Hacı Bektaşın Yolu

mürteza
Mesajlar: 67
Kayıt: 24 Mar 2009, 01:10

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen mürteza »

:D
bence cahillikten değilde millete namaz kılmak 30 gün oruç tutmak zor geliyor. herkes hacı bektaşı biliyor.anlaşılan yüzde yüz sünni mutasavvuf. bizim alevi milleti kolaycı, basitçi. hz Ali camide şehit edildi diyor namaz kılmıyor. 12 İMAM diyor imamlığa karşı çıkıyorlar. arayan bulur, çalana kapı açılır.
Kullanıcı avatarı
ruhullah
Mesajlar: 32
Kayıt: 31 Tem 2007, 22:01
Konum: üye

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen ruhullah »

Hacı bektaş için osmanlı hep övgü düzüyor neden?
pir sultana küfredenler hacı bektaşı yüceltiyor neden?

insanın biraz aklı varsa bile olayı çözer
şimdi bizim aramıza yola boyun veren gelsin,hakikatı dogruları gercekeleri bilen gelsin.
kişi halden anlayıca
dogruları dinleyince
üstüne yol ugrayınca
ayrılmayıp duran gelsin
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen Musa Özateş »

ruhullah yazdı:Hacı bektaş için osmanlı hep övgü düzüyor neden?
pir sultana küfredenler hacı bektaşı yüceltiyor neden?

insanın biraz aklı varsa bile olayı çözer
başka sorularda olayı çözüyor
osmanlının hiçbir belgesinde hacı bektaşa kızılbaş denmiyor neden? şii denmiyor neden?
caferi denmiyor neden?
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

Sitede "Semah Üzerinde Otopsi" isimli köşe yazısından aktarıyorum:

HÜSEYİN diyor ki:

birAleviye bir kaç soru mahiyetindedir semahın ilk ortaya çıkış tarihi hakkında bilginizi alabilirmiyim semahı alevi dedigimiz kitlemi yoksa osmanlı bektaşilerimi ibadet olarak savunur ve döner semahı halk ozanları mesala pir sultanda bulabilirmiyiz batıni dahisi nesimi de semah dönermiydi baba resul dönemleribde semah varmıydı genelde semah inancını kabul eden ler anadolu ve balkanlarda yogunlaşıyo başka ülkelerdde semahcılar var mı

biralevi diyor ki:

Hüseyin can
Semahın ilk ortaya çıkış tarihini vermemiz mümkün değil ama orta asya Türklerinin bu tür oyunlar oynadığını biliyoruz.
Osmanlının orijinal Bektaşi tarikatında semah diye bir ibadet türüne rastlamadık olsaydı nasıl dönüleceğine ilişkin eski bektaşi kaynaklarında alıntılar bulurduk ayrıntılar bulurduk,bunu Bektaşiliğe yakın duran sonradan sempati duyup içine giren türk-türkmen gruplar önderleri dede yada babalar taşımış ve zamanla özleşleşmiştir diye düşünüyoruz,
Bu kitle zamanla kendisine alevi dediği ve Sünnileşmediği için semahla aleviyim diyen kitle arasında bir ilişki yada ayniyet meydana gelmiştir.
Pir sultan yada nesiminin semah döndüğüne ilişkin bir bilgimiz yok.Babna resul dönemini anlatan kaynaklardada semah yok ama bu kitlelerin bu tür figürler sergilediğini düşünebiliriz,çünkü saz ve semah belki kopuz ve değişik figürlerle orta asyadan anadoluya göçlerle gelen kitlelerce taşınmıştır bu nedenle baba resul dönemi türk Türkmen kitlenin bunları uyguladığı şeklindeki yorum daha doğru gözüküyor.
Başka ülkelerde de özellikle orta asya türk bölgelerinde semaha ve varyantlarına benzer figürler yapıldığını gidenlerin aktarımlarından biliyoruz.
Her halükarda önemli sonuç şu olmalı;
12 imam yolunda yada Hz.Alinin İslami anlayışında semah diye bir ibadet yoktur. Aksini söyleyenler işi sulandıran ve çarpıtan kimseler olarak görülmelidir.
Yada uzlaşacak isek semahı türk kültürü olarak kabul ettiğimizi herkesin bilmesini istiyoruz.
Semah Türk kültürü olarak yaşatılabilir ama Alevilik diye Hz.Alinin yolu diye sunulursa buna karşı çıkmak boynumuzun borcudur.
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

Hüseyin diyor ki:

BİR ALEVİ semahı bektaşilige yakın duran türk_türkmen guruplar ve önderleri dede babalar taşımış ve zamanla özdesleşmis dir diye düşünüyosunuz peki bu cümle üzerinden bi kaç sorum olacak.dede babalar bektaşi din önderleri olmadıgını erdebil alevi önderleri oldugunu düşünebilirmiyim dede babalar seyyid olduklarını idda ettiklerine göre cedleri MUHAMMED a.s mın getirdigi dine hurefe soktuklarını dolaylı olarak söylüyosunuz kabul mu semahı türk türkmen soylu sünni olmayan kitlenin yanı sıra sünni olmayan zaza ve kürtlerdede görmekteyiz hatta başka etnik kimlikten insanlardada görüyoruz bunun sebebi türk türkmen etkisinde kalmaları mı horasanda yaşayan EHLİBYT dostları islam anlayısını dogru olarak anlamış ve anlatmış olmalılar çünkü İMAM RIZA a.s ve diger imam evlatları burada ilim ögretmişlerdir ha böyleken anadoluya gelen türkmenlerin semaha yogunlaşmalırının sebebi nedir

biralevi diyor ki:

Hüseyin can
öncelikle sorgulamanız analiz etmeniz mukayese etmeniz cevapları tekrar irdelemeniz taktire değer anlaşalım veya anlaşmayalım bu özelliklerin huy edinmesi gerekiyor başka türlü kişi olarak doğruları bulamayız kişi bulamazsa toplumda yolunu bulamaz yönlendirilmeye açık olur bugüne kafdar böyle oldu bundan sonra bunu hep birlikte değiştirelim istiyoruz.
Bektaşilik bir tarikattır ve her tarikata giriş kuralları ve törenleri vardır yani kişinin bektaşiyim demesi yetmez tarikat büyüğü tarafından törenle el yada nasip alması yada ikrar vermesi türünden tören yapılması gerekir.BEktaşiliğin örgütlenmesi osmanlı padişahı 2.bayezitle balım sultanın buraya atanmasıyla başlıyor yani 1500 lü yıllara kadar buraya bağlı herhangi bir türkmen dede yada babasını bulamıyoruz
Dede ve babaların bu tarikata yönelme sürecinde kırılma noktaları yada başlangıç diyeceğimiz noktalar var bunun ilki katliamların sonunda yani 1600 lü yıllardan sonra ikinci si bektaşilerin osmanlıdan uzaklaşma başlangıcı olan 1826 dan sonra üçüncüsüde osmanlının son dönemiyle cumhuriyet döneminde oluyor
ilk dönem dede ve babaların erdebile daha yakın olduğunu söylemekle birlikte osmanlı erdebil sınırı sonrasında bu insanlar bektaşilikle tanıştıklarındada bu bağ teorikte olsa devam ediyor ama erdebil sempatisini orjinal bektaşilikte göremiyoruz hatta erdebil sünni, bektaşilerce sürekli sapkın yada sapıklıkla suçlanıyor. dedelerin seyyitlik iddiaları bektaşilikle tanışıklıktan sonra başlıyor osmanlı bu ocaklara mensup dedelere nakibul eşraflar vasıtasıyla seyyitlik belgeleri vererek hem onore ediyor hem kendisine bağlıyor tıpkı kürt bey ve paşalarını makamlarla onore ettikleri gibi zamanlada bu benimseniyor.
türk türkjmenlerin kürtlerle içiçe yaşaması birbirlerine kültürlerini bulaştırmalarınıda gerektiriyor şaman dansı semah kürtlerede sirayet ediyor.
Kannaatim yorumum böyledir ve eğer 15.yüzyıldan öncesine ait kürtlerin semah döndüğüne dair bir kanıt bulunursa yanıldığımı kabul ederim.
Horasan sünni bir bölgedir ve bu nedenle İmam Rızanın bu bölgeye sürülme nedenlerinden biriside budur burada İmam etkisizleştirilmek istenmiştir ama O ve Dostları başarılı olmuş ve bölge zamanla alevileşmiş(şii)tir.Yani hacı bektaşın geldiği tarihte bölge sünnidir…Şiileşme süreci resmi olarak şah ismaille başlamış (öncesinde haydar ve cüneytin çabaları var tani) ve humeyniylede süreç tamamlanmıştır.
İmam rıza ve evlatları ve dostları çok sınırlı imkanlarla anlatmış ancak bu bilgiler hatayi ye kadar anadoluya ulaşmamıştır okul medrese kağıt kalem tv radyo yoktur.o dönemin imkanlarını düşünün.Hatayiden safeviden sonra ise 12 imamların isimleri anadoluya yoğun olarak taşınmış ama içi boştur yani düvezi imam dışında fıkhi bilgi gelmemiş gelkememiştir zira osmanlı safevi çekişmesi bağı koparmış ve sadece 12 imamların isimleri ömğrenilmiştir ve bu boşlukta doğal olarak türk türkmenlerin kültürüyle doldurulmuştur çaresizlikten bilgisizlikten semah ibadet kabul edilmiştir.12 imamların yazılı kaynakları anadoluya gelmediği için böyle olmuştur şimdi biz bu süreci tersine çevirme çabasındayız eğer gerçekten 12 imamcı olacak isek onların orjinal kaynaklarını bulup öğrenmeli ve uygulamalıyız yaptığımız tavsiyemiz budur yani biz kültür ile dinin kendi yerlerinde kalmalarını istiyoruz Semah kültürdür orada kalmalıdır mesela namaz ise ibadettir 12 imamların namaz kılma şekli öğrenilip uygulanmalıdır diyoruz….
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

