Ali insanların en üstünüdür; bunu kabul etmeyen kafirdir

3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Mesaj gönderen 3nokta »

Bunların (alimlerden duyduğum kadarıyla) en sahih şii kaynaklarda mevcut olduğunu biliyorum. Tam olarak size sayfa ve kitap ismi veremem. Ama isterseniz ben bunları araştrıp yani bu bilgiyi aldığım alimlere danışıp size bilgi verebilirim.
Biharul envar ve usul-u kafi gibi kaynaklarımızda bunların olduğunu biliyorum. Ama yien de isterseniz küçük bir araştırma soruşturma yapabilrim.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Mesaj gönderen 3nokta »

Karapapak sen de biraz düzgün yaz Allah aşkına yazdığın şeyler doğru ben bunlara canı gönülden inanıyorum ama bunların gulatlıkla ne alakası var ben onu anlamadım. Hz Ali as'ın fazileleterinden bahsetmeye başlasak hemen gulat mı olunuyor. Ali as'a Allah demediğiniz sürece onun hakkında her türlü övgüde bulunun korkmayın. Çünkü o hutbetul beyan kitabında geçtiğine göre şöyle buyurmuştur. Allah'ın cümle sıfatları bizde mevcuttur ancak uluhiyyet rububiyyet ve emir(yaratma emrini verme sıfatı olarak şerh edilmiştir) sıfatları hariç.
Ben size Hutbetul beyan kitabını tavsiye ediyorum. Sizin gulatlık olarak algıladığınız birçok şey aslında hakikatlerdir. Korkmayın Hz Ali as hakkında asla aşırıya gidemezsiniz. Çünkü biz bu kıt aklımızla onun sonsuz faziletlerini kavrayamıyoruz ki aşırısına da gidelim.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Mesaj gönderen Hasan Akça »

meshedi313 yazdı:Karapapak sen de biraz düzgün yaz Allah aşkına yazdığın şeyler doğru ben bunlara canı gönülden inanıyorum ama bunların gulatlıkla ne alakası var ben onu anlamadım. Hz Ali as'ın fazileleterinden bahsetmeye başlasak hemen gulat mı olunuyor. Ali as'a Allah demediğiniz sürece onun hakkında her türlü övgüde bulunun korkmayın. Çünkü o hutbetul beyan kitabında geçtiğine göre şöyle buyurmuştur. Allah'ın cümle sıfatları bizde mevcuttur ancak uluhiyyet rububiyyet ve emir(yaratma emrini verme sıfatı olarak şerh edilmiştir) sıfatları hariç.
Ben size Hutbetul beyan kitabını tavsiye ediyorum. Sizin gulatlık olarak algıladığınız birçok şey aslında hakikatlerdir. Korkmayın Hz Ali as hakkında asla aşırıya gidemezsiniz. Çünkü biz bu kıt aklımızla onun sonsuz faziletlerini kavrayamıyoruz ki aşırısına da gidelim.
Meşhedi can
Sanırım guluv ve gulat kavramlarını biliyorsunuzdur çok tehlikeli sınırlardır bunlar
Ayrıca Allahın sıfatları kimsede olamaz ama tecellileri olabilir aradaki fark önemlidir eğer İlahiyat dışında her şeyi söyleyebilecek isek peygamberdir diyebilirmiyiz tabiki diyemeyiz ayrıca nasıl olurda bir insan kendi cenazesini taşır bu tür bir mucizeyi isnat edebilirmiyiz? Bu hiçbir sahih şia kaynağında yok hutbetül beyandada yok hz.Musa ile konuşan ateş hz.ali olurmu? Vs vs Yani sınır çok ince ve guluv gulat ehli ateştedir hatta bunların uluorta tartışılması dahi risklidir karapapaz yazabilir çünkü onun amacı zaten şialığı sulandırmak karıştırmak her şeyi içine atıp arılığını duruluğunu zedelemek onun görevi bu ama siz bu tür yanlış anlaşılmalara neden olmamalısınız
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Mesaj gönderen 3nokta »

Hasan Akça yazdı:
KARAPAPAK MURAT yazdı:
Hz.Musa ile tur dağında ateş şekline girip konuşan yine Ali'dir

Hz.Yunus'u yunus balığından çıkaran Ali'dir

Hz.İsa'yı münkirlerin elinden kurtarıp göğe yükselten Ali'dir

Hz.Muhammed'e mübarek miraç gecesinde aslan şeklinde görünen Ali'dir.

Kendi cenazesini kendi götüren Ali iken

.

yine çarpık yamuk bilgilerini katmışsın nerde yazıyor bunlar?
Hasan abi şimdi sizin buraya alıntıladığınız kısıma eleştiriniz var diğer kısımlara yok sanırım. Bu kısım için ,
Musa ile Tur dağında konuşanın İmam Ali as olduğu kısmına ben itikat ediyorum.
Hz Yunus as'ın Yunus balığının karnından kurtulması da O'nun eliyledir.
Keza Hz İsa mesih as'ın kurtulması O'nun eliyledir.
Son kısma gelince... Bu söz kaynaklarda var mı yok mu bilmiyorum ama varsa da mutlaka bir manası vardır bunun batını bir anlamı vardır.
Hz Ali as'ın bedenî bu dünya bedeni değildir. Ahiret bedenidir. O yüzden ki ayetten "Ey Ehli Beyt Allah sizi her türlü kirden pislikten giderip sizi tertemiz kılmayı irade etti." diyor. Yine işin biraz irfani boyutuna bakarsan Masum İmamların bedenlerinin defni de sadece zahirendir. Çünkü onların bedenleri bizimki gibi çürüyüp gitmez. İşte bu yazılanla bu mantığın arasında bir ilişki kurulabilir.

