Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

bircan türkcan
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Ara 2010, 14:20

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen bircan türkcan »

BEKTAŞÎLİK

Bektaşîlik; Allah’ın varlığına, Kur’an-ı Kerim’in hak kitap, Hz. Muhammed’in en son peygamber, Hz. Ali’nin velilerin ilk halkası olduğuna, Hacı Bektaş Veli’nin de pîrliğine inanan İslam’ın tasavvufi bir yorumudur. Hz. Muhammed’e ve onun en yakınındaki, sırlarını paylaştığı Hz. Ali’ye olan özel sevgisinden dolayı Alevî’dir. Bektaşilik, İslâmiyetin Hz. Muhammed’le başlayan, Hz. Ali ve On iki İmamlarla devam eden, Ahmet Yesevî ocağında olgunlaşan, Hacı Bektaş Veli tarafından yeniden yorumlanan Anadolu’daki bir uzantısıdır. Horasan Okulu’nda eğitim alan Hacı Bektaş Veli bu inancı dört kapı, kırk makam kavramıyla sağlam temeller üzerine oturtmuştur. Hacı Bektaş Veli’nin getirdiği bu kavramların Bektaşiliğin inanç, eğitim ve yaşam sistemi içinde çok özel bir yeri vardır. On altıncı yüzyılda yaşamış olan ve İkinci Pîr olarak kabul edilen Balım Sultan tarafından inanç, ibadet ve günlük yaşam ile ilgili uygulamalar yazılı hale getirilmiştir. Bu yazılı metne Balım Sultan Erkânnamesi denir. Erkânname; duâların, ibadetlerin, aynü’l-cemlerin, nasip törenlerinin, sünnet, ev takdisi, aşure, nevruz, kurban, namaz-ı suri, nikah gibi günlük yaşamda gerekli olan uygulamaların nasıl yapılması gerektiğini içermektedir. Bu inancın temel kaynakları sırasıyla Kur’an-ı Kerim’in bildirdikleri ile Hz. Muhammed’in, Ehl-i Beyt’in, Hacı Bektaş Veli’nin ve Balım Sultan’ın uygulamalarına dayanır. Yapılan hiçbir şeyin en azından temel bakış açısı olarak bunlara tezat olmaması gerekir. Her şeyin akılcı olması esastır. Hiçbir uygulama özellikle dinin anayasası olan Kur’an-ı Kerim’e aykırı olamaz.
Aşağıdaki maddeler Bektaşilikte imanın esaslarını oluşturur.

1. Tevhid (Allah’ın Var Olduğuna ve Bir Olduğuna İnanmak)
2. Adâlet (Allah’ın âdil olduğuna inanmak)
3. Nübüvvet (Peygamberlere İnanmak)
4. İmâmet ve Velâyet (On iki imamlara)
5. Meâd (Kıyamet/Ahiret Gününe İnanmak)

Bektaşilik, tanrıyı sevmenin yolunun insanları sevmekten geçtiğine inanır. Çünkü insan Kur’an-ı Kerim’in bildirdiği üzere en güzel biçimde yaratılmıştır. İnsanı iyi veya kötü yapan ise beşeri zaafları yani nefse olan düşkünlükleridir.

