SANIYORSUN SÜNNİ İSLAMDA HELEDE ANADOLUDAKİ SÜNNİ TASAVVUFİ TARİKATLARIN HEPSİNDE EHLİ BEYT VURGUSU VARDIR SADECE BEKTAŞİLİKTE DEĞİL RUFAİ KADİRİ VE BUNLARIN DEĞİŞİK KOLLARINDA EHLİ BEYT 12 İMAM VURGULARI VARDIR KENDİLERİNİ HEM SOY HEM YOL OLARAK 12 İMAMLARA BAĞLI GÖRÜRLER AMA ASLINDA SÜNNİDİRLER EN BÜYÜK YANILGINIZ ANADOLUDAKİ SÜNNİ TASAVVUFUN KARAKTERİNİ ANALİZLERİNİZDE İHMAL ETMENİZDİR
-
- Mesajlar: 1745
- Kayıt: 05 May 2008, 22:02
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
Maşallah !huseyn esedi yazdı:Yazmayacağımı söylemiştim fakat Velayetnâme'de olduğunu söylediğim Muharrem ayının onuncu günü ile ilgili kısım için daha detaylı bilgi vermem gerektiğini öğrendim: Kitabın adı; Vilâyetnâme (Menakıb-ı Hünkâr Hacı Bektaş-ı Veli), Abdülbaki Gölpınarlı, s. 82, İnkılâp Yayınları, 1995 İstanbul. Bölüm: IX Halifeler Başlığı altında s. 81-84 Koluaçık Hacım Sultan alt başlığının içinde 82. sayfada. "Hünkâr, İmam Huseyn mateminde,Muharrem'in onuncu günü, topluluk, bizim dergahımızda olsun,
hem bektaşi değilim diyorsun hemde bektaşilerin en büyük özelliği pişkinliği sergilemekten çekinmiyorsun
biz Hz.Ali şunu dedi İmam Sadık böyle dedi diyerek onlarca senet kitap kaynak ismi verdiğimiz halde ne malüm onların böyle dediği diye bin bir itiraz ve şüphe getiriyorsunuz hatta dünyadaki tüm alevilerin kabul ettiği N.belagaya bile itiraz ediyorsunuz
ama hacı bektaşın ölümünden 300 yıl sonra yazılan bir kitapta hiçbir kaynak ve raviye dayanmadan hünkar dediki cümlesine hiç itiraz etmeden pişkince alıp kitabınıza koyup yayınlayabiliyorsunuz
üstelik bunu bektaşın aleviliğine! kanıt diye sunup bilim ! yaptığınızı iddia edebiliyorsunuz
hatta burada böyle bilim dışı bir cümleyi hava atma vesilesi yapabiliyorsunuz
daha komiği bektaşi değilim diyebiliyorsunuz
insanda biraz utanma olur ar haya olur
böyle bir cümleyi bektaşın aleviliğine kanıt olarak sunmak bu cümleyi hiç şüphe bile etmeden kitabına yazıp delil diye sunmak için bir insanın utanma duygularını yitirmesi gerekir
şu siteye bir tane aklı başında bektaş dostu gelsin kurban kesecem
- huseyn esedi
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 10 Eki 2007, 11:39
Re: Aşk Meydanı İsimli Kitabın Eleştirisi
Hasan Akça cahille işim olmaz size cevap vermem uğraşmanıza gerek yok kitabı okumadan cevap yazan herkese bu sözüm önce okuyun sonra haklı iseniz yazın işiniz gücünüz iki satır okuyup yazmak yorulduk inanın boş söz evirip çevirmekten
Biralevi şu yazıya cevap ala bilirmiyiz acaba
Sonra ruh halinden bahsetmişsiniz ama küçük bir paragraflık yazıdan yazarların psikolojisini nasıl anladığınız konusuna açıklık getirmemişsiniz?
Şimdi ben size çok yakınnızda bulunan Mehdi arkadaşınızın ruh halini bize açıklayan bir olayı anlatayımda kendisinden doğru olup olmadığını sorun. Eğer bizi doğrularsa ne ala eğer doğrulamazsa bizim nezdimizde zaten yalancılardandır.
Bir gün bize şöyle anlattı;
Bir vesile ile cin cağrıldığını veya ruh bize anlattı. O cine Hacı Bektaş Veli'yi tanıyıp tanımadığını sormuşlar.
Cin tanıdığını söylemiş?
Şu anda onu görüyormusun demişler
Evet demiş?
Nerededir demişler.
Cin demiş ki bir çölde başını önüne eğmiş ve oturmakta.
Hacı Bektas'a sorar mısın? Şii mi Sunni mi demişler.
Cin'de sormuş. Hacı Bektaş'ın sunniyim dediğini söylemiş.
Şimdi Mehdi takma isimli arkadaşınızdan sorabilirsiniz. Kusura bakmasın uzun zaman oldu belki anlattıgı olayın bir kac detayını atlamısımdır. Olayın baska şahitleride var. Onlarında isimlerini verbilirim gerekirse.
Şimdi benim sizde isteğim şudur. Mehdi takma isimli arkadaşınıza bu olayın gerçek olup olmadığını sorduktan sonra Eğer bunu anlattıgını doğrularsa onun ruh hali ve böyle bir insanı alim kabul eden sizin ruh halinizden bana haber verir misini?
Böylece halk sizin psikolojiniz hakkında da bilgi sahibi olabilir.
Ya Ali
Biralevi şu yazıya cevap ala bilirmiyiz acaba
Sonra ruh halinden bahsetmişsiniz ama küçük bir paragraflık yazıdan yazarların psikolojisini nasıl anladığınız konusuna açıklık getirmemişsiniz?
Şimdi ben size çok yakınnızda bulunan Mehdi arkadaşınızın ruh halini bize açıklayan bir olayı anlatayımda kendisinden doğru olup olmadığını sorun. Eğer bizi doğrularsa ne ala eğer doğrulamazsa bizim nezdimizde zaten yalancılardandır.
Bir gün bize şöyle anlattı;
Bir vesile ile cin cağrıldığını veya ruh bize anlattı. O cine Hacı Bektaş Veli'yi tanıyıp tanımadığını sormuşlar.
Cin tanıdığını söylemiş?
Şu anda onu görüyormusun demişler
Evet demiş?
Nerededir demişler.
Cin demiş ki bir çölde başını önüne eğmiş ve oturmakta.
Hacı Bektas'a sorar mısın? Şii mi Sunni mi demişler.
Cin'de sormuş. Hacı Bektaş'ın sunniyim dediğini söylemiş.
Şimdi Mehdi takma isimli arkadaşınızdan sorabilirsiniz. Kusura bakmasın uzun zaman oldu belki anlattıgı olayın bir kac detayını atlamısımdır. Olayın baska şahitleride var. Onlarında isimlerini verbilirim gerekirse.
Şimdi benim sizde isteğim şudur. Mehdi takma isimli arkadaşınıza bu olayın gerçek olup olmadığını sorduktan sonra Eğer bunu anlattıgını doğrularsa onun ruh hali ve böyle bir insanı alim kabul eden sizin ruh halinizden bana haber verir misini?
Böylece halk sizin psikolojiniz hakkında da bilgi sahibi olabilir.
Ya Ali