biralevi abi sana çok kızıyorlar !

alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen alone_man »

BEKTAŞİLİĞİ YOK SAYMAK VE ALEVİLİĞİ ŞİİLİK KEFESİNE KOYMAK İSTEYEN KÖTÜ NİYETLİLER VAR:
Anadolu Aleviliği var olmanın özünü yansıtır. Hacı Bektaş Veliyi inkâr etmek, Türklüğü kaybetmekle eş anlamlıdır. Dahası hem Aleviliği inkâr etmiş sayılırsın, hem kimliğini. Demem şu ki, Alevilik Türkmen kimliğidir.

Bazı sapma Aleviler sapmalarına bahane yalanlar ararlar ve bunların başında saçma sapan şeyler öne sürerek Anadolu Aleviliğini sinsice Şiileştirmek isteyen Çorumlu Avukat Teoman Şahin: Alevilik-Bektaşilik zıt ve farklı şeylerdir ve biz Aleviyiz. Bu nedenle Aleviliği yüz yıllardır ekonomik ve fikri yönden sömüren dedelik kurumu artık yok olmalıdır. Bektaşilik ve dedelik sömürü düzenidir der.

Teoman Şahin Aleviliğin mecrasını değiştirerek İran çöl mecralarında Şiileştirip ne idiği belli olmayan alanlara çekmek istemektedir. Dedelik sömürü sistemi derken kendileri Sünnilerden ilham alarak Çoruma Şii cami yaptırmıştır halktan paralar toplayarak ve dahi İran Kum kentinde Şiilik dersleri aldığı da söylenilmektedir.

Dedelik sistemine sömürü diyenle şunu bilmeliler ki Anadolu Alevisini Alevi yapan unsur Hacı Bektaş Velidir. İran Şiiliğinden ayıran temel unsur Türk dili ve töresinin içinde oluşudur. Bu derin izler bırakan Anadolu Aleviliği içinde Şamanizmin canlı izleri vardır. İran Şiiliğinin içinde ise eski İran kültürünün (Zerdüşt) izleri vardır.

Bahane Sünnileşmek isteyenlerde çoktur. Onların dediği dedeler cahil, dedelik ise bir tür sömürü kurumudur derler ya, hiçbir zaman camilerde ardında namaz kıldıkları onca hocaların dedelerden daha kültürsüz dahi laik devlete birer düşman unsurlar olduklarını hiç mi bilmezler?

Cahil, bilgisiz dedikleri Dedeler-Babalar, Aleviliği günümüze kadar taşıyanlardır. Aleviliği batıranlarda dedelere cahil, bilgisiz kişilerdir diyenlerdir diye biline.

Okumuş ama bilgisiz biriyle, bilgi birikimi yüklü olan okul okumamışları karıştırmamak lazım. Okumamış fakat çok bilgi birikimi nice dedeler gördük, konuştukları nelere şahit olduk!

Örneğin, Cahil dedeler dediklerinde birer cevher çıktığını duymamışlar her halde...
Secde konusunda bir dede söyle der: Allaha secde Âdeme secde etmekle sağlanır. Âdemde Velakat Keremna vardır. Bu da Hakkın bizzat kendisinde gizlemiş olması anlamına gelir. Âdem ümmül Kur-andır. Âdemde olan varlık, yeryüzünde hiçbir kimse de yoktur. Bu nedenle Hakkı kendinde gizlediği için secde Âdemedir. Taş parçasına (Mekke de ki kara taş (Haçerülesvat) hiç secde olur mu? Der Güvenç Abdal Ocağına bağlı Ali çakmak dede.

Hacı Bektaşı silip atmak, Anadoluyu köreltmektir. Alevilik Hacı Bektaş Velinin bir tür
uyarmasından teşekküldür. Bazı Kaynaklara göre Eline, diline, beline sahip ol anlamı
Eline derken (Türk iline) diline derken (Türk diline) beline ile ise (zürriyetine) sahip ol manasına geldiğini söylerler. Hacı Bektaş Veli, İbadeti Türkçe yapılmasındaki isteğinde
ki gerçek bu sözlerle doğrulanır haldedir.

Alevilikte dedeleri-babaları reddetmek ve cem evlerini camileştirmek Alevi adabına ve erkânına ters işlerdir. Teoman Şahin gibiler işi gerzek halinde savsaklamaktan başka bir şey değildir.

