Siyasi partileri taktimimdir; CHP

Cevapla
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Siyasi partileri taktimimdir; CHP

Mesaj gönderen biralevi »

SİYASİ PARTİLERİ TAKTİMİMDİR. ; CHP;
İzleyenler bilir,siyasal parlementer sistemin dışında ve üzerinde bir yerde siyaset yapıyorum. Kendi halk parlementomuzun sıradan bir üyesiyim ve mahşerdeki parlementonun da seçkin bir üyesi olmaya çalışıyorum.
Biralevi aydını olarak ülkemi,dünyayı ve halkımı ilgilendiren sorunlara kayıtsız kalamam. Bu nedenle seçime giren barajı aşan partileri sizlere tanıtmak istedim.Herkesin kendi ufkunca bakışı var elbet, bizimkini de Biralevi bakışı olarak kabul edin.
1- Cumhuriyeti kuran parti olarak bilinir. Sünni kökenli Osmanlı askerleri ve bürokratları tarafından kurulmuştur. Bu nedenle genetiğinde alevi nefreti hep var olmuştur. 1960 lardan sonra yükselen sol’u kullanmak isteyen Osmanlı paşası İsmet İnönü ‘Ortanın solu’ sloganını kullanmış ve kendisine alternatif çare arayan ve aleviyim diyen halkta bu partiye yönelmiş, Karaoğlan palavrasının da etkisiyle aleviyim diyenler çantada keklikleri olarak kabul eden bir siyasal oluşum olarak günümüze gelinmiştir.
2- Adında halkçılık olmasına karşılık kuruluşundan bu yana halkın değil burjuvanın,askerin ve sermayenin partisi olmuştur. Anadoluda da hep bürokrasinin,feodal beylerin,ağaların ve eşrafın partisi olmuştur. Devletçi politikalara yönelmesi dünya buhranıyla ilgili olup aslında bu parti Liberal ekonominin de mimarıdır. Akp yi Abdülhamit çizgisi olarak görürsek ,CHP yide İttihatçıların varisi olarak görebiliriz. CHP aslında Osmanlı anlayışının diğer koludur. Partinin demokrasi söylevine karşılık Tüm tek parti hayatı boyunca meclis sadece sembolik kalmış, parti vekilleri tepeden atanmış ve sadece mecliste parmak kaldır parmak indir yöntemiyle çalışmışlardır. Aslında bugün birazda bu huylarının ceremesini çekiyoruz. Yani Balık baştan kokmuş.
3- Günümüz CHP sinin bürokrasiden gelmiş ve atanmış bir genel başkanı var ama henüz tüm medya desteğine karşın lider olamamış ve halen iç güdüleriyle genel başkanlık yapmaktadır.
4- İktidar olurlarsa ne yaparlar? Sorusunun cevabını tarihten geçmişteki iktidarlarından biliyoruz. Yada bazı ipuçlarını görebiliriz diyelim. Aslında bugün sıradan birisinin sol saydığı bu parti solcu falan değil tam tersi burjuva ve asker vesayetine inanan kapitalist bir partidir. Devletçilik ile liberalizm arasında sürekli gel gitler yaşanmıştır. Parti politikalarını mukayese ettiğimizde bugünkü iktidardan en önemli farkı askeri temelli belli nedenlerden dolayı ‘Yurtta sulh cihanda sulh’ politikasını izlemesi olduğu söylenebilir. Ancak son dönemde tezkereye evet demeleri yörüngelerinin çokta sağlam olmadığı imajını vermiştir.
5- Bu parti çeşitli aşamalarda HP, DSP,SHP olarak da siyaset hayatında boy göstermiş küçük rütuşlar dışında çizgisi değişmemiştir.Aslında muhafazakar bir partidir,statükocudur ve İnsan hakları konusunda temelde devleti kutsayan devletçi bir partidir.Devletçilik halen 6 oktan birisidir.Derinlerde devleti kutsayan insanı arka plana iten bir ideolojik yapısı da vardır. Bu yapıyı partiye nüfuz eden insan odaklı sol sempati rüzgarı bile değiştirememiştir.Öyle ki yıllarca insanlara hasım ve rakip gösterdikleri Demireli bile cumhurbaşkanı yapmaktan çekinmemişler,zaman zaman askeri vesayet rejimlerine özenmişlerdir. Anayasa değişikliklerinden anladıkları şey devleti kutsamaktan ibarettir.Sağcılardan daha muhafazakar davranmaktadırlar.
6- Kendisini alevi olarak kabul eden insanımızın kötünün iyisi yada stratejik siyaset olarak sığınak olarak desteklediği bu parti alevileri çantada keklik olarak görmektedir. Kendisiyle çelişmemek için sembolik olarak yaptığı ön seçimler olmasa alevilerin bu partide vekil olmaları dahi olanaklı değildir.
Ancak taban seçmeni alevilerin çoğu olduğu için parti alevilere bakışını açıkça söyleyememekte,kapalı kapılar ardından yürütmektedir. Baykal döneminde alevi köylerinin delege sayısıyla hiç oy vermeyen sünni köylerinin delege sayılarının eşitlenmesi yada orantılanması şeklindeki tüzük değişiklikleri aslında sinsice alevileri elimine etmeye yönelik olup bu bakış halen devam etmektedir.
7- Kürt ve güneydoğu politikaları ağalara ve şeyhlere yönelik Osmanlı politikalarından ibarettir. Dış politikada emperyalizme bakışları diğerlerinden çokta farklı değildir, natoya,abd üslerine karşı itirazları yoktur .Zaten kurucu kadroları Emperyalistleri sadece milli mücadele döneminde dillerine dolamış olup Lozan sonrası emperyalist vurguları bitmiş,Yurtta sulh cihanda sulhla bu durum kamufle edilmiştir.

8-Laiklik ve Kemalistlik vurgularıyla bir yere gidilemeyeceğini görmeleri ve sosyal politikalara yönelmeleri doğru bir çizgi olmuşsa da içi yeterince doldurulamadığı ve güven verilemediği için çokta işe yaramamış ezilen sömürülen kitlede pekte karşılık bulamamıştır.
9-İnanç yönünden en çok eleştirilen partidir. Baştan beri inançların siyasete yansıtılmamasını savunmuş olmasına karşın yine en baştan bu yana tutarlı davranmamış diyanet,ilahiyat ve milli eğitim politikalarıyla Sünnilik lehine tavırlar sergilemiştir.
Öyle ki bugün bile dini açılım denince akıllarına eski sünni din adamlarını yada müftüleri vekil yapmak gelmektedir. İmam hatip mezunlarının kamuda iş bulmasına yada kamuya geçişlerine ilişkin değişiklik yada düzenlemelere hiçbir aşamada itiraz etmeyerek Osmanlı kafasıyla alevilerin kamu dışında kalmasına sinsice destek vermişlerdir.
10- Bu parti tek parti döneminde meclisi tek başına oluşturmuş ve onlarca seçimde bir tek alevinin bile meclise girmesine razı olmamıştır.1960 dan sonraki süreçte de alevilerin mümkün olan en az sayıda vekil olabilmeleri için çalışmışlardır. Bugün bile seçim sıralamasında aleviyim diyenlere karşı ikiyüzlü davranılmış ve en krıtik yerlerdeki sıralamalarla aday gösterilmişlerdir.
Alevilik tanımları muaviye taraftarlarından farklı değildir. Ateist ve Bektaşileri alevi! aday olarak taktim etme pişkinlikleri diğer Osmanlı kolları gibi bunlarda da vardır.
11- CHP aslında alevi-sünni aydınının aklının sığlaşmasında etkin rol oynamış ve halende oynamaktadır. Muhafazakar sağa karşı durduğu iddiasıyla alevilerin yer aldığı desteklediği bu oluşum aslında muhafazakar sağın ekonomik sosyal ve siyasal hemen tüm değerlerini kabul etmektedir.
CHP ye oy verir miyim? Bir anımı anlatayım;
1991 –Ekim ayı için seçim kararı alınmıştı. Babam Rahmetli Cemal Şahin ikinci defa vekil olabilmek için aday olup ön seçime girmiş ve 3. Sırayı kazanmıştı. Seçilmesi mümkün değildi zira SHP nin Çorumda üç vekil çıkarması mevcut yapılanmaya göre mümkün değildi.
Ancak o seçimlerde ‘Tercih sistemi’ ismiyle bir seçim sistemi vardı ve seçmen parti üyelerinin sıralamasını değiştirebilecekti.
Babam tercih sistemiyle seçime devam kararı almıştı zira ilk dönemki vekilliğinin etkisiyle halka hizmetlerinin karşılığını tercih sistemiyle alabileceğini düşünüyordu.
Konuyu bana açtığında babama :
-Alevilik konusunda nasıl bir politika izleyeceğini sordum,beğenirsem destekleyeceğimi söyledim. Zira ilk dönemki vekilliğinden çalışkanlığı,objektifliği ve iyiniyeti konusunda memnunsam da klasik CHP vurgularından dolayı razı değildim ve babamı pek çok 12 imam kaynağıyla da tanıştırmak istemiş ve oğlu olmanın hatırı ve avantajıyla da pek çok kitabı okumasını sağlamıştım.
Bana ;
-12 imam yoluna inandığını, söylediklerimizin doğru olduğunu,namaz,içki Bektaşilik konusunda da kararlı olduğunu hatta ilk fırsatta hacca gitmeyi düşündüğünü, cem semah sazın kültür olduğunu bunların din dışına atılması için çalışılması gerektiğini ve özel kalması gereken pek çok konuyu söylediğinde içim içime sığmamıştı.
Allah babama da hidayet nasip etmiş 12 imamların sevgi ve sempatisini ondan esirgememişti.
Konuyu Ehli Beyt camiamıza açtım ve tarihte ilk defa gerçek bir 12 imam dostunu meclise göndermek için çalışma kararı aldık. Çok şeyler yaşadık seçim boyunca uzatmıyorum,
Sandık sonuçları açıldığında rahmetli babam ilk sıraya yükselmiş ve tercihle SHP den Çorum vekili seçilmişti.
Verdiği tüm sözleri tuttu,içkiyi bıraktı,namaza başladı,hacca gitti,12 imamların hak olduğunu Hz.Ali’nin velayetini her zeminde anlattı. Ehli Beyt camiine elinden gelen yardımları yaptı. Cemin semahın sazın kültür olduğunu heryer de dile getirdi. Mecliste açık açık hem ateist hem alevi olunamayacağını da haykırdı.
Tabi Malüm partide bunlar aykırı şeylerdi ve her türlü tepkiyi gördü sabretti ta ki sinsi alevi düşmanlarından olan oğul İnönüyle ve bugünün İstanbul il başkanı Karayalçınla apaçık çelişene dek.
İhraç istemiyle disipline verildi ve savunmaya tenezzül etmeyerek istifasını verdi.
Bunları Neden anlatıyorum;
CHP Çorum 1. Sıra adayı meslektaşım Tufan Köse alevi ! kökenli bir aday hatta bazen aleviyim de diyebiliyor.
Kendisinden namaz kılmasını,içkiyi bırakmasını yada ramazan ayında oruç tutmasını yada hacca gitmesini beklemiyorum.
Sadece;
Cemin semahın sazın kültür olduğunu, bunların 12 imamlarla ilgisi olmadığını,cem yapıp semah dönerek Hz.Ali dostu olunamayacağını ,dede masalları ve Bektaşi tekerlemeleriyle sünni bektaşın peşine takılarak Aleviliğin yaşanılmayacağını söylemesi hacı Bektaş kasabası yerine meşhede,kerbelaya,kuma,necefe gidilmesi gerektiğini söylemesi ,hem aleviyiz hem şiiyiz demesi bile ! oy vermem için yeterlidir.
Zira geleceğin alevi tarihi yazılıyor ve her yanımızı muaviyeler kuşatmış durumdalar ve bizim üst düzeyde bu bilgileri HALKIMIZA duyurmamıza ihtiyacımız var.
Bunu yapabilirse yaparsa yapacağına söz verirse 1991 den bu yana ilk defa sandığa bu seçim gidip CHP ye yani Tufan Köseye hatır oyu verebilirim ve mahşerde de verdiğim oyun hesabını veririm.
Ancak imkansıza yakın zor gözüküyor,zira bu arkadaşımız siyasete sonuna kadar devam etmek ve yükselmek istiyor ve bu nedenle de doğru ve haklı olduğumuzu bilse bile zaten seçileceği bir seçimde benim bir oyum için risk almayacaktır.
Yani sözün özü;
2015-Kasım seçimlerinde Alevilere yukarıdaki aktarımları hatırlatarak sözü bitiriyorum;
KEKLİKSENİZ CHP ye OY VEREBİLİRSİNİZ,
OMURGANIZ YOKSA DA CHP ye OY VEREBİLİRSİNİZ,
STRATEJİK AKIL SAFSATASIYLA ,KÖTÜNÜN EN İYİSİ! MANTIĞIYLA da kendinizi kandırarak CHP ye OY VEREBİLİRSİNİZ,
Mahşerde neden CHP ye oy verdiğinizi soranları
ikna etmeniz ve bu davranışınızı izah etmeniz size kalmıştır…..
Teoman Şahin
Cevapla

“İç Siyaset (Politika)” sayfasına dön