Niçin "NAMAZ" kılamıyoruz.....?

Dinin ana direği namazdır...
Mekzun
Mesajlar: 259
Kayıt: 09 Ağu 2010, 15:35

Re: Niçin "NAMAZ" kılamıyoruz.....?

Mesaj gönderen Mekzun »

Kaside-i Bürde yazdı:Eğer Allahın emriyle Hz.Ali peygamberden sonra Onun vasisi tayin edilmişse "
sözünü yazan kardeşimiz
Hangi ayette Allah cc. Ali efendimizin halife olacağını beyan etmiş. Kaynak istiyorum.Zaten halifelik yapmıştır. Bütün Rabbani Alimler Hz. Peygamberin varisleri, halifeleridir elbette.
Her bir Peygamber vefatından önce kendisine bir vasi tayin etti. Peygamberlerin sonuncusu olan peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.a.v) kendisi için on iki vasi tayin etti. “Benden sonra 12 halife olacaktır, hepsi Kureyşten dir.”
(Sahihi Buhari 8/105 Sahihi Müslim 3/1452)
Bu halifeler Ehlibeyt imamlarıdır.

------------------------------

“…Sen ancak ve ancak bir uyarıcısın ve korkutucusun ve her kavmin bir hidayete eriştiricisi vardır.” (Ra’d: 7. ayet) Resulullah şöyle buyurdu: “Uyarıcı korkutucu benim. Hidayete eriştiren de Ali’dir. Ey Ali! Hidayete erişmek isteyenler ancak sende hidayeti bulurlar.”
(İbn-i Sebbağ El Malikî Fusulil Mühime c:2 s:107122) / Tarih-i Dımeşk c:2 s:417 / Şevahidüt Tenzil c:1 s:293 / Kifayetü’t Talib s:233 / Feraidü’l Sımteyn c:1 s:148 / Dürrü’l Mensur c:4 s:45 / Et Taberî Camiü’l Beyan c:13 s:108 / Alusî Ruhu’l Meanî c:13 s:97 / Tefsir Eş-Şevkanî c:3 s:70 / Tefsir-i İbn-i Kesir c:3 s:502 / Nurul Ebsar s:71 / Müntahabatü’l Kenz c:5 s:34)

“Budur benim doğru yolum onu takip edin. Sizi ondan ayıracak başka yollara sapmayın.” (En’am 153. ayet)
Bu ayetin tefsiriyle ilgili İmam Hz. Muhammed Elbakır (a.s.) ve Hz. Cafer-i Sadık (a.s.) şöyle buyurmaktadırlar: “Burada doğru yol imam demektir. Başka yollara sapmayın yani sapık imamların peşine takılmayın yolunuzu şaşırırsınız. Allah’ın yolu bizim yolumuzdur.”
Salebî kendi tefsirinde Fatiha suresini tefsir ederken şu hadisi nakletmiştir: “Doğru yol Muhammed (s.a.a.v.) ve Ehlibeytinin yoludur.” Aynı tefsirde “Bizi doğru yola hidayet et.” ayeti hakkında “Bizi Muhammed ve Ehlibeytinin sevgisine hidayet et demektir.” hadisini İbn-i Abbas’tan nakletmiştir.

------------------------------

"İnnâ nahnu nuhyil mevtâ ve nektubu mâ kaddemû ve âsârehum ve kulle şey’in ahsaynâhu fî imâmin mubîn." (Yasin 12)

Türkçesi;
"Muhakkak ki Biz ölüleri diriltiriz. Takdim ettiklerini ve onların eserlerini yazarız ve biz her şeyi apaçık bir İmam'da saymışız." (Yasin 12)

A) İbn-i Abbas dedi ki: “...Biz her şeyi apaçık bir imamda saymışız.” ayeti indiğinde iki kişi gelip Resulullah (saa)’a sordular ki: "Ey Resullullah Kuran’ da geçen bu imam Tevrat İncil Zebur veya Kuran mıdır?" Resulullah (saa): "Hayır" dedi. O anda Hz.Ali Resulullah (saa)’ın huzuruna gelir. Bunun üzerine Resulullah (saa) şöyle buyurdu: "İşte Allahın her şeyin ilmini içinde saydığı imam şudur. Mutlu o insan ki Ali’yi hayatında ve ölümünden sonra sever mutsuz o kişidir ki Ali’yi hayatında ve ölümünden sonra ona kin duyar."