Alevi-Bektaşilikte Babalık geleneği hakkında: Peygamber, Ben ilmin kalesiyim, Ali onun kapısıdır demiştir. Özellikle Bektaşilikte karşılaştığımız baba bildiğimiz ata değildir. Babadan farklı bir mana taşır. Baba kelimesi Baben den alınmıştır. Çünkü Ali bab (kapı) dır. Dolayısıyla kapıdan başka yerde Medine şehre girilmez. O halde babalar bab-ı Alinin rehberleridirler. Diye geçer, Burhan Saitten kitabına aktardığı Burhan Oğuzun yapıtı Türk Halk Düşünce ve Hareketlerinin İdeoloji Kökenleri 2. Cilt S. 305
Selman Zebil 28 Aralık 2008


ALEVİ-BEKTAŞİ ANLAYIŞINDA ABDEST (VUDU)
Dilimize Farsçadan giren abdest her nedense Kur-andaki özgün adı olan vudu olduğu pek bilinmiyor. Farsçada ab-su, dest-el anlamına gelen ab-dest el suyu dur.

Her nedense kendilerini Arapçı Müslümanlar olarak iddia eden siyasi İslamcılar, dillerine
giren abdest, oruç, namaz gibi terimler Farsçadır. Kur-andaki özgün adları, salât-namaz, savum-oruç gibi temel kavramlar Kur-an yoluyla değil Farsların dilinden girmiştir dilimize.

Abdest;
İç güzelliğin alana yansıtılması içindir. Her yellenmeyle abdest almak dışın temizlenmesi ile olmuyor. Abdesti tutabilmektir esas olan. Her defasında niyetin kötüye meyli ile kişide bozulup duran abdest, dışa gösterişten öte bir şey değildir. Yılda bir kere abdest esastır Alevi-Bektaşilerde. Bu abdestin değeri namuslu ve güzel ahlaklı olmaktır. Her yıl kişi bu abdestin yaşadığı toplumun önünde, toplumdan rızalık alarak tazeler; manevi enerji yükler kendine.

Arınmışlık; Alevi-Bektaşilerde abdest (vudu) alıp durmak değildir...
Alevi-Bektaşilerin orucu da Ramazan orucuna benzemez. Alevi-Bektaşilerde oruç süresizdir. Her kişi kendi bencilliğini yıkar ve sınar. Eline, beline, diline sahip olmakla da üç yüz altmış beş gün oruç olmanın erdemliliğini yaşar her daim. Namuslu ve güzel ahlaklı olmak için görgü cemi Alevi-Bektaşi cem törenlerinin en belirleyici özelliği görgüdür. Görgüden geçmek, kişilerin yola girmişliğinin bir işaretidir. Yılda bir kez yapılır.

Görgü. Türkçe görmek eyleminin kökünden gelen görgü Dedenin müritlerini yılda bir hal ve hareketlerini görüp sorgulamasıdır. Hz. Muhammed: Ölmeden önce ölün, mahşer olmadan hesabınızı görün hadisine dayanılarak yapılmaktadır.

Alevi-Bektaşilerce, görgü bir tür sorgulama günüdür. Bu sorgulama ak bir kefen üzerinde yapılır. Orada ak kefen ölümü, sonra mahşer günü dirilmeyi simgeler. İslamın başka yankılanmalarından olan Ehli Sünnet camia da Tanrı-kul ilişkilerinde ulema devrede olup aracılık yapar. Alevi-Bektaşilikte Tanrı-kul ilişkilerine din önderleri karışmaz. Tanrı-kul ilişkilerini Tanrıya havale ederken, kulun kula olan hak ilişkilerinde bir birlerlinden rızalık ve helalleşmek ister ibadetten önce.

Katı kuralcı Şeriatçılık, bireylerin Tanrıya karşı yapacağı özgür ibadet istediği gibi değildir; bireye önceden belirtilmiş, değişmez şekilli ibadet biçimidir. Dualar da hep önceden belirtilmiş dualar ve şekillendirilmiş namaz vardır.

Şeriatçının katı kurallarına bir bakarsak insan yoktur içinde; insanı kul, köle yapan bir yapısı var. Beden düşmanlığı; cinsiyet ayrımcılığı, kadını erkeği bir birinden katı bir biçimde ayrıştıran, birini toplum önünde tutarken, ötekini kapalı kapılar arkasında kimliksizleştiren hali, mirasta erkek kardeşe göre kız kardeşin aldığı ikide bir pay ve ifadesinde; iki kadına karşı bir erkeğin denk tutulması ile kadınların alçaltılması. Doğaya düşmanlık, duyguya ve sanata saygısızlık insanlığı zorlayan şeyler vardır.

Anadolu Alevi-Bektaşiliği, Sünni Şeriatçılıktan; Şeriatçı Şiilikten tamamen farklı. Öteki Yahudilik ve Hıristiyanlıktan da değişik, taban tabana zıtlıklar olan bir kendine özgü din anlayışıdır. Şiilikle ortak yönü On İki İmamcılığı ve Ehl-i Beyit sevgisi der
Antoni Josef Dierl, Anadolu Aleviliği adlı yapıtı Sayfa 42- 43

İşte; Alevi-Bektaşilik, göçebe toplumların bile (beraber) ilişkileri eşitlikçi, dayanışmacı; kadın erkek ayrımcılığının olmadığı bir kültür oluşu, bazı İslamcıların İslam içi sapma olarak algılar Alevi-Bektaşiliği.
Selman Zebil 29 Aralık 2008
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen alone_man »

Zavallının TEvhidden haberi yok,risaletten bi haber
İmamet sadece dilinde
meadı zaten bilmiyor vede takmıyor
varsa yoksa türklük
ve bu nedenlede bektaşa bektaşiliğe ihtiyacı var
12 imamlara direk saldıramadığı için de şiiliğe saldırıyor
sırıtmasın diyede bektaşiliğin yanına alevilik kelimesini ekliyor
dedelere sahip çıkma gereği duyuyor çünkü onları yeniden canlandırmak istiyor
iran ve şeriat kelimelerini öcü kabul ediyor ve öylede göstermeye çalışıyor
kendi kültürünü dine karıştırdığı gibi iran kültürününde şiiliğe karıştığı zehirini ortaya atıyor
zahiri batıni hep karıştırmış
zavallının birisi işte kabirde gözü açılacaklardan birisi
Aşk Kervanı
Mesajlar: 11
Kayıt: 29 Oca 2014, 17:13

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen Aşk Kervanı »

Selamün Aleyküm,
Usul-u Kafi'de ilginç ve ibretlik bir Kıssa vardır:
Cemel savaşı öncesi Talha bin Ubeydullah ve Zübeyr bin Avam, İmam Ali Aleyhisselam'a HİDAŞ isminde bir elçi gönderirler.
Çok sağlam iddia ve sorularla Hz. Ali'yi haksız göstermek isterler.
Ancak İmam Ali onlara o kadar güzel akli ve nakli deliller eşliğinde öyle cevaplar varir ki elçi Hidaş hayretler içinde kalır ve İmam Ali'ye şöyle der :

"Allah'a yemin ederim ki,
Kendisine karşı yapılan yanlışlıkları,
Seninkinden daha açık bir şekilde yansıtan başka bir sakal görmedim bu güne kadar.
Ben, şu anda bir kısmı, bir kısmını çürüten bir mesajın taşıyıcısıyım.
Allah, böyle bir mesajın doğru tarafının olmadığını göstermiştir.
Ben, Onlardan uzaklaşıp Allah'a sığınıyorum."




Değerli biralevi Abim de,

Müthiş muhakeme gücü, sağlam analizleri, hem akli hem de nakli delillerle hareket etmesi ile en önemlisi de bu şekilde düşüncelerini ifade ederken İslamın ve Ehli Beyt'in vermiş olduğu ahlak ve olgunlukla yazarak , kişisel polemik ve şahsi atışmalardan uzak kalarak yazması takdire şayandır.

Şahsen Ben, bu foruma Kendisinin yazıları ve üslubunu sıcak ve samimi bulduğum için yazmaya başladım.

Rabbim, Yar ve yardımcımız olsun...
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen biralevi »

Aşk Kervanı yazdı:
Şahsen Ben, bu foruma Kendisinin yazıları ve üslubunu sıcak ve samimi bulduğum için yazmaya başladım.

Rabbim, Yar ve yardımcımız olsun... [/color][/b][/size]
Can
anlayışın için teşekkür ederim Allah senden razı olsun
İnş Rabbimizde gayret ve niyetlerimiz hatırına bizleri bağışlar
Bu yük hepimizin ve ümmet olarak birlikte de sorumluyuz
ve hep tekrarlıyorum yanlışımız varsa uyarın hemen yanlışımızdan döneriz zira biz doğruların peşindeyiz ve fakat ama doğru söylüyorsak ta neden doğruya sahip çıkmıyorsunuz?
farkındasınız ki 12 imam yolunda yürüyebilenin kaybı nedirki? yürümeyende ne kazanmıştır ki?
bunu anlayan anlayabilen aşk ehline aşk kervanlarına selam olsun,
arayış
Mesajlar: 3
Kayıt: 18 Haz 2013, 01:31

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen arayış »

Selamün aleyküm...
Sitenize bir kaç.ay önce üye oldum. Sünni bir ailenin Ehlibeyt(as) ile 7 yıl önce tanışan bir ferdiyim( Allah a ne kadar şükretsem azdır Ehlibeyt i sevmeyi ve tanımayı nasip ettiği için).
genel anlamda Biralevi abi nin görüşlerini takip ediyorum. Allah Biralevi abi den razı olsun. Ehlibeyt(as) ın gerçek duruşunu ben gibi Ehlibeyt(as) i sonradan tanıma fırsatı bulan ve bulmaya çalışan insanlara öğretmen olduğu için...

Biralevi abi herkesi memnun etmek muaviye siyaseti dir. Hüseyin(as) in siyaseti zillet karşıdında başkaldırıdır...

Saygılarımla...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Kendisi ile gerek MSN de gerek forumda yaptığı saygsızlıkları dile getirdik ama kendisi burda bile saldırılara devam edip, iran şiilerine ait bir bayramı, Alevi bayramı olarakda göstermişti..

Eğer burada bahsedilen -Gadiri Hum -Bayramı ise böyle yazan kişide kendine Alevi diyorsa yazıklar olsun onu Aleviliğine..

Oniki İmam Öğretisinin olduğu bir okul hayali peşindeler.. Tehlikeli ve misyonerler..


Böyle düşünenlere de bin defa yazıklar olsun....

Biralevi yazdı :Evet aynen öyle cem tiyatro havası olan kültürel olaydır düğün yada spor salonları en uygunudur zaten cemevi olmayanlar böyle yapmıyormu?


Merak etme sen Teoman Abi bizim oralar da semahı her yerde dönüyorlar ..istersen gel bizim köye bir düğüne gör düğünlerde de çok güzel semah dönüyorlar.Tam sizin istediğiniz gibi.
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen 3nokta »

PSKD şubelerinin ilanı:
Derneğimizde bağlama, semah, gitar kursları verilmektedir. (!)
Bu tür ilanlar dahi bu kavramların kültürel olduğunu gösterir.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: biralevi abi sana çok kızıyorlar !

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Dedelik sistemine sömürü diyenler şunu bilmeliler ki Anadolu Alevi sini Alevi yapan unsur Hacı Bektaş Velidir.



Böyle Alevi yapacağına hiç yapmasaydı daha iyiydi ..Sayesinde benim tanımadığım dedem bile bektaşi olarak yetişmiş ama kendisine Alevi diyor onun sayesinde namaz kılmamış namazı sunniler kılar demiş,ramazan orucu tutmamış sunniler tutar demiş, sayesinde bizlerde bu yaşlara kadar bektaşi gibi yetiştik..ve kendi özümüzü kabullenmek de zor oldu..sayesinde 12 İmam (onlara selam olsun )dan o kadar uzaklaştık ki anlatılamaz....şu andada çoğumuz kendimizi nasıl ifade edeceğimizi bilmiyoruz bu bektaşiliğin sayesinde ,şu anda Anadoluda Alevi olupta o kadar çok Bektaşi varki .Alevilikte olmayan Mevlevilikte olan semahı dönüyorlar onun sayesinde ,Alevilikte kesinlikle haram olan içkiyi içiyorlar onun sayesinde ,sazla hem deyiş çalıyorlar hem oyun havası çalıyorlar ,davul zurnayla bile semah dönenler var ve buna ibadet diyorlar onun sayesinde ...Bende diyorum ki böyle Alevilik olacağına hiç olmasın ....

Allahım Bektaşilerin deyil zaten dillerine de aldıkların görmedim, bizim son sözün sahibi 12 İmam'ımızı (a s ) çabuk göndersin de bizleri bunların elinden kurtarsın işallah zaten ondan başka da kurtarıcımız yok gibi görünüyor.
Cevapla

“Alevi Kurumsallaşması” sayfasına dön