Bektâşîlik; Kur’ân-ı Kerim’in diğer kutsal kitapları da içinde toplayan en son kitap, İslâm’ın da en son din olduğuna inanır. Âyetler, Allah’ın kelâmı olup Allah ise tüm varlıkların yaratanıdır. Sebepsiz hiçbir şey olmayacağına, her şeyin evrende bir görevi olduğuna, bu nedenle bütün varlık âlemindeki dengenin korunması gerektiğine inanır. Allah’ın yarattığı her varlığın mutlak bir işlevi olduğu için gübre böceğinden bal üretmesini, arıdan da gübreye konmasını beklemez.
Hacı Bektaş Veli’in en önemli eserlerinden biri olan Makalat’da insanın sonsuz âlemdeki kurtuluşunun ancak dengeli, iyi ahlaklı bir yaşam sürmesiyle mümkün olduğunu anlatılır. Bektaşiliğin tek amacı olgun yani kâmil insan yetiştirmektir. Bütün uygulamalarıyla insanı düşündürmeye, kendi varlığındaki güzellikleri alçak gönüllülük içinde fark ettirmeye çaba gösterir. Dilenmeyi, başkasının sırtından geçinmeyi kesinlikle reddeder. Çalışmayı, helal kazanıp, helal yemeyi, imkânları ölçüsünde paylaşmayı inancının temel değerlerinden sayar. Dengeli olmak yaşamın vazgeçilmez ilkelerindendir. Fikri hür, vicdanı hür, düşünebilen, edep ve alçak gönüllülük içinde kimseyi kırmadan konuşan insan yetiştirmeye çaba gösterir. Dinin temel değerlerine asla saygısızlık etmez fakat yanlış anlayışlara inancının ışığında yorum getirir. Kin, nefret, intikam yerine; dostluk, kardeşlik, sevgi, birlik ve beraberlik esas amaçlarıdır.

Bektâşîlik denge yoludur, zaten kâinatta her şey belirli bir düzen içindedir. Yunus Emre’nin dediği gibi:
“Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum
Bana seni gerek seni”
sözlerini kendi yaşamında örnek alır. Bektâşî, Allah’ın huzuruna suçlu çıkmaktan, bu nedenle yanlış iş yapmaktan korkar. Geçmiş günahlarına tövbe etmek ve yeni bir hayata başlamak için nasip alır. Böylelikle Bektaşilik yolunun yolcusu olmaya yemin eder. Nasip almak özellikle Hazreti Muhammed’in “Ölmeden evvel ölünüz” hadisine ve Fetih suresinin 10. âyetine dayandırılır. Böylelikle âhirette hesabını veremeyeceği ve “ah keşke dünyaya tekrar dönsek de bu günahları işlemesek” dememek için bütün hayatını oruçluymuş ve her anını Allah’ın huzurundaymış gibi yaşamaya çalışır.

Bektâşîlik insan gönlünü Allah’ın evi olarak kabul eder, insana yapılan her hizmeti Allah’a olan saygısı ve sevgisi nedeniyle yapar. Kalp kırmayı Allah’ın binasını yıkmakla eş tutar, kul hakkı ile Allah’ın huzuruna çıkmak istemez.

Gönül çalabın tahtı
Çalab gönüle baktı
İki cihanın bedbahtı
Kim gönül yıkar ise

Yunus Emre


Hacı Bektâş Velî bir eserinde: “Ârif Allah’a bakar, zahit ise kendi ameline. Zahit: “Ben bilgeyim” der. Ama ârif kendini unutup: “Görelim Mevlâ neyler?” der. O, kendini unutmuş, hatta benliği kalmamış, Tanrı’da yok olmuştur. Ârif Rabbi için, zahit ise kendisi için çalışır.”
diyerek insanlardaki anlayış farklarını anlatmaya çalışır.

Kur’an-ı Kerim’de “Hiç kimse, bir kimseyi kurtarmak için onun izni olmadan ona yardım edemez.” , “Tanrı izin vermedikçe, hiç bir ferdin îman etmesi mümkün değildir” denilmektedir. Vakti gelmeden hiçbir şeyin gerçekleşmesi mümkün değildir. Bektâşi, kendisi gibi düşünmeyeni küçük görmez, aksine Allah’a olan saygısından dolayı hoş görür. Gösteriş ve mevki hırsından uzak durur.

Bektâşî tasavvufu açısından kadın erkeğin eşidir. Eş demek ise eşitlik demektir. Eşit olan şeyde fark olmaz, eğer fark olursa eşit olmaz. Kadın ile erkek birbirinin tamamlayıcısıdır. Bektâşîlikte çok kadın almak “düşkünlük” sebebi sayılmış, aksine davrananlar cemlere, yani ibadetlere alınmamış bu surette cezalandırılmıştır. Kur’ân-ı Kerîm’in, “Onlar sizin için eştir, siz de onlar için eşsiniz” ayeti de bu inancı doğrulamaktadır. Kadın, Bektâşî inancında asla bir eğlence aracı değil aksine saygı duyulacak mukaddes bir varlıktır. Hacı Bektaş Veli’nin en önemli sözlerinden biri olan “eline, diline, beline sahip olmak” yaşam felsefesinin temelini oluşturur. Bunlardan birini yapmamış olmak düşkünlük nedenidir. Namus kavramına son derece önem verirler.