hüseyin diyor ki:

biralevi seyyidlik ünvanının caldırana kadar giden secerelerle ıspatlandıgını biliyorum karşıma ikiş soru çıkıyo çaldıranın akabinde seyyidlik ünvanı verilerek osmanlının alevileri asimile etme pilanımı devreye sokuluyo yoksa çaldıran katliamıyla caldırandan önceki bag koparak bilinmeyenler cogalıyomu ?şah ismaiden önce yaşayan baba resulun alevi kimligiyle taraftar bulup isyan cıkarması 12 imam sevgi ve isimlerinin şah dan önce anadoluya geldigini ıspatlamaz mı?irandaki hüseyniyelerle anadoludaki cem evleri arasında ayniyet var mı ne düşünüyosunuz?

biralevi diyor ki:

Hüseyin Can
Seyyitlik konusu sadece alevilerin değil sünnilerinde önem verdikleri bir konudur ve sünni inançtada bu konu bolca suistimal edilmiştir.Tarikatlar kurucularına ve işbirliklçilerine seyyit ünvanları vererek meşrulşuklarını sağlamaya çalışmışlardır.Konu o kadar çok sulandırılmış ve ayağa düşürülmüştürki sonunda osmanlı sultanı 2.Mahmut seyyitlik ünvanı veren kurumları kapamak zorunda kalmıştır.Tabi adıda bu tür yenilikler nedeniyle Gavur Mahmuta çıkmıştır.kendisini alevi kabul eden halkın kadiri rufai bektaşi gibi tarikatlara yöneşmesinde bu tarikat kurucularının da seyyit diye sunulmasınında rolü olduğunu düşünüyorum,hatta osmanlı son dönemlerinde bu tarikatları TARİKATI ALEVİYYE diye isimlendirmişti.
12 imamların isimlerinin şah ismailden önce anadoluya bireysel çabalarla geldiğini düşünüyorum bu mümkündür ama yoğunlaşma süreci ,halka mal olma benimsenme sürecinde şah ismail ve pir sultanı iki önemli öncü kabul etmek eğilimindeyim onlardan önce rastlar isek bunun münferit ve bireysel olduğunu düşünürüm,nitekim şah ismailden önce şeyh cüneyt ve haydarında benzer propagandalar yaptığını cevap bulduklarını biliyoruz.
Baba ilyas yada baba resulün alevi kimliklerine ilişkin hiçbir tarihi yazılı kanıt yok isyanın alevi kimliğide yok zira alevi kelimeside bilincide henüz anadoluda yok.1200 lü yıllarda temelde islami kimlikler bile net değil anadolunun islamileşme süreci dahi henüz başlamamış durumda müslüman göçleri var ama bilinç yok bu durumda babai isyanını alevi isyanı kabul edemeyiz sadece şunu söyleyebiliyoruz o isyana katılan bazı unsurların soyları sünnileşlmeyecek ve günümüzde kendisini alevi olarak kabul edecektir.Ama aynı isyana katılıp bugün kendisini sünni bilen sünnileşen yığınlarıda görebilmeliyiz.
Yanılgının bir nedenide alevilerin sürekli isyankar huzursuz gösterilmesinden kaynaklanıyor ve tarihteki her isyan bize mal ediliyor,hatta sünni şeyh bedreddini bile bize mal edenler çıkıyor.
İranda da bazı tekke tipi yerlerde sayıları çok azda olsa islam dışı batıni törenler yapılan adına aliyullahlar denilen ve tasvip edilmeyen gruplar var.Bunlar bizimkilerle aynı değil ama batınilik yönleri benzeşiyor.
SAyıları çok az olup kimsede bu grupları ciddiye almıyor.onlarda geleneklerini devam ettiriyorlar.
Birde hüsniyeler var ve buralardaki insanlar namaz oruç hac vs gibi farizaları yerine getirdikten sonra ayrıca mekanlarında ayrıca artı zikirlerini gösterilerini yapıp yaşamlarını sürdürüyorlar.Daha sağlıklı anlaşılması için şöyle belirtelim biz semazenlere hiç tavır koymadık zira onlar namaz oruç hac gibi hükümleri inkar etmiyorlar yerine getiriyorlar ve ayrıca tekkelerinde türbelerinde sema yapıp zikir törenleri yapıyorlar,bektaşiler ise böyle değil bunlar namazı orucu inkar edip bunların yerine cem semah yapıyorlar aradaki farka dikkat edin,eğer bu bektaşilerde islami ibadetleri yerine getirip en azından inkar etmeksizin kendilerine has kültürel ritüellerini yapsalardı hiç bir laf söylemezdik mücadele gereği duymazdık ama bunlar farz olanı atıp bunun yerine kültürü dini hüküm diye sunuyorlar,yani bir binanın adının cemevi veya hüsniye veya tekke olması çokta önemli değil önemli olan buradaki içerik ne yapıldığı neden yapıldığıdır.Hüsniyelerle cemevleri arasında bu tür bir ayniyet olsa inanın cemevine hiç karşı çıkmaz hatta bizde desteklerdik ama ne yazıkki bizdeki cemevi kültürü islam dışı hatta islamla savaşan bir kimlik içinde sunulmaktadır.
Bunu ileride gündeme getireceğiz şimdi cemevi yapmayın diyoruz ama heryeri cemevleriyle doldurduklarında bizde söylemimizi değiştireceğiz
mademki yaptınız içinide 12 imamların yaptıklarıyla doldurun diyeceğiz yapacaklarınızı fazladan yapın ama namazı orucu vs de yapın diyeceğiz,zaten gidişat bu yöne doğruda gitmektedir ama ne yazıkki doğru sürece zemine oturuncaya kadar geçen süreçte pek çok canımızın mahşeri tehlikeye atılmış ömrü heba edilmiş olacaktır ki bunun da sorumlusu bu cemevi heveslileri olacaktır….İnş anlatabilmişimdir..derdimizi anlamış olmanızı umuyorum…..
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