Hz Ali as'ın peygamberliği meselesine gelince. Elbette ki o peygamber değildir. Ama o bir peygamberden daha üstün bir makama sahiptir.
Şimdi biz diyoruz ki Allah'ın sonsuz sıfat ve isimleri vardır. O halde Allah'ın zalim sıfatı da mı vardır haşa. Elbette yoktur. Ama Allahın bu şeytani sıfatların zıttı sıfatları vardır. Yani zalim olmama sıfatı.
Şimdi aynı şeyAli as' hakkında da düşünülebilir. Ali as buyurmuşlar ki bana Allah demeyin. ondan sonra benim hakkımda istediğiniz övgüde bulunun. Bu gayet açıktır ve nettir. Ve sahih bir hadis olduğunu biliyorum ama kaynağını bilmiyorum. Şimdi biz Ali as'a Peygamber dersek onu yüceltmiş övmüş mü olacağız Haşa onun makamı zaten yücedir. İmamet zaten yücedir. Peygamberler dahi imamlara muhtaçtır. Hz Muhammed saa dahi bir imamdır ama aynı anda bir peygamberdir. o halde sizin dediğiniz gibi bir mantık zaten bu hadisi çürütmez.
Diyorlar ki Ali yücelmiş. Diyorum ki tövbe haşa ve kella Yücelik Ali ile yücelmiş.
Diyorlar ki Ali Kabede doğunca şereflendi. Ben de diyorum ki Hayır Ali as Kabede doğsun diye o bina yapıldı. Ve bazı nebiler ALi as'ın doğum evinin hizmetkarlığını yaptılar. ve Kabe Ali as orada doğdu diye kıymetlendi, şereflendi.
Benim size söylemek istediğim asıl husus şuydu: Manasını kavrayamadığımız bir fazilet hakkında guluvdur aşırıdır demeyelim. Biz kavrayamıyoruz diyelim. Ha ben bunu şahsınız adına yazmıyorum. Bunun içinde ben de varım. Yoksa ben arif değilim ki irfandan anlayayım. Ben bir iki ilim erbabından kaptığım aklımda yarım yamalak kalmış şeyleri aktarıyorum.
Saygılarımla umarım yanlış anlaşılmamışımdır.
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Ali insanların en üstünüdür; bunu kabul etmeyen kafirdir

Mesaj gönderen f_altan »

AZADİ yazdı:Ali insanların en üstünüdür; bunu kabul etmeyen kafirdir.” [3]
Bu hadisi duyan bir insanın aklına gelebilecek birkaç soruyu paylaşmak istiyorum.
İmam Ali Bu durumda peygamberden de mi üstündür?
Hz. Ali'yi bu kadar üstün görmenin dinen sakıncası varmıdır?
Bu durumda kafirlerin sayısı bizim bilincimizde oluşan sayının daha da üzerinde olmazmı.Mesela birçok müslüman en azında kafir olmadığını düşlemektedir İmam Ali'nin (a.s) üstünlüğü konusunda tereddüt edenler ne olacak.
Bunlar sadece sorular. her insanın kafasında oluşabilecek sorulardır. tabiki Kuran ve ehli beytin öğretilerinin tam olarak benimsememiş insanlarda daha çok aksetmektedir.
Azadi kardeş,
Sorunuzu şöyle yanıtlayabiliriz:
Evvela;Kafir sözcüğünün bir ıstılahi, bir de lugavi manası vardır. Istılahi manası, Allah'ı, Hz. Peygamber'i ve onların sözlerini inkar ve kabul etmeyendir. Lugavi manası ise bir şeyin (mesela hakkın) üzerini örtmek ve kapamaktır.
İkincisi; iki çeşit küfür vardır: Küfr-i itikadî ve küfr-i amelî. Mesela hadislerde şöyle geçer "Kim namaz kılmazsa kafirdir." Buradaki küfr, küfr-i amelidir.
Söz konusu hadise gelince onu şöyle açıklayabiliriz: Kim Hz. Ali'nin diğer insanlardan üstünlüğünü kabul etmezse hakkı kabul etmemiş ve onun üzerini örtmüştür. Veya şöyle diyebiliriz: Kim Hz. Ali'nin üstünlüğünü kabul etmezse nankörlük etmiştir. Çünkü küfr nankörlük anlamına da gelmektedir. Mesela küfran-i nimet diyorlar yani nankörlük etmek. Hz. Ali'nin üstünlüğü daha çok velayetiyledir. Velayet de bir nimettir. Bu nimeti kabul etmeyen nankörlük etmiştir.

İmam Ali Bu durumda peygamberden de mi üstündür?
Hz. Ali (a.s) ve Hz. Peygamber (s.a.a) Kuran'da ve hadislerde geçtiği gibi bir nefisten ve bir nurdan yaratılmışlar. Aslında bunlar (ehlibeyt) bir bütündür. Bunları birbirinden ayırmak doğru değildir. Salavatta bile onları birbirinden ayırmaya hakkımız yoktur. Kim namazında Hz. Peygamber'e salavat getirir de onun ehlibeytine getirmezse namazı batıl oluyor. Bir de insanlardan üstündür denildiği zaman, normal insanlar kastedilmektedir. Ehlibeyt fevk-i insanlardır.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Cevapla

“Oniki İmamlar'ın Hayatı” sayfasına dön