Bektaşilik babadan oğula geçmez. Ailede bir kişinin Bektaşi olması diğer insanların da Bektaşi olduğu anlamına gelmez. Dünyaya gelmek de gitmek de tek başına olduğundan Bektaşiliğe giriş de tek başına olur. Eşlerden birisinin bir Bektaşi babasına müracaat ederek yola girmesi diğer eşin de mutlak girmesini gerektirmez. İyi ahlâklı olması şartı ile bütün dinlerden, mezheplerden ve milletlerden insanların Bektaşiliğe girmesi mümkündür. Bu nedenle de evrenseldir.

Bektaşilikte çok değer verilen iki mekân vardır. Birincisi meydan evi olarak adlandırılan yalnızca Bektaşiliğe girmiş olanların halka namazı olarak adlandırdıkları, toplu namazlarını kıldıkları ibadet yeridir. Burada kadın erkek bir arada ibadet ederler. İkincisi inanç önderleri olan babanın eğitim yaptığı yerdir.
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen alone_man »

bircan türkcan yazdı:BEKTAŞÎLİK

sorulara cevap vermek yerine bektaşilerin kaynaksız dayanaksız papağan gibi tekrarladığı bir yazı yazmışsın oysa sana sorulan sorulara cevap vermeliydin


Ahmet Yesevî ocağında olgunlaşan, Hacı Bektaş Veli tarafından yeniden yorumlanan Anadolu’daki bir uzantısıdır.

Ahmet yesevinin sünni olduğunu 4 kapı 40 makamı ilk onun tasnif ettiğini biliyormususun?vede İmam Sadık'ın tasavvufçular hakkında 'sapık' dediğini biliyormusun?



Horasan Okulu’nda eğitim alan Hacı Bektaş Veli bu inancı dört kapı, kırk makam kavramıyla sağlam temeller üzerine oturtmuştur. Hacı Bektaş Veli’nin getirdiği bu kavramların Bektaşiliğin inanç, eğitim ve yaşam sistemi içinde çok özel bir yeri vardır

4 kapı 40 makam tekerlemesi 12 imamlarda neden yok? hiç düşündünmü?
Horasan okulunu kim kurmuş ilk kurucu ve talebeleri kimler hangi kaynaktan bu bilgiyi biz<e sunuyorsun?


. On altıncı yüzyılda yaşamış olan ve İkinci Pîr olarak kabul edilen Balım Sultan tarafından inanç, ibadet ve günlük yaşam ile ilgili uygulamalar yazılı hale getirilmiştir.

balım sultana ait bir kitap varmı? yoksa neden yalan yazıyorsun varsa kitabın adı nedir?



Bu yazılı metne Balım Sultan Erkânnamesi denir.

Bu erkanname elinde varmı varsa okudunmu? hangi yüzyılda kim tarafından yazılmış orjinali türkçemi ?içindekileri bize aktarırmısın ?


Erkânname; duâların, ibadetlerin, aynü’l-cemlerin, nasip törenlerinin, sünnet, ev takdisi, aşure, nevruz, kurban, namaz-ı suri, nikah gibi günlük yaşamda gerekli olan uygulamaların nasıl yapılması gerektiğini içermektedir.

binlerce erkanname olduğunu ve bunların hiçbirinin birini tutmadığını ve her dine uygun olanlar olduğunu biliyormusun?




Aşağıdaki maddeler Bektaşilikte imanın esaslarını oluşturur.

