İmam Humeyni'nin ardından...

can
Mesajlar: 332
Kayıt: 12 Şub 2007, 14:14

Mesaj gönderen can »

karapapak murat yüzyılların süregelmiş alışkanlıklarını üstünden atamayanlara bir örneksin asıl devrimde işte budur iranda üzerindeki taşları yükleri yalanı dolanı yıkarak böyle devrim yaptı.acaba bizim üstümüzdeki safsatalar yalanlar delilsiz mışlı mişli sözler üstümüzden atıp devrimi içimizdeki devrimi ne zaman yapacağız....
ayrıca kendi görüşlerinde bir sitede yazman daha mantıklı değil mi.sen buraya tartışmaya değil fikirlerini dayatmaya gelmişsin nasıl olsa.oysaki bu site dayatmalardan uzak olmak için kurulmuş.
Allah'ım! Doğruları olduğu gibi bize gösterip ona ittiba etme cesaret ve samimiyetini inayet eyle.
zulfukar
Mesajlar: 8
Kayıt: 29 Eki 2007, 02:15

Mesaj gönderen zulfukar »

Karapapak kardesimiz beni cok sasirtiyor dogrusu:) Herhalde yasadigi fikirsel degisimlerin etkisi altinda kalmis yada anlayamadigim baska bir sorun var.Ama olsun siz yinede ona bu kadar yüklenmeyin degerli dostlar:)Olsun o yinede egrisiyle dogrusuyla bizimdir.
KARAPAPAK MURAT
Mesajlar: 325
Kayıt: 20 Ara 2007, 17:22

Mesaj gönderen KARAPAPAK MURAT »

alone_man denilen şahıs işine gelmedi mi kıvırmak için Allah seni onunla bununla haşr neşr eylesin diyerek kıvırıyorsun ama ilim meydanında kıvırılmaz olan ortaya konur kıvırmanın başka yerleri vardır. söylediğin sözüde aynen sana iade ediyorum.

musa bey zaten aşırı iran sevdalısı. baba ishakı küçük görüyor kitap fıkıh istiyor ama geçen zamanlarda yazdıklarında ise 13.yyda matbaa yok okuma yazma yok diyede bize tarihsel ilim veriyordu musa bey önce kendinizi bir gözden geçirin.

Baba İshak dediğim gibi 13.asırda büyük bir halk inkılapçısıdır ve dönemin humeynisidir. yoksa sen bu ülkede olamazsın musa ağa
üstelik birde örtülü faşist iftirası atıyorsunuz. Humeyniye saldıranlar irandaki türkleri kışkırmadılar mı? azerbaycan türklerini irandan uzak tutmak için elllerinden geleni yapmıyorlar mı? bunlar Şii Türklerin ve hatta sünni olupta humeyniyi seven türklerinde sorunudur. Tüm İslam alemininde bir sorunudur ayrıca sizde bir sorunsunuz her lafa saldırganlık yapıyorsunuz.

eee alışmışsınız bir kere bana karşı saldırmaya doğruda yanlışda söylesem hatta yazmasamda saldırırsınız. zaten faşizm kelimesini bana yakıştıranlar ya sizin gibi özünü kaybetmiş ümmetçiler ya da marksist-komünist gruplar oluyor
Kullanıcı avatarı
Talha
Mesajlar: 16
Kayıt: 30 Mar 2008, 20:24

Mesaj gönderen Talha »

KARAPAPAK MURAT rumuzla arkadaş.

İmam Humeyni(r.h) varken kalkıpta başkalarını araman çok saçma olur. bir halk önderi aramak için 700 sene evvel geriye gitmen mantık dışıdır ( Peygamberler ve imamlar istisna)

baba ishakın kim olduğu nerde yaşadığını bilmiyorum ama şu birgerçek ki bilsemde Hz.Aayetullah humeyninin yerini kimse tutamaz. evliyalardan sonra en sevdiğim saydığım zattır önce bunu bil eserlerini ve hayatını incele bana hak vereceksin
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

KARAPAPAK MURAT yazdı: musa bey zaten aşırı iran sevdalısı. baba ishakı küçük görüyor kitap fıkıh istiyor ama geçen zamanlarda yazdıklarında ise 13.yyda matbaa yok okuma yazma yok diyede bize tarihsel ilim veriyordu musa bey önce kendinizi bir gözden geçirin.

Baba İshak dediğim gibi 13.asırda büyük bir halk inkılapçısıdır ve dönemin humeynisidir.
ya sizin gibi özünü kaybetmiş ümmetçiler ya da marksist-komünist gruplar oluyor
Bak dostum!
NE yaparsak yapalım senin mantıkla hareket edeceğin yok bu yüzden cevap yazmakta istemiyorum ama öylesine kaşınıyorsunki benide pek çok kişiyide mecbur ediyorsun meşgulde ediyorsun.
Bize sataşmasan saldırmasan inan kimse sana yazmayacak ama buradaki özgürlük ortamından faydalanıp öylesine saçmalıklar sergiliyorsunki hakkında susturulman için bile şikayetler geliyor ama sitenin ana sözü nedeniyle bu yapılmıyor
şimdi beni aşırı iran sevdalısı olmakla suçluyorsun bu ne demek? aşırı olupta ne yaptık? biz 12 imam dostuyuz ve iran halkıda 12 imam dostu ve örnek iş yapıyorlar onları taktir etmek aşırı irancı mı oluyor? yanlış işleri varsa söyle bizde yanlışa yanlış diyelim kimseyi gözü kapalı eleştirmiyoruz ve gözümüzde aklımızda açık söyle yanlışlarını bizde sana katılalım böyle ucuz laflarla eleştiri yapma.

Baba ishak dediğin adamın kitabı eseri sözü yoksa ne diye peşine takılıyorsun?sana bunuı anlatmaya çalışıyoruz sen o dönem baskı yok kitap yok diyorsun peygamber dönemindede matba yoktu ama bak bütün sözlerini ravilerle biliyoruz,
neden ishak efendininkini bilmiyoruz?yesevinin kitabı elimizde mevlananınki elimizde bektaş efendininki elimizde ishak efendinin niye yok?bu adamın hiçmi dostu yokmuş ravisi neden yok? madem bu kadar değerli önemli bir adamsa savaşı dışında neden birşey bilmiyoruz?
diyelimki iyi bir insan ve halk kahramanı tamam bunada kabul ama bundan bize ne?
bu adam müçtehit değil alim değil bize faydası yok ve sen böyle bir adamı HUmeyniyle özdeş tutmaya hakkın varmı?
kimse sana keyfi cevap vermiyor buna insanları sen zorlıuyorsun oysa senin fikirlerini savunan bektaş için ishak için abdal musa için çalışan binlerce bektaşi sitesi var gidip onları ıslah etsene

haa birde bizi özünü kaybetmiş ümmetçilikle suçluyorsun? bu ne demek ümmetçilik suçmu?
sen nasıl müslümansın? Allahın rengiyle boyanan herkes eşittir birdir ümmettendir kimsenin soyu sopu bu anlamda önemli değildir hakka tabi olmak önemlidir.
ümmetçiliğe karşı çıkanlar ırkçılar milliyetçilerdir ishakla anadolya yerleşiminde ilgisi yoktur zaten son ve tek savaşını kaybetmiştir ne kendi tarafı ne karşı tarafı hak değildir her iki tarafında batıl olduğu bir savaşı abartmayada gerek yoktur.
adam gibi yazarsan çarpıtmazsan kimse sana birşey demez ama çarpıtır çurputursan meydanıda boş zannetme ,
KARAPAPAK MURAT
Mesajlar: 325
Kayıt: 20 Ara 2007, 17:22

Mesaj gönderen KARAPAPAK MURAT »



Talha abiciğim sen işin özünü kaçırıyorsun bunlar yetmezmiş gibi birde sen muhalif oluyorsun. Baba ishak ve ilyası bilmeden o dönemin şartlarını araştırmadan yazıyorsunuz. Evvela Baba ilyas(r.h) i tanıyalım.

İbn-i Bibi şöyle nakletmektedir:

‘Baba İshak züht, takva ve vera sahibi bir kişi; yüksek ikna ve irşat kabiliyeti olan bir mürşit; üstün ahlaki meziyetleri bulunan bir halk adamı; halk arasında geçerli nefesi ile ün salan ve fakat ücret, hediye gibi hiçbir maddi çıkarı kabul etmeyen ermiş bir sofi idi. Çobanlığı kendisine meslek edinmiş olup, otlattığı koyunlara dahi son derece şefkatli davranıp, hak ve hukuka son derece riayet ederdi ( Cl Cahen, Anadolu’da Türkler, s. 275
H. Hüsamettin, a.g.e., 2/359
Frans BABİNGER ise Baba İlyas’ı şöyle tanıtır: ‘Horasanlı meşhur Şiî isyancı...’
Aktaran: Mehmet BAYRAK, 1984, Halk Hareketleri ve Çağdaş Destanlar, Yorum Yay., s. 32)

Halkın elinde ‘mülk’ sayılan toprağı yoktu; toprağın büyük kısmı devletin önde gelenleri arasında paylaştırılmıştı. Zaten bir müddet sonra da bu topraklar ‘vakıf’ adı altında bu ileri gelenlere peşkeş çekildi. Artık halk bu büyük toprak sahiplerinin işinde gündelikçi olarak çalışmaya başladı. Selçuklu veziri Fahrettin Ali’nin 200 tane kölesi vardı.
Yönetici sınıf kültürel açıdan halka yabancılaş-mıştı. Örnek olarak; halk Türkçe konuşuyorken, resmi dil Farsçaydı. Bütün bunlarla birlikte yönetici sınıf Sünnî iken, halkın geneli Şiî idi…

BABA İLYAS kimdir?

Moğol İstilası sırasında Horasan’dan Anadolu’ya gelen Baba İlyas Horasanî, Seyyid Ebu’l Vefa’nın halifesi olan Dede Garkın’ın halifesidir. Seyyid Ebu’l Vefa’ya gelince Sihabuddin Ahmet Vasıti’nin Menakıbnamesine göre O, yaşadığı zaman diliminde bir hayli tanınmış; halk tarafından sevilmiş; Ehl-i Sünneti eleştirmiş; Allah’a, Resulüne, Ehl-i Beyt’e bağlanmış, On iki İmamcı bir Şiî’dir. Yine Menakıbnamede Tacülarifin Seyyid Ebu’l Vefa kendi yandaşlarına On iki İmamların İslam’a yapmış oldukları hizmetleri anlatır; Ehl-i Beyt’in faziletlerini aktarır; On iki İmamlara yapılan haksızlıkları eleştirir. Hatta Seyyid Ebu’l Vefa, Hanefi, Maliki, Şafi ve Hanbelî âlimlerinden oluşan kırk kişilik bir gurupla ilmi tartışmalar girer ve hepsini ilmiyle susturur. İşte Baba İlyas’ın halifesi olduğu Ebu’l Vefa böyle birisidir.
Baba İlyas Anadolu’ya geldikten sonra Amasya yakınlarında –bugün İlyas Köyü olarak bilinen- Çat Köyü’ne yerleşir. Burada bir zaviye açarak Şiî halkı kendi etrafında örgütler.

Ebu’l Vefa’nın seyyit olamdığını söyleyenlerde vardır. Bir örnek için bkz.:
Cemşit BENDER, 1993, Kürt Uygarlığında Alevîlik, Kaynak Yay., s. 78
Ahmet Yaşar OCAK, ‘Baba İlyas’, İ.A.
Aşıkpaşaoğlu da baba İlyas’ı Ebul Vefa’ya bağlı gösterir. Bkz.:
Nihal ATSIZ, Aşılpaşaoğlu Tarihi, MEB. Yay., s. 11
Menakıbnameden naklen,
BENDER, a.g.e., s. 84-85

Baba İshak ‘Selçuklu hükümetinin mezaliminden, emirlerinden, şeriata aykırı davranışlarından şikâyetle ve şer’i şerifi yeniden icra etmek amacıyla kıyam ettiğini’ ilan ederek[28] Babai Devrim Hareketi’ni Adıyaman’dan başlatır. Kadınlı, erkekli ve çocuklu bütün halk kazmaları ve kürekleri ile Baba İshak’a katılır. Daha önceden davar ve sığırlarını satarak silah ve at satın alan Türkmenler de Baba İshak’a uyar. Şiî halk kısa sürede Maraş, Kâhta ve Kefersud’u alır. ll. Keyhüsrev olaydan haberdar olunca Malatya valisi Muzaferrüddin Ali Şir’i ayaklanmayı bastırmakla görevlendirir. Baba İshak’ın manevi nüfuzundan korkan Ali Şir’in askerleri savaşmaya çekinir. Bunun üzerine Ali Şir acil olarak Germiyanoğullarından ve Sünnî Kürtlerden bir ordu toplayarak Baba İshak’ın üzerine yürür. Yapılan savaşı Baba İshak kazanır ve Ali Şir öldürülür. Sivas’a doğru harekete geçilir ve Sivas alınır. İleri gelenler öldürülür.

Bu arada ayaklanmasına fırsat verilmeden Baba İlyas’ın zaviyesi basılır. Buradan güç bela kurtulan Baba İlyas, bir grup yandaşı ile Amasya Kalesi’ne sığınır. Ama Armağan Şah Baba İlyas’ı yakalar ve işkence ederek şehit eder. Ardından cesedini Amasya Kalesi’ne asar. Bu olaydan kısa bir süre sonra da Baba İshak güçleri ile Amasya’ya ulaşır. Amasya fethedilir ve Armağan Şah öldürülür. Baba İlyas’ın kanı alınmıştır.
Şiî Babaî güçleri nihai hedeflerine doğru harekete geçerler. Hedef Konya’dır. Çünkü Babaî Devrim Hareketi, Anadolu Selçuklu Devleti’ni yıkmak ve yerine bir Adalet Devleti kurmak için başlatılmıştır. Anadolu Selçuklu ordularını irili ufaklı on iki kez yenen Babaî güçleri Konya’ya doğru ilerlerken Kırşehir’in kuzeydoğusunda yer alan Malya Ovası’nda Emir Necmeddin komutasında güçlü bir ordu ile karşılaşır. Ordu Müslüman olmayan Frenk ve Gürcü askerlerinden oluşmaktadır. Çok şiddetli bir çatışmanın ardından kâfir ordusu Şiî Babaî güçlerini mağlup eder; çocuklara kadar herkes kılıçtan geçirilir. Baba İshak da bu savaşta şehit düşer. Bu savaşta Baba İshak’ın birkaç halifesi ancak kurtulur ve başka diyarlara göç ederler

Değerlendirme
Babaî Devrim Hareketi, en büyük önemini Anadolu topraklarında meydana gelen en büyük ve en geniş kapsamlı devrim hareketi olmasından alır. Babaî Devrim Hareketi, doğrudan Anadolu Selçuklu Devleti’ni yıkmaya yöneliktir ve İslami bir Adalet Devleti kurmayı esas alır. Babaîlerin bütün referansları Şiîlikten kaynaklanır ve hareket bu temeller üzerinde olgunlaşır.
Ne yazık ki, Emevi ve Abbasi geleneği olan ve daha sonra da Osmanlılara intikal edecek karalama ve iftira siyasetinden Babaîler de payını almıştır. Anadolu Selçuklu Devleti’nin resmi tarih yazıcıları Baba İlyas’ı Mehdiliğini ve hatta Peygamberliğini ilan etmekle itham etmiş, bazıları Rum ajanlığı ile suçlamış, bazıları Batıni inançları benimsediğini söylemiş ve daha bunlar gibi onlarca iftira atılmıştır. Yine bu yazıcılara göre Baba İshak öldüğünde müritleri Onun ölmediğine göğe yükseldiğine inanmışlar.
Hâlbuki biz, biliyoruz ki, Babaîlerin söyledikleri ve yaptıkları bunları yadsır. Onların icraatları bize öğretmiştir ki, gerçekler ters-yüz edilmiştir. Birinci olarak Rum ajanlığı, olsa olsa ll. Keyhüsrev’in işi olabilir. Çünkü Frenk ve Gürcü ordularının yanında savaşan Babaîler değil, Anadolu Selçuklularıdır.

okuduysan bu site yöneticileri baba ishakın baba ilyasın kimliğinin ne olduğunu belirsiz kabul ediyorlar ve hacıbektaşıda sünni tanıtıyorlar. Halbuki kaynaklar ve hakikatlar buradadır. detaylı bilgi için ODKAN ERDENAYIN eserlerine bakabilirsin talha bey. hacıbektaş baba ishakın halifesidir ve kardeşi menteşde bu isyanda şehid düşmüş Hacı bektaş sağ kurtulmuş ve şiiliği devam ettirmiştir.
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Karapapaz efendi
Neyse ki sonunda hocanı öğrendik her kimse odkan bilmem neymiş sanırım müstehar isim sana hayırlı olsun,
Neden burada bu fikirleri söylemeye çalışıyorsunuz anlaşılır değil burada 12 imamların fikirleri arı duru tertemiz en ön planda yayılmak isteniyor ama siz geliyor bu fikirlerin yanına sağına soluna yok bektaş yok abdal musa yok baba ishak yok falan yok fişmekan eklemek istiyorsunuz?
Derdiniz nedir? Neden 12 imamların ön planda her şeyin herkesin önünde olmasından rahatsız oluyorsunuz?neden?
Eğer hak yolu yaymak istiyorsanız hocana söyle gidip Bektaşi sitelerinde çalışsın gidip onlara bektaşın abdal musanın baba ishakın şii ! olduğunu anlatsın onları ikna etsin bizler zaten şiiyiz ve senin atalarını kabul etmek zorunda değiliz Şiiliğin 5 temel esası yeterlidir varsın bektaş abdal musa kaygusuz eksik olsun bu bir eksiklik getirmez.
Yani hocan niyetini sorgulasın eğer sana benziyorsa senin gibi tutarsızsa zaten bu işlerle hiç uğraşmasın otursun ibadetine baksın
Yazdıkların yine ipe sapa gelmez uydurmalar sağda solda okudun sana aktarılan her bilgiyi doğru sanıp döktürüyorsun sonrada bir şey yapmış gibi kaynak sundum diye caka satıyorsun oysa yaptığın aşure çorbasından başka bir şey değil.Seninle muhatap olmayacağını söyleyen biraleviden aldığım bilgileri aktarıyorum ama senin anlayacağını sanmıyorum ama en azından üstadına söyle belki o anlarda senide ıslah eder,o senin babingerin eserini okumadığını söylüyor,piyasada aktarılan kısa yollu bilgileri kullandığını söylüyor.

Kod: Tümünü seç

İbn-i Bibi şöyle nakletmektedir: 

‘Baba İshak züht, takva ve vera sahibi bir kişi; yüksek ikna ve irşat kabiliyeti olan bir mürşit; üstün ahlaki meziyetleri bulunan bir halk adamı; halk arasında geçerli nefesi ile ün salan ve fakat ücret, hediye gibi hiçbir maddi çıkarı kabul etmeyen ermiş bir sofi idi. Çobanlığı kendisine meslek edinmiş olup, otlattığı koyunlara dahi son derece şefkatli davranıp, hak ve hukuka son derece riayet ederdi ( Cl Cahen, Anadolu’da Türkler, s. 275 

İbni bibinin bu beyanından Şiilik çıkarmı? Bu tanımlamanın doğru olduğunu nereden biliyoruz?ibni bibi o tarihte yaşamadıki ,yorum yapıyor,aynı türden yorumları Sünni tüm mutasavvıflar içinde yapılıyor,zaten sofi diyor 12 imam yolunda sufizm yoktur,sofilik soficilik yoktur ama bunları sana anlatmak zor.

Kod: Tümünü seç

Frans BABİNGER ise Baba İlyas’ı şöyle tanıtır: ‘Horasanlı meşhur Şiî isyancı...’ 
Aktaran: Mehmet BAYRAK, 1984, Halk Hareketleri ve Çağdaş Destanlar, Yorum Yay., s. 32) 
“” Babinger 1922 yılında abd nin bir üniversitesinde yayınlanan eserinde sadece ishak için değil küçük asya nüfusunun büyük bir bölümünün 15.16.yüzyıllarda şii olduğunu yazıyor, ve bunu Venedikli gezginlerin gözlem ve bilgilerine dayandırıyor yani başka hiçbir kaynağı somut bir kanıtı yok Şiiliklerine ilişkin hiçbir kanıt sunmuyor.Bu bilgiden hareketle Anadolu Türklerinin şii olduğunu yazıyor.baba ishak hareketinin içindeki çoğunluklu unsurlarda ishakta türk olduğuna göre o da şii ! olmuş oluyor.
Yani safevi saltanatının etkisini ileri doğru değil geriye doğru çekiyor ve 1240 yıllarında olmuş bir hareketi ve önderini şii olarak değerlendiriyor,Bu mantıklıda değil bilimselde değil ,15.yüzyıldaki safeviden hareket ederek 1240 yılındaki hareketi şii kabul etmek bilimdışıdır.Zaten bir kanıtta sunmuyor.Venedikli gezginlerin 15.yüzyıla ilişkin hükümlerini 11.yüzyılada uyguluyor.
Türkler anadoluya epeydir geliyor ama kapılar 1071 de malazgirtle açılıyor ve bu gelenler henüz islamla yeni tanışmış yada tanışmamış insanlar ve anadoluda islamı zaten öğrenecekleri okul medrese de yok,Anadolu Selçuklu Konya merkezli bir yapılanma,bu Türkler temelde şaman inançlarını taşıyorlar ama islama ait ancak birkaç kavramı biiyorlar,namazı orucu abdesti bilmiyorlar,bugün bile bunca kitaba yayına rağmen bunları kaç kişi biliyor diye sorgularsanız o günü kendi şartlarında daha iyi anlarsınız.
O günkü Türkler islam öncesi geleneklerini yaşatıyorlardı,bugünde çoğunlukla öyle değilmi?
Baba ilyas yada ishakın hareketine katılan insanların inancını anlamak için bir iki örnek veriyorum:
Baba ishaka baba RESÜL diyorlardı. Ya baba ishak kendisinin resül olduğunu söylüyordu yada kitleler onun resül olduğuna inanıyorlardı,
Bazı kaynaklar onun kendisini peygamber olarak taktim ettiğini de söyler,bu nedenle halkın öyle dediği kabul edilir.Hatta ishakada BABA ishak diyerek baba ilyasın onun ruhunda yaşadığına inananlarda bulunuyordu.
Hatta ishakın ölmediğine göğe çekildiğine yeniden geleceğine inananlarda bulunuyordu.Şimdi böylesi ipuçları bize o günkü durumu yeterince anlatmıyormu? Zaten onların akrabası olan aşkıpaşada kitabında onların şeraite uymadıklarını aktarmıyormu?Yine batılı araştırmacılar o dönemi incelerken baba ilyas ve ishak ve kitleleri için HETEREDOKS kavramını neden kullanıyorlardı?Bu kavram şekilden uzaklaşmış Batıni gruplar için kullanılıyordu,yani bu insanlar islamın şekli şartlarına uymazlar denilmek isteniyordu.Bu ve benzer nedenlerle babingerin bilim dışı mantığı kabul edilemez ve bu adamlar ve kitleler şii olarak kabul edilemez ama buradan kesin bir sonuç çıkarmak mümkün,oda baba ilyas ve ishakın Sünni olmadıkları gerçeği çıkıyor buda doğaldır çünkü o tarihlerde anadoluda sistemli bir Sünnileştirme çalışması yoktu,emevi ve Abbasi zulümlerine karşı Türkler o tarihlerde bu akıma henüz kapılmamışlardı,

Kod: Tümünü seç

Halkın elinde ‘mülk’ sayılan toprağı yoktu; toprağın büyük kısmı devletin önde gelenleri arasında paylaştırılmıştı. Zaten bir müddet sonra da bu topraklar ‘vakıf’ adı altında bu ileri gelenlere peşkeş çekildi. Artık halk bu büyük toprak sahiplerinin işinde gündelikçi olarak çalışmaya başladı. Selçuklu veziri Fahrettin Ali’nin 200 tane kölesi vardı. 

Kes kopyala yaparsan böyle ilgisiz bilgileri yazıp durursun zaten yazdıklarını okuduğunu sanmıyorum,sadece aktarıyorsun.

Kod: Tümünü seç

Yönetici sınıf kültürel açıdan halka yabancılaş-mıştı. Örnek olarak; halk Türkçe konuşuyorken, resmi dil Farsçaydı. Bütün bunlarla birlikte yönetici sınıf Sünnî iken, halkın geneli Şiî idi… 

Türk halkı ne konuşacaktı ki? Saltanatlarda yöneticiler halktan zaten kopuktur,bu yüzden saltanattır, demek 11.yüzyılda halkın geneli şiiydi haaa,daha iran bile şii değilken Anadolu şiiydi hemde okuma yazma yokken,okul mektep yokken alim müçtehit yokken namaz oruç abdest dahi bilinmiyorken halk şiiydi AFERİN SANA

Kod: Tümünü seç

BABA İLYAS kimdir? 

Moğol İstilası sırasında Horasan’dan Anadolu’ya gelen Baba İlyas Horasanî, Seyyid Ebu’l Vefa’nın halifesi olan Dede Garkın’ın halifesidir. Seyyid Ebu’l Vefa’ya gelince Sihabuddin Ahmet Vasıti’nin Menakıbnamesine göre 
Burada konu Humeyni idi ama sen çarpıta çarpıta nerelere geldin,bunlarla ilgili ayrı bölümler aç her birini ayrı ayrı konuşalım,bakalım kim kimin öğrencisiymiş, olurmu? Yani konuyu dağıtıp durma,bir kapıdan girip öbüründen çıkma adam gibi bir konu üzerinde dur hoplayıp zıplama.

Kod: Tümünü seç

Baba İlyas Anadolu’ya geldikten sonra Amasya yakınlarında –bugün İlyas Köyü olarak bilinen- Çat Köyü’ne yerleşir. Burada bir zaviye açarak Şiî halkı kendi etrafında örgütler. 
Yani geldiğinde şii halk vardı oysa 11.yüzyılın hiçbir evrakında kaydında sanatında resiminde bunun izleri yok.ama salla nasıl olsa senin için sallamakta bilim.

Kod: Tümünü seç

Ebu’l Vefa’nın seyyit olamdığını söyleyenlerde vardır. 
bundan bize ne be adam !

Kod: Tümünü seç

Baba İshak ‘Selçuklu hükümetinin mezaliminden, emirlerinden, şeriata aykırı davranışlarından şikâyetle ve şer’i şerifi yeniden icra etmek amacıyla kıyam ettiğini’ ilan ederek[28]

Bre beyinsiz asıl şeriata uymuyor diye suçlanan baba ishaktır suçlayanda akrabası aşıkpaşadır,ayrıca hiçbir kitapta baba ishakın sböyle bir bildirisini görmedim zaten okuma yazma bildiğinide sanmıyorum,vede bu yorumu kim yapmış aktarırsan sevinirim.



Kod: Tümünü seç

Değerlendirme 
Babaî Devrim Hareketi, en büyük önemini Anadolu topraklarında meydana gelen en büyük ve en geniş kapsamlı devrim hareketi olmasından alır. Babaî Devrim Hareketi, doğrudan Anadolu Selçuklu Devleti’ni yıkmaya yöneliktir ve İslami bir Adalet Devleti kurmayı esas alır. Babaîlerin bütün referansları Şiîlikten kaynaklanır ve hareket bu temeller üzerinde olgunlaşır. 

Demek binlerce şii mollaya okula kaynağa rağmen iran bile 1979 da şii devrimi başarmışken,anadoluda okul yokken molla yokken kaynak ve medrese yokken hemde şaman Türkleri az kalsın şii devrim yapacakmış ÖYLEMİ
Allah sanada hocana da akıl fikir versin inş,

Kod: Tümünü seç

okuduysan bu site yöneticileri baba ishakın baba ilyasın kimliğinin ne olduğunu belirsiz kabul ediyorlar ve hacıbektaşıda sünni tanıtıyorlar. Halbuki kaynaklar ve hakikatlar buradadır. detaylı bilgi için ODKAN ERDENAYIN eserlerine bakabilirsin talha bey. hacıbektaş baba ishakın halifesidir ve kardeşi menteşde bu isyanda şehid düşmüş Hacı bektaş sağ kurtulmuş ve şiiliği devam ettirmiştir.

Bu sitede sadece bektaşın Sünniliği söyleniyor kanıtlanıyor,diğerleri ele alınmıyor ishak ve ilyasın Sünni olmadığı söyleniyor,o esere baktım kapağında semah dönen insanlar vardı
Ve burada sunulan hiçbir tez çürütülmeden anlamsız bir inatla yazılmıştı.Vay be isyana katılıp sağ kurtulan bektaş Selçuklunun burnunun dibine yerleşiyor ve kimsede ona dokunmuyor,helal olsun senin mantığına,biri bana isyan edecek sonra gelip burnumun dibine oturacak bende onu destekleyeceğim işte senin mantığın bu ,bektaş hiçbir isyana katılmıyor karışmıyor geze geze gelip yerleşiyor o yüzdende kimse ona karışmıyor,isyana katılsa kırşehirde konyanın yanında onu barındırırlarmı?

Karapapaz efendi,
Eğer içinizde biraz 12 imam sevgisi varsa söyle o hocanada bizim vaktimizi saçma sapan fikirlerinizle çalıp durmayın,gidih Bektaşi sitelerine girin onlarla uğraşın onlarda sizin gibi baba ishakı ilyası bektaşı abdal musayı kaygusuzu seviyorlar savunuyorlar gidin onları ıslah edin,ikna edin onlara bu adamların Şiiliğini anlatın kanıtlayın onları böylece şii yapın biz zaten şiiyiz

Bize karşı hasedi bırakın bu bize değil size zarar verir,bizim önümüze geçip vaktimizi çalmayın biz dosduğru arı duru bir yoldayız gidin mikroplarınızı mikroplarla tartışın biz zaten şiiyiz.caferiyiz 12 imamcıyız,
Vede baba ilyastan ishaktan bektaştan sorumlu değiliz bize mahşerde onlarda sorulmayacak sizin gerçek yeriniz Bektaşi siteleridir...hasedi fesadı bırakın .
Kullanıcı avatarı
weliyullah
Mesajlar: 18
Kayıt: 07 Eki 2007, 18:09

Mesaj gönderen weliyullah »

ben gamlı bir pervaneyim senin dergahında
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Mesaj gönderen ali muhsin »

KARAPAPAK MURAT yazdı:
Baba İshak dediğim gibi 13.asırda büyük bir halk inkılapçısıdır ve dönemin humeynisidir. yoksa sen bu ülkede olamazsın musa ağa
üstelik birde örtülü faşist iftirası atıyorsunuz. Humeyniye saldıranlar irandaki türkleri kışkırmadılar mı? azerbaycan türklerini irandan uzak tutmak için elllerinden geleni yapmıyorlar mı? .....

eee alışmışsınız bir kere bana karşı saldırmaya doğruda yanlışda söylesem hatta yazmasamda saldırırsınız. zaten faşizm kelimesini bana yakıştıranlar ya sizin gibi özünü kaybetmiş ümmetçiler ya da marksist-komünist gruplar oluyor

murat efendi ikiyüzlügün bu kadarida olmaz yani ..bir tarftan "ben örtülü Fasist degilim " manasina gelen kelimeler kulaniyorsun diger taraftanda Humeyniden söz ediyorsun Sonrda.. hoop yine döneklik yapiyor Türkcülükten söz ediyor bizleride kominist marksizimle sucluyorsun ,zaten senin savundugun politikanin aynisni MHP ülkcü hareketlerde savunuyor... Ben sahsen seni Ömer Ulusoya benzetigimi yazmistim hani MHP li olupta arninda kilic dövmesi olan kisi.. aynisiniz farkiniz yok , Buraya gelip Aleviligi carpitmakla kalmiyor, birde Alevilik adina ( Örtülü Fasizmi ) savunup birde üstüne ilede Abdal Musalari, Haci bektaslari ,Balim Sultanlari Fasa Fisolar zorla dayatmaya calisiyorsun , Yemeyincede Saldiri harekati düzenleyip Vur Kac Taktikleri ile Bos Kuyuya tas atip birde üstüne masumluk Rolü oynuyorsun ...

Sen galiba Seriyat Medariden duymadin herhalde ..bu adam Ayatullah oldugu halde Imam Humeyni Devrimine karsi cikmis ve Imam Humeyni taraftarlarina Kusun SIKTIRMIS biridir Ayatullah oldugu halde Türk Azeri irkciligini savunmustur , 1979 yilinda Sahin Devrilmesini firsat bilmis senin savundugun Azerbaycan Türkleri ,Türkcülük adina Imam Humyeyni yandaslarini gözünü kirpmadan katletmislerdir ,amaclari ise Iranda ÖZEL bir Azerbaycan Devbleti kurmakti ve bunu basaramadiklari gibi , binlerce Humeyni yandaslarinin kanini dökmekle kalmamis Hatta Ahmed Humyeniyi bile ortadan kaldirmislardir ( Sözde Babasi Imam Humeyninin Sahadetini kaldiramamista acidan vefat etmis-mis ) ...1996 da 60 bin irkci Fasitler Azerbaycandan kacip Irana siginmislardir.. ( mültecilik ) adi altinda ,,iste senin savundugun O Türkler Irani icten cökertmek icin hazir bekliyorlar ,ayrica yine yaziyorum COGU (Hepsi Degil ) Türkiyemizde sanki Devlet icnde Devlet kurmus Igdirli Azeriler var onlarda Ehli Beyti (sözde ) savunduklarini söylüyor ama bir taraftanda örtülü Fasistmi savunuyorlar !!! iste sen onlari Savunuyorsun ...Alevilik adina örtülü Fasistmi savundugun burdan ortaya cikiyor ! Osmanlinin üretmis oldugu Babalar Dedeleri savumanda bunu gösteriyor ! Zorla dayatmalarin ( Ya Sev Ya Terk et ) Politikan bunu gösteriyor ,yazilarini okuyan Her akilli kisi senin neci oldugunu hemen cikarabiliyor... sen yine maskeni düzenlemye ikili oynamaya salirmaya devam et sünki yazdikca daha beter batiyorsun !!!

aslinda sende Asagilanma kompleksi var ilede (Ben, Benim Düsüncelerim, Benim Mantigim )la hareket ediyorsun ,Sundugun (Sözde) Deliller sacmaliklardan hikayeleren baska birsey degildir !! Musa özates Abimiz sana gereken cevabi vermis ama sen yine disine göre saldiri düzenlersin ..
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Mesaj gönderen Musa Özateş »

[quote="ali muhsin"]
Sen galiba Seriyat Medariden duymadin herhalde ..bu adam Ayatullah oldugu halde Imam Humeyni Devrimine karsi cikmis ve Imam Humeyni taraftarlarina Kusun SIKTIRMIS biridir Ayatullah oldugu halde Türk Azeri irkciligini savunmustur ,

Ali muhsin can
olay abartıldığı gibi değildir o dönem emperyalist ajanların yaptıklarıda ayetullaha mal edilmişti yani bu tür konularda zalimlerin istediği şekilde düşünce üretemeyiz nasılki her alevi alevi değildir her azeriyide caferi zannetmemelisin.


1979 yilinda Sahin Devrilmesini firsat bilmis senin savundugun Azerbaycan Türkleri ,Türkcülük adina Imam Humyeyni yandaslarini gözünü kirpmadan katletmislerdir ,amaclari ise Iranda ÖZEL bir Azerbaycan Devbleti kurmakti ve bunu basaramadiklari gibi , binlerce Humeyni yandaslarinin kanini dökmekle kalmamis

Yine aynı eleştiriyi yapacağım nasılki aleviyim diyenlerin içinde ateisti ırkçısı varsa azerilerin içindede aynısı vardır ve emperyalizme hizmlet eden aleviyimde dese azeriyim de dese bizim için değersizdir,yani genelleme yapamazsın,azeriyim diyenlerin içindeki ırkçılara bakıp caferi inanca gönülden bağlı azerileri yargılayamazsın.yazın böyle anlaşılıyor seni tanımasam sanada azeri düşmanı bir ırkçı diyeceğim oysa sen başka bir sorunu anlatmaya çalışıyorsun ama kullanıdığın dil ve edebiyat senin yanlış anlaşılmana sebep olur burada herkes seni tanımıyorki?
emperyalist ajanların işbirlikçilerin yaptıklarını yada suçlarını samimi azeri kökenli caferilere yüklüyorsun sanılabilir bence türk diliyle anlatım diliyle ilgili ciddi problemlerin var.



Hatta Ahmed Humyeniyi bile ortadan kaldirmislardir ( Sözde Babasi Imam Humeyninin Sahadetini kaldiramamista acidan vefat etmis-mis ) ...

yahu bunlar söylentidir üstelik emperyalistler bu söylentileri çıkarmıştır inanıyormuş gibi yazmışsın yani cümlen hatalı

1996 da 60 bin irkci Fasitler Azerbaycandan kacip Irana siginmislardir.. ( mültecilik ) adi altinda ,,iste senin savundugun O Türkler Irani icten cökertmek icin hazir bekliyorlar ,ayrica yine yaziyorum COGU (Hepsi Degil ) Türkiyemizde sanki Devlet icnde Devlet kurmus Igdirli Azeriler var onlarda Ehli Beyti (sözde ) savunduklarini söylüyor ama bir taraftanda örtülü Fasistmi savunuyorlar !!! iste sen onlari Savunuyorsun ...Alevilik adina örtülü Fasistmi savundugun burdan ortaya cikiyor !
ırkçıların hepsi aynı köktendir ama tüm türkler yada tüm azeriler anlamına gelecek genellemeleri yanlış kullanıyorsun yani tümünü tüm kavmi aynı derecede yargılayamazsın şimdi ben sana alevilerin çoğu islama karşıdır desem hoşuna gidermi zaten bu tür cümlede doğru değildir
bizim aleviyim diyenlerin içinde yaptığımız mücadele azeri caferilerin içindede aynen yapılıyor kensidini kurtaran kurtaracak kurtaramayan boğulacak
Cevapla

“İslam Tarihi” sayfasına dön