Alevî = Şiî

ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Mesaj gönderen ali muhsin »

ya Murat Arkadas Bektasiligin Carpik yolu ile Nasil Caferilik ögrenilir uyudrumayi birak neden israr ediyorsun bugün Bektasiler Siilgi inkar ettikleri gibi Siilik Düsmanligi yaptiklarida ortada bunlari neden görmek istemiyorsun..Birak Bektasi mentesi biz 12 imamlari Sünni Din alimlerinden ögrenemeyiz ama neyse ...benim gibileriyle ugrasacagina sana Biralevi abimizin sorularini sunuyorum bunlara cevap ver görelim ..iste sorular

Kod: Tümünü seç

[quote]Sorular : 
1-Sünni Osmanlı saltanatının din adamlarının rafizi,Kızılbaş diye Alevileri dışladığı sabitken,hacı bektaşa hepsinin hürmet,sevgi ve muhabbet göstermelerini nasıl açıklayabiliriz?Kızılbaşlardan nefret edip,Kızılbaş önderini! Sevmek mümkünmüdür? 
2-Döneminde Sünniliği en çok savunanlardan harputlu ishak hoca keşfül esrar isimli eserinde Hurufilik bahanesiyle Bektaşilik tarikatını yerden yere vururken,hacı bektaşı neden ayrı tutuyordu? 
3-1826 vakayi Hayriye olayı öncesinde toplanan Sünni din adamları yeniçeriliğin kaldırılması fetvasını verirken neden bu süreçten hacı bektaşı ayrı tutuyorlar?Hele Yeniçeri-Bektaşileri ‘dinsiz’ diye yerden yere vuran Sünni tasavvufçu Esad Efendi’Üssi-i Zafer’de Hacı Bektaşa büyük Allah adamı deyip nakşilik yoluyla yeseviye bağlamasının bir anlamı yok mu? 
4-İkinci .Bayezid şah kulu ayaklanması bahanesiyle binlerce aleviyi katletmişken ,balım sultana neden hacı bektaş dergahını kurdurdu?Neden hacı bektaşı keramet sahibi bir veli olarak tanıtan vilayetnameyi sarayda yazdırdı? 
5- Yavuz selim ve kanuni dönemlerinde binlerce alevi katledilirken güya alevi merkezi ! sayılan Bektaşi dergahına neden kapatılmadı yada hiçbir zarar verilmedi? Dahası bu merkez 1826 yılına kadar neden açık kaldı? 
6-Osmanlı yeniçeri ve Bektaşiliğe en çok kızdığı bir dönemde dahi hacı bektaştaki merkezi neden yerle bir etmedi,kapatmadı ?Neden Yeseviliğin diğer kolu olduğuna inanılan nakşilerden yardım istedi? 
7-Neden pek çok Osmanlı padişahı hacı bektaş kasabasındaki dergahın tamiri,masrafı,iaşesi ile uğraştı?Alevileri katleden Sünni Osmanlı padişahları bu dergaha neden bir sürü emlak ve arazi vakfettiler ? 
8-Eğer hacı bektaş Alevilerin yada Kızılbaşların yada Şiilerin başıysa merkeziyse Neden hiçbir yazılı Osmanlı kaynağında Hacı bektaş için ‘Kızılbaş,rafizi yada şii’kavramları kullanılmıyor? 
9-Neden cumhuriyet dönemine kadarki Bektaşi yazarları hep Sünni kökenli? 
10-Neden pir sultan ve şah hatayi öncesinde Bektaşi eserlerinde 12 imamların ismi bile geçmiyor? 
11-Eğer hacı bektaş kasabası Alevilerin yada Şiilerin merkeziyse tüm süreçteki katliamlarda neden bu merkez tarumar edilmiyor,kapatılmıyor ?Neden bu merkezde katliam yapılmadı? 