1. Tevhid (Allah’ın Var Olduğuna ve Bir Olduğuna İnanmak)
2. Adâlet (Allah’ın âdil olduğuna inanmak)
3. Nübüvvet (Peygamberlere İnanmak)
4. İmâmet ve Velâyet (On iki imamlara)
5. Meâd (Kıyamet/Ahiret Gününe İnanmak)

bu tasnifi yapan ilk bektaşi yazarı ve kaynağının ismini verirmisin? vede hacı bektaş efendiniz bu tasnifi yapmayı neden unutmuş acaba? cevap verirmisin? yada yapmışsa hangi kitabında yapmış?yada böyle bir tasnif yapan bir tane bektaşinin eserinin ismi verirmisin?

Bektaşilik, tanrıyı sevmenin yolunun insanları sevmekten geçtiğine inanır. Çünkü insan Kur’an-ı Kerim’in bildirdiği üzere en güzel biçimde yaratılmıştır. İnsanı iyi veya kötü yapan ise beşeri zaafları yani nefse olan düşkünlükleridir.

bak hoş sözlerle kendini kandırma bunları bütün dinler ve ekoller söyler


Bektâşîlik; Kur’ân-ı Kerim’in diğer kutsal kitapları da içinde toplayan en son kitap, İslâm’ın da en son din olduğuna inanır.

o halde haccı namazı ramazan ayı orucunu neden kabul etmiyorsunuz? ediyorsanız hangi bektaşi kitabınızda hacc nasıl yapılır orucun hükümleri nelerdir diye tanımlar yazılıdır?örnek kitap verirmisin yoksa bu keyfi bir görüşmü desteksiz atışmı?


Hacı Bektaş Veli’in en önemli eserlerinden biri olan Makalat’da insanın sonsuz âlemdeki kurtuluşunun ancak dengeli, iyi ahlaklı bir yaşam sürmesiyle mümkün olduğunu anlatılır. Bektaşiliğin tek amacı olgun yani kâmil insan yetiştirmektir. Bütün uygulamalarıyla insanı düşündürmeye, kendi varlığındaki güzellikleri alçak gönüllülük içinde fark ettirmeye çaba gösterir. Dilenmeyi, başkasının sırtından geçinmeyi kesinlikle reddeder. Çalışmayı, helal kazanıp, helal yemeyi, imkânları ölçüsünde paylaşmayı inancının temel değerlerinden sayar. Dengeli olmak yaşamın vazgeçilmez ilkelerindendir. Fikri hür, vicdanı hür, düşünebilen, edep ve alçak gönüllülük içinde kimseyi kırmadan konuşan insan yetiştirmeye çaba gösterir. Dinin temel değerlerine asla saygısızlık etmez fakat yanlış anlayışlara inancının ışığında yorum getirir. Kin, nefret, intikam yerine; dostluk, kardeşlik, sevgi, birlik ve beraberlik esas amaçlarıdır.

yahu güzel laflarla laf ebeliğini bırakıp ciddi yanıtlar ver madem makalatı kabul ediyorsun makalatta neden 12 imamlardan bahsedilmiyor bunu söyle? kerbela neden yok bunu söyle gadiri hum neden yok? bunu söyle ilk dört halife neden var bunu söyle


Bektâşîlik insan gönlünü Allah’ın evi olarak kabul eder, insana yapılan her hizmeti Allah’a olan saygısı ve sevgisi nedeniyle yapar. Kalp kırmayı Allah’ın binasını yıkmakla eş tutar, kul hakkı ile Allah’ın huzuruna çıkmak istemez.

Gönül çalabın tahtı
Çalab gönüle baktı
İki cihanın bedbahtı
Kim gönül yıkar ise

Yunus Emre


Hacı Bektâş Velî bir eserinde: “Ârif Allah’a bakar, zahit ise kendi ameline. Zahit: “Ben bilgeyim” der. Ama ârif kendini unutup: “Görelim Mevlâ neyler?” der. O, kendini unutmuş, hatta benliği kalmamış, Tanrı’da yok olmuştur. Ârif Rabbi için, zahit ise kendisi için çalışır.”
diyerek insanlardaki anlayış farklarını anlatmaya çalışır.

Kur’an-ı Kerim’de “Hiç kimse, bir kimseyi kurtarmak için onun izni olmadan ona yardım edemez.” , “Tanrı izin vermedikçe, hiç bir ferdin îman etmesi mümkün değildir” denilmektedir. Vakti gelmeden hiçbir şeyin gerçekleşmesi mümkün değildir. Bektâşi, kendisi gibi düşünmeyeni küçük görmez, aksine Allah’a olan saygısından dolayı hoş görür. Gösteriş ve mevki hırsından uzak durur.



Bektaşilik babadan oğula geçmez. Ailede bir kişinin Bektaşi olması diğer insanların da Bektaşi olduğu anlamına gelmez. Dünyaya gelmek de gitmek de tek başına olduğundan Bektaşiliğe giriş de tek başına olur. Eşlerden birisinin bir Bektaşi babasına müracaat ederek yola girmesi diğer eşin de mutlak girmesini gerektirmez. İyi ahlâklı olması şartı ile bütün dinlerden, mezheplerden ve milletlerden insanların Bektaşiliğe girmesi mümkündür. Bu nedenle de evrenseldir.

evrensel bektaşi olmak isteyen bugün hangi pire başvuracak piriniz kim? laf ebeliğini bırakıp somut cevaplar verirmisin?



Bektaşilikte çok değer verilen iki mekân vardır. Birincisi meydan evi olarak adlandırılan yalnızca Bektaşiliğe girmiş olanların halka namazı olarak adlandırdıkları, toplu namazlarını kıldıkları ibadet yeridir. Burada kadın erkek bir arada ibadet ederler. İkincisi inanç önderleri olan babanın eğitim yaptığı yerdir

böyle bir ibadet 12 imamlarda neden yok? HZ.alide neden yok hani onların yolundaydınız ?.


LÜTFEN ORDAN BURDAN ALDIĞIN LAFLARI SATMAYIP SORULARA CEVAP VERİRMİSİN?
bircan türkcan
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Ara 2010, 14:20

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen bircan türkcan »

İlk önce şunu söylemeliyim,ben burda Hacı Bektaş Veliye bir düşmanlık gütmenize hayret ediyorum.Bir alevi olarak sindirilecek şey değil.Ne yapmayı düşünüyorsunuz cem evlerinden hünkarın resimlerini ne zaman indireceksiniz.İnsanlara de diyeceksiniz pardon yanlışlık oldu.Bu zamana kadar öğretisini kullandık ama kendisi sünniymiş.Böylemi diyeceksiniz.Böyle bir ibadet yok diyorsunuz.Allah aşkına siz cem yapmıyormusunuz.12 imalarda bu yok diyorsunuz peki hangi alevi camiye gidip namaz kılıyor.Peki sorarım size peygamber efendimiz peygamberliği döneminde nasıl ibadet etti.Namaz kıldımı kıldı ise Hz.ali efendimiz ne yaptı kıldımı? peki siz neden kılmıyorsunuz.Burda yola yarar bir iş yapılmıyor.Yola zarar veriliyor.Hünkar ne zaman sünni bir yaklaşımda bulunmuş.Bizler neden onu ve inanç sistemini kabul etmişiz.Ben sizden bunları öğrenmek istiyorum.
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen Hasan Akça »

bircan türkcan yazdı:İlk önce şunu söylemeliyim,ben burda Hacı Bektaş Veliye bir düşmanlık gütmenize hayret ediyorum

NE DÜŞMANLIĞI YA neler uyduruyorsunuz nerenizle düşünüyorsunuz adama sadece sünnidir diyoruz o ölünce adı kullanıldı diyoruz bu düşmanlıkmı oluyor bu bektaş hayranlığı nedir yahu bugüne kadar size abdesti bile öğretememiş bir adamın ve ekolün peşinden nereye gideceksiniz?
.



Bir alevi olarak sindirilecek şey değil.Ne yapmayı düşünüyorsunuz cem evlerinden hünkarın resimlerini ne zaman indireceksiniz.İnsanlara de diyeceksiniz pardon yanlışlık oldu.Bu zamana kadar öğretisini kullandık ama kendisi sünniymiş.Böylemi diyeceksiniz

evet bektaş sünnidir bırakın onuda gerçek alevilerin yoluna düşün 12 imamları öğrenin diyeceğiz zaten diyoruz


.Böyle bir ibadet yok diyorsunuz.
biz demiyoruz Kuran diyor 12 imam diyor



Allah aşkına siz cem yapmıyormusunuz.12 imalarda bu yok diyorsunuz peki hangi alevi camiye gidip namaz kılıyor.Peki sorarım size peygamber efendimiz peygamberliği döneminde nasıl ibadet etti.Namaz kıldımı kıldı ise Hz.ali efendimiz ne yaptı kıldımı? peki siz neden kılmıyorsunuz.Burda yola yarar bir iş yapılmıyor.Yola zarar veriliyor.Hünkar ne zaman sünni bir yaklaşımda bulunmuş.Bizler neden onu ve inanç sistemini kabul etmişiz.Ben sizden bunları öğrenmek istiyorum.

biz 12 imamlar ne yapıyorsa yapıyoruz camilerimiz var 3 vakitte namaz kılıyoruz caferi fıkhına göre kılıyoruz sitede haberlerde var çorum cami bakın görürsünüz oradaki herkes alevidir elleri açık namaz kılarlar önlerine kerbelşa toprağı koyarlar iran ırak suriye deki aleviler nasıl namaz kılıyorsa bizde öyle kılıyoruz
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen Hasan Akça »

Hz.Ali yada imamlarımızın biri diyorki bilmediğinizin bilmediğiniz işin peşine düşmeyin
bizde diyoruzki fikirleri tartışmalı gölgeli karanlık kitapları olmayan balım sultanları abdal musaları baba ishakları ilyasları bırakın
yaşayan canlı 12 imam dostlarının peşine düşünde onlar sizi 12 imam yoluna götürsün
neden inat ediyorsunuz anlamıyorum gerçekten
12 imamlar ırakta iranda yaşamışlar onlarmı daha iyi bilir anadoluda okulsuz alimsiz kaynaksız kalan bizlermi daha iyi biliriz biraz düşünün
düşünün yıllardır bektaşa gidip durursunuz daha 12 imamların aldığı abdesti bile öğrenemedik neden?
bircan türkcan
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Ara 2010, 14:20

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen bircan türkcan »

Balım sultan a ait bir kitap oda erkannemedir.Ve dediğiniz gibi binlerce değil dir.Şu an Bektaşiler tarafından kullanılan erkanneme 1872 dönemine ait erkannamedir.Ve sadece bektaşi babalarında bulunur.Fakirde mevcuttur.Orjinali türkçe ve kuran ayetleri ile ifade edilmiştir.İçindekilere gelince ; Aşure erkanı,nasip,kurban tığlama,Matem orucu içeriği,çerağ uyandırma gibi konuları içermektedir.


imanın esasları dediğiniz bir inancın temelini oluşturur.Orda sakıncalı bir durum göremiyorum.ALLAHın varlığından ve oniki imamlardan bahsediyor.yoksa buna uymuyormusunuz.


Eğer evrensel bir bektaşi olmak istiyorsanız her şeyi hoş görmelisiniz.Tüm dinleri tüm inanışları ,tüm insanları.Tek yapmanız gereken bir Bektaşi babası na ulaşıp bu durumu izah etmeniz.


böyle bir ibadet oniki imamlarda yok diyorsunuz.Peki günümüz alevisi ibadetlerini nasıl icra ediyorlar.Cem evlerinde ne yapılıyor ise Bektaşiler de onu yapıyorlar.On iki imamlar zamanında cem evleri varmıydı? Cem varmıydı ?Hz .Ali efendimiz cem i yapıyordu yoksa namazmı kılıyordu ?Şerefli soyundan gelen oniki imamlar kimi örnek aldılar.Hz .Muhammed efendimiz oruç tuttuysa Hz.ALİ efendimizde tutmuştur.Peki sizde Hz.ALİ efendimizin yolunda iseniz neden camiye gitmiyorsunuz.Neden oruç tutmuyorsunuz.
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen Hasan Akça »

bircan türkcan yazdı:Balım sultan a ait bir kitap oda erkannemedir.Ve dediğiniz gibi binlerce değil dir.Şu an Bektaşiler tarafından kullanılan erkanneme 1872 dönemine ait erkannamedir.Ve sadece bektaşi babalarında bulunur.Fakirde mevcuttur.Orjinali türkçe ve kuran ayetleri ile ifade edilmiştir.İçindekilere gelince ; Aşure erkanı,nasip,kurban tığlama,Matem orucu içeriği,çerağ uyandırma gibi konuları içermektedir.

bak kardeşim bu içindekiler diye yazdıkların hepsi uydurmadır bunlar 12 imam yolunda olmayan şeylerdir ayrıca ta 1872 ye kadar ki dönemde ne yaptınız?


imanın esasları dediğiniz bir inancın temelini oluşturur.Orda sakıncalı bir durum göremiyorum.ALLAHın varlığından ve oniki imamlardan bahsediyor.yoksa buna uymuyormusunuz.

soruyu ben sordum ve bu beş esas hangi bektaşi kaynağında var diye sordum cevabın bumu yani



Eğer evrensel bir bektaşi olmak istiyorsanız her şeyi hoş görmelisiniz.Tüm dinleri tüm inanışları ,tüm insanları.Tek yapmanız gereken bir Bektaşi babası na ulaşıp bu durumu izah etmeniz.

kusura bakmayın herşeyi hoş göremeyiz biz ayrım yaparız ehli beytin dostuna dost düşmanına düşmanız onları sevenlere yakın sevmeyenlere uzağız onların fikrini çarpıtanlarada hoş göremeyiz aynı dini çarpıtan emevileri hoş görmedimiz gibi



böyle bir ibadet oniki imamlarda yok diyorsunuz.Peki günümüz alevisi ibadetlerini nasıl icra ediyorlar.Cem evlerinde ne yapılıyor ise Bektaşiler de onu yapıyorlar.On iki imamlar zamanında cem evleri varmıydı? Cem varmıydı ?Hz .Ali efendimiz cem i yapıyordu yoksa namazmı kılıyordu ?Şerefli soyundan gelen oniki imamlar kimi örnek aldılar.Hz .Muhammed efendimiz oruç tuttuysa Hz.ALİ efendimizde tutmuştur.Peki sizde Hz.ALİ efendimizin yolunda iseniz neden camiye gitmiyorsunuz.Neden oruç tutmuyorsunuz.

camimiz var demiştik okumuyormusun forumda oruç bölümü var okumuyormusunuz cem semah kültürdür ibadet değildir 12 imam yolunda bunlar yoktur bunu anlayın artık
bircan türkcan
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Ara 2010, 14:20

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen bircan türkcan »

kaç tip alevilik var sizde.Bir kısmı camiye gitmez bir kısmı camiye gider.
Ali
Mesajlar: 636
Kayıt: 24 Ara 2006, 08:34

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen Ali »

bircan türkcan yazdı:kaç tip alevilik var sizde.Bir kısmı camiye gitmez bir kısmı camiye gider.

kaç tip olursa olsun geçerli olan Hz.Alinin fikridir 12 imamların yoludur
buna uyanlar alevidir
uymayanlar yalancıdır
bircan türkcan
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Ara 2010, 14:20

Re: Bektaşi Erkannamelerindeki Saçmalıklar

Mesaj gönderen bircan türkcan »

Peki Anadolu yaşayan camiye gitmeyen alevileride siz o zaman alevi olarak görmüyorsunuz.Çünkü onlar camiye gitmez Cem evlerine giderler.Doğrumu.Bu biraz sünni anlayışı olmuyormu ?Sonuçta Anadolu Aleviliği oniki imamları kabul eder.Saygı duyar.
Cevapla

“Bektaşilik Nedir?” sayfasına dön