Islamin Şartı 5 midir ?

PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

3nokta yazdı:Pir Caferi,
Şimdi de peygamberlik iddiasında mı bulunuyorsun? Yok bu tutmaz. En iyisi Mehdilik iddiasında bulun.
Arkadaş, benim gönül kitabımda her şey açıkça yazıyor diye bir kaynak, bir referans olmaz. Kusura bakma burada bunlara inanacak kimse bulamazsın.

Evet sevgili nokta can

Yazdiklarimi anlamayinca peygamberlikmi idda ediyorsun denir oysa bunu istemek cahillikten baska birsey degildir ? Yuklenmesini bilen hakki ilen yuklenmek zorundadir. Yoksa is cahillikten ote degildir .

Evet etrafta peygamber olmaya veya insanlarin onlara yuce bir insanmis gibi etrafinda toplanmasindan lezzet vede hoslanan cemaat onderleri varki eger peygamberligin maksatini bilseler arkasina bakmadan kacip giderlerdi .

nitekim yuceler yucesi soyle demisti :

Ahzab Suresi 72 - Biz emâneti göklere, yere, dağlara teklif ettik de onlar onu yüklenmekten kaçındılar, ondan ürktüler. İnsan ise çok zalim ve çok cahil olduğu halde onu yüklendi.

Evet arkadaslar etrafimizda bu ise kendisini yuklemis cahil insanlar gormekteyiz . Dogruyu zikretmekten dilleri uzakta ve hic bir zahmet etmeden kuruntularla milelti bas basa birakmakta oysa bu is cok cetin bir is . Sorguya cekilecekler !


Onun icin girmeyecegim yukun altina girecek degilim vebali vardir bunun bilincinde olan bir kiside sanmiyorum boyle bir yanlisi yapsin .

Kaldiki binim bahsettigim , yaratani yaratiyiciyi tanimakti , onu tanidiktan sonra kalpte sek gumanin kalmamasiydi kalbin tatmini , artik ondan vazgecilmeyecek bir ilim bilgiyidi . Kalpte onu bilmenin cirasi atesi alevlenmesiydi .

Rab boyle bir insana kalbinden haberdar olmazmi ? Hidayet etmezmi ? Ben kaderime razi oldum , ama sizi memmun edemedik ?

Rabbi tanimamanin ve halen cevaplanamayan bir yigin sorular ardinda insanlara verecek allahi savunacak deliler ararken , kendinize halan rabbi tam tanimamisligin acisi ibadetlere zorlanarak gitmekten aciga cikmaktadir .

Oysa Ben yaratani gordum , siz gormediniz ?
Ben gorerek ibadet ediyorum , siz gormeyerek ?
Oysa ben bir tek ilahtan bahsediyorum , siz tarifi mumkun olmayan Biz lafinin ardindan cogulun Tarifi icinde ki tekile , denk dusmeye calisiyorsunuz ?(Bundan kasit kurandaki biz babi) ?
Ben onun yollarini aciyorum siz ise , onun yollarini kapiyorsunuz ?
Ben onun gelmesi icin dua ediyorum , sizde kendi nefsinizin icin gelen birini bekliyorsunuz . Kendi nefsinizi , o gelecek insanin ustune , bindirmek istiyorsunuz , yoksa kabul degil sizce ?

Peygamberlik , elcilik , ustun varliklar filan gibi sifatlamalar benden uzak olsun bana bunlari iftira araci olarak kullananalarada pek sevimli bakmam !!

Dediklerimi anlamamisligin bir nuktesi belirtisidir!

Sen burda ne demek istiyorsun demen sizin icin daha iyi olurdu ?
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

AleviCaferi yazdı:Usul-i Din vardir ve diger sartlar vardir. Mesela hirsizlik haramdir. Eger hirsizlik yaparsan dinden cikmazsin ama günah islemis olursun.
Ama Usul-i Din'e inanmak seni caferi/alevi yapar, eger inanmazsan dinden cikarsin. Bunda anlamayacak birsey yok. Mantiksal olarak bir dine inanacaksan onunda illaki sartlari olur. Bizimki de Usul'i Din. Sizin Bektasi(sözde aleviliginiz) olmak icin sartiniz yokmu?
Sacma sapan sorular sormadan önce kendi burnunun ucuna bak.
Dinde usul tek yaratana dogru bir sekilde inanmaktir , usul ve yontemlerin bir cogu insanlarlan uydurularak gelmistir .

dinde mecburi , yapacaksin diye hicbirsey yoktur bunlari nefislerine hos gidenler mecburilestirmistir kolelestirmistir .

Mecburilestirilen kurlalarda baski ve tiksindirme olur , zorlamalar olur . Dediklerimi hemen destekliyelim .

Bakara Suresi 256 Dinde baskı-zorlama-tiksindirme yoktur. Doğru bilgiye dayalı eriş, bozuk bilgiye dayalı sapıştan açık bir biçimde ayrılmıştır.

