Masumiyet 3/

Cevapla
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Evet Perşembe akşamları bahsimiz akaittir ve akait içerisinde parantez açmış masumiyet konusunu işliyorduk.Geçen bahislerimizde özetle arz ettik ki Ehlibeyt ekolüne göre Peygamberler ta viladetlerinden ta Allah Tebareke ve Teala ya dönünceye kadar masumiyet makamına sahiptirler. Çocukluk döneminde olsun ,gençlik döneminde olsun,nübüvvetten önce ve sonra olsun ve arz ettik ki ,Masumiyetin manası da şuydu ki onlar Allah ın yasağında asla görülmezleR,görevlerinde ise asla gayıp olmazlar.Bütün yasaklardan sakınırlar ve bütün gerekli görevleri de layıkıyla yerine getirmeye çalışıyorlar ve arz ettik ki Masumiyetin temelinde Peygamberler de olan üç özellik vardı ki bu üç özellikten dolayı Peygamberler masumiyete sahiptirler.

Birincisi , Hak Teala ya karşı kamil marifete sahiptirler. Allah Tebareke ve Teala hakkında kamil bir marifete sahip olan insanın artık Allah ı terk etmesi imkansızdır.

İkincisi ,burda bütün işlerin akibeti konusunda ,ilmun yakin ve hakkun yakin bilgiye sahiptirler ve her işin sonunun akibetinin ne oluduğu şuhutla bilmektedirler. Dolayısıyla günahların hataların yanlışların ne gibi felaketlere sahip olduğunu bizatihi şahittirler ve görevi terk etmenin ne kadar kötü akibeti olduğuna şahit olduklarından dolayı asla bu işe yeltenmezler.Ve dolayısıyla bu bilgiye sahip olan bir insan doğal olarak masum olur.Üçüncü özellik de biz dedik ki burda ilahi terbiye yani bizler toplumda terbiye oluyoruz,bizim toplumda alimlerimiz oluyor,bizler toplum içerisinde terbiye ediliyoruz.İyi kötü bir takım özellikler kazanıyoruz.Ama Peygamberler bizatihi Hak Teala nın terbiyesi altında yer alıyorlar.Allah tan terbiye aldıklarından dolayı onlar ilahi edeple edeplenmişlerdir.İlahi edeple edeplenen kimsede masumiyete aykırı hiçbir hareket olmaz.Buna kanıt olarak da bunların seçilmiş oldukları ,yani Kur an ı kerim de buyuruyor ki "biz peygamberleri seçtik " ve Kur an a baktığımızda yine görüyoruz ki ,seçilmişliği bunların öyle değil ki belli bir yaştan sonra bunların çocukluk döneminden ta dünyaya gelmeden önce seçilmiş kullar olduklarını Hak Teala bize bildirmektedir.İkincisi bunların Hak Teala tarafından selamet ve bereketle çelişen günah ve hata söz konusu olamaz.Bu yüzden bunlar masumdurlar .Ta viladetten Hak Teala ya dönünceye kadar...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bu konuyu geçirmiştik.Arz edeyim ki Ehlibeyt Ekolünün bu konuda yani Masumiyeti ispatlama konusunda demişti ki ,Üç şeye tevessükü vardır.Birincisi akılla bu itikadını savunuyor,diyor ki budur.

İkincisi ,masum yani Kur an ı Kerim Allah Tebareke ve Teala nın beyanıyla Peygamberlerin masumluğunu Kur an da bize ifade ediyor.Üçüncüsü bunların bizatihi kendi yaşamları ,toplum içinde farklı bir yaşam tarzı ortaya koyduklarını bütün alem bütün insanlık,dost ve düşman şahittiirler.Dolayısıyla bunların yaşam tarzı masumiyeti ortaya koymuştur.Tarihte bunu ortaya koymaktadır.

Şimdi ,bahsimiz akli delillerdeydi.Akli delillerden Ehlibeyt Ekolü nün akla göre Peygamberlerin masum olduğuna dair akli delillerden iki tanesini geçen bahsimizde arz etmiştik.Şimdi üçüncüsündün devam edeceğiz.Ben bir özetleme yaptım ki konuyu anlamış olalım.

şimdi ise arz edeyim ki ,üçüncü akli deliller devam edeceğiz.Elbette akli delillerden sonra Kur an ayetleri ve ardından da peygamberlerin yaşamından örnekler ve daha sonra ,zihne gelebilecek şüpheler veya Kur an ayetlerinden bazen de bu konu ile çeliştiği düşünülen o ayetleri mesela tefsiri üzerinde de duracağız.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Elbette dedik ki ,Masumiyet nedir ?masumiyet yani haramlara veya farzlarda masumiyet söz konusudur.Müstehaplar ,mekruhlar ve helaller konusunda Peygamberler imtihan veriyorlar.Yani Peygamberler haramlar ve vacibat karşısında artık öyle bir durum söz konusun değil ki ,burda eksik kusur var ola .Ama gelelim ki mübahlarda ,müstehaplarda ve mekruhlarda ise Peygamberlerin imtihanları oluyor.Bunlar burda yarışıyorlar ki helalde en aza ve asgariye intiba etmek ,azami derecede mekruhtan sakınmak ,azami derecede müstehaplara riayet etmek ,zayi etmemek Peygamberlerin imtihan sahasıdır ki ,bu sahaların her birisinde başarı kazanırsa ne kadar üst dereceye ,o derecede üstünlük kazanmış olur.Allah Tebareke ve Teala nın katında Peygamberler derecelidirler.Ulul Azm ler vardır.Derece itibariyle üstün olan ve derece itibariyle üstün olandan sonra gelenler var ve bu yüzdendir ki bizim Peygamberimiz saa bütün Peygamberlerin en üstünüdür.Niye / Çünkü bizim Peygamberimizin saa bu alanda verdiği imtihan hepsini aşmıştır.Çünkü bu alandaki imtihanı bütün Peygamberlerin en üstünüdür diye en üstün olmuştur.Daha sonraki Ulul Azmlerdir. Mesela Ulul Azm lerden sonraki peygamberler de yine kendilerine göre Kur an ı Kerim in tabiriyle bunların birbirlerinden üstünlükleri de oluşmaktadır.Örnek mesela Ehlibeyt İmamları da as aynı katagoriye giriyorlar.Mesela İmam Ali Aleyhisselam dan örnek vermiştik.Helal de asgariye itiba etme konusunda ,İmam Ali Aleyhisselam o mektubunda yazıyor,Osman diye biri zengin bir evde bir davete katılmıştı.İmam Ali Aleyhisselam ın Basra daki valisidir.Basra nın ileri gelen eşraflarından .Bunu da davet ediyorlar.Tamamiyle zenginlerden oluşan bir meclis. İmam Ali Aleyhisselam ın haberi oluyor ki senin valin bir meclise gitti ki o mecliste sadece zenginler vardı.Orda fakirler asla yoktu. İmam Ali Aleyhisselam ın Osman a yazmış olduğu bir mektup var." Senden böyle bir haber geldi,üzüldüm diye ki orda buyuruyor ki ,bakınız İmamınıza as ki dünyada üç parça kuru ekmeğe ve bir tane de eski elbiseye itiba etmiştir. Yetindi dünyada neye ? İki tane kuru ekmek ve iki tane de eski elbise .Başka bir şeye dünyada dönüp bakmadı....
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Peygamberler de böyledir.Helalin en asgarisine ,azami derecede mekruhtan uzak ,azami derecede de müstehapları yerine getirmeye tabi ..Burda geri kalanları da oluyor.Birisi mesela müstehapları daha fazla yerine getiremiyor ,o yüzden kendisini orda suçlu hissediyor.Allah a karşı istiğfar ediyor.Ve yahut ta çaresizlikten mekruh amelle karşı karşıya kaldığında orda istiğfar ediyor.Velhasıl Peygamberlerin imtihanı bu alandadır.Vacibat ve haramlar konusu da masumiyet buna kifayet etmiştir.Masumiyet bu alanlarda sabittir.Şimdi biz bunu akli delillerden ispat etmeye çalışıyorduk.Ehlibeyt Ekolünün akli delillerinden iki tanesini arz ettik.

Üçücüsü şudur.Şia diyor ki ,bakınız Peygamber veya İmam olan ,fark etmez ,peygamber ve İmam Allah ı temsil ettiğinden dolayı Allah tarafından mucizeyle donatılıyor.Peygamber mucize sahibidir .İmam sa yine mucize sahibidir.İmamı Zaman İmam Muhammed Mehdi geldiğinde İmametini yine mucizeyle ispatlayacaktır.Mucize onun as imametinin kanıtıdır.Mucize nedir ?

mucize Allah ın o peygamberin Peygamberliğini onaylaması yani Allah ı temsil ettiğinin onaylı imzası .Yani nedir ?Yani bu insan benim adıma /Allah ın adına her yetki bundadır.Sözü Allah ın sözü ,davranışı Allahı n teyit ettiği bir davranış ,hareketi Allah ın teyit ettiği bir hareket anlamına gelir.Peygamberlik budur .Yani peygamberlerin imam ın adım atması hareketi ,duruşu ,fikri,düşüncesi Allah ı temsil ediyor.Allah da bunu kendi eli ile icra ettiği mucizeyle kanıtlıyor.

Bu durumda eğer bir Peygamberde yalan gibi ,bir Peygamberde günah gibi hata gibi bir durum olsa bu durumda Allah Tebareke ve Teala o mucizeyle o yanlışı da ,o günahı da ,o hatayı da ,o yalanı da teyit etmiş olur.Çünkü mucize demek yani hepsi bana aittir.Mucize imza koymaktır.Allah ın imzalamasıdır.Demek ki Allah bir kimseyi imza ediyorsa yani bunda artık doğruluktan başka bir şey yoktur.Eğrilik olmaz. Bu durumda demek ki mucizenin kendisi yani Allah ın Peygamberler ve Allah adına yetki sahibi olan İmamların eliyle mucize icra etmesi ,bunun masumiyetini kanıtlıyor.Aksi taktirde gayri masumu Allah ın imzalaması yanlışı imzalaması anlamına geliyor.Bu da bir delil...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Dördüncü delil,şüphe yok ki Allah ın dini doğrudur,değil mi ? Allah ın dininde şüphe yalan yanlış olmaz.Allah ın dini dosdoğrudur.Allah ın dininde eğrilik yoktur.Allah ın vahyinde eğrilik yoktur.Kur an ı Kerim de " Ne önünden ne arkasından ona batıl dokunamaz."yani Alah ın dini yüzde yüz doğrudur.Bu dinin yüzde yüz doğru olması bu dinin aracısı olanın da yüzde yüz doğru olmasını gerektiriyor.yani dinin doğruluğu ancak o zaman mümkündür ki ,aracı da ne olsun ,yüzde yüz doğru olsun.O nda yalan olmasın ,hata olmasın ,yanlış hareket olmasın ,çünkü bu aracı bütünüyle dini temsil ediyor.Din adınadır.Dolayısıyla din yüzde yüz doğru ise aracı da yüzde yüz doğru olmak zorundadır.Eğer aracıda bir eğrilik olursa o zaman dinde de eğrilik meydana gelir.Oysa ki dinde eğrilik yoktur.O halde dini elinde bulunduran ,dini getiren de yüzde yüz doğrudur .yani ne ? Yani masumdur ,başka birşey yok..

Beşinci delil ,şüphe yok ki bir insan eğer peygamber ise ,eğer İmam ise bunun manası budur ki ,Peygamber olmasın ve İmam olmasın yani Allah ı temsil etmek makamında olmanın manası budur ki bunun sözü ,bunun duruşu ,bunun eylemi delil teşkil eder.Neye delil teşkil eder ?

1-Allah a delil teşkil eder .Yarın kullarına diyecek ki ,Ben size peygamber gönderdim .Peygamber öyle konuştu.Ben size Peygamber gönderdim ,Peygamber öyle yaşadı.

ya İmam hem Allah için delildir ,yani hüccettir.Kime hüccettir ? Kullara yarın diyecek ki,Düşüncemiz ,hareketimiz ,vasıflarımız ,Peygamberin sözüyle ,İmam ın sözüyle ,İmam ın eylemiyle ,Peygamberin sözü ve eylemiyle ve vasfıyla çelişirse yarın Allah Tebareke ve Teala diyecek ki ,ben kendi adıma sana bir tane örnek koymuşum .Hüccet ,delil, dolayısıyla sen burda hatalısın .Hatanı kabul etmek zorundasın.Biz diyemeyiz ki orda yok biz yanlış olduğunu bilemedik ,farkında değildik.Bunlar artık orda geçersiz olur.Neyle geçersiz olur ?Allah ın Peygamberleri hüccet kılması ile geçersiz oluyor.Ve niza Allah Tebareke ve Teala buyuruyor ki ,Biz Peygamberler gönderdik ,müjdeleyici ve uyarıcı ,insanlara Allah ın kanıtını tamamlamak namına hüccet gönderdik ki Allah ın katını bu şekilde tamamlanmış oluyor.Ve keza arz edeyim ki kullar için de hüccettir.Kime karşı ? Allah a karşı .Yani yarın bir kul diyecek ki ,Yarabbi ben gördüm ki bir Peygamber böyle davranıyor ,ben de öyle davrandım.Peygamber böyle yaşıyor ben de öyle yaşadım.Peygamber böyle konuşuyor ,benim hareketim Peygamberin konuşmasına uygundur.Hüccet tamamdır.

Peygamberlerin saa ve İmamların as sözü ,eylemi ,vasfı hem Allah için hüccettir hem de kul için hüccettir .Tamam bu durumda olamaz ki ,Peygamberin arz edeyim ki davranışında eğrilik olsun,yanılma olsun ,hata olsun ,yanlış olsun.Niye ?Yarın bir kul diyebilir ki, Yarabbi Peygamber şunu yapıyordu ,ben de ona baktım ve yaptım.Sen daha niye bana yanlış diyorsun...

Eğer Peygamber masum olmazsa bu kimse Allah a karşı hüccet getirebilir.Hareketinde davranışında Peygamber masum olmazsa arz edeyim ki Peygamberin yanlış hareketinden dolayı bu kimse Allah a karşı hüccet getirebilir.Diyelim ki ,ben Peygamberin bu hareketini gördüm ,ben de ona uydum.O halde demek ki Peygamber masum olmalıdır ki Allah ın hücceti tamamlansın.Dolayısıyla Peygamberlerin sözlerinin ,eylemlerinin ,onaylarının ,vasıflarının hüccet oluşu onların masumiyetini gerektirir.Aksi taktirde masum hüccet olmaz...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Altıncı delil, bizi insanları Peygamberlere ,Peygamber vesilesine muhtaç kılan nedir ?

Bizim hatakar oluşumuz ,bizim yanılmalarımız ,bizim günahlarımız ,bizim yanlışlarımız ,Peygamberler onun için gerekiyorlar.Bize anlatsınlar ve bizi eğrilikten doğru yola götürsünler.Yani çünkü ,biz yanılıyoruz diye,çünkü biz günah işliyoruz diye,çünkü biz hata ediyoruz diye ,bizi bu yanlışlıklardan alı koyacak olan Peygamberlere ihtiyaç olmuştur diye aklen ,dolayısıyla Allah Tebareke ve Teala Peygamberleri göndermiştir.Allah ın lütfu gereği bizi bu felaketlerden kurtarmak namına .peki eğer Peygamberin kendisi de bizim hastalığımız onda olursa ,o da bizim gibi yanlış yaparsa ,eğriye düşerse ,peki onun yanlışını kim düzeltecek ,o na da Peygamber mi gelecek ? O halde demek ki Peygamber son sözü söyleyen kimsedir.Demek ki onda hata olmaz,onda isyan olmaz ,onda yanılma olmaz ki bizim bu ihtiyacımızı karşılasın.Aksi taktirde bu ihtiyaç karşılanmamış olur .peygamberin kendisine de başka bir peygamber gönderilmesi gerekir.

Yedinci akli delil ,aklen Peygamber olan kimse ,İmam olan kimse makamı gereği akıl diyor ki ,ona itaat etmelisin.Yani insan aklı bir kimseyi Peygamber olarak kabul ederse ,ya da İmam olarak Allah ı temsil eden imim olarak kabul ederse,akıl diyor ki bu durumda Peygambere ve İmam a karşı durulmaz.Karşı durmak yanlıştır.İttibası kesinlikle gerekiyor.Peygambere uymalısın.Akıl bunu diyor.Kur an ı Kerim de de buna işaret var.Mesela diyelim ki ,Allah buyuruyor ki ,Eğer Allah ı seviyorsanız sa bana ittiba edin ,bana uyun .Bakın ben neyim ..Yani Peygambere ittiba Kur an ı Kerim in emri olduğu gibi akıl da bunu diyor.Buna sirayet ediyor.Çünkü Peygamberlik makamı bunu gerektiriyor.İmamet makamı bunu gerektiriyor.Eğer bu durumda biz Peygambere ittiba etmemiz gerekiyorsa ,Peygamber yanlış yapabiliyor ise ,yanlışa düşerse ,aklımız ne diyor ?Diyor ,buna uy.O zaman yanlışa düşmek bizatihi Allah ın ruhsatıyla ve aklın ruhsatıyla ne oluyor ? Caiz oluyor.Akıl diyor ki ,bunun peşine git ,bu seni felakete götürse de git.O felakete götürürse o zaman yani Allah ın izni ile hareket eden bir kimsenin arkasından gidiyorum.Aklın izniyle .Akıl ise böyle bir şey demez.Akıl niçin diyor ,peygambere ittiba gerekiyor / Aklın gerekçesi budur ki ,diyor bunda yanlış yok ,bu doğruyu temsil ediyor.Akıl bundan dolayı yüzde yüz ittibayı gerekli görüyor.Bu durumda demek ki Peygamberler de yanlış olmaz. Mümkün değil.Çünkü aksi taktirde ,o yerde ki yanılmıştır ,biz yanlışına da tabi olmak zorundayız,yanlışa tabi olmak da doğru değildir ve demek ki akıl madem ki mutlak bir ittibayı gerekli görüyorsa onda yanlış yoktur...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Sekizinci delil ,Peygamberler getirdiği risaleti eğer insanlarda güven oluşturmazsa ,yani bir insan geldi ,Peygamberlik iddiasında bulundu ,eğer bu durumda bize güven gelmezse iman olmaz.Şüpheli olduğumuz halde ,yani bir insan bir şey diyor ,anlatıyor ama biz şüpheliyiz .İmam olur mu bu durumda ,olmaz.İman ancak o zaman olur ki ,biz onun sözüne yüzde yüz güvenelim,yüzde yüz onu doğru görelim.İman böyle olur.Eğer bir peygamberde hata caiz olursa ,yanılma ,unutma ,hata ,yanlış ,günah caiz olursa ,iman gerçekleşmez ,güven olmaz .İmanın temeli güvendir.Demek ki bu iman meselesinin gerçekleşmesinde Peygamberlerin masum olması gerekiyor.

Dokuzuncu akli delil,işaret etmiştik buna da .Yanılmaların hataların kaynağı neydi ? Akli zaaf ,cehalet ve nefsin doğru terbiye olmayışı .Biz kendimizde bunları buluyoruz.Aklımız zayıftır ,ilmimiz azdır ,cehaletimiz çoktur ,nefsimiz terbiye edilmemiş diye bizim hatalarımız burdan kaynaklanıyor değil mi ? Peygamberlerde gördük ki nedir ?Akıl kamil ,nefis terbiyesi kamil ve arz edeyim ki dolayısıyla onlarda da o günaha düşma ,hata yapma gerekçesi yoktur. Azgınlığı olmayan ,terbiye olmuş ,mutmain nefis ..Burda daha günaha yer var mı ? Burda hataya yer var mı ? Burda cehalete yer var mı ?Burda isyana yer var mı ? ...Olmaz bunların zerresi yok .Peygamberlerde bu gibi şeylerin zerresi yok.Nitekim bizlerde bazı zamanlarda bu boyuta sahip olduğumuzdan dolayı masumiyet getiririz.Zehiri içmeyiz mesela ...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Onuncu delil,Peygamber ve İmam gerek öyle bir konumda ola ki ,insanlar onu seve ,ısına ona.Onun etrafında toplana.Hatakar ,günahkar ,yanlışa düşen bir insan insanları cezb etmez.Peki insanları ne yapar ?Kaçırır.Dolayısıyla akıl diyor ki,Peygamberlerde cazibe olmalıdır.Cazibe ancak o zaman olur ki ,onlarda günah olmaya ,onlarda hata olmaya,onlarda bizdeki eksik kusur olmaya.Bu cazibenin cağlanması ve nefretin olmaması için Peygamberler masumdur.

On birinci delil,Peygamberleri üzmek ,peygamberlere eziyet etmek ,hem aklen hem de naklen haramdır.Bir Peygambere insanın hakaret etmesi küfürdür değil mi ? peygamber belki ancak nedir ? Ona saygı duyulan .peki günah işleyen insana saygı duyulmaz.peygamber günah işlerse saygısını kaybeder.O zaman biz eziyet edebiliriz.Peygamberlik makamı mutlak eziyetten uzak olmayı gerektirir.Kimsenin Peygambere en ufak bir üzücü davranış sergilemeye aklen ve naklen hakkı yoktur.Bu da ancak masumiyetle sağlanır. Keza mutlak saygı ,Peygamberler mutlak saygıyı hak ediyor.Mutlak saygı da eziyetin tersi ,mutlak eziyetsizlik ve mutlak saygı. Peygamberler ve İmamlara gereken makamlar bu makamlar bunu gerektiriyor.Dolayısıyla bunlar masumdur.

Ve sonuncu delili de diyorum ve sözümü tamamlıyorum. Günaha düşen yanlışa düşen cezayı hak ediyor,değil mi ?Günah işleyenler ,Kur an ı Kerim diyor ,Ey Kullarım kim bunları yaparsa ,Cehennemi boylarlar.Eee Peygamber günah işlerse Peygamber de mi haşa Cehennemlik olacak.Böyle bir şey aklen ve naklen imkan dahilinde değildir.Dolayısıyla Peygamberlerde günah yoktur ,hata yoktur.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 3/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Arz edeyim ki günah işleyen insan fasık oluyor.Yani artık o yalancı kabul ediliyor.Peygamberde eğer yalan olursa gühah olursa ,hata olursa peki biz nasıl onun sözünü tastik edelim o zaman? Yalancı olmuştur ,fasıktır.Oysa ki biz Peygamberi tastik etmekle mükellefiz.Akıl da diyor ki ,nakil de diyