Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Hüseyni
Mesajlar: 518
Kayıt: 04 Eki 2011, 21:20

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen Hüseyni »

Rüzgar eken fırtına biçer.Bu sitede aktif olan vatandaşlar,karşıdaki insanın görüşüne bakmaksızın alaycı ve ukala bir şekilde yazmaya başlıyor.nese önemli degil bu davranışları kendilertinin sorunu.
Bir insanın Ehlibeyt dostu olması için eseri olmasımı lazım?şayet böyle bir zorunluluk varsa sizlerinde eseri olmadıgı için kapsama alanının dışında kalıyosunuz.söylemleriniz artık klasikleşti.Anadoluda yaşayan erenlerin vay efendim eseri yok vay efendim ibadeti yok vay efendim vay efendim...Erenler canını zor kurtarmış osmanlının zülmünden siz eserin yoklugundan dem vuruyoısunuz.hadi diyelim Ali ciler bilgisizdi bilgili olan acemler ve araplar neden nehcül belagayı anadoluya taşıyamadı?
Anadoluda yasayan erenlerin eseri yok kabul H .Bektaşın sanılan kitaplar osmanlın kaleminden ona atfen yazılmış buda kabul.kabul olmayan şu tarikatlaşmayı sazı semahı neden Bektaşa mal ediyosunuz. hem diyosunuz ki bektaşın kim oldugu soyu bile netlik kazanmamışm hemde bektaşi inancı olarak bilenen tarikatlaşmayı ona yüklüyosunuz.Bence muhattabınız bektaş degil balım sultan olmalı.
Ayrıca cemi sazı Aleviyim diyen mi ibadet olarak savunur yoksa tarikata giren bektaşimi?bu konuya açıklık kazandırırsanız sevinirim.
Dün akşam alene man nikli kişi dediki, insanlar bektaşi olacagına ateist olsun.biralevi ve alimuhsin sizlernedüşünüyosunuz ?
Ali
Mesajlar: 636
Kayıt: 24 Ara 2006, 08:34

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen Ali »

Hüseyni yazdı:Rüzgar eken fırtına biçer.Bu sitede aktif olan vatandaşlar,karşıdaki insanın görüşüne bakmaksızın alaycı ve ukala bir şekilde yazmaya başlıyor.nese önemli degil bu davranışları kendilertinin sorunu.
yazdıklarınızı bugün okudum alone nin tavrı belki incitici ama en azından hakaret yoktu siz direk hakaret ettiniz oda cevap vermiş şikayet edende olmadığı için ve sonradan dialog devam ettiği içinde susturma yönünde hareket etmedim( sanırım diğer arkadaşlarda böyle düşündü)
çünkü her türlü fikrin konuşulduğu özgürlükçü bir site forumu düşündük bu kurala dikkat ettiğiniz sürece istediğiniz düşünceyi eleştiriyi yapabilirsiniz
Ali
Mesajlar: 636
Kayıt: 24 Ara 2006, 08:34

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen Ali »

Hüseyni yazdı: Ayrıca cemi sazı Aleviyim diyen mi ibadet olarak savunur yoksa tarikata giren bektaşimi?bu konuya açıklık kazandırırsanız sevinirim.
Dün akşam alene man nikli kişi dediki, insanlar bektaşi olacagına ateist olsun.biralevi ve alimuhsin sizlernedüşünüyosunuz ?
burada özel konu diye birşey yok herkes herkonuda istediği gibi ahkam kesebilir fikir beyan edebilir illede özel olsun isterseniz kişilerle özel panellerinden konuşun aksi durumda bilinki herkes her konuya karışma hakkı vardır biralevi abimiz avukat olup işleri müsait oldukça yazabiliyor ama mutlaka yazıyor alimuhsin arkadaşta yurt dışından katılıyor ve çalışma nöbetleri dışında mutlaka aktif olarak foruma katılıyor her konuyu herkesle konuşabilirsiniz
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen biralevi »

Hüseyni yazdı: Dün akşam alene man nikli kişi dediki, insanlar bektaşi olacagına ateist olsun.biralevi ve alimuhsin sizlernedüşünüyosunuz ?
inananla inanmayan bir olur mu?
alone canda tecrübeli gençlerimizden birisidir küfrün ne olduğunu bilir o cümleyi neden kullandığını tahmin edebiliyorum sanıyorum ki bektaşiyim diyerek namazı orucu haccı vs türden ibadetleri inkar edenlere yönelik münafıklığın daha tehlikeli olduğunu söylemeye çalışmış
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen biralevi »

Hüseyni yazdı: Bir insanın Ehlibeyt dostu olması için eseri olmasımı lazım?şayet böyle bir zorunluluk varsa sizlerinde eseri olmadıgı için kapsama alanının dışında kalıyosunuz.söylemleriniz artık klasikleşti.Anadoluda yaşayan erenlerin vay efendim eseri yok vay efendim ibadeti yok vay efendim vay efendim...
İnsanların sadece savundukları teoriler değil yaşam pratikleri de onların eserleridir yani insanların eserleri izleri hayat pratikleri vardır ve bunların hepsi bizler için o insanı tanıma tanımlama bakımından veridir
hele bu insan bir davanın öncüsü bir yolun önderi bir anlayışın mimarı kabul ediliyorsa bu eserler o kişide daha belirgin daha boyutlu daha açık net olmak zorundadır
edebi kişi doluysa mutlaka bunu dışarı vurur vurmak zorundadır bu da yazılı olur çünkü yazı kalıcı söz uçucudur bu nedenle peygamberimizin sözlerinin yani hadislerin yazılması engellendi onlar iz kalsın istemiyorlardı çünkü o izler gerçekleri işaret edecekti ve buna razı olamazlardı olmadılar
eğer bize bir bektaşiyi savunacaksanız helede önderliğinden bahsedecekseniz bazı eserler izler kanıtlar kalıntılar göstermeniz gerekir
arkadaşlar size yaşayan bir bektaşi önderini söylemenizi istemiş eserini söylemenizi istemiş eğer siz gerçekten bektaşiliğin Ehli beyt yolunda olduğuna inanıyorsanız önder kabul ettiğiniz yaşayan lideriniz kim ise bunu söylemeniz ve eserini bildirmeniz gerekir biz onu inceleyip onaylarız veya karşı delil sunar reddiye yazarız
bu bilimdir duygusal olmaya gerek yoktur
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen biralevi »

Hüseyni yazdı:..Erenler canını zor kurtarmış osmanlının zülmünden siz eserin yoklugundan dem vuruyoısunuz.
hacı bektaşın yaşadığı (ölüm t 1271-72 ) yüzyılda osmanlı ortada yoktu selçuklu dönemindede anadoluda alevi diye katliam yoktu çünkü alevilik vede sünnilik kurumsallaşmış yapılarda değil münferit kişilerin hayatlarında vardı hatta birkaç büyük yerleşim bölgesi dışında cami falanda yoktu zira anadolunun müslümanlaşması süreci daha yeni başlıyordu

sonraki yüzyıllarda ise can güvenliği tabiki önemli sorundu zatende bizde bunu söylüyoruz
can ve mal güvenliği yok
okul yok
alim yok
aydın yok
okuma yazma yoka yakın
göçebe halk ve sürekli saltanat baskıları

tüm bu şartlarda insanlar son derece ayrıntılarıda içeren CAFERİ yada 12 imam fıkhını nasıl öğrenebilirlerdiki?
bu şartlarda herşey çok basite indirgenmek zorundaydı buda düvezi imam türü şiirlerle oldu 12 imamların isimleri kerbela gibi bazı temel kavramlar duyuldu ama içi boştu o boşluk kültürlerle doldu ve bir sentez oluştu bu sentezin içine zamanla pekçok unsur bilgi girdi
bugün alevilik adı altında yaşatılan bu sentezdir
ve biz bunu özüne temeline oturtmaya çalışıyoruz temel 12 imam bilgileri olsun istiyoruz bu nedenle bu yürüyüşe engel olacak oyalayacak çarpıtmalara sebep olacak her türlü engeli arka plana yan tarafa atmaya çalışıyoruz safevilere hacı bektaşlara abdal musalara vs vs bakışımızda budur
hatta buna pir sultan dahi katılabilir
pir sultanın bütün şiirlerini önünüze koyun bir yol çizin çizebilirsiniz ve bu yol 12 imam yoludur
ama
o yolda ilerleyemezsiniz çünkü şiir diliyle fıkıh öğrenmek olanaklı değildir pir sultan öncülüğünde caferi fıkhında ilerleyemezsiniz çünkü o alim değildir müçtehit değildir ve fıkhi bilgi verecek yazılı bir eseride yoktur
biran için bizim kenara çektiğimiz tüm önderleri alevi kabil edelim önder kabul edelim hayatımızda ne değişir bakalım
onlardan kalan yazılı eserlerle bize aktarılan FIKIH yok ise onların önderliğiyle bu yolda ilerlemek mümkün olmaz yerimizde sayıp dururuz oysa fıkıh yolun özüdür
o yüzden bektaşilerde erkannamelere ihtiyaç duymuşlardır erkannameleri bir kenara atın bektaşi tarikatını nasıl yürütürsünüz?
İş erkannemelere gelince şekilcilik itirazını yapmayan kişilerin caferi fıkhını ileri sürdüğümüzde şekilcilikten bahsetmelerini düşündürücü bulmalıyız
BİZİM YAPMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ ANA ÇIKIŞI
ATMAYA KALKIŞTIĞIMIZ ANA TEMELİ ANLAMAYA ÇALIŞIN
tüm tabulardan kurtulup yaptığımız çıkışın arka planının esprisini anlarsanız
bizi suçlamak bir yana destek verirsiniz tabi gerçekten dediğiniz gibi Ehli Beyt dostuysanız Kuran ve Ehli beyti iki temel emanet kabul ediyorsanız
Ayrıca şunuda düşünün bir insan (ırkı rengi dili cinsi milleti ne olursa olsun)
Ehli beyt yolunu kabil etmişse Ehli beytçiyim demesi yeterlidir kendisini başka kavramlarla tanımlamaya ihtiyacı olmaz çünkü yolda eksiklik yoktur
bir hiristiyan müslyüman olursa ben hiristiyan müslümanım diyemez müslümanım demesi yeterlidir
bir kişi solcuyken sağcı olmuşsa ben solcu sağcıyım diyemez sağcıyım demelidir
bir bektaşi caferiliği kabul etmişse artık caferiyim demesi yeterlidir bektaşi caferisiyim diyemez
caferilik veya ehli beytçiliğin kendisini tanımlaması yeterlidir
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen biralevi »

