AleviCaferi yazdı:Sagolasin kardes
Baska bir bölümde, yani burda
sah-ismail-hatayi-t1551.html Sah Ismail'e ait olan(aglayanmunzur'a göre) ve caferilige ters düsen siirler var, mesela:
Sufi Mezhebimin Nesin Sorarsın
Biz Muhammed Ali Diyenlerdeniz
Gözlüye Gizli Yok Ya Sen Ne Dersin
Biz Muhammed Ali Diyenlerdeniz
Muhammed Ali'dir
Kırkların Başı
Uralım Yezid'e Laneti Taşı
Hünkar Hacı Bektaş Veli'dir Eşi
Biz Muhammed Ali Diyenlerdeniz
-------------------------------------------
Üç Gün İmiş Şu Dünyanın Safası
Safasından Artık Olur Cefası
Gerçek Erenlerin Nutku Nefesi
Biri Kırktır Kırkı Birden Sayılır
vs. vs.
Eger ki Sah Ismail caferiyse ozaman bu siirler ona ait degil, yaniliyormuyum???
Anadolu halk ozanları geleneğinde sevilen ozanların isimleri diğer ozanlarcada yaşatılır ancak isimler yaşatılırken çizgi zamanla deforme olur sapmalar olur
bu nedenle pir sultan yada hatayi(şah ismail) türü ozanların şiirleri ve isimleri zamanla taklit edilmiştir çizgilerinde sapmalar olmuştur
Orjinal yazma olmadığı sürece hangi şiirin kime ait olduğunu tespit etmek çok zor bir meseledir ve bu konu istismara açıktır
şah ismail ve pir sultanın genel karakterinde düvezi imam türü şiirleri vardır bu hem yazılı hem sözlü kaynaklarcada belirlenmiş elimizdeki tek ölçüdür
bu nedenle bunun dışındaki şiirlere şahsen kuşkuyla bakıyorum
mesela burada anlatıldı pir sultan osmanlı dergahı olan bektaşiliği övemez bektaşı övemez çünkü hayatı osmanlıyla savaşla geçmiş birisi nasıl övebilir bektaşiliği ?
tutup buna aykırı şiirler çıkarıyorlar peki bunu pir sultanın dediği ne malüm? kanıtınız nedir? sonraki ozanlarca onun adı kullanılarak yazılmış olma olasılığı yokmu?
nitekim birden fazla pir sultan tespişt edilmiştir
biz böyle düşünüyorum ama birde aksini düşünelim
diyelimki demiş olsun eee bize ne bundan
şah ismail bizim önderimiz değil alimimiz değil müçtehidimiz değil
yine pir sultanın siyasi çizgisi tamam beğeniriz ama dişyelimki islam dışı yada fıkıh dışı birşeylerde söylemiş olsun böyle kabul etsek bile ne değişirki?buda pir sultanın saapması yanlışı olur o kadar halk ozanları yanılmazdır masumdur diye bir kaidemi var?
Biz onları yanlışlarına rağmen sevip sayabilirizxde çünkü genel çizgileri iyidir 12 imamcıdır bugünkü halk ozanları sanki çokmu kusursuz bizler çokmu masuımuz yani olaya bu açıdanda baksak sonuç değişmiyor
12 imam yolunda sufilik yoktur sufizm tesirinde kalanlarda yolu bağlamaz