hüseyin diyor ki:

biralevi bilgi kirliginden şikayetciyimD ümyye ogullarının devamı olan osmanlı hilafetcilerinin alevi kitle üzerindeki baskı katliam asimile aşikardır karsıma iki soru cıkıyo alevi bilinci olamasydı bu zulumları yapma geregi neden duyuyolardı ikincisi alevi bilinci oluşmasaydı neden kapıkulu alimlerinin fetvalarına inanıp kuzulaşmıyodu alevi kitle ben inanıyorum ki fıkıhsız bir ali taraftarlıgı vardı . fıkıh olmamasındaki sebepler de malum din adamı kaynak kitap yoklugu vb sünni olmayan kitlenin semah adı altında toplandıklarıda aşikar napsınlar fıkıh vb bilmeyince sünnide olmayınca bir ibadet sekli veya bir inaç akidesi oluşturulmalıydı halen bile aleviye sorulur sen müslümanmısın alevi cevap verir aleviyim alevilik diye bir mezhep yok denince caferiyim der lakin caferigin pıratigini bilmez seyyidim diyenlerle bile hanefi fıkhına göre namaz kılar ama ali için her zülme her kötülügede katlanır ben inanıyorum ki hacı bektaşlar pir sultanlar nesimiler hatai ler olmasaydı 12 imaın ismi bile bize ulaşmazdı muaviyenin yolunu tutardık hem batında hem zahirde.bi vefa bocluyuz ali dostlarına ha bu isimler üzerinden yapılan din ticareti başlı başına bir açmaz sanki h bektaş 15 inci masum dik duran halk ozanlarına başta olmak üzere anti sünni anadolu erenlerine çok şey borçluyuz .h bektaş üzerinden ona atfen söylenen sözlerden ve din algısından h bektaş muaftır veya başka ali dostlarıda muafdır buna inanırım bunu söylerim ah ah hem veli hem hacı hem seyyid olacak ama namaza zekata hacca vb gibi temel ibadetleri elinin tersiyl bir kenara itip semah dönecek buna inannanlar böndür başka ne diyem

biralevi diyor ki:

Hüseyin can
Sünnileşmeyen ve fıkıhsız Ali taraftarı olan ve osmanlının adaletsizliğinden rahatsız olan kitle vardı ve o kitlenin ardılları olan bizler kendimize aleviyiz diyoruz.
Osmanlının katliam yapması için karşıdaki kitlenin bilinçli olup olmaması önemli değildi osmanlı saltanatı koruma konusunda konjöktör neyi gerektiriyorsa onu yapardı bu nedenle sadece alevilere yönelik değil kendi sünni tebasına ailesine yöneliktre katliamlar yaptı,sadece macaristana değil mısıra sefer açıp yoldaki ve oradaki sünni müslümanlarıda katletti.
Her neyse analizlerinize bir konu dışında katılıyorum,o da hacı bektaş konusudur.12 imamların isminin yayılması konusunda pir sultandan şah ismailden ve diğerlerinden günümüze gelen onlarca örnek var ama hacı bektaşın yazdığı söylenen hiçbir eserinde ne kerbela ne 12 imamların isimleri geçmiyor o halde hangi kanıta dayanarak bunu söyleyebiliyorsunuz? forumda hacı bektaşın soyu ve yolu olarak iki bölümde bu konuyu ele aldık mümkünse okuyun ve karşı çıkacaksanız bektaşın aleviliğine ilşkin kanıtlarınızı ortaya koyun her yoruma açığız bizim derdimiz kavramlar yerine otursun doğrular aşikar olsun isteğidir.Bu noktada hiçbir kutsalımız ve tabumuzda yoktur.
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