Hüseyni yazdı: bilgili olan acemler ve araplar neden nehcül belagayı anadoluya taşıyamadı?
Anadoluda yasayan erenlerin eseri yok kabul H .Bektaşın sanılan kitaplar osmanlın kaleminden ona atfen yazılmış buda kabul.kabul olmayan şu tarikatlaşmayı sazı semahı neden Bektaşa mal ediyosunuz. hem diyosunuz ki bektaşın kim oldugu soyu bile netlik kazanmamışm hemde bektaşi inancı olarak bilenen tarikatlaşmayı ona yüklüyosunuz.Bence muhattabınız bektaş degil balım sultan olmalı.
Ayrıca cemi sazı Aleviyim diyen mi ibadet olarak savunur yoksa tarikata giren bektaşimi?bu konuya açıklık kazandırırsanız sevinirim.
Anadolu dışında yaşayan Ali dostlarının durumlarıda bizden çok farklı değildiki pek çok zaman onlarda inançlarını gizlemek zorunda kaldılar inançlarını yayma konusunda onlarda binbirtürlü çile çektiler sıkıntı yaşadılar emevi abbasi selçeklu osmanlı onlarada izin vermediki o yüzden dönem dönem bazı çikişlar olsada beklenen açılımlar yapılamadı
Keşke N.Belaga anadoluya erken dönemde girseydi keşke şeyh safi buyruğu yerine anadoluya kafi kitabı girseydi İmam zeynel abidinin haklar risalesi yada sahifeyi seccadiyesi girseydi
buna benzer 12 imam kaynakları girseydi ama düşünün girseydi bile bunları kim okuyacaktı kim anlatacaktı aslı arapça bu kaynakları kim osmanlıcaya çevirecekti bunlar matba yokken nasıl çoğaltılacaktı nasıl yayılacaktı
bakın bugün dahi bu kaynakların türkçesi varken neden kolay kolay yayılmıyor insanlar neden bu kaynakların arayışı içine girmiyorda atalarının bıraktığı (cem semah saz dede vs) yolu yaşatmaya çalışıyor ?
Çünkü bu bir sınavdır çok azı bu sınavı geçecektir ama bize düşen sabırla bu bilgileri aktarmaktır,
Ayrıca her dönemin sınavı bazı farklılıkları içerir mesela
500 yıl önce cem yapıp orada anlatılan kerbelaya gözyaşı döken o zulme lanet yağdıran kurtulabilir çünkü o iyiniyetlidir ve başka bilgide kendisine ulaşmamıştır cahildir
ama bugün öyle değil bugün insanlarımız 12 imam yolunda namaz olduğunu oruç olduğunu hacc olduğunu duyuyorlar cem semah saz olmadığını duyuyorlar ve asıl sınavları şimdi başlamıştır
şimdi iyi ama biz anadolu alevisiyiz onlar şii diyenler kurtulamaz bu resmen Hz.Aliyle savaşmaktır Onun fikirlerini dışlamaktır
ALEVİLİK ASIL SINAVINI BUGÜN VERİYOR ÇÜNKÜ ARTIK BİLGİ ORTADADIR.....ALMAK İSTEYENE TABİKİ
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen biralevi »

Hüseyni yazdı: Anadoluda yasayan erenlerin eseri yok kabul H .Bektaşın sanılan kitaplar osmanlın kaleminden ona atfen yazılmış buda kabul.kabul olmayan şu tarikatlaşmayı sazı semahı neden Bektaşa mal ediyosunuz. hem diyosunuz ki bektaşın kim oldugu soyu bile netlik kazanmamışm hemde bektaşi inancı olarak bilenen tarikatlaşmayı ona yüklüyosunuz.Bence muhattabınız bektaş degil balım sultan olmalı.
Ayrıca cemi sazı Aleviyim diyen mi ibadet olarak savunur yoksa tarikata giren bektaşimi?bu konuya açıklık kazandırırsanız sevinirim.
Bektaş yada balım sultan yada abdal musa yada kaygusuz yada koyun baba vs vs farketmiyor bunların izinden 12 imam yolunda ilerleme imkanı yoktur o nedenle bunları bir kenara çekmek gerekiyor
bunca yıl bu isimleri anıyoruz ama 12 imamlara göre abdest almayı bile bu isimlerle öğrenemedik
bunca yıl hacı bektaşa gidilip gelinir ama daha 12 imamlara göre gusül nasıl alınır bilmiyoruz
habire cem yapılıp durulur ama ramazan ayının içindeki bereketli kadir gecesinin bile farkında olamadık
bu tür örnekler dahi nasıl bir yanlış içinde olduğumuzun kanıtlarıdır o halde ısrar neden?
Neden daha sağlıklı bir temel atma imkanımız varken gereksiz kişilerin fikirleri üzerinde polemiklerle vakit kaybedelim ?
cemi sazı kimin savunduğu nerede nasıl kullandığının önemi yokki önemli olan 12 imam yolunda bunların olmadığıdır bunun bilinmesi yeterlidir
yani bakışlarımız sorunlara çözüm aramak çözüm getirmek üzerine olmalıdır yoksa öyle konulara dalarızki her konudan onbin polemik yirmi bin fikir çıkar yüzyıllarca daha sürünür gideriz....
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen alone_man »

biralevi yazdı:
Hüseyni yazdı: Dün akşam alene man nikli kişi dediki, insanlar bektaşi olacagına ateist olsun.biralevi ve alimuhsin sizlernedüşünüyosunuz ?
inananla inanmayan bir olur mu?
alone canda tecrübeli gençlerimizden birisidir küfrün ne olduğunu bilir o cümleyi neden kullandığını tahmin edebiliyorum sanıyorum ki bektaşiyim diyerek namazı orucu haccı vs türden ibadetleri inkar edenlere yönelik münafıklığın daha tehlikeli olduğunu söylemeye çalışmış

İnananla inanmayanın bir olmadığını herkes bilir kimsede itiraz edemez ama münafık kafirden daha tehlikelidir kafire asla sırtını dönmezsin ve arkadanda hançerlenmezsin daima uyanık olursun kollarsın ama münafığı tanımak çok zordur çünkü dışarıdan bizim gibidir namazda kılar oruçta tutar ama kalben inanmaz ve bunu birgün dışa vurur vurduğunda senide vurur
bektaşiler inanıyoruz diyorlar ama sadece dilleriyle aslında inanmıyorlar çünkü ibadetleri reddediyorlar kendi uyduruk ibadetlerini yapıyorlar sizde yazdınız kadir gecesini anlatan ramazan ayı orucunu anlatan nasıl namaz kılınacağını anlatan bektaşi önderi ve kitabı varmı?
işte bu yüzden ateisti bektaşiye tercih ederim çünkü inanmadığını diliylede söyler hayatıylada ama bektaşiler öyle değil bu sitede bile yüzlerce bektaşiyle yazıştık ehli beyt dostyum deyip başlıyorlar ama deşeleyince neler çıkıyor neler
Hüseyni
Mesajlar: 518
Kayıt: 04 Eki 2011, 21:20

Re: Hacı Bektaş'ın Kimliği Üzerine Bazı Yazışmalar

Mesaj gönderen Hüseyni »

Anadoluda 12 İmam islamına uygun bir kitap eser Ali ci kitlenin elinde hiç olmamış.Olmayan bir şeyi belge olarak sunamayız.Zaten 12 imam islamını aktaran kitaplar ve alimler olmadıgı için dir her halde böyle oluşumuz.
ümmül kitap isimli bir kitap Ali ci kitlenin en eski kitabı olarak okuyucuya sunulmakta.Kitaptaki bazı diyaloglarda İmam Bakır a.s tanrım diye hitap ediliyor ve güya imam Bakır a.s bunu kabul edermişcesine itaraz etmeden soruları cevaplıyor.Kitaptaki diyolagların çogu güya İmam Bakır a.s ile ebu hureyre arasında geçiyor ...oysaki hureyre çok önceleri yaşamış sakife dostu.
H.Bektaşa mal edilen kitaplarda zaten 12 İmam islamı yok dediginiz gibi bir sureyi dahi işlememiş yazan her kimse.
Tesbitleriniz dogru kimseyi kurtarmak aklamak kıraldan öte kıralcı olmak degil derdim.İnancımı saglam temeller üzerine oturtmam gerekiyor.
Benim anladıgım kısaca şu.Ben Türkmen soydanım .Muhtemelen anadoluya iran üzerinden geldik.bu yolculuk sırasında iran horasan topraklarında Ali ci kitleyle karşılaştık.Belki onlarla komşuluk ettik belki evlilik yaptık bi şekilde Alici olduk.
Ehlibeyt a.s sevdik ama nasıl olduda İslamını anadoluya getiremedik?yada yaşatamadık? yada ögrenemedik?sevdik Ehlibeyti osmanlıya defalarca baş kaldırdık selçukluları keza aynı şekilde rahatsızlık verdik hatta kaynaklara göre babailer isyanını çıkardık.ŞİA nın gurur veren onurlandıran bir gelenegide zalimlere baş kaldırıdır.
Cevapla

“Hacı Bektaş Kimdir?” sayfasına dön