(Kaynaklar: 1. es-Seyyid Haşim el-Bahrani el-Hüseyni’nin “el-Burhan fi-tefsir-i Kuran” Tahran 1.bas.1415 c.5 s.7
2. Hüseyn bin Ahmed el-Hüseyni “Tefsir-i İsne Aşar” Tahran 1. bas.1363 c.11 s.62
3. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meâciz” C.2 S.128-129
4. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Gâyet’ül Merâm” C.5 S.214 [/color]5. Hafız Recep el-Bersi “Meşariku Envâr’ül Yakîn Fi Esrâr Emirül Müminin” S.83)


B) Ebu Cafer (as)’den babası ve dedesinden(İmam Hüseyin) buyurdu ki: “Biz her şeyi apaçık bir imamda saymışız” ayeti indiğinde Ömer ve Ebu Bekir meclislerinden kalkıp Resulullah (saa)’a sordular ki: "Ey Resullullah Kuran’ da geçen bu imam Tevrat İncil Zebur veya Kuran mıdır?" Resulullah (saa) : "Hayır" dedi. O anda babam (Hz.Ali) Resulullah (saa)’ın huzuruna gelir. Bunun üzerine Resulullah (saa) şöyle buyurdu: "İşte Allahın her şeyin ilmini içinde saydığı imam şudur."

(Kaynaklar: 1. Hüsamettin el-Mirdi el-Hanefi “Âli Muhammed” S.515
2. Süleyman el-Kunduzi el- Hanefi “Yenabi' ul Mevedde” Bab: 14 s.77
3. Muhammed bin Muhammed Rıda el-Kummi el-Meşhedi “Kenz’üd Dekâik ve Bahr’ül Gerâib” Tahran 1. bas. 1366 c.11 s.61-62
4. es-Seyyid Ali el-Hairi et-Tahrâni “Mukteniyat’üt Dürer ve Mültekikat es-Semer” Tahran- Dâr’ül Kütüb el-İslamiyyet bas. C.9 s.73
5. es-Seyyid Muhammed el-Hüseyni el-Hemedani “Envâr-i Derhişan” Tahran- Mektebet-i Lutfi 1380 c.13 s.351 (farsça)
6. eş-Şeyh Saduk “Meâni el-Ahbâr” S.95 / Emali S.95 235
7. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meâciz” C.2 S.127-128
8. es-Seyyid Sâdık eş-Şirazi “Aliyyün Fil-Kurân” c.2 s.88
9. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Gâyet’ül Merâm” C.1 S.174 / C.5 S.213
10. el-Meclisi "Bihar'ül Envar" c.35 S.427-428
11. eş-Şeyh eş-Şerifi “Kelimât el-İmam el-Hüseyin” S.564 H.1416 3.Bas.
12. Muhammed Muhsin el-Fayd el-Kâşâni “Tefsir’üs Sâfi” C.4 S.247
13. Muhammed Muhsin el-Fayd el-Kâşâni “el-Asfâ fi Tefsir’ül Kurân” C.2 S.1032 H.1420 1.Baskı.
14. Şeyh el-Hüveyzi “Tefsir-i Nur es-Sekaleyn” C.4 S.379
15. es-Seyyid Haşim el-Behrani el-Hüseyni “el-Burhan fi-tefsir-i Kuran” C.4 S.6 Hadis No: 6
16. İbn-i Cebir “Nehc’ül İmân” S.153-154 H.1418 Kum Bas.
17. İbn-i Şehrâşub “Menâkıb Âl Ebi Tâlib” C.3 S.64-65
18. Seyyid Şeref üd-Din el-Hüseyni “Tevil’ül Âyât ez-Zâhira” C.2 S.487-488 Hadis No: 3
19. En-Nebâti el-Âmili “es-Sırât’ul Müstakim” C.1 S.270
20. el-Hirr el-Âmili “Füsûl’ül Mühimme” S. 509-510 Müessesti Mearif İslami İmam Rida.
21. Hafız Recep el-Bersi “Meşariku Envâr’ül Yakîn Fi Esrâr Emirül Müminin” S.159
22. Hüseyin eş-Şâkiri “Ali Fil-Kitâb ves-Sünne” C.1 S.228
23. Tâlib es-Senceri “Şemâilü Ali Fil-Kurân Ves-Sünne” s.45 Lübnan Bas.
24. et-Tüsteri el-Meraşi “Şerh-i İhkâk’ul Hak” C.14 S.472
25. Merkez el-Mustafa “Ali Aleyhisselam Fil-Kuran’il Kerim” S.86
26. Merkez el-Mustafa “Nusûs Uhrâ Alâ İmamet Emir’ül Müminin” S.406 438
27. Merkez el-Mustafa “Edillet Uhrâ Alâ İmamet Emir’ül Müminin” C.5 S.143)



