hz.Hücür Bin Adiy (a.s)

Mevlamız Hz. Ali'nin Dostları, Ehlibeyt Sancaktarları...
Cevapla
Ebu Hasaneyn
Mesajlar: 383
Kayıt: 13 May 2009, 03:47
Konum: Hatay'lıyız Hak Muhammed Ali'ye Can feda'yız

hz.Hücür Bin Adiy (a.s)

Mesaj gönderen Ebu Hasaneyn »

Kinde kabilesinin başkanı olan hücur bin Adiy a.s bütün tarih ve biyografi kitaplarında temiz ve parlak not almıştır.Hücur faziletli sahabelerdendir.(Hücur Elkhayr) denilmiştir.. yani Allahın hayırlı kuluolduğu için ismine ek olarak (kHayr) kelimesini eklenmiştir.. İslam tarihinde iyi ve temiz bir isim alan hücur a.s,Muaviye l.a tarafından altı arkadaşıyla canavarca öldürülüdü. Bu temiz kişilerin öldürülüşü İslam tarihinde iğrenç bir olay olarak biliniyor. Muaviye l.a, onların idamına emir verirken,aralarında kim Ali a.s_ma lanet okursa onu serbest bırakın diye emir vermişti, onlar direndiler ve kılıç altında can vermeyi tercih ettiler.. Tüm tarih kitaplarında yazılan bu olay, başta Sünni olan yazarların nefretini kazanmıştır. Onlardan İbnül Esir (Tarih) kitabında 51. hicri yıla ait bölüm başında uzun uzun anlatıyor şöyle: Hücur a.s_mın öldürüleceği haberini alan Aişe, Muaviyeye l.a adam gönderip öldürülmemesini istedi. Adam şama gelince öldürüldüğünü gördü. Sünni mezhebinin önderlerinden olan hasan Basri, bu olay hakkında şu ünlü fetvasını vermiş, demişti ki:muaviyenin dört büyük günahı var ki, her birisi cehenneme girmesine neden olabilir ve bunları şöyle sıralıyor:
1- Hilafeti kılıç gücüyle alması
2- İçkici ve sapık oğlu Yezidi veliaht yapması
3- Zinadan doğma Ziyadı kendi soyuna alması (ki Hz. Peygamber gerçek evlada yatak, piçlere demiştir.)
4- Hücur ve Arkadaşlarını öldürmesi. Hücur ve arkadaşlarından vay onun haline ve son sözü üç kez tekrarlamıştı.
İbnül Esir, hücurun a.s öldürülme olayını bir İslam faciası olarak tanıtıyor ve bu olayın tiksinçliğine bizzat muaviyeyi l.a şahit gösteriyor. Muaviye'nin l.a şu sözlerini yazıyor;planımızı değiştirmekle siyasi dengemizin daha kötü bir sonuca varacağından korkmasaydık Hücuru ; öldürmekten vazgeçerdik.tarihini birbirine karışmış eski baskı sisteminden kurtarıp modern bir biçime sokmak için Beyruttaki (darül kitap El Arabi) adlı yayınevinin yönetimini yapan araştırmacı alimler, bu değerli tarihi yeni ve anlaşılır bir niteliğe kavuşturmakla beraber, bir çok olay üzerinde yorumlar yapıp altına (iader) diye imza atıyorlar. Özellikle Mezhep çekişmesiyle ilgili olaylar için körü körüne Sünni mezhebini savunan yorumlara rastlanır ancak: Hücur as olayı için kuzu kuzu alevi oldular ve bu çirkin olayı şu şekilde yorumluyorlar; Kadı Şureyhin kendisinden istenen şahitliği reddedip ( KUFE VALİSİ ZEYD KADI ŞUREYTEN Hücur a.s aleyhinde şahitlik yapmasını istemişti) tam tersi kanatini bildirmek için Muaviyeye l.a yazdığı mektup en azından Hücur a.s ve arkadaşlarını öldürmekten vazgeçirmeliydi. Öte yandan bu durum diğer şahitlerin normal bir şekilde değil, baskı altında olup zorlandıkları kuşkusunu uyandırır , zira bunlar (Muaviye l.a ve canavarları l.a) din ve adalet tutkusunu yürürttükleri siyaset yolunda olursa hesaba katarlar, ancak ; siyasetleriylene aykırı gelirse hiçbir önem vermezler.
İdarenin bu yorumu çok yerinde ama : burada düşündürücü bir çelişki var, onların çelişkileri çok, fakat bu ilginç çelişkiyi ele almak isteriz(sakiyfe)ci (Şura)cı bir tutumun çarkı, zaman zaman nasıl yön değiştirip ters dönüş yapıyor? A;dan Z;ye kadar Sünni olan idare , bu sefer hücur bin Adiy a.s için koyu Alevi oluverdi. Neymiş? Hücur dindar ve temiz bir Allah kuluymuş, Muaviye onu haksızlıkla öldürdü . Allah Allah! Muaviye l.a sanki sadece Hücuru a.s öldürdü de şimdi yakınıp sızlanmaya ve Muaviyeyi l.a kınayıp yere vurmaya neden buldular. Oysa, Muaviye l.a Hücuru a.s öldürme ayarında ne kadar günah işlediyse hep ortada&Hasan Basri , Onun günahlarını sınırlamadı, ancak, işlediği günahların bu dört tanesinin her biri kendisini cehenneme götürmeye yeter diyor. Bu çok doğru fakat : Hasan Basri, bunlardan daha büyük olan günahı söylemedi. Bu en büyük günah, Ali a.s gibi bir büyük insana lanet okumak, okutmak ve bu iğrenç tutumu altmış yıldan fazla bir zaman içinde devletin bir yasası haline getirmek. Hasan Basri elbette bunu hesaba katmaz, çünkü Aliyi a.s sevmez de onun için katmak istemez. Fakat Hasan Basri ister sevsin ister sevmesin bu altmış yıl içinde okunan lanetler Ali'yi a.s zerre kadar ne zarar getirdi , ne de şan ve faziletinden zerre kadar alabildi. Ali a.s yükseldikçe yükseldi, ama: geniş Emevi egemenliği altında bulunan her yerde uygulanan bu lanetin her seferinde Muaviye'ye l.a yüzbin lanet binmiş ve onu dünyaya rezil etmiş ve hala etmektedir. Belki beş-on kişi hala ona yar olmakta devam ediyorlar, ama, bunlar boğazlanan bir boğanın deprenişine benzer ümitsiz bir manevra yapıyorlar.
Biz, adı geçen İdarenin Muaviye l.a hakkında yağptığı bu yorumda gerçeğe parmak bastığı için mutluluk duyuyoruz. Zira bundan anlaşılıyor ki: Mezhebimiz uydurma bir Örgüt değil, Ancak; Hücur bin Adiy a.s gibi temiz ve lekesiz insanların tutum ve inançlarının devamı olan ve bizzat hz. Peygamberin s.a.a kurduğu tanrısal bir Mezheptir. Hücur a.s,hz.imam Ali a.s_mın bir emir kuluydu, bütün savaşlarında kendisinin yanındaydı, Muğiyre bin Şube l.a Kufe valisiyken, devlet kuralına göre Ali'ye a.s küfredip,Osmana rahmet okurken , Hücur a.s, oturduğu yerden ;ben şehadet ederim ki kötülediğin adamın övgü hak ettiği gibi övdüğün kimse kötülemeye layıktır&Bu sözleri yine İbnül-esir 51. yılın olaylarında yazıyor ki: Hücur a.s burada Alevi'liğini korkusuzca ortaya koymuş oldu. Herkesin gözü önünde Ali'yi a.s tutuyor ve Osmanı kötülüyor, böyle yaptığı halde Osmancıların yanında bile dürüst ve temiz notlarından hiçbir şey kaybetmiş sayılmıyor.
İŞTE İLK ALEVİLERMİZ, İŞTE ALEVİLİĞİ BİZE AŞILAYAN İLK GERÇEK SAHABİLER,

Allah bizlere bu fani dünyada ziyaretlerini ve ahirettede şefaatlerini nasib etsin inşaallah...
LA İLAHE İLLALLAH (celle celelehu) - MUHAMMEDEN (sallallahu aleyhi ve alihi vesellem) RESULULLAH - ALİYYEN (aleyhisselam) EMİR-EL MÜ'MİNİN VELİYULLAH -(KURTULUŞ YOLU) Allah (c.c) Hz.MUHAMMED (s.a.a.v) Hz.12 HAK İMAMLAR (a.s)
Cevapla

“Hz. Ali'nin Çok Özel Dostları” sayfasına dön