Hz. Ali (a.s)'ın Hz. Peygamber (s.a.a) İle Kardeşliği

Cevapla
AZADİ
Mesajlar: 125
Kayıt: 24 Ara 2006, 20:57

Hz. Ali (a.s)'ın Hz. Peygamber (s.a.a) İle Kardeşliği

Mesaj gönderen AZADİ »

Hz. Ali (a.s)’ın Hz. Peygamber (s.a.a) İle Kardeşliği

Abdullah bin Ömer şöyle diyor:
“Resulullah (s.a.a), ashabı arasında kardeşlik akdi okudu, Ali gözlerinden yaşlar aktığı halde gelerek şöyle dedi: “Ya Resulellah, ashabın arasında kardeşlik akdi yaptın; ama benimle hiç kimse arasında kardeşlik akdi yapmadın!” Resulullah (s.a.a) ona şöyle buyurdular: “Sen dünya ve ahirette benim kardeşimsin.” [31]
Bu hadis “Muahat veya Uhuvvet Hadisi” olarak meşhurdur. Bu manada, Şia ve Ehl-i Sünnet kitaplarında hadisler oldukça çoktur. Bu çeşit hadisler, Hz. Ali’nin diğer sahabelerden çok üstün olduğunu göstermektedir. Çünkü Resulullah (s.a.a), ahlak ve diğer yönlerden birbirine benzeyenleri, birbirleriyle kardeş yapıyordu.[32]



Musahiplik konusunun kardeşlik hadisi ile bağlantısı yapılmaktadır. somut olarak bunun geçmişte olduğu gibi Aynı seviyede olan müminler arasında yapılmasının gerekliliği ne kadardır. Buna önem verilmesi gerekirmi.Eğer fiiliyata geçirilmesi istenilse nasıl yapılması gerekir.
Eğer iman etmiyor ve Allahtanda korkmuyorsanız bari şu dünyada özgür kişiler olun.

Şehidlerin Efendisi Hz.İmam Huseyin (a.s)
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Mesaj gönderen 3nokta »

Musahiplik gerçekten de çok önemlidir. Musahipliğin yükü de çok ağırdır. Bizim bu inancı geleneği sürdürmemiz çok güzel bir şeydir. Birileri nedken peygamberin bu sünnetini yapmıyor???? Peygamberin attığı adıma kadar birçok şeyi sünnet diye kabul edip farz gibi uygulayanlar neden bu kadar önemli olan bir sunneti terk ediyorlar?
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hz. Ali (a.s)’ın Hz. Peygamber (s.a.a) İle Kar

Mesaj gönderen biralevi »

[quote="AZADİ"]

Kod: Tümünü seç

Hz. Ali (a.s)’ın Hz. Peygamber (s.a.a) İle Kardeşliği

Abdullah bin Ömer şöyle diyor:
“Resulullah (s.a.a), ashabı arasında kardeşlik akdi okudu, Ali gözlerinden yaşlar aktığı halde gelerek şöyle dedi: “Ya Resulellah, ashabın arasında kardeşlik akdi yaptın; ama benimle hiç kimse arasında kardeşlik akdi yapmadın!” Resulullah (s.a.a) ona şöyle buyurdular: “Sen dünya ve ahirette benim kardeşimsin.” [31]
Bu hadis “Muahat veya Uhuvvet Hadisi” olarak meşhurdur. Bu manada, Şia ve Ehl-i Sünnet kitaplarında hadisler oldukça çoktur. Bu çeşit hadisler, Hz. Ali’nin diğer sahabelerden çok üstün olduğunu göstermektedir. Çünkü Resulullah (s.a.a), ahlak ve diğer yönlerden birbirine benzeyenleri, birbirleriyle kardeş yapıyordu.[32]


Musahiplik konusunun kardeşlik hadisi ile bağlantısı yapılmaktadır. somut olarak bunun geçmişte olduğu gibi Aynı seviyede olan müminler arasında yapılmasının gerekliliği ne kadardır. Buna önem verilmesi gerekirmi.Eğer fiiliyata geçirilmesi istenilse nasıl yapılması gerekir.[/quote]
Azadi can

Bütün insanlar fıtraten kardeştir
Müslümanlar kardeştir
Müminler kardeştir
Yani kardeşliğin özel,genel manası olduğu gibi bunlar arasında derece farklılıkları da vardır.
Tarağın dişleri gibi olmak,komşusu aç iken tok yatan olmamak ,birbirlerimizden sorumlu olmak türünden ilahi emirlerde kardeşliğin temelidirler,yani genel anlamda insan olan,Müslüman olan,mümin olan her kişi kardeşlik akdini kabul etmek zorundadır.Kabul etmiş sayılır,gereğini yapıp yapmaması ayrı sorundur.onun takvasıyla ilgilidir gücüyle ilgilidir.
Ancak peygamberimizle birinci imamımızın kardeşliği bunlardan farklıdır yukardaki özellikleri taşır dahasıda vardır özeldir ilahidir,mesajı başkadır,yine İmam Hasan ile İmam Hüseyinde kardeştir ve bu kardeşlikte yukarıdaki özellikleri taşır ama daha üst düzeyde daha nitelikli bir özel kardeşliktir.Yani ilk sayılanlarda insanın seçimi söz konusudur ama burada ilahi seçim söz konusudur.

Anadoluda bazı kavramlar öğrenilmiş ama içerikleri değiştirilmiş Çarpıtılmış içi boşaltılmış olup bazen cahillikten bazen zalimlikten dolayı yanlış uygulanmıştır.

Müsahiplik adıyla uygulanan pratikte böyledir,
Bektaşi sebatayistler cahiller ve özel zalimler tıpkı namaz oruç hacda yaptıkları gibi bu kavramı da çarpıtmışlar,sulandırmışlar mahiyetinden uzaklaştırmışlardır
Mesela müsahiplerin birbirlerinden kız alıp vermesini yasak saymışlardır oysa kardeş ilan ettiğim insana kızımı vermeyipte kime vereceğim? Peygamberimiz hz.Aliyi önce kardeş ilan etmiş sonra ona kızını vermiştir.
Bir başka çarpıtma müsahiplerde sınıfsallaştırılmış dede dedeyle talip taliple kardeş yapılmıştır,talibin dedeye kardeş olsa kız alması yasaklanmıştır,zengin ile fakir asla müsahip yapılmamıştır
Yine müsahipler arasında mahrem -na mahremlik ilişkisinin kalktığı gibi bir yanlış düşünce sergilenmiştir,
Yine müsahiplik töreninde de maddi ve manevi birçok zahmet verilmiş dede efendiye et yedirmek zorunlu hale getirilmiştir,kurban kesmeden müsahip olunamaz hükmü getirilmiştir,

Oysa kardeşlik akdi çok basit bir dua meclisiyle bile ilan edilebilir,kuran okunur namaz kılınır dua edilir ve kardeş olmak isteyenler kardeş ilan edilebilir
Biz Çorumda birçok kez uyguladık Ehli beyt camisinde de her GADİRİ HUM GÜNÜ kardeş olmak isteyenleri kardeş yaptık dualarla namazla ilan ettik hatta bir seferinde 7 kişiyi birbirine kardeş yaptık
Birkaç kilo meyve dağıtanlar oldu hiç yeme içme olmadan da oldu,
Yani konu çok basit olup zaten kardeş olan iki kişiyi yada birden fazla kişiyi insanların huzurunda veya kendi aralarında dua okuyarak gadiri hum günü daha üst boyutta birbirlerinden sorumlu olduklarına dair söz almak söz vermek anlamında birbirlerine kardeş ilan etmekten ibarettir.
Olayı gösteriye,gösterişe zahmete ,maddi ve manevi külfete dönüştürmeye gerek yok,GADİRİ HUM GÜNÜ ZİLHİCCE 18 DE isteyen isteyenle özel türden b.ir kardeşlik akdi kurabilir,kurmayabilirde zira zaten birbirimizden sorumluyuz bunun düzeyinin artırılması için mutlaka özel bir akde gerekte yok,ama yasakta yok tercihe bağlı bir şeydir,
Mümin insan zaten çevresinden sorumludur.
Cevapla

“Oniki İmamlar'ın Hayatı” sayfasına dön