Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Cevapla
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Arz edeyim ki bu bahisler başlarda biraz zordur,yorucudur.İnsan bu bahislerin semeresini ,faydasını alabilecek duruma gelinceye kadar biraz insana ağır gelebilir.O yüzden sizi kendi büyüklüğünüz ve letafetli düşüncenizle tahammül etmeye davet ediyorum ve böylece bu konuları geçiştirelim.Asıl konumuza girmek açısından bu konular mukaddimedir.

Arz etmiştik ki dini kavramlardan bahsederken ,din kavramı nasıl oluşmuştur insan zihninde nasıl yer bulmuştur ,insanlar dine nasıl ilgi duymuştur?

İkinci soru da aslında bu bahislerin sürdürülmesi ne kadar gereklidir? Zorunlu mudur ?

Arz etmiştim ki, bu konuya dine inananların vermiş oldukları cevaplar vardı ki kısaca geçelim.Bir de Allah ın varlığını kabul etmeyen mataryalist düşünceli insanların geçmişten itiaren eski zamandan itibaren vermiş oldukları cevaplar var.Elbette eski zamanlarda onlara Dehri/ Tabiatçı isim verilirdi .Şimdi ise Mataryalist ya da maddeciler maddiyyun diye isim verildi.Tabiki biz geçen bahsimizde gördük ki kendimizi analiz ettiğimizde benliğimizi ve fikir yapımızı biz insan olarak kendi zatımızın gereği ,fıtratımızın gereği,kendi zihin yapımızın gereği ,aklımızın gereği dine teveccüh etmemiz gerekiyordu ve bu yüzden teveccüh etmişiz.Bu teveccüh olmadan da kemale ermemiz de mümkün değil.Kendi kemalimizde ,insanlığın kemali de ,bütün varlıkların kemali de ancak dini konuları anlamak ve yaşamak olduğunu şimdiye kadar ki cevaplarımızda arz etmiştik.

Ama Materyalist birisi maddeci birisi Allah a inanmayan birisi tabii olarak bu gibi konuları gereksiz olarak bilmektedir.Din konusuna eğilmek gereksizdir ve beşer kendine faydalı olan konulara eğilmelidir.Aksine din konusu insana zararlıdır.ve dini kavramları da insanın aklının ,zihninin ,fıtratının gereği olarak bilmediklerinden bunları bir takım sebeplere dayandırarak açıklamaya çalışıyorlar.

Şu soruyu soruyorlar ki ,Din konusu beşerin hayatına ne zaman ve nasıl girmiştir?Hangi faktörler sebep olmuştur ki insan dine yönelmiştir ?

Bunu açıklamaya çalışırken kendilerince bir takım sebepler ortaya atıyorlar.Diyorlar ki işte insan bu sebeplerden dolayı beşer dine yönelmiştir ve kendilerince bu sebepleri ortadan kaldırmakla din de ortadan kalkacak.Yani din konusunu beşerin hayatına gereksiz ,dışarıdan giren bir konu olarak görmekte,dolayısıyla insanın o dini hayatına sokan sebepleri ortadan kaldırmakla gereksiz gördükleri dinin de insanın hayatından çıkacağını ileri sürmektedirler.Peki onlara göre din kavramı dini inanış beşerin hayatına hangi faktörlerle ve hangi sebeplerle girmiştir ?
En son beyazgül12 tarafından 20 Eyl 2016, 10:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Birincisi diyorlar ki ,beşerin cehaleti dini kavramı ,dini inanışı doğurdu.Dolayısıyla biz cehaleti ortadan kaldırmakla ve ilimin ve bilimin gelişmesini sağlamakla din de beşerin hayatından çıkar. Artık dine ihtiyaç kalmaz.Dini hayata sokan beşerin cehaletidir,cahilliğidir.Örneğin insanları ürküten korkutan olaylarla karşılaştıklarında bunların sebeplerini bilmediklerinden örneğin deprem olduğunda depremin tabii sebebini bilmediğinden kafasında bu depremi meydana getiren doğaüstü bir güç ,tanrı kavramı ,yaratan kavramı gibi bir kavramı tasavvur ve böylece ona inanmaya başladı.Depremi Tanrı yapıyor gibi.

Genel bir hastalıkta da ,yani toplumun çoğunu etkileyen bir veba hastalığını bunların doğal sebeplerini bilmediğinden bu hastalığın mikroplardan meydana geldiğini bilmiyordu diye bunu bağlıyor doğa üstü bir varlığa ve böylece o doğa üstü varlığa inanmaya yaratıcı olarak din olarak insan zihninde oluşacak din kavramını meydana getiriyor.Yani o halde onlar diyorlar ki ,beşerin zihninde dini kavramları meydana getiren en önemli birinci faktör cehalettir.Şimdi biz bu asırda da ilmimizi geliştiriyoruz,birçok şeyin sebeplerini ,maddi sebeplerini bulduk ve bulmaya da devam ediyoruz. ve bu bilimin gelişmesiyle din denilen faktör de yavaş yavaş ortadan silinecek.Beşerin zihnine dini yerleştiren cehalettir. Cehalet giderse din de gider ..Bu bir doğru yorum mudur ?...

Elbette değil ...Çünkü biz gördük ki bizim dini konulara teveccühümüzü ve dini konulara yönlendiren faktörler bizim kendi öz benliğimizde ,öz zatımızda bir takım etkenler bulduk. Yani dışarıdan Allah tarafıından bir Peygamber gibi bir görevli de gelmeseydi tek başımıza biz insan olarak insanlığın gereği bu bize yeterliydi ki kendi zatımız ,kendi fıtratımız ,kendi aklımız bizi bu gibi kavramlara yönlendirmeye ,bu gibi kavramları bizim hayatımıza sokmak için yeterliydi. Neyin ki biz bir takım olayların sebeplerini bilmedik diye onların doğa üstü olduklarına inanmaya başladık ..Hayır ,ister doğal sebebini bildiğimiz olay olsun ,ister bilmediğimiz olsun biz genel olarak sorduk insanlığa..Dedik ki ,bütün varlık alemi evren baştan başa ,ister ben bu evrenin sebep sonuç ilişkilerini bileyim ,ister bilmeyeyim ..Evren bütünüyle nerden geldi diye sorduk.Biz sadece belli bir olayı ,insanoğlu için cüzi bir hadiseyi incelemek onu dine götürmedi.Belki insan varlığın büsbütün tamamını incelerken şu sorular onun zihninde doğdu :Varlık nedir ? Nerden gelmiş nereye gidiyor ?Gibi sorular ,genel sorular .Bu soruları sebebini bildiği varlıklar için de sordu .Bir takım olayların cüzi sebebini bildiği halde ,örneğin çocuğun kendi evlilik ilişkisinden geldiğini bildiği halde ,benim de ,kendim de ,çocuğum da ,ailem de ,bütün varlık alemi diye sormaya başladı. Varlık aleminin tamamını ele alarak ,nasıl başladı ,nereye gidiyor ve nerdeyiz ? sorularını sormaya başladı.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İlk olarak bu görüş yanlıştır .Niçin ? Çünkü bizim fıtratımızda ,bizi dini kavramlara yönlendirecek böyle cüzi olaylara teveccüh etmeden önce birçok faktörler olduğunu gördük.Bunlar bizim kendi fıtratımızda var.Saniyen biz dini kavramlara Allah a inanışımızı cüzi cüzi şu şu varlıkların sebebiyle değil ,varlık aleminin bütününü ele alarak bu gibi soruları sorarak ve böyle bir inanışa gitmişiz.Tanrı yı Allah Tebareke ve Teala yı cüzi olaylarda değil bütün varlık alemi için söz konusudur.Salisen ,bunlar diyorlar ki ,diyelim ki ilim geliişti ,din ortadan kalktı..Aksine din kavramı dini inanış,dine itikat ,Allah a itikat bilge insanlarda ,nefsine yenik düşmeyen insanlarda daha derin daha köklü .Varlık alemi konusunda ,varlık düzeni konusunda ,bu evrende ilmi açıdan derinleşmiş insanların ,Allah ın varlığına ,dinin varlığına ,dinin gereğine olan itikatları ve inanışları pek bilgisiz konumda olan insanlardan daha derin ve daha köklüdür. Nitekim Allah u Teala buyuruyor :" Aslında o Allah ın azameti karşısında huşu duyan ,o azameti anlayıp gerektiği şekilde diz çöken itikat karşısında bilge insanlardır" Eğer sadece bir takım olayların belli sebebini ,maddi sebebini bilmemeklik bizi Allah a inanmaya götürmüş olsaydı ,o zaman Alimlerin bilginlerin aslında böyle bir inanışa düşmemesi bunların hayatında Allah a inanma diye bir olgu olmaması gerekiyordu.ve bütün Alim kesiminin ilim erbabının dinden çıkması lazımdı.Oysa ki alim kesiminde din itikadı daha derinleşmiş ,bilge insanların içerisinde nefse yenik düşüp inkarcılar olduğu gi.i ,cahil insanların içerisinde de inkarcılar vardır.Öyle değil ki ,inkarcılar sadece bir kesimden ortaya çıksın .İnkarın sebebi bilgisizlik değil ,inkarın sebebi dinin gereğine boyun eğmemektir.Heva hevesine yenik düşen insanlar din karşısında direniş gösterirler.vearz edeyim ki itikatsızlık ortaya sergiliyorlar.İstiyor ki dine inandığında görüyor ki ,din bir takım mükellefiyetler getiriyor ,insana bir takım görev veriyor,başı boşluktan çıkarıyor ,o da başı boş olmak istiyor .Keyfine göre yaşamak istiyor.Öte taraftan da inanıp keyfe göre yaşamak olmadığından yavaş yavaş hayatında da günaha bulaştığından günah onu inkarcılğa götürüyor.Bu inkarcılığa giden insan zahiri anlamda bir takım ilim okumuş olsun ve hiç ilmi olmayan ve nefsine yenik düşen bir cahil diyebileceğimiz insan olsun. O halde bu görüş asla doğru olamaz.Çünkü bir gördük ki ,dinin temelleri bizim kendi fıtratımızda var ve yaratılış ve akıl yapımızda yatmaktadır...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Birinci faktör yeterli bir açıklama değil ..Son zamanda ortaya çıkan yeni marksiz materyalistler diyalektif materyalizmde bunlar insanın hayatındaki bütün yönelişini özellikle ekonomik sebeplere dayandırarak yorumlamaya çalışıyorlar.Bu ilkelerini toplumsal beşerin hayatıyla ilgili olgularda da aynı yöntemi açıklamaya çalışıyorlar.Bunu ekonomik sebeplerle izah etmeye çalışıyorlar.Diyorlar ki ,beşer toplum olarak ekonomik açıdan iki kısma ayrılır.Bir ezenler ve bir de ezilenler.Bir sömürülenler ve bir de sömürenler .Bir dünyevi serveti malı mülkü elinde bulunduranlar ,bir de onlara kölelik mahiyetinde onların elinde çalıştırdıkları ve sömürdükleri kitle var.Halk kitlesi ,işçi kitlesi diyelim.Onlar diyorlar ki, bu iki tabakanın oluşması ,bir sömürülen ve bir de sömüren insanların insan hayatında oluşması ,din olgusu gibi olguları da bu iki boyut ortaya çıkarıyor.Nasıl ?

Burda iki ayrı düşünce iki ayrı yorum ortaya koyuyorlar.Birinci yorum ,diyorlar ki ,dini ezilenler ortaya çıkarmıştır.Dini kavramlar toplumda ezilenlerin ve sömürülenlerin ortaya çıkardığı bir olgudur.Nasıl ? Çünkü diyorlar ki ,o ezilen kitle ,bunlar mahrumiyet yaşadılar.Zorluklar sıkıntılara düştüler.Bu mahrumiyet ve sıkıntıdan kurtulmayı arzu ettiler.Ezildiler ,ezenlere karşı kalplerinde kin oluştu.Bir gün biz de intikamımızı alırız ,sizden gibi ..Öte yandan bu intikamı pek alamadılar.Kendilerini avutmaya koyuldular.Bir gün gelir de biz de sizden intikamımızı alırız gibisinden... Bu gün ,bu dünyada olmuyor bu ..Öyleyse bunun olabileceği başka bir alem düşünmeye başladılar. Böylece kendilerini avutmaya teselli etmeye ,bu teselli etmek bunları inanmaya götürdü. Bir güç var ,bir Allah var ,bir yaratan var ,bir gün gelecek ,bizim de intikamımızı sizden alacak gibisinden. Böylece din kavramını bunlar çıkardılar...

Marksizlerin ve diğerlerinin " Din ezilmişlerin özleminde yatar " gibisinden ...bu ezilmişlerin ne özlemi ? Adalet özlemi ...Ne özlemi ? Kurtulma özlemi ..Ne özlemi ? Saadete erme özlemi ..Bunu istiyorlar burada olmuyor..Bunu bu sefer dine döktüler.Din ortaya çıkmış oldu. O zaman dediler ki ,dini ortaya çıkaran dini faktörü ortaya çıkaran ezilmişlerin tabakasıdır. Biz ne yapalım dini ortadan kaldırmak için ? Ezilmişliği ortadan gideriz isek se ,biz geldik toplumda kominizmi ,sosyalizmi toplumda uyguladık ,toplum ezilmişlikten kurtulduysa , tabaka ,iki tabaka değil tek tabakaya indiğimizde din de ortadan tabi olarak kalkacak...Din nedir ? Özlem..Ne özlemi ? Adalet özlemi ..Ne özlemi ? Huzur özlemi ...bu özlemi biz burada bunlara verdiğimizde artık hazır olarak bulacaklardır ve dine inanma gibi Allah a inanma gibi bir gereksinim bunların hayatından çıkacak.Böylece dinin ortadan kalkmasını sağlayan tabakasız bir toplumu icat edeceğiz, dediler.Bu görüşe göre o zaman dinin menşei nedir ? Ezilmişlerin hayatındadır....
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Acaba bu doğru bir yorum mudur ? Bu da yanlış bir yorumdur ..Niye ? Biz bu soruları ,hangi soruları sormuştuk ?Nerden geldik ,nereye gidiyoruz ? Bu soruları sadece ezilmişler mi soruyor ? Ya mesela nimetin karşısında şükür duymak gibi duygular sadece ezilmişlerde miydi ? Herkeste vardır bu duygular ..İnsanın fıtratında vardır.Din olgusu sadece ezilmişlerin değil, ezilmemişlerin de hayatında vardır.O halde dini inanışa bizi götürecek faktörler istisnasız,ezilmiş olalım olmayalım ,hepimizin hayatında var ise ,bunu biz gelip zorla oyan buyana bükerek ,ezilmişlerin hayatına sokarak ,onları bu işin sebebi olarak saymamız ,hakkattan kaçmaktır.İlmi gerçeği inkar etmektir.Saniyen ,bu görüşe göre ,din sadece fakirlerin inandığı bir şey olmalıdır.Zenginlerin ,ezenlerin o iktidar sahiplerinin ,o güç sahiplerinin , o nazı nimette büyüyenlerin dini asla olmamalıdır...Oysa ki öyle değil kardeşim ,bakıyorsun ki ,ezilmişlerin içerisinde dinsiz insan bulunduğu gibi ezenlerin de içerisinde dinsiz var ama onların da içerisinde ,nimetten yoksun olmayanların da içerisinde öyle dindarlar var ki ,öyle dindarlar onların içerisinde oluşuyor ki ,sadece servetini malını mülkünü değil ,bütün varlığını inanışı uğruna feda eden sadık inananlar her iki gurupta da var.


Elbette bu gerçeği biz Kur an ı Kerim de bizim bu boyutumuza " İnsan azar kendisini müstağni bulduğunda "..bu azgınlık ,yani hudut sınır tanımama ve isyana haramlara bulaşma imkan ve fırsatı ezilmişlere oranla ezenlerde daha fazla olduğundan dolayı onların hayatında dinsizliğin rengi ezilmişlerin hayatından daha fazla renkli..din ezenlerde daha zayıf olabilir. Dinin mazlumların mahrumların hayatında daha renkli olması öteki gurupta dinin rengini zayıflatacak faktör fazlalığındandır.Dolayısıyla bunların dinleri renksiz olmuştur.Öyle ki onların da öyle fedakarları vardır ki bütün mal mülkünü din uğruna harcamışlardır. O halde bu görüşte din olgusunu açıklamak için doğru ve yeterli bir görüş değil...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Dinin menşeini fakirlik ezilmişlik görürken ,diğer taraftan da tam aksini diyorlar.. "Din Afyondur "diyorlar.Bu afyonu ezenler ezilenleri uyuşturmak için ürettiler. Dediler ki biz bunları eziyoruz ,sömürüyoruz .Bunlar bize baş kaldırmasınlar ,bunları biz bir şeylerle meşgul edelim .Bunlara din kavramlarını verelim. Bu dünya böyle önemli değil,senin yarın haklarının alınacağı bir dünya var.O da böylelikle uyusun ve biz de rahat rahat sömürelim.Din afyondur ..Bu sefer tam tersine dönderdiler...

Yine bu görüşte dini açıklamakta yanlış bir görüştür.Niçin ? Çünkü o dediğimiz ilk konular ,dini biz kendi fıtratımızda bulduğumuz olgusu ,bu görüşü reddediyor,aynı onları reddettiği gibi..Onları kenara bıraksak bile ,bu görüşün kendisini incelediğimizde ,bu görüş acaba bize din olgusunu açıklamakta ,din gerçeğiyle bağdaşır şekilde mümkün müdür ?Yani bizi susturabilir mi bu görüş ? Bu görüş bir şekilde bizi rahatlatabilir mi zihnimizi ve aklımızı ? ve gerçekle ne kadar bağdaşıyor ?

Arz edeyim ki ,bu görüş ne bir ilmi görüştür ,ne gerçekle uyuşmaktadır ,ne de bize rahatlık verir...Niye ? Çünkü ,bir kere eğer din zalimlerin mazlumları sömürmek için ortaya atmış oldukları bir faktör olsa bir yöntem olsa bunun manası budur ki ,dinin ilk savunucuları ,dinin ilk koruyucuları ,dini insanlar arasında ilk ortaya çıkaranlar gerek kimler ola ? zalimler ola .Bu bir..İkincisi din zalimlerin çıkarını korumalıdır.Onları himaye etmelidir,sinsi bir şekilde de olsa. Oysa ki tarihi gerçekler ilk baştan bakıyoruz ki olay tersinedir.Din her zaman zalimlerin karşısında ortaya çıkmıştır.Nemrutlar var İbrahim (as) var.Firavun var Musa (as) var ,Ebu Cehiller var Resulü Ekrem (saa) var.Her zaman din mazlum ezilmiş kitlenin kucağından ortaya çıkıp zalimlere karşı savaşmıştır.Yoksa zalimler dini ortaya koymalı mazlumları aldatarak kandırarak bir şekilde zorlayarak dine sokmaları gerekiyordu.Oysa ki iş tam aksine dini getirenler toplumun ezilmişleridir. Himaye edenler ilk başta onlar ,savunanlar onlar ,dinin bütün ilkeleri hep zalimlere karşı .Din geldiğinde zalimlerin bütün çıkarları ayak altına alınmıştır .Zalimler tahtından indirilmiştir.Mazlumlar kurtarılmıştır. Ezilenler kurtarılmıştır. Tarihi gerçekler bunu gösteriyor.Hangi dini ele alırsanız alın,her din incelediğinizde dinlerin temelinde zalime karşı mazlumun yanında olma var. Dini ilk başta mazlumlar ortaya atmış onlar savunmuşlardır.Şimdi de olduğu gibi zalimler dinle savaşmışlardır.Din hiç zalimlerin çıkarını korumuş mu ? Hayır Din zalimlerin bütün imtiyazlarını ayak altına almıştır....
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Mataryalistlere ( Ataistlere ) Göre Dinin Menşei

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Mesela Kur an ı Kerim de diyor ki :" Sizin en değerliniz en takvalınızdır." Demiyor : Sizin değerliniz mal mülk servet sahibi olanınız demiyor.Belki tam aksine onlar kınanıyor. " Ey insanlar hazır olanlar gayıp olanlara ulaştırsın ki ,Allah cahiliyette kendinize övgü kaynağı bildiğiniz her şey bütün hepsi ayak altına alınmıştır."" Ey İnsanlar hepiniz Adem densiniz ,Adem de topraktandır ,Hiçbirinizin diğerine üstünlüğü yoktur .Üstünlük takva iledir " Değeri maneviyata çeviriyor.Aksine ezilmişlere övgü getirdi...

Zenci bir köle Peygamber in (saa) döneminde gelmiş ,Müslüman olmuş..İmam Sadık (as) diyor ki :" Bu zenci kısa boyluydu ve yüzü de çirkindi ve hiçbir şeyi olmayan bir fakirdi.Peygamber (saa) bu zenci bir gün şöyle buyurdu :

"Ey Cüveyril keşke evlensen de böylece hem maneviyatını dinini de koruman daha kolay olur ."Zenci köle şöyle dedi :

"Ya Resulullah (saa) anam babam sana feda olsun .Kim benimle evlenir ?Ne soyum var ne servetim var ,ne bir güzelliğim var .Kim benimle evlenir ki hiçbir şeyim yok ki ."Peygamber (saa) buyurdu ki :

"Ey Cüveyril Allah (ac) islamla şeref üstünlük sahibi olanı aşağı almıştır .Cahiliyette aşağı olan kölelik gibi bunları da İslam la izzetlik kazandırmıştır .İslam soy sop mal mülk bunları tamamiyle dışlamıştır. İnsanların hepsi beyazı siyahı acemi arabı hepsi Adem dendir.Adem de topraktandır.Hepsi eşittir .Allah katında en üstün olanınız Allah a en itaatkar olanınızdır. Git şu kabilenin reisine ben Peygamber (saa) tarafından gönderildim ,senin kızı bana ver de "Kabile reisi şaşırır.Ama kızı Peygamberin (saa) buyruğuna razı olur ...

İslam Zenginlerin malına mülküne el koydu .Fakirin fukaranın hakkını savundu..Malı mülkü olanları azapla tehdit etti.Din zalimlerin karşısında direnmeyi getirdi.Emri Bil maruf ,Nehyi münkeri verdi.Din afyondur sözü tamamiyle cehaletten kaynaklanan bir sözdür.Dini bilmemekten ,tarihi bilmemekten kaynaklanan bir sözdür.Dinin ortaya çıkışının en önemli faktörü toplumda adaleti sağlamaktır. Allah (ac) buyuruyor :"Biz elçilerimizi açık delillerle gönderdik ve onlarla kitap gönderdik." Niçin toplumda adaleti sağlamak için.Toplumda dengeyi korumak için,zalimlerin önünü kesmek için ..O halde siz ki kalkıp dini böyle yorumluyorsunuz, aslında bu sizin cehaletinizdendir.Şundan eminiz ki din mazlumların en büyük hamisidir. Onların en büyük hakkını ortaya koyandır. ve zalimlerin zulmünü önleyecek en önemli faktördür.Sabır konusunda da " Bela ve musibette kendini kaybetme " " ve biz Allah tanız ve O na döneceğiz."" Biz bela ve musibette ezilmeyiz ,yok olmayız." " Allah a (ac) kullukta sabret " yani nefsine karşı sabırlı ol..İyi işin külfetine karşı sabırlı ol..Arz edeyim ki düşmanla karşılaştın ,zalime karşı cihad edeceksin ,savunman gerekecek ,müdafaa edeceksin orda ezilme orda mukavemed göster...

Dindeki sabrın manası budur .Zalimin zulmü karşısında sabredilmez.Din diyor zalimin zulmü karşısında susun dilsiz şeytandır.Bütün ilahi dinlerdike sabrın manası budur...

NOT : Abdullah TURAN Hoca nın Akait sohbetlerinden aldığım notlardır...
Cevapla

“Ateizm” sayfasına dön