C) Salih bin Sehl dedi ki : “İmam Cafer es-Sadık (as)’ın şöyle buyurduğunu duydum: ‘Biz her şeyi apaçık bir imamda Saymışız’ ayeti Emir’ül Müminin Hz. Ali (as) hakkında inmiştir.”

(Kaynaklar: 1. Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.77
2. es-Seyyid Haşim el-Bahrani el-Hüseyni’nin “el-Burhan fi-tefsir-i Kuran” Tahran bas.1415 c.5 s.7
3. Muhammed bin Muhammed Rıda el-Kummi el-Meşhedi “Kenz’üd Dekaik ve Bahr’ül Garaib” Tahran 1. bas. 1366 c.11 s.62
4. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Medinet’ül Meâciz” C.2 S.128
5. es-Seyyid Şeref üd-Din el-Hüseyni “Tevil’ül Âyât ez-Zâhira” C.2 S.487 Hadis No: 2
6. el-Meclisi "Bihar'ül Envar" c.24 s.158
7. es-Seyyid Haşim el-Behrani “Gâyet’ül Merâm” C.5 S.213
8. el-Muhtasar S.114
9. Şazan bin Cibril “el-Fedâil” S.94
10. Şeyh Ali en-Nimâzi “Müstedrek Sefinetül Bihâr C.1 S.195)



D) Salih bin Sehl dedi ki : "İmam Cafer es-Sadık (as)’ın şöyle buyurduğunu duydum: ‘Biz her şeyi apaçık bir imamda Saymışız’ ayeti Haydarı Kerrar Emir’ül Müminin Hz. Ali (as) hakkında inmiştir.”
(Kaynaklar:
1. Hüsamettin el-Mirdi el-Hanefi “Âli Muhammed” S.515
2. et-Tüsteri el-Meraşi “Şerh-i İhkâk’ul Hak” C.20 S.219-220)



E) İmam Ali; “Biz her şeyi apaçık bir imamda saymışız” ayeti hakkında şöyle buyurdu: “Allah’a ant olsun ki apaçık imam benim hakkı batıldan açığa çıkarırım.”

(Kaynaklar:
1. El-Meclisi “Bihar’ül Envar” c.35 s.427
2. El-Fayd el-Keşani “Tefsir’üs Safi” c.4 s.247 ve “Tefsir’ül Asfa” c.2 s.1032
3. Şeyh el-Hüveyzi “Tefsir-i Nur es-Sekaleyn” C.4 S.379
4. Allame Tabatabai “el-Mizan Fi-Tefsir’ül Kuran” C.17 S.70)
"İlmin cevherini ehlinden men etmeyin, ilmin cevherinin ehline zulmetmiş olursunuz. İlmin cevherini ehlinden olmayanlara vermeyiniz, aksi takdirde ilmin cevherine zulmetmiş olursunuz."

İmam Hz. Cafer-i Sadık (a.s)
Cevapla

“Namaz” sayfasına dön