12-Neden 2.bayezid,yavuz,kanuni,abdülmecid gibi alevi düşmanı Sünni Osmanlı padişahları bazı kaynaklarda Bektaşi olarak kabul ediliyor? Ve hiçbir Sünni tarihçi ve din adamı buna neden karşı çıkmıyor? 
13-Sünni Osmanlının en büyük dini otoritesi şeyhülislamlık mertebesine ulaşmış Musa kazım efendi ve Hayri efendinin aynı zamanda Bektaşi olması yada kabul edilmesi tuhaf değil mi? 
14-Osmanlının son döneminde iktidar olan ittihatçıların çoğunun Bektaşi olmasını nasıl açıklayacağız?Osmanlının son döneminde saltanatı aleviler yada Caferiler ele geçirdi !! mi diyeceğiz? 
15-Osmanlının vurucu ordusu,yeniçerilerin aynı zamanda Bektaşiliğe pirlik anlamında bağlı olmasını ve her alevi katliamında görev yapmasını nasıl açıklarız? 
16- Anadoluda Hacı bektaş ve bektaşilikten bahseden ilk eserlerden olan Şakayıkı numaniye isimli eserde Sünni yazar Taşköprülüzade Ahmet neden Bektaşilik ve hacı bektaş övüyor ve Bektaşiliği Nakşibendilikle birlikte aynı ekolden sayıyor ? 
17-Ahmet yesevinin Sünni olduğu çok açık olduğu halde araya lokman parende isimli kişi sokularak hacı bektaşın da çizgi olarak yeseviye bağlı kabul edilmesinin sebebi nedir? 
18-Anadolu dışında hacı bektaştan bahseden ilk eser olan tiryakül muhibbin isimli eserde hacı bektaş yol silsilesi olarak 1.halife Ebubekire neden bağlanıyor? 
19-Anadolu dışındaki dönemin şii tarihi kaynaklarında Bektaşilik neden şii bir çizgi olarak yer almıyor?Neden bu kaynaklarda her yüzyılın şii müçtehitlerini,alimlerini biliyoruz da hacı bektaşın ismi bile geçmiyor? 
20-Neden anadoluda sarayda yazdırılan vilayetname öncesinde hacı bektaşı kimse veli ve seyit olarak kabul etmiyor? 
21-Neden hacı bektaşın olduğu iddia edilen kaynaklarda (makalat,şerhi besmele)12 imamların ismi sayılmıyor?Ehli beyt kelimesi bile neden hiç kullanılmıyor? 
22-Bektaşı ve Bektaşiliği arka plana atıp ön plana 12 imamları çıkarmak amaçlı girişimlerimiz neden belli çevrelerce panikle karşılanıyor?Neden bunu önleme gayreti içinde yapılan cemevlerinin arka planında hep diyanetçi,ilahiyatçı,fettulahçı gruplar çıkıyor? 
23-Neden Bektaşilikle Şiilik arasında keskin bir hat oluştu? 
24-Yavuz ve kanuni dönemleri katliamları yaşanılmış olmasına rağmen 1826 olaylarında Osmanlının başkenti istanbulda haslucka göre 14,bedri noyana göre 47 bektaşi tekkesi nasıl olurda açıkça varlığını sürdürebildi? 
25-yavuz,kanuni ve 1826 olayları sonrasında dahi milli mücadele döneminde başkent İstanbulda nasıl olurda Bektaşi tekkeleri halen ayaktadır? 
26-Aleviler,Kızılbaş,rafizi isimleriyle merkezlerden dağlara uzaklara sığınırken Bektaşiler başkentlerde nasıl yaşam olanağı buldular? 
27-Osmanlı pir sultanı asarken,hacı bektaşı neden yüceltiyor? 