hüseyin diyor ki:

biralevi aleviseindeki h bektaş ile ilgili formunuzu çok önceden okumuştum farklı bir bakış açısı tabiki delil belge veriliyo ve isteniyo çok güzel aleviseindeki h bektaş baba ilyasın önderligini yaptıgı ayaklanmada bir asker bektaşiligi kendi kurmamış ve balım sultanla kurumsallaşmaya başlamış ki zaten bektaşilik çok yüzlü bir tarikat içinde alevi sünni hiristiyan şaman fvb gibi figürler ve innaçlar mevcut kabul peki birde madolyonun diger yüzü var baba ilyas ve şeyh edabalinen olan akranlıgı ve münasabeti kabul gören bir belgedir mesala menakıbul kudsiyye de h bektaşın baba ilyasın yolunda ve ardası oldugu yazılmıştır ve beyitlerden anlaşıldıgı gibi babai isyanına katılmamıştır zaten gecenlerde söylemiştim seyyidlik ünvanının 1500 lü yıllara kadar gittigini çaldıranın mihenk taşı oldugunu kabul ve beyan ederim benim iddam şudurki h bektaş seyh edabali ve baba ilyas la olan münasabeti göz önüne alınırsa ali dostu bir kimlige sahiptir ve malum anadoluda yaşayan bütün ali dostları hakkında çok az bilgi vardır h bektasa ait olan eserlerin hiç biri h bektasa ait degildir ve erdebil duruşu bu kitaplarda görülmez mesala şah ismailin babasının sünni mutasavvıf oldugu kabul görür ama şah ali propagandası yapar lakin şahdada fıkıh yoktur varsın olmasın fıkıh ehli olanlarıda gördük imam hasan a.s mı muaviyeyle sulh yapmaya zorlamaları imam zeydi yalnız bırakmları imam hüseyin a.s yi gel seninleyiz deyip sonra ihanet etmeleri vb gibi olaylarıda görmekteyiz önmemli olan samimiyet ve bu samimiyeti kufe ehlinde göremiyoruz ama pir sultanda nesimide görüyorıuz zannımca fıkıh bilmeyen pir sultan kufe ehlinden daha içten ve samimidir selametle

biralevi diyor ki:

Hüseyin can
Hacı bektaşın yazılı bir eseri olmadığına inanıyorsanız günümüze eseri yada sözü gelmemiş birisinin alevi önderliği konusunda bunca önemli bir yere oturtulmuş olması size tuhaf gelmiyormu?
Osmanlı ona ölümünden sonar sahip çıkmasaydı onun adına velayetnameyi yazdırmasaydı tarikat kurdurup balım sultanı oraya atamasaydı bektaşı bu denli önemseyecekmiydik? O halde osmanlının bu denli önemsediği ve yücelttiği birisini biz alevi önderimi Kabul ediyoruz?
Yani yeniçeri gibi osmanlının önemli bir silahlı gücü manevi önderliğini düşman! Kabul ettikleri alevilerin önderini manevi pir mi Kabul etmi oluyor benzer soru çok gerek görmüyorum ama osmanlı padişah ve din adamlarının bektaş konusundaki duruşları ve bakışları dahi bence konuya doğru bir yön veriyor ama taktir sizindir bunca eser sahibi alevi önderi arap ve fars kökenli insane varken hiçbir eseri olmayan bektaş ile 12 imam yolunu bulabileceğine inananlara pek fazla sözümüz olamaz.
Baba ilyas baba ishak veya edebalı bağından yola çıkarakta bir sonuç elde edemeyiz zira böyle bir bağ net değil kurgusal bağlarla biryere gidemeyiz ayrıca baba ilyasın ishakın veya edebalının alevi olduğunu nerden biliyoruz? Onlarında yazılı eserleri yok dahası o dönem anadolu müslümanlığıda tartışılır hakkında pek az bilgi olan kişileri alevi önderi olarak ilan etmek çelişkili olmazmı en azından tereddüt etmemiz gerekmezmi? Şu an hatırlamıyorum ama bir yabancı kaynakta baba ilyasın oğlunun adının ömer olduğunu okumuştum gerçi isim tek başına yol göstermez ama en azından bunu sarı ışık olarak algılayıp yavaşlamak gerekmezmi?
Fıkıh ehlini eleştirebilirsiniz zira aleviliğe düşmanlık sadece dışarıdan değil içerdeki aptal basiretsiz korkak dostlardanda gelmiştir ama bu fıkıhın suçu değil kişilerin suçudur onların nefsi zaaflarını fıkıha yüklemeniz doğru olurmu?
Fıkıh yücelmek için gereklidir islam fıkıhtır fıkıh olmadan yücelere ulaşmak mümkün değildir bu nedenle abdest namaz vs konularında gerek peygamberimiz gerekse 12 imamlarımız birçok ayrıntı vermişler ve bizzat kendileride uygulamışlardır,tevhid ilk bilgi ise fıkıhta ikinci önemli konudur.Diğer konularda aynı analizleri yaptığımızı düşünüyorum
12 imamların islami fıkıhlarını reddedenlerin bektaşilerin çok daha ayrıntılı fıkıh hükümlerine sıcak bakmalarının anlamını düşünmenizi diliyorum
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

hüseyin diyor ki:

biralevi h bektaşın yazılı bir eserinin olmaması bana tuhaf gelmiyor çünkü anadoluda yaşayan sünni yada alevi din adamlarının hiç birinin eseri yok eserleri olanlar kapı kulu saray alimleridir egemen güç yemeye ekmek bulamayan can güvenligi olmayan alevi kitlenin kitap yazıp çogaltıp 12 imam yolunu anlatmalarına göz yumarmı?saray alimlerinin fetvalaraı veya emevi islam anlayışının biraz evrim gecişrmiş haliyle kendi hegomanyalarını koruyolardı anadoluda cemevi yada hüsniye leri degil eski selcuklu saray camilerini saymazsak ibadet hanede pek görülmez çünkü islamlaşma pek iç açıcı degil 2010 yılında yaşayan bir alevi olarak nesimiyi h bektaşı baba resulu pir sultanı şah ismaili yok sayarsam onların anadoludaki 12 imam ismini yaymasını görmezden gelirsem benim aslım mektebim ögretim ne olacak elimde ne kalacak ?biralevi 2010 yılında yaşayan alevi kitleyi gecmişinden koparıp seyyid ali hamaneye baglamak demek onların gecmişinden koparıp aslını yok sayıp ben kimim neyim sorularına cevap bulamaz hale getirip iç çatışmasına zemin hazırlamış olursunuz sünnilerin din önderlerinede yani kutsalları malum isimlerini yazmayacam yazmayacam alevi din önderlerinede yapılan eleştiri onların düşünmesine sevk edecektir ANCAK yapılan hakaretler yok saymalar eleştiriler onların mektepe karşı antipati duymasına sebep olup uzaklaşmalarına vesile olacaktır bektaşilerin h bektaşına karşı söylem degiştirip bektaşilige yapılan eleştiriler daha verimli olacaktır mesala kerbelaya aglayan gözler mahşerde aglamaz hadisi ni baz almamız gerekmez mi?fıkıh ögrenecek yer yokki napsın alevi cem evinde zaten ilim yok her yerde sünni ögreti hakim nerden nasıl ögrenecek ?dr ali şeriati derki dinsiz bir toplum dünyaya gelmemiştir bu yaşananlar dine karşı dinin savasıdır selametle

biralevi diyor ki:

Hüseyin can
Tuhaf olan şey hacı bektaşın eseririnin olup olmaması değildir tuhaf olan eseri bile olmadığını söylediğin bektaşın alevilikte bunca önemli bir makama oturtuluyor olmasıdır. saydıklarından pir sultan ve şah ismaili saymazsan diğer baba resul ve bektaşın 12 imamların isimlerini bildiklerinin kanıtı nedir? 12 imamların isimlerini pir sultan ve şah ismail öncülüğünde halk ozanları yaymışlardır.isimli isimsiz yalan yanlışl bilgileride olsa dönem özellikleri nedeniyle tabiki onlara teşekkür borçluyuz niyetlerini Allah(cc) sorgular elbet ama bu silsileye deyiminle elimizde yazılı eserleri bile olmayan bektaşı ve baba ilyas yada resulü neden katıyorsun? hangi sözlerini hangi eserde buldunda katıyorsun?
Geçmişteki tüm karanlık karışık ve cahili bağlardan kopmaksızın Hz.Alinin yoluna ulaşmak mümkün değildir.Bu nedenle ataların dininin sorgulanması farz kılınmıştır.Aksi taktirde değişim dönüşüm ve sınav olmaz atası putperest olan atası müslüman olan atası musevi olan aynı yolda devam eder diki buda bizim kendi seçtiğimiz din olarak kabul edilmezdi.
Biz aydınımıza devrim öneriyoruz yıkın ve yeniden ama bu sefer sağlam ve dosdoğru yapın diyoruz.Sevdiğiniz kim varsa (ananız babanız atanız bektaşınız ishak yada ilyasınız) kenara çekin arkaya koyun ve öne 12 imamları Kuran ve ehli beyt anlayışını getirin diyoruz.Teklifimiz budur.Aydın başarırsa halkımızda başaracaktır aydın çuvallar yada gecikirse halkta gecikecektir,vebal bilenlerin omuzunadır.Her iki durumdada sorumluluk aydındadır.
Ayrıca kimsenin hakaret falanda yaptığı yoktur söz ağır geldiği için böyle algılamnmaktadır ama ilahi söz ilahi davetin fıtratında bu ağırlık vardır,La ilahe nasıl söylenirse söylensin vurgusu her zaman ağırdır sınavın özü budur tüm peygamberler davetlerini en güzel tavır ve sözlerle yaptıkları halde başlarına gelenleri hatırlayın.
Seyyit hameney eleştirinizi hiç anlamadım desem yalan olmaz hiçbir eseri olmayan binlerce sene önce ölmüş inançları ilkeleri meçhul kişileri topluma sunmada beis görmüyorsun fakat bırak velayeti fakih inancının gereğini bunca eseri olan ve günümüzde yaşayan seyyit olduğuda kesin bilinen Ali Hamaneyi tanıtmamızı garipsiyor veya anlamsız buluyorsun.
Bektaştan yola çıkan kişinin Hz.Aliye ulaşamayacağını tarih kanıtlamıştır insanımız bin sene daha bektaşın peşine takılsa hakkı yinede bulamaz ama yaşayan canlı eserleri olan alim ve müçtehitler insanımızı hakka götürür bu bir tercihtir pratik ve devrimci bir tercih….bir şeyler yıkılmadan kenara çekilmeden devrimde reformda olmaz biz en kestirme yolu devrimi tavsiye ediyoruz ama bunu göze alamayanlara reformda tavsiye ediyoruz reformada kabulüz yani sevdiklerinizi yine sevin sayın ama en öne geçirmeyin,en önde Kuran ve Ehli Beyt olsun…..ve reform sürecinde helak olacak insanlarada dikkat edin bilirsinizki reform süreci devrime göre daha uzun sürer…
alevisesi
Mesajlar: 241
Kayıt: 22 Ara 2006, 16:06
Konum: 12 İmam Yolcusu
İletişim:

Re: Hacı Bektaşın Yolu

Mesaj gönderen alevisesi »

hüseyin diyor ki:

biralevi şia din adamları aleviler için derki muhammed ali nin yetimleri sünni olmayan kitlenin fıkıh bilmedigi için semah cevresinde tutundugunu söyleyen siz degilmisiniz fıkıh bilmeyen kitlenin pirindende fazla bişi beklemem kırıstof kolomb olup yeni bir kıta keşfetme macerasına benzer yazılı kaynak yok elimizde sözlü egitim var ne kaynak kitap nede fıkıh kelam tefsir bilen alevi pirimiz var napalım namaz kılan alevimiz bile hanefi fıkhına göre abdest alıp namaz kılıyo bunun suclusu bizmiyiz daglarda hayatta kalmak için agaç kökleri yemek zorunda kalan ali dostlarını ve sizin deyiminizle ali dostu kurgularını bir kebnara itip hadi beyler sizinle yolumuz burda ayrılıyo ne fıkıh bilirsiniz ne kelam ne namaz bilirsiniz ne oruç demesini bekliyor olmanız çok üzücü…biz KURAN ve EHLİBEYT ehliyiz sizler ise inançları ilkeleri mechul kişilersiniz ne hayır gördük sizden sizin yüzünüzden 12 imam pratigini ögrenemedik baoşa zaman harcadık siznle bak bizim rehberimiz hamaneye kuran fıkıh kelam biliyo sizin gibi cahillerlemi ugraşacagız aslında sizler birer putsunuz 14 masumu gölgeliyosunuz vb vb çogaltabilirim feryadınızı ANCAK alevi kökenli biri olarak diyorum ki seyyid ali hamaney taklit merciniz dir ve rehberiniz siyonist olmayan yahudiye bile şefkat elini uzatıyo çorum ehlininde ordan oraya sürülmüs baskı görmüş zulum görmuş daglarda agaç ot kökleri yiyerek hayatta kalmaya calışmış alevi yada bektaşilere şefkat elini uzatıp kelam fıkıh bilmeyen pir lerine halk ozanlarına abdallarını yok saymamanız daha verimli olacaktır.fıkıh bilmeyen pir sultan nesimi fıkıh bilen kufe ehlinden daha evladır çünkü daha samimi ve daha içtendir sünnilerin omarının fatıma anamzın kaburgasını kırdıgını yumuşak bir dille anlatmama ragmen sünni camianın içten içe dava güttügünü anti pati duydugunu farkettim tamam hak kı söylemekle farz olunduk lakin maslahat geregi her dogru her yerde söylenmez ilkesinide göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim h bektaş içinde soyu boyu inancı konusunda yapacagınız eleştiriler haktır lakin karanlık bir tarih ve osmanlı hegomanyası gibi engeller var nasıl bir kaç delil getirerek h bektaş sünni diyorsanız alevide bir kaç delil getirip alevidir diyo bırakalım alevi olsun hacca gittigi için hacı olsun keramet gösterdigi için veli olsun ve deyin ki hacı ve veli olan piriniz bu ibadetleri yaparken siz neden fıkıhı elinizin tersiyle bir kenara itip semah dönüyosunuz olmaz mı ha diyeceksinizki reform agır işler ve bazen sonuçta vermez biz devrimciyiz iyi hoş iran islam devrimi bile 1000 yıl sürdü ki iranda dini egitim alanları vardı ve din adamları çok saygındı halk şaha gitmezdi sorununu kendi içinde din adamlarının fetvaları ve vesilesiyle çözerdi DİKKAT alevi yada bektaşi kitle artık dedelerin sözünü dinlemiyo ve degişik alanlara kaymakta pirince giderken evdeki bulgurdan olacagız cem evinde genç yok dede eline mikrofonu almış diyoki yezit laik demokrat olmadıgı için imam hüseyin savaştı D cem evlerinin neden mantar gibi çogaldıgını kimlerin bu işi kurdugunu yahudi bektaşilerin cem evlerine geldigini siyon yıldızının cem evindeki yerini diyanetcilerin cırıt attıgını görüyoruz artık bu semahcıların sorunu bakalım napacaklar vesselam

biralevi diyor ki:

Hüseyin can
Aslında sözlerimiz birbirine çokta zıt değil çok anlaşılmaz da değil ama buna rağmen bazı yanlış anlamalarınızı düzeltmek istiyorum
Geçmişin eleştirisini yapıyoruz ama geçmişi yok saymıyoruz ve suçlayıp mahküm etme çabasında da değiliz bu kısmı yanlış anlamışsınız biz analiz yapıyoruz neden yolumuzu geçmişte öğrenemediğimizi sorgulyoruz yanlışların nereden kaynaklandığını soruşturuyoruz bulgularımızı aydınımızla paylaşıyoruz
Geçmişte yaşayan alevi kitle mazlumdu ve müstezaftı bu nedenle onlar cahil hükmündeydi bilmiyorlardı ama okul ,alim ve aydınları olmadığı içinde mazeretleri vardı ve belki bu nedenle mahşeri hesaplarıda çok kolay olacaktır biz bunu diliyoruz ANCAK günümüz için aynı şeyi söylemiyoruz şu an elimizde 12 imamların bilgilerini bize aktaran türkçe kitaplar dahi bolca var bu konuda bize yardımcı olacak alevi aydınları ve okumuş fıkıh bilen alimler var dahası bilgiye ulaşmakta biraz çabayla mümkün o halde günümüzdekiler için hesap kolay olmayacak
Hatta şunu diyoruz aleviyim diyenlerin asıl sınavı şimdi başlıyor çünkü aleviyim diyebiliyor ve alevilik konusuda sürekli gündenme tartışılıyor ve değişik fikirleride duyuyor
eğer bugün bu sınavda başarılı olursak yani 12 imam yolunu dosdoğru bulabilirsek gelecek nesilleride kurtarabilecek onlara yolun ışığını gösterebileceğiz aksi taktirde bu uzun süreçte gelecek nesillerde kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktır .Geçmiş nesillerin mazereti vardı ama bizim yok…tüm bunlara rağmen aydınlarımızın bazıları yada birileri halen alevilik adına cemi sazı semahı savunuyor ve bunları Hz.Alinin yolu olarak sunarsa sunuyorsa ve bu kişiler bizim savunduğumuz çizgiyi yok şeriattır yok şiiliktir diye dışlamaya çalışıyorsa artık bu kişilerde iyiniyet arayamayız ve karşı çıkmak ta zorundayız bu duruşumuzuda kimsenin hoşuna gitsin kaygısıyla yapmıyoruz mavi boncuk dağıtmak isteseydik vallahi bunu onlardan çok daha iyi becerirdik ama biz Allah rızasından başka bir mücadele içindede değiliz.Bize yardımcı olanlarla birlikte geleceğe doğru yürüyeceğiz bizi anlamayanlara karşı sabredeceğiz bize karşı çıkanlarlada mücadele edeceğiz bu bizim son nefesimize kadar sürecek ahdimizdir.
Cevapla

“Hacı Bektaş Kimdir?” sayfasına dön