Evet dogru bilgi , namaz kilmak hacca gitmek islamin 5 sarti imidi ?

Sart yaratanin tekligine inanmak , onu gorerek ibadet etmek degilmiydi aslinda ?

Kim var aranizda yaratani gorerek ibadet eden ?

Kabenin sahipleri mi yoksa sudi arabistan kirallari mi , yoksa onlarin yaptigi ibadetler haclari mi ?

12 lere inanan Sizin gozunuzde onlarin ibadetleri , haclari kabul oldumuda Allahin gozunde kabul bulsun ?
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen 3nokta »

Anlamadığın şey referanssız yazıyorsun ya veya referans diye sundukların var ya hiçbirinin bir değeri yok. Oysa Kuran'ı Ehl-i Beyt as'ın sözleriyle açıklasan bak imamlarımız bu ayet hakkında böyle demişler desen o zaman sorun yok. Ama sen Ehl-i Beyt'in adına Ehl-i Beyt'le uzaktan yakından ilgisi olmayan cem-semah gibi kültürel unsurları savunuyorsun. İşte asıl cehaletin nişanesi senin bu saçmalıklara inanmaktır.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

3nokta yazdı:Anlamadığın şey referanssız yazıyorsun ya veya referans diye sundukların var ya hiçbirinin bir değeri yok. Oysa Kuran'ı Ehl-i Beyt as'ın sözleriyle açıklasan bak imamlarımız bu ayet hakkında böyle demişler desen o zaman sorun yok. Ama sen Ehl-i Beyt'in adına Ehl-i Beyt'le uzaktan yakından ilgisi olmayan cem-semah gibi kültürel unsurları savunuyorsun. İşte asıl cehaletin nişanesi senin bu saçmalıklara inanmaktır.


Sevgili nokta can ben hep referansli yaziyorum ama lakin buguzunuzu gorunce referans yazmaya ihtiyac duymuyorum . herseyde referens verememde cunku bildigim gonlumde kalmistir . Yazilari tekrar bulmasi zor ama gonlumden cikartmasi kolaydir . Burda ya guveneceksin ya guvenmeyeceksin davasi vardir .


Asagidaki alintidir. Surda sunuda demek isterim Hz Ali sizin kucumsediginiz gibi sadece insan degildir onceki ummetlere gonderilen velayeti sunulan oncedenki ummet icinde yasayan ilahi allahin zaatina surulen allahin ufledigi sonradanda ona uyun dedigi kiyamette sefatti olacak gunahlari bagisliyacak , Allahin isim sifatlarini tasiyacak , Yargic hakim , cennet cehennemi bolucu , insanlari yargilayaci gunahlari sevaplari tartan , bir kudreti insandir .

Bu velayeti kabul etmek zordur . Ne kadar delilde gorunse bostur Bazi insanlar icin .

alintidir
1. Ayet: “Gerçekten biz emaneti göklere, yeryüzüne ve dağlara sunduk da onlar bunu yüklenmekten çekindiler ve korkup titrediler. Onu, insan yüklendi. Doğrusu insan, pek zalim ve cahil oldu.” (Ahzab 72. Ayet)
Ebi Abdillah (İmam es-Sadık) buyurdu ki: “Gerçekten biz emaneti göklere, yeryüzüne ve dağlara sunduk da onlar bunu yüklenmekten çekindiler ve korkup titrediler. Onu, insan yüklendi. Doğrusu insan, pek zalim ve cahil oldu.” O Emir’ül Müminin Ali’nin velayetidir.
(el-Küleyni “el-Kâfi” C.1, S.413 Dâr’ül Kütüb el-İslamiyye 1365 H. Tahran Bas./ el-Meclisi “Bihâr’ül Envâr” C.24, S.275; C.23, S.280; C.36, S.150; C.41, S.17 / Muhammed bin el-Hasan bin Furuh es- Saffâr “Besâir’üd Deracât” S.76 / es-Seyyid Şeref üd-Din el-Hüseyni “Tevil’ül Âyât ez-Zâhira” S.460)

2. Ayet: “Vakifûhüm innehüm mes’ûlûn”
Meali: “Durdurun onları, onlar sorguya çekileceklerdir” (Saffat Süresi 24. Ayet)
a) Resulullah (saa) bu ayet için şöyle buyurdu: “Onlar, Ali bin Ebi Talib’in velayetinden sorguya çekileceklerdir”
(el-Haskani’ nin “Şevahid’ et-Tenzil” c.2, s.106 / Yenabi ul Mevedde s.238, 296 / İbni Hacer’in “es-Sevaik’ul Muhrika” s.89)
b) “Durdurun onları, onlar sorguya çekileceklerdir” (Saffat Süresi 24. Ayet) bu ayet için Ebu İshak dedi ki:Onlar, Ali bin Ebi Talib’in velayetinden sorguya çekileceklerdir, Sırat köprüsünden ancak Ali bin Ebi Talib’in velayetini kabul edenler geçebilecek.
( el-Menakib-i Hüvarezmi s.195)

3. Ayet: “Sümme letüs’elünne yevmeizin anin naîm”
“Ant olsun ki nimetlerden sorulacaksınız” (Tekasür Süresi 8.Ayet)
Bu ayet için İmam Cafer es-Sadık şöyle buyurdu: Nimetler, Emirül Müminin Ali bin Ebi Talib’ in velayetidir.
(Süleyman el- Kunduzi’ nin “Yenabi ül Mevedde” s.111 / Hüseyin eş-Şâkiri “Ali Fil-Kitâb ves-Sünne” C.1, S.355 / İbn’il Halviyye “İrab Selasin Süre” s.172 Mısır Bas.)

4. Ayet: “Feezzene müezzinün beynehüm en lanetullâhi alaz zâlimîn”
Meali: “Ve aralarında bir müezzin (münadi), Allahın laneti yalancıların üzerine olsun diye bağırır.(Araf Süresi 44. Ayet)
el-Hakim el-Haskani senedinde Ebi Salih’ten, o da İbn-i Abbas’ tan, Hz.Ali (as) şöyle buyurdu: Benim Allah’ın kitabında insanların bilmediği isimlerim vardır. Onlardan biri şudur: “Ve aralarında bir müezzin (münadi), Allahın laneti yalancıların üzerine olsun diye bağırır.” Onlar velayetimde yalanlama yapanlar ve hakkımı hafife alanlardır.
(Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.101)

5. Ayet: “Ves’el men erselnâ min kablike min rüsülinâ...”
Meali: “Senden önceki peygamberlere sor...” (Zuhruf Süresi 45. Ayet)
İbn-i Abdül Birr dedi ki: Resulullah (saa) isra gecesinde miraca çıktığında Allahu Teala onunla birlikte peygamberleri bir araya topladı ve şöyle buyurdu: “Ey Muhammed, ‘Senden önceki peygamberlere sor,’ ne üzere gönderildiniz?” Peygamber efendimiz sorunca dediler ki: Biz, Lâ ilâhe illallâh şehadeti, senin peygamberliğinin ikrarı ve Ali bin Ebi Talib’ in velayeti üzerine gönderildik.
(el-Künci "Kifayet' üt Talib" s.25 / Menakıb-ı Hüvarezmi s.121 / el-Haskani'nin "Şevahid'üt Tenzil" c.2, s.156 / el-Tabari' nin "Zehair' ul Ukba" s.69 / el-Müttaki el-Hindi' nin "Kenz' ul Ummal" c.6, s.156 / el-Heysemi' nin "Mecma' üz Zevaid" c.9, s.108 / Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.82)

6. Ayet: “Hünâlikel velâyetü lillâhil hak...” Meali: “Velayet hak olan Allah’a mahsustur.” (Kehf Süresi 44. Ayet)
Abdurrahman bin Kesir dedi ki: İmam Cafer-i Sadık (as)’a Allah’ın bu buyruğu: “Velayet hak olan Allah’a mahsustur.” hakkında sordum. Buyurdu ki: Emir’ül Müminin Hz. Ali (as)’nin velayetidir. Kendisi şöyle buyuruyordu: “Allah’ın benden daha büyük bir haberi ve daha büyük bir ayeti yoktur.”
(Süleyman el-Kunduzi' nin "Yenabi' ul Mevedde" s.495 / et-Tüsteri el-Meraşi "Şerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.376)
Ebi Hamzi es-Simali’den, İmam Ebi Cafer Muhammed (el-Bâkır) bin Ali, Allah'ın bu buyruğu: “Velayet hak olan Allah’a mahsustur” hakkında şöyle buyurdu: “O, Emir’ül Müminin Ali’nin velayetidir, Allahu Teala onun velayeti dışında hiçbir peygamber göndermemiştir.”
(el-Haskani “Şevahid’üt Tenzil” c.1, s.471 / et-Tüsteri el-Meraşi "Şerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.549)

7. Ayet: “Amme yetesâelûn. Anin nebeil azîm. Ellezî hüm fîhi muhtelifûn”
Meali: “Onlar birbirlerine neyi soruyorlar, o büyük haberi mi, onda ihtilafa düşmüşlerdir.” (Nebe Süresi 1,2 ve 3. Ayetler)
Sahr bin Harb, Resulullah (saa)’a: Senden sonra hilafet kimindir? Diye sordu. Resulullah (saa) ºöyle cevap buyurdu: “İmamet, benden sonra Harun’un Musa’ya olan mertebesinde olan kiºinindir.” Bunun üzerine “Onlar birbirlerine neyi soruyorlar, o büyük haberi mi, onda ihtilafa düºmüºlerdir” ayeti indi. Daha sonra Resulullah (saa) ºöyle buyurdu: “Yeryüzünün doğusundan batısına, denizinden karasına hiçbir ölü yoktur ki, Münker ve Nekir ona İmam Ali’nin velayetinden ve hilafetinden sormasın. Ölüye diyecekler ki: ‘Rabbin kim, peygamberin kim, imamın kim?” Ravi dedi ki: Müfessirler, Büyük Haber’in İmam Ali olduğunda ittifak etmiºlerdir.
(Menakıb el-Kaºi s.213 / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.376 / Ebu Bekir Mümin eº-ªirazi “Risalet’ül İtikadet”)

8. Ayet: “...Vemen yu’rid an zikri Rabbihi yeslükhü azâben sa’ade”
Meali: “...Her kim Rabbinin zikrinden yüz çevirirse O, onu gittikçe yükselen bir azaba sokar.” (Cin 17. Ayet)
İbn-i Abbas Allah'ın bu buyruğu: “Her kim Rabbinin zikrinden yüz çevirirse” hakkında buyurdu ki: “Rabbinin zikri Ali bin Ebi Talib ve evlatlarının velayetidir.”
(el-Haskani “ªevahid’üt Tenzil” c.2, s.386, Hadis No: 1035 / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.515)

9. Ayet: - “Festemsik billezi uhiye ileyke inneke ala sıratin müstakim” (Zuhruf 43. Ayet)
Meali: “Öyleyse sen, sana vahyedilen Kur'an'a sarıl. ªüphesiz ki sen doğru bir yol üzerindesin.”
İmam Cafer’üs Sadık buyurdu ki: Allahu Teala peygamberine ºöyle vahyetti: ‘Öyleyse sen, sana vahyedilen Kur'an'a sarıl. ªüphesiz ki sen doğru bir yol üzerindesin.” Resulullah buyurdu ki: “Ey ilahım, doğru olan yol (Sıratul müstakim) nedir?” Allahu Teala buyurdu ki: “Ali bin Ebi Talib’in velayetidir, doğru olan yol Ali’dir.”
(el-Hüvarezmi “Dür’ül Menakıb” s.62 / Ebu Talib et-Teclil et-Tebrizi “Mucem el-Mehasin vel-Müsavi” s.165, H.1417 1. Bas. / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.7, s.125)

10. Ayet: “Veinneke leted’ûvhüm ilâ sıratın müstakim”
Meali: “Sen onları Sıratt’ul Müstakim (Doğru olan yol)’e çağırıyorsun” (Müminun 73. Ayet)
İmam Cafer’üs Sadık buyurdu ki: “Sırat’ul Müstakim Ali bin Ebi Talib’in velayetidir”
(Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi “Yenabi’ül Mevedde” s.113 / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.487)

11. Ayet: “Yâ eyyühellezine âmenüdhulü fissilmi kâffeten velâ tettebiu hutuvâtiº ºeytâni, innehü leküm adüvvün mubin”
Meali: “Ey iman edenler, hepiniz topluca barıºa girin ve ºeytanın adımlarına uymayın, çünkü o size apaçık düºmandır.” (Bakara 208. Ayet)

a) İmam Ali bu ayet için buyuruyor ki: “Barıº, biz Ehl-i Beyt’in velayetidir.”
(Menakıb-ı Meğazeli / es-Seyyid Haºim el-Bahrani “Gayet’ül Meram” c.4, s.340 / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.382 / es-Seyyid Sâdık eº-ªirazi “Aliyyün Fil-Kurân” c.1, s.25 / es-Seyyid Ali el-Abtahi “el-İmam’ül Hüseyin Fi Ahadis’ül Ferikayn” s.331)
b) İmam Muhammed’ül Bâkır: ‘Ey iman edenler, hepiniz topluca barıºa girin’ ayeti için buyuruyor ki: ‘Yani İmam Ali ve kendisinden sonraki vasilerin velayetine girin’
(Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi “Yenabi’ül Mevedde” s.250 / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.14, s.382)

12. Ayet: “Veinnellezine lâ yü’minûne bil âhireti anis sırâti lenâkibûn”
Meali: “Fakat ahirete inanmayanlar, hep o yoldan sapmaktadırlar.” (Müminun 74. Ayet)
İmam Ali bu ayet için buyuruyor ki: “Yol (sırat), biz Ehl-i Beyt’in velayetidir.”
(Şeyh Hüsamettin el-Mirdi el-Hanefi “Âli Muhammed” s.35 / et-Tüsteri el-Meraºi "ªerh-i İhkak’ul Hak" c.20, s.58)

13. Ayet: “Veinni leğaffârün limen tâbe ve âmene ve amile sâlihen sümmehtedâ”
Meali: “Ben; tevbe eden, iman edip yararlı iºler yapan sonra da hidayete eren kimse için bağıºlayıcıyım.” (Tâ Hâ 82. Ayet)
İmam Ali bu ayet hakkında buyurdu ki: “Hidayete erenden maksat bizim velayetimize hidayete eren demektir”
(Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi “Yenabi’ül Mevedde” s.110)

14-Ayet: “Âmener resûlü bimâ ünzila ileyhi min Rabbihi vel müminûne küllün âmene billâhi ve melâiketihi ve kütübihi ve rüsülihi...”
Meali: "Peygamber Rabbi tarafından kendisine indirilene lman etti. Müminler de hepsi Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman etti..." (Bakara 285. Ayet)
Hüvarezmi; Şafii alimi Muhammed b. İbrahim Hameveyni'den, Ebi Selma dedi ki; Hz. Resulullah'ın şöyle buyurduğunu duydum: "Miraca çiktığımda yüce Allah bana buyurdu ki:
'Peygamber, Rabbi tarafından kendisine indirilene iman etti.' Ben de dedim ki: 'MüminIer de' bunun üzerine yüce Allah şöyle buyurdu: 'Ey Muhammed! doğruyu söyledin. Senden sonra ümmetine senin yerine geçmek üzere kimi seçtin?'
Ben dedim ki: 'Ehlimin en hayırlısı olan Ali bin Ebu Talib'i seçtim.'
Cenab-ı Hak bunun üzerine bana hitaben şöyle buyurdu: 'Ey Muhammed! Yeryüzüne baktım: Seni seçtim sana isimlerimden bir isim verdim. Ben her zikredildiğimde sen de zikredilesin Mahmud olan benim, sen ise Muhammed’sin, sonra yeryüzüne bir daha baktım ve Ali'yi seçtim, ona isimlerimden bir isim verdim. En yüce olan (Aliyyul Ala) benim:O da Ali'dir.
Ey Muhammed seni, Ali’yi, Fatıma’yı, Hasan’ı, Hüseyin’i ve soyundan gelen imamları nurumdan yarattım. Sonra da sizlerin velayetini göklerin ve yer yüzünün ehline sundum. Kim sizin velayetinizi kabul ettiyse benim yanımda müminlerden oldu. Kimde sizin velayetinizi inkar ettiyse kafirlerden oldu.
Ya Muhammed! bir kul nefesi kesilinceye ve derisi kemiğe yapışıncaya kadar kadar bana ibadet etse, sonra yanıma sizin velayetinizi inkar ettiği halde gelirse onu kesinlikle affetmeyeceğim. Ta ki sizin velayetinizi ikrar edinceye kadar. Ey Muhammed! Onları görmek ister misin? Hz. Muhammed dedi ki: ‘Evet, ey Rabbim’ Bana buyurdu ki: ‘Arşın sağına bak!’ Arşın sağına baktığımda orada Ali’yi, Fatıma’yı, Hasan’ı, Hüseyin’i, Ali bin Hüseyin (Zeynel Abidin)’i, Muhammed bin Ali (el-Bâkır)’yi, Cafer bin Muhammed (es-Sâdık)’i, Musa bin Cafer (el-Kâzım)’i, Ali bin Musa (er-Ridâ)’yı, Muhammed bin Ali (el-Cevvâd)’ı, Ali bin Muhammed (el-Hâdi), Hasan b. Ali (el-Askeri) ve Muhammed Mehdi b. Hasan’ı gördüm. O, onların içinde inci gibi parlayan yıldız gibiydi. Buyurdu ki: Ey Muhammed! Onlar benim kullarıma olan hüccetlerimdir. Onlar senin vasilerindir. Onlardan Mehdi, senin evlatlarından öldürülenlerin kanının intikamını alacak. İzzetime ve celalime andolsun ki o, düşmanlarımdan intikam alacak ve dostlarımı sevindirecektir. ”
(el-Hüvarezmi “Maktel’il Hüseyin” C.1, S.95 / Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi “Yenabi’ül Mevedde” S.486 / el-Hamvini eş-Şafii “Feraid’üs Simtayn” C.2’nin sonu / es-Seyyid Sâdık eş-Şirazi “Aliyyün Fil-Kurân” C.1, S.37-38)

15-Ayet: “Yüridüne liyatfau nurullahi biefvahihim, mütimme nurehü velev kerihel kafirin.”
Meali: “Onlar, Allah'ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar. O nurunu tamamlayacaktır, isterse kafirler hoşlanmasınlar!” (Saff 8. Ayet)
Ebil Hasan el-Madi (as) bu ayet şöyle buyurdu: “Onlar Allah’ın nurunu İmam Ali’nin velayetini söndürmek istiyorlar, o nurunu tamamlayacaktır, yani imameti ona tamamlayacaktır.”
(En-Nebati el-Amili “Es Sıratül Müstakim” c.1, s.292)


Ben Alinin kember kuluyum o ne dilerse o olur .


Onun icin diyoruzki Islamin sarti Aliyi sevmektir. Bundan gayri gerisi bir oguttur ! Ama Aliyi hakkiyla bilerek sevmek zordur .
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen 3nokta »

Bizim velayete inanmamak gibi bir sorunumuz yok. Biz velayete inanıyoruz. Hem bu inancın gereklerine inanıyoruz. Yani başıboş bir inanç olmaz. Sistematik olmak durumundadır inançlar. Siz kalkıp velayet dışında her şey öğüttür diyorsunuz. İşte bu mantıksızdır ve bu yolun içini boşlatmak velayetin anlamını yozlaştırmaktır. Velayet inançla ilgili bir meseledir. Tevhit gibi nübüvvet gibi itikadi bir meseledir. Namaz, oruç hac zekat gibi dinin fururu ise ibadî unsurlardır. İnanmamak inançla ilgili bir boyut taşıdığı için ciddi sıkıntılara neden olur. Yapıp yapmamak ise sadece günahkârlıkla ilgilidir.
Ortada bir emir var, birçok emir var. Siz çıkıp bunlar sadece öğüt derseniz bu tavsiyedir ama herkes istediği gibi yapsın anlamına gelir ki bu da "din"in sistematik olmasıyla, bütüncül ve evrensel olmasıyla çelişir.

Velayet dışındaki itikadî ve ibadî meseleler dediğin gibi öğüttür diyemezsiniz. Elbette öğüt olanları da vardır, emir olanları da vardır. Bunlar ne olduğu ise velayet inancının getirdiği bilgiler ve kaynaklarla 12 İmamlar (as)ın bize ulaşan kaynaklarında mevcuttur. Onlara müracaat etmeni tavsiye ederim.
İtikatsiz ibadetin hükmü olmadığı gibi; amelsiz, ibadetsiz itikadın da değeri yoktur.
Her şeyin nişanesi vardır. İtikadın nişanesi ise ibadettir. Kime inanıyorsan onun öğrettiği şekilde ibadet edersin. Biz velayete inanıyor ve masum Ehl-i Beyt'in emrettiği, öğrettiği ibadet şeklini benimsiyoruz.
Bektaşiler ise Bektaşiliğe, tasavvufa, Yeseviye inandığı için onların gereği olan semahı yapıyorlar. Yapsınlar lafımız yok, ancak bunları Ehl-i Beyt as'e mal etmesinler. Çünkü ispatı yok, ilgisi de yok. O tarafta böyle bir iftiranın hesabını da vermek zordur.
Allah bizi doğru yoldan ayırmasın.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

3nokta yazdı:Hem bu inancın gereklerine inanıyoruz. Yani başıboş bir inanç olmaz. Sistematik olmak durumundadır inançlar. Siz kalkıp velayet dışında her şey öğüttür diyorsunuz. İşte bu mantıksızdır ve bu yolun içini boşlatmak velayetin anlamını yozlaştırmaktır. Velayet inançla ilgili bir meseledir. Tevhit gibi nübüvvet gibi itikadi bir meseledir. Namaz, oruç hac zekat gibi dinin fururu ise ibadî unsurlardır. İnanmamak inançla ilgili bir boyut taşıdığı için ciddi sıkıntılara neden olur. Yapıp yapmamak ise sadece günahkârlıkla ilgilidir.
Ortada bir emir var, birçok emir var. Siz çıkıp bunlar sadece öğüt derseniz bu tavsiyedir ama herkes istediği gibi yapsın anlamına gelir ki bu da "din"in sistematik olmasıyla, bütüncül ve evrensel olmasıyla çelişir.

Velayet dışındaki itikadî ve ibadî meseleler dediğin gibi öğüttür diyemezsiniz. Elbette öğüt olanları da vardır, emir olanları da vardır. Bunlar ne olduğu ise velayet inancının getirdiği bilgiler ve kaynaklarla 12 İmamlar (as)ın bize ulaşan kaynaklarında mevcuttur. Onlara müracaat etmeni tavsiye ederim.
İtikatsiz ibadetin hükmü olmadığı gibi; amelsiz, ibadetsiz itikadın da değeri yoktur.
Her şeyin nişanesi vardır. İtikadın nişanesi ise ibadettir. Kime inanıyorsan onun öğrettiği şekilde ibadet edersin. Biz velayete inanıyor ve masum Ehl-i Beyt'in emrettiği, öğrettiği ibadet şeklini benimsiyoruz.
Bektaşiler ise Bektaşiliğe, tasavvufa, Yeseviye inandığı için onların gereği olan semahı yapıyorlar. Yapsınlar lafımız yok, ancak bunları Ehl-i Beyt as'e mal etmesinler. Çünkü ispatı yok, ilgisi de yok. O tarafta böyle bir iftiranın hesabını da vermek zordur.
Allah bizi doğru yoldan ayırmasın.

Sevgili nokta can

Genelde atalarin yaptigi yanlisliklari soy cedleri cekermis !

Eger akilcil bir arastirmaya dayali calisma yapilsa suphesiz benim dediklerim agir basacaktir .

Yani eger namaz , oruc , hac bunlar ogut olsa , yani ici bosaldigini idda etmek sizin gorusunuzdur lakin bugun ku muslumanliktaki bir cok sorun bunlar uzerinde baski ve tiksindirme sonucu yanlisliklar yapilmaktadir .

Milyonlarca kendisini musluman sanan topluluklar milyonlarca insanlara namaz kildirtip , oruc tuturup , hacca zorlaniyorlar. Muslumanligin bu gibi kurallara daha cok bagli olan ulkelere baktigimizda yozlastigini ve gelismekten yoksun halen col kiyafetlerini giymeyide din sayan , efendim muhammedin makaminda kendisini goren zihniyet yapilari olusmaktadir .

Bunlar birer ogut oldugu gibi , herzaman yapma mecburluguda yoktur , Daha evvelden de dedigim gibi isteyerek yapmak baska insanlari bunlara zorlayarak yaptirmak baska !
Yani ogut ortadadir , alan alir almiyan alir .

Kuranda bunlarin ogut olduguna dair delil coktur ama mecburi olduguna dair hicbir kalinti yoktur . Peygamberlere vardir o baska !

Birseye mecburi kilinan bir insanin allahi dogru kavrayacagi ne malumdur allahi anlamadan bilmeden insanlari namaza zorlamanin hacca cagirmanin anlami nedir .

Bu tipki beyni bosaltilan neye kostugunu bilmeyen aklini neye yordugunu kavrayamayan taguta taptu misali gibidir .

Halbuki Allahi taniyip , bilip kavradiktan sonra , birliginde sek guman kalmadiktan sonra , ona baglanmak ve tevhid etmek lazimdi .

Evet seviniyorsunuz bir gurup topluluklar afrikasindan tutun baska memleketler musluman oldular diye seviniyorsunuz , fakat ortada acikli cok ama cok acikli sey varki haclari namazlari var ama muslumanliklarindan bir haber yok ! Dunyanin obur ucundaki muslumanligin dahada yozlastigini gormekten gozlerimin feneri sonmektedir.

Unutmayinki sevgili canlar ! Bir gercegin uzerinde her zaman Dahada ustun ve acik bir gercek vardir ! O zaman o gercege sahitlik edin !

Kurandan

Kalem Suresi 52 - Oysaki o Kur'an âlemler için bir öğütten başka şey değildir.


Peki insanlar mecburmu kilinmali bakalim !


Müzzemmil Suresi 19 - Bu, bir öğüt verici, düşündürücüdür. Dileyen, Rabbine doğru, bir yol edinir.

Müddesir Suresi 55 - Dileyen düşünür onu, öğüt alır.


Abese Suresi 12 - Dileyen onu düşünüp öğüt
alır.



Bunlarda cabasindan birazi

Hud Suresi 114 - Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.


Sad Suresi 29 Kutsal/bereketli bir Kitap bu; sana indirdik ki onu, ayetlerini derin derin düşünsünler ve öğüt alabilsin temiz özlüler.


Zümer Suresi 27 Andolsun, biz bu Kur'an'da insanlara her türden örnekler verdik ki düşünüp öğüt alabilsinler.


Kamer Suresi 32 Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!

Kamer Suresi 40 Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!


Zühruf Suresi 44 Gerçek şu: Bu Kur'an sana ve toplumuna elbetteki bir hatırlatıcı bir öğüttür. Bundan sorumlu tutulacaksınız.

A'raf Suresi 2 - Bir kitaptır bu; sana indirildi, onunla uyarıda bulunasın diye ve inananlar için bir öğüt ve düşündürme olarak... O halde, bundan dolayı göğsünde bir sıkıntı olmasın.

A'raf Suresi 68 - Rabbimin mesajlarını size tebliğ ediyorum. Ben sizin için güvenilir bir öğütçüyüm."

A'raf Suresi 145 - Biz Musa için levhalarla herşeyi yazdık: öğüt olarak, herşeyin ayrıntısı olarak.

Bakara Suresi 231- Allah'ın üzerinizdeki nimetini ve kendisiyle size öğüt vermek için indirdiği Kitap'ı ve hikmeti hatırlayın.

138. Bu, insanlara bir açıklama, korunup sakınanlara da bir öğüt ve kılavuzdur.

Bakara Suresi 232 - Bu, sizin Allah'a ve âhiret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür.

57. Ey insanlar! İşte size Rabbinizden bir öğüt, gönüller derdine bir şifa, inananlara bir kılavuz ve bir rahmet geldi.


Evet sevgili kardeslerim , Bugun bu dayatmalar 12 lerin emrimi yoksa , insanlarin sanisindan , sanmasindan baska birsey degilmi ?

Suphesiz kuran herseyden daha dogru ise artik kurandan da ogut yarar saglarmi ?


Bakin bunu birdaha inceleyin ayeti !

Kalem Suresi 52 - Oysaki o Kur'an âlemler için bir öğütten başka şey değildir.
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen 3nokta »

Yazdığın ayet melallerini daha önce incelemiştim. Bunlar için aynı incelemeyi yapmayacağım. Çünkü çevirilerin çarpıtma oluyor genelde. Yani kavram kargaşası oluşturup kendine göre yorum yapıyorusun. Yorumların birçoğunun Ehl-i Beyt ile ilgisi yok.
Ve gerçekten tarafsız bir şekilde incelersen, ki sen de bunu çok iyi biliyorsun, semah Ehl-i Beyt as'ın ibadeti değildir. semah dönmenin Eh-i Beyt as ile uzaktan yakından ilgisi yoktur. Buna hiçbir net ve sağlam deliliniz yoktur. Tek deliliniz dede dediklerinizin söylemleridir. Bu ise gerçekçi, bilimsel bir yaklaşım değildir.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
AleviCaferi
Mesajlar: 461
Kayıt: 27 Oca 2007, 22:13

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen AleviCaferi »

256 Dinde baskı-zorlama-tiksindirme yoktur. Doğru bilgiye dayalı eriş, bozuk bilgiye dayalı sapıştan açık bir biçimde ayrılmıştır.
Senin gibi bir alim(!) neden baskalarinin mealini kullaniyor. Sana yakisiyor mu??? :P Senin kullandigin meal SUNNI olan Yasar Nuri Öztürk'ün meali degil mi???
Gercekten senin gibi bir üstada yakistiramadim. 8)
Resim

"Benim soyumdan gelenler değil, benim izimden gidenler bendendir" Hz.Ali(AS)
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

3nokta yazdı:Yazdığın ayet melallerini daha önce incelemiştim. Bunlar için aynı incelemeyi yapmayacağım. Çünkü çevirilerin çarpıtma oluyor genelde. Yani kavram kargaşası oluşturup kendine göre yorum yapıyorusun. Yorumların birçoğunun Ehl-i Beyt ile ilgisi yok.
Ve gerçekten tarafsız bir şekilde incelersen, ki sen de bunu çok iyi biliyorsun, semah Ehl-i Beyt as'ın ibadeti değildir. semah dönmenin Eh-i Beyt as ile uzaktan yakından ilgisi yoktur. Buna hiçbir net ve sağlam deliliniz yoktur. Tek deliliniz dede dediklerinizin söylemleridir. Bu ise gerçekçi, bilimsel bir yaklaşım değildir.


Bakalim diger tevsirlere

Ali Bulaç 52- Oysa o (Kur'an), alemlere bir zikr (öğüt, hatırlatma, hüküm ve üstün bir şeref)den başka bir şey değildir.

Diyanet Vakfı 52. Oysa o (Kur'an), âlemler için ancak bir öğüttür.

Edip Yüksel 52. Halbuki o, tüm evrene bir mesajdır.

Elmalılı Hamdi Yazır 52-Halbuki o (Kur'an) bütün akıllı alemler için bir öğüttür.

Yaşar Nuri Öztürk 52 Oysaki o Zikir/Kur'an âlemler için bir öğütten başka şey değildir.



Sen anlamadigin konus sudur sevgili nokta .

Alevilikte kurana gore ibadet edilir yani secde ve rukumuz ederiz semahda onlar adina yapilan ibadetlerdir . Yani kuranda Allah su sozu ıstegı uzerıne !


Bakara Suresi 200 - Gerekli ibadetlerinizi bitirdiğinizde yine Allah'ı anın. Tıpkı atalarınızı andığınız gibi, hatta daha kuvvetli bir anışla.


Evet askı mesk olduk onun askindan donduk ibadetmimize lezzet kattik Kabul eden Allah , isteyen Allah . Bu donus kuvvettli bir anistir . Tadina damagina lezzeti gelmeyen bilmez evinizde Allah deyip donunde gorun !! 8) Donerkende Ali ali deyin ! Yureginiz cosmassa paraniz geri iade edilecektir ? 8)
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Islamin Şartı 5 midir ?

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

AleviCaferi yazdı:
256 Dinde baskı-zorlama-tiksindirme yoktur. Doğru bilgiye dayalı eriş, bozuk bilgiye dayalı sapıştan açık bir biçimde ayrılmıştır.
Senin gibi bir alim(!) neden baskalarinin mealini kullaniyor. Sana yakisiyor mu??? :P Senin kullandigin meal SUNNI olan Yasar Nuri Öztürk'ün meali degil mi???
Gercekten senin gibi bir üstada yakistiramadim. 8)
Sen kadri celikin ehli beyt kuran yorumu oldugunu soyluyorsunuz.

Bu gercekten tartisilmasi gereken bir durum ! Cunku sunnilerin bile ortmedigini kadri celik can ortmustur ! Bilerek yapmistir demiyorum sadece arastirmaci olan biri gerekenen aciklamalari koyardi sunnilik aciklamalari degil !

buda nasil ehli beyt kuran yorumu hayret etmek lazim .

Kaldiki bircok yordeki tevsirin altindaki aciklamalarin hz ali ilen olan yerlerinde fakrli hic alakasiz aciklamalar mevcut .

Sunuda soylemeliyimki elimde diyanetin 5 sene once bedava dagittigi kuranla aciklamalariylan beraber ayni dir . hic bir degisiklik gormedim.

Kadri celigin kuran yorumu ne kadar ehli beyttir tartisilir sevili canlar !
Cevapla

“Serbest Kürsü” sayfasına dön