Soruları çoğaltmak detaylara girmek,her dönemin sünni padişah ve din adamlarının görüş ve düşünceleriyle katkılar yapmak ,sorulara fıkıh sorularını dahil etmek mümkün ama şimdilik bu kadarını yeterli görelim ve son soruyu soralım: 

Tüm bu sorulara mantıklı,tutarlı cevabını hacı bektaşın Sünni bir kişilik ve Bektaşiliğin Sünni bir tarikat olduğunu kabul ederek mi yoksa alevi yada şii olduğunu kabul ederek mi verebiliyoruz? 
Hangi durumda sonuç sırıtmıyor,tüm çelişkiler gideriliyor ? 
Yazar gibi kendisini Caferi kabul eden ve imamete inandığını söyleyen kişiler Kuran ve Ehli Beyt emanetlerini neden yetersiz buluyorlar da ,süreci Bektaşiliği ve Bektaşı kurtarma ! çabalarıyla sabote etmeye çalışıyorlar anlayan var mı? 
Bunun nedeni 12 imam inancını atalarından kalan kolay bir miras olarak elde etmelerinden kaynaklanan zafiyet mi? Yoksa popülizimin Caferiliğin gelişmesinde işe yarayacağı inancı mı? 
Karanlık güçler Bektaşilik türü kültürel sentezlerle kitleleri denetim altına almaya çalışırken Bektaşiliğe sahip çıkarak meşrulaştırmaya çalışmak,bilimsel doğruların aksine ve hatta inadına Caferi bir yön vermeye çalışmak basiretli bir siyaset midir? 
Ehli beytin temel çizgisinde hak olun az olun umulur ki çoğalırsınız ilkesi bugün geçersiz midir? Temel hedefi Allah rızasını kazanmak olan Ehli Beyt çizgisinde bu hedef ,halkın çoğunluğunu kazanmak şeklinde değiştirildi de bizim mi haberimiz olmadı? 
Tarihte yaşamış Bektaşilerin tümü bir tek EBU ZERR eder mi?Anadolu topraklarında kitleler yönünü arıyor ,Anadolu günümüzde doğum sancıları yaşıyor,müdahale edenlerin bilinci bu süreci etkileyecektir.Çocuğun sadece doğması yetmiyor,sakat doğmaması da gerekiyor.Çünkü çocuğu uzun bir yaşam bekliyor,doğuştaki sakatlığın ona nelere mal olacağını görmek ,bilmek gerekiyor,biralevi aydını olarak göstermeye çalışıyorum.Yepyeni ve sağlıklı bir doğuşun İmamı Zamanın zuhurunu hızlandıracağını düşünüyorum.Süreci bilerek veya bilmeyerek yavaşlatanlarla çatışmaya devam edeceğiz.Anadolu tarihine sunulan en büyük nimet önümüzde ve bunu kolay harcatmayacağız.Ancak beş yüzyılda ,bin yılda bir defa kıyılara gelen Nuhun gemisine binilmesine engel olan tüm faktörlerle didişmemiz devam edecek. 
Alevilere söylenen yalanlar-1,Bektaşilik soruşturması kitabımda göstermeye çalıştım.Aslında çok dikkatle incelendiğinde gerçek görülüyor. 
Osmanlı padişahı 2.Bayezid,saltanat sürecini belirleyici siyaset uyguluyor.Kutsal kabul edilen tüm kişi ve kurumları yüceltmeyi temel çizgi olarak belirliyor ve SOFU lakabını alıyor.Bu süreçte eli sulucakarahöyükteki dergaha da uzanıyor.Burayı örgütlemesi için Balım sultanı dimetokadan getirtiyor ve hacı bektaş kasabasını saltanat eliyle kurumsallaştırıyor. 

Bununla da yetinmiyor resmi tarih yazıcılığını başlatması yanında sarayda Firdevsi tavile,Hacı bektaşı keramet sahibi bir veli olarak tanıtan Velayetnameyi “Menakıbı hünkar hacı bektaş vilayetnamesi”ni yazdırıyor ve tüm anadolunun onu keramet sahibi veli olarak tanımasını sağlıyor.O günün cehaleti velayetnamede aktarılan “Hacı bektaşın güvercin donunda gelip kasabaya yerleşmesi olayını,eline kamçı alıp bir kayaya binerek kayayı at gibi kullanmasını,taşı hıyar gibi kesmesini,erkeğe çocuk doğurtmasını,abdest suyunu içen kadının hamile kalmasını,buğday ve mercimeği taş etmesini,bir avuç unla kırk gün ekmek pişirmesini vs vs” doğal olarakta çözemiyor ve bu sayede hem hacı bektaş hemde 2.Bayezit kitlelerin gözünde VELİ olarak kabul ediliyor.Ayrıca hacı bektaş birkaç isimle seyyit de ilan ediliyor. 

