Cabirul Muhammedi h.a, “Nebi Yusuf a.s ile imam Mehdi a.s...

Peygamberden sonra, Müslümanların rehberi ve lideri İmamet makamına sahip olan 12 İmamlarındır.
Cevapla
derya
Mesajlar: 84
Kayıt: 30 Oca 2012, 01:04

Cabirul Muhammedi h.a, “Nebi Yusuf a.s ile imam Mehdi a.s...

Mesaj gönderen derya »


Cabirul Muhammedi h.a, “Nebi Yusuf a.s ile imam Mehdi a.s arasındaki benzerlikler”


BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE

Sünni ve Şiiler tarafından güvenilirliği hususunda ittifak edilmiş olan Sikatul İslam (İslam’ın güvenci) Kuleyni r.a "el-Kafi" kitabında şöyle rivayet etmektedir:

علي بن إبراهيم، عن محمد بن الحسين، عن ابن أبي نجران، عن فضالة بن أيوب، عن سدير الصيرفي قال: سمعت أبا عبدالله (عليه السلام) يقول: إن في صاحب هذا الامر شبها من يوسف (عليه السلام)، قال قلت له: كأنك تذكره حياته أو غيبته؟ قال: فقال لي: وما تنكر من ذلك، هذه الامة أشباه الخنازير، إن إخوة يوسف (عليه السلام) كانوا أسباطا أولاد الانبياء تاجروا يوسف، وبايعوه وخاطبوه، وهم إخوته، وهو أخوهم، فلم يعرفوه حتى قال: أنا يوسف وهذا أخي، فما تنكر هذه الامة المعلونة أن يفعل الله عزوجل بحجته في وقت من الاوقات كما فعل بيوسف، إن يوسف (عليه السلام) كان إليه ملك مصر وكان بينه وبين والده مسيرة ثمانية عشر يوما، فلو أراد ان يعلمه لقدر على ذلك، لقد سار يعقوب (عليه السلام) وولده عند البشارة تسعة أيام من بدوهم إلى مصر، فما تنكر هذه الامة أن يفعل الله عزوجل بحجته كما فعل بيوسف، أن يمشي في أسواقهم ويطأ بسطهم حتى يأذن الله في ذلك له كما أذن ليوسف، قالوا: " أئنك لانت يوسف؟ قال: أنا يوسف
Ali b. İbrahim bana Muhammed b. Hüseyin'den, o ibni Ebi Necran'dan, o Fudale b. Eyyub'dan, o da Sedir es-Seyrafi'den anlattı, dedi ki: Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s)’ın şöyle dediğini duydum: "Bu işin sahibi (imam Mehdi a.s) bir yönden Yusuf a.s'a benzer." dedim ki: "Bana öyle geliyor ki sen, Yusuf un hayatını veya ortadan kayboluşunu hatırlatıyorsun." imam a.s dedi ki: «Bu ümmetin domuz karakterlileri bunu nasıl inkar edebilirler? Yusuf’un kardeşleri, peygamberlerin torunları ve oğullarıydılar. Yusuf’la birlikte ticaret yapıyor, alış veriş ediyorlardı. Onunla konuşuyorlardı. Onlar onun, o da onların kardeşiydi. Buna rağmen: "Ben Yusuf’um, bu da benim kardeşimdir." (Yusuf, 90) demedikçe, onu tanıyamadılar. Ya şu lanetli ümmet, Allah Azze ve Celle'nin, Yusuf’a yaptığını, herhangi bir zamanda hüccetine yapmış olmasını neden inkar ediyor? O Mısır'ın kralıydı. Onunla babası arasında on sekiz günlük bir mesafe vardı. Eğer yerini babasına bildirmek isteseydi, bunu yapabilirdi. Yakub a.s ve çocukları, Yusuf a.s'ın müjdesini aldıktan sonra, çöldeki yerleşim birimlerinden Mısır'a, dokuz günde geldiler. Peki, şu ümmet, Allah'ın Yusuf a.s'a yaptığı gibi, hüccetinin, çarşılarında gezdirmesini, sergilerinin üzerinde dolaştırmasını, bununla beraber onu tanıtmamasını, Yusuf a.s'a izin vermedikçe kendini tanıtmaması gibi, onun da Allah'ın izni gelmeden kendini tanıtmamasını neden inkar ediyorlar? Nitekim kardeşleri: "dediler ki: "Yoksa sen Yusuf musun?" O dedi ki: "Ben, Yusuf'um." (Yusuf, 90)»

Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/336-337, hadis 4
http://www.alkadhum.org/other/mktba/had ... /11.htm#08

Yusuf Sıddık a.s küçük yaşında olduğu halde ailesinden gaipti ve Allah c.c'ın hücceti ve sıddık bir nebi idi ki, bunun delili Allah c.c'ın şu sözüdür: "Yusuf’u götürüp kuyunun dibine bırakmaya karar verdikleri zaman biz de ona, "Andolsun, farkında değillerken onların bu işlerini sen kendilerine haber vereceksin" diye vahyettik." (Yusuf, 15)

Allah c.c Ona a.s vahyetmişti ve O a.s peygamber idi. Nitekim sünni müfessirlerden Fahri er-Razi ayetin tefsirinde diyor ki:

ثم قال تعالى : ( وأوحينا إليه لتنبئنهم بأمرهم هذا وهم لا يشعرون ) وفيه مسائل :
Daha sonra Allah Teala "Biz de kendisine, "Andolsun ki sen onlara, hiç farkında değillerken, bu işlerini haber vereceksin" diye vahyettik" buyurmuştur. Bu ifadeyle ilgili birkaç mesele vardır:

المسألة الأولى : في قوله : ( وأوحينا إليه ) قولان :
Birinci mesele: "ona vahyettik" kavli ile ilgili iki görüş bulunmaktadır:

أحدهما : أن المراد منه الوحي والنبوة والرسالة ، وهذا قول طائفة عظيمة من المحققين ، ثم القائلون بهذا القول اختلفوا في أنه عليه السلام هل كان في ذلك الوقت بالغا أو كان صبيا ، قال بعضهم : إنه كان في ذلك الوقت بالغا وكان سنه سبع عشرة سنة ، وقال آخرون : إنه كان صغيرا إلا أن الله تعالى أكمل عقله وجعله صالحا لقبول الوحي والنبوة كما في حق عيسى عليه السلام
a) Bundan maksat, vahiy, nübüvvet ve risalettir. Bu, muhakkik alimlerden büyük bir cemaatin görüşüdür. Bu görüşü benimseyenler, daha sonra, Yusuf a.s'ın o zaman bulağa erip ermediği hususunda ihtilaf etmişlerdir. Bu cümleden olmak üzere bir kısmı, "O zaman bulağa ermişti ve yaşı da, onyedi idi" derken, diğerleri de, onun o vakit nenüz çocuk olduğunu, ancak ne var ki, İsa a.s hakkında da söz konusu olduğu gibi aklını kemale erdirip, vahyi ve nübüvveti almaya elverişli ve kabiliyetli hale getirdiğini söylemektedirler.

Fahri er-Razi, "Tefsiri Kebir", 9/6
http://islamport.com/d/1/tfs/1/37/1909. ... D%E5%C7%E3

ve imam Mehdi -ruhlarımız ona feda olsun- küçük yaşında gaip olmuştur ve O a.s Allah'ın hücceti ve sıddık bir imam idi. Mehdi a.s'ın gaybetinin imametini batıl ettiğini idda eden kimsenin Yusuf a.s nübüvvetini de batıl sayması gerekmektedir.

imam Mehdi a.s kiçik bir mekan olan Sırdab'da gaybet haline girmiştir, Yusuf Sıddık a.s de yine kiçik bir mekan olan kuyu'da gayb olmuştur. imam Mehdi a.s'ın Sırdab'da gayb olmasını alaya alanların aynı şekilde Yusuf Sıddık a.s'ın kuyuda gayb olmasını da alaya almaları gerekmektedir.

imam Sadık Hz. Mehdi a.s'ın gaybeti hakkında buyurmuştur ki: "insanlar, imamlarını kaybedeceklerdir. İmam, hac mevsiminde hazır bulunacak, insanları görecek; ama onlar İmam'ı göremeyeceklerdir." (Kuleyni r.a, "el-Kafi", 1/337-338, hadis 6)

aynı durum Yusuf Sıddık a.s'ın gaybeti döneminde de söz konusu idi, Allah c.c buyuruyor ki: "Yusuf’un kardeşleri çıkageldiler ve yanına girdiler. Yusuf onları tanıdı, onlar ise Yusuf’u tanımıyorlardı." (Yusuf, 58)

Hz. Yakub a.s ve müminler Yusuf Sıddık a.s'ın zuhurunun intizarında idiler, Allah c.c buyuruyor ki: "(Yakub a.s) Onlardan yüz çevirdi ve, "Vah! Yusuf’a vah!" dedi ve üzüntüden iki gözüne ak düştü. O artık acısını içinde saklıyordu." (Yusuf, 84)

aynı şekilde, Ehli Beyt a.s'ın şiası da imam Mehdi a.s'ın zuhurunun intizarındadır.

Allah c.c Yusuf Sıddık a.s'a büyük güç vermiş ve ona iktidar vermiştir, Allah c.c buyuruyor ki: "Böylece Yusuf’a, dilediği yerde oturmak üzere ülkede imkan ve iktidar verdik." (Yusuf, 56)

aynı şekilde Allah c.c imam Mehdi a.s'a güç ve iktidar verecek ve o dünyayı adaletle dolduracaktır.

ve Rasulullah s.a.a buyurmuştur ki: "Sizler, kendinizden önce geçen milletlerin yoluna karışı karışına, arşım arşınına tıpatıp muhakkak uyacaksınız!" (Buhari, "es-Sahih", 2/492, Enbiya kitabı, bab 50, hadis 3456)
http://waqfeya.com/book.php?bid=467

Yazı bu siteden alıntıdır: http://velayet.wordpress.com/tag/imam-mehdi-a-s/
Cevapla

“12 İmam (İmamet) İnancı” sayfasına dön