cem/semahyi namaz kildiktan sonra yapmis

Cevapla
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

cem/semahyi namaz kildiktan sonra yapmis

Mesaj gönderen 3nokta »

Canlar Hacı Bektaş Veli "cem/semahi namaz kıldıktan sonra yapmıştır." şeklinde bir ifade herhangi bir Bektaşi kaynağında geçiyor mu? Bilen var mı? Biralevi abi belki siz bilirsiniz. Var mı böyle bir şey? Varsa nerede geçiyor?
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: cem/semahyi namaz kildiktan sonra yapmis

Mesaj gönderen biralevi »

meshedi313 yazdı:Canlar Hacı Bektaş Veli "cem/semahi namaz kıldıktan sonra yapmıştır." şeklinde bir ifade herhangi bir Bektaşi kaynağında geçiyor mu? Bilen var mı? Biralevi abi belki siz bilirsiniz. Var mı böyle bir şey? Varsa nerede geçiyor?
Meşhedi can
böyle bir ifadeyi hacı bektaşa ait olduğuna inandığım hiçbir kaynakta okumadım
hacı bektaşın genel çizgisi itibarıylada böyle bir cümlesi olacağını zannetmiyorum bildiğim klasik bektaşi kaynaklarındada rastlamadım
cümlenin geçtiği yeri , kaynağı, aktaranı bildirirsen açıklığa kavuşturabiliriz ama büyük ihtimalle mutasyonik bir durum sözkonusudur çünkü bektaşilikte içinde bulunduğumuz yıllarda yeniden biçimlendiriliyor bektaşiliğinn beşinci yüzü yeniden oluşuyor.
Namazı inkar edemeyen bir zatı muhterem böyle bir sentezle yeni bir biçimledirme yapmaya çalışıyorda olabilir.
Alıntıya bağlı yeni yorumlarda yapılabilir.
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: cem/semahyi namaz kildiktan sonra yapmis

Mesaj gönderen 3nokta »

Dayımın oğlu buna benzer bir ifadeyi bir kitapta okumuş ama not etmeyi unutmuş. Almanca olarak Bektaşilikle ilgili (Bektaşiliğin çarpıklığı, uyumsuzluğu yozlaşmışlığı vs) bir yazı/araştırma hazırlıyor. Bu soruyu bana sorundu. Ben de bilmediğim için size yönelttim. Acaba ona yardımcı olabilir miyiz kaynak noktasında. Çünkü o vahhabilik üzerine de öncedn araştırmalar yapmış, yaptığı araştırmaları sözkonusu güruhun kendi kaynaklarına dayandırma tekniğini kullanıyor. Satır satır alıntılıyor. Bektaşilerin temel kay7nak kabul ettiği kitaplar lazım ona. türkçelerini anlamakta zorluk çekiyor. Mesela velayetnameyi okumuş ama eski Türkçe olduğu için sorun yaşamış anlama noktasında. Genç, dinamik, araştırmacı, objektif, Ehl-i Beyt muhibi, ilmî olarak birçok konuda ilerlemiş olduğunu söyleyebilirim.
Ona hitap edecek, anlayabileceği kaynaklar varsa ona ulaştırabilir miyiz acaba?
İmam Cafer Sadık buyruğunu sordu bana bir kere. Anlattım onun İmam Cafer as ile ilgisi olmadığını çelişkili olduğunu vs. Ama o kitabı inceleyip çelişkileri, saçmalıkları vs ortaya çıkarmak istiyor.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: cem/semahyi namaz kildiktan sonra yapmis

Mesaj gönderen biralevi »

meshedi313 yazdı:Bektaşilerin temel kaynak kabul ettiği kitaplar lazım ona. .
Ona hitap edecek, anlayabileceği kaynaklar varsa ona ulaştırabilir miyiz acaba?
İmam Cafer Sadık buyruğunu sordu bana bir kere. Anlattım onun İmam Cafer as ile ilgisi olmadığını çelişkili olduğunu vs. Ama o kitabı inceleyip çelişkileri, saçmalıkları vs ortaya çıkarmak istiyor.

Meşhedi can
Bektaşilerin hiç bir önderi
bizim kaynağımız şunlardır diye bir kaynak demeti sunmamışlardır çünkü bektaşilik evrimleşerek gelişen mutasyonlarla ilerleyen bir sentezdir bugün sunulan kaynak yarın anlamsız kaldığı gibi dünkü kullanılan kaynaklarda bugün anlamsız kalmıştır.
Ama bektaşilerin sıkça yada genellikle kullandıkları kaynaklardan hareketle birşeyler hazırlayabilir
1-mesela makalat bektaşilerin önemli kaynağıdır gerçi bazıları makalattaki sünni izleri sonradan katma deselerde 4 kapı 40 makam konusunda yesevinin fikirlerini en iyi aktaran bektaşi kaynağıdır üstelik hacı bektaşın sözleri olduğunada genellikle inanılır.
2-Hacı bektaş vilayetnameside anlatılarda bektaşilerin kullandığı en önemli kaynaklardandır uydurmalarla doluda olsa osmanlının hacı bektaşa bakışını yansıtan erken tarihe yönelik en çok kullanılmış kaynaktır
3-Yine çelebi cemalettinin müdafasıda bu noktada önemli bir kaynaktır.Kendilerine yönelik eleştirilere karşı kendini savunan çelebinin eserindede bektaşiliğin rengi konusunda birçok iz bulabilir.
4-İmam cafer sadık buyruğu diye bilinen kaynakların ne imam sadıkla nede hacı bektaşla bir ilgisbi yoktur ama bektaşiler bu kaynağıda kullanmayı severler birçok değişik yazımlı buyruk nüshası vardır artık hangisi eline geçerse en azından fikir sahibi olur.
5-Fatiha tefsiri ve şerhi besmele de son dönemde hacı bektaşa mal edilmiş eserlerdir fakat bu kaynaklardaki islami vurgular bektaşileri genellikle rahatsız ettiği için bunları kullanmayı pek istemezler şu aşamada yok saymakla görmezden gelmek arasında tereddüttedirler.
6-İçinde tasavvuf ve batınilik bulunan tüm şiirlere ve bunları söyleyen tüm şairlere bektaşiler sahip çıkarlar çünkü istediğin gibi yorumlayabileceğin bir alanda at koşturmak hoşlarına gider.
7-Birde sürekli içindeki güzel sözleri ve atasözlerini ve hadisleri bulunduran kimin yazdığı ne zaman yazdığı bilinmeyen fevaid adlı esere sahip çıkarlar ve bununda hacı bektaşa ait olduğunu bazıları söyler .kanıtlayın dediğimizde kıvırırlar güya kurnazlık yaparlar
yine dönem dönem bazı bektaşi önderlerinin yazdıkları eserlerede bakılabilir ama hiçbir birbiriyle uyumlu değildirler temel kaynak sorunu aşılamadığı için herkes kafasına göre ilkeyi ve eseri bektaşiliğin içine sokmuştur ve halende bununla meşgul olanlar bulunmaktadır.
Arkadaşın bu çamur deryasına harcayacağı enerjiyi 12 imamlardan gelen temiz kaynaklara harcamasını öneririm sonra vakit bulursa yada öncelikle 12 imamları öğrendikten sonra bu tip çalışmalara girmesi kendisi için daha uygundur.....

Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: cem/semahyi namaz kildiktan sonra yapmis

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Biralevi can
yazdıklarını bektaşilerin kaynakları bölümünede aktarıyorum
Cevapla

“Hacı Bektaş Kimdir?” sayfasına dön