Artık saltanat destekli bir tarikat kurumsallaşması ve keramet sahibi ! bir veli vardır.Zaten dini bilinci zayıf olan kitle anlatılarla ve diğer sosyal olaylarla zamanla buraya yöneliyor.Yönelenler yine zamanla buraya kendi inanç,düşünce ve eylemlerini de taşıyorlar.Hurufiler Hurufiliği,Batıniler batınıliği,hiristiyanlar hiristiyanlığı,sebataylar sebatayistliği,masonlar masonlukla ilgili ritüelleri taşıyorlar,istanbuldaki kuvvetli saltanat bağı nedeniylede zaten Sünnilikte en başından beri alt yapıda bulunuyor.En çok yönelenler türk-türkmenler oluyor ve en çok inancı bunlar taşıyorlar.Yavuz ve kanuni katliamlarından sonra anadoluyu terk etmeyen ve safevi etkisinde bulunan kitlelerde buraya yönelince tarikatın içine alevi yada şii unsurlarda katılıyor,anadoluya pir sultan ve şah hatayi öncülüğünde düvezi imam türünü taşıyan halk ozanları bu noktada belirleyici oluyor .İttihatçılarda son dönemde buraya Türk-İslam unsurunu taşıyarak Bektaşi ve alevi kavramlarını birleştiriyorlar,bugün tarikata sosyal demokrat,Atatürkçü laik düşünce tarzı hatta sosyalist devrimci düşüncelerde taşınıyor.Avrupa birliğide uyum sürecini bir yandan da bu tarikat merkezli olarak fonlamaya çalışıyor.Böylece Bektaşilik tarikatı günümüze içerisinde her türlü fikrin olduğu bir kültürel sentez olarak ulaşıyor.Bu nedenle cımbızla kanıt toplayan herkes bir şeyler bulabiliyor.Devlet müdahale etmediği sürece bunun böyle devam edeceği görülüyor,devlet müdahale etmeye çalışıyor,planlar yapılıyor ,taşeronlar aranıyor.Biz İmamı Zamanın zuhurunu beklerken ; Bektaşi tarikatı 2.Bayezidini ve balım sultanını bekliyor…….. [/quote][quote]



hadi bakalim bu sorulan sorulari senden istiyorum ..ya uyudurursun yada kacarsin...simdi cay icmeye gidiyorum , hadi bakalim görelim..
Kullanıcı avatarı
MERDAN
Mesajlar: 956
Kayıt: 01 May 2007, 22:14

Mesaj gönderen MERDAN »

KARAPAPAK MURAT yazdı: İmam cafer sadık'a giden yol Hace bektaş veli'den geçer bunu iyi bil. Pir olmazda yol, yol olmazsa İslam, İslam olmazsa 12 imam yolu olamaz
Yahu ne söylediğinin farkında mısın sen ?
Dünyada hacı bektaşın adını bile hiç duymamış milyonlarca şii-caferi Müslüman var.
Yani, Kuran’a, ehlibeyt’e ve 12 imamlara (a.s) inanan, Caferi fıkhına göre amel eden bu müslümanlar İslam olamadılar mı sence ?
Allahım bana adaletinle değil, merhametinle davran. İMAM ALİ (A.S)
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Mesaj gönderen 3nokta »

Caferi fıkhına göre ölmüş olandan pir (müctehit) olmaz. Sen de bunu iyi bil murak kardeş. Hacı Bektaş'dan önceki insanlar nasıl Alevi olabiliyorduysalar şimdi de olunabilir.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Cevapla

“Aleviler Şiimidir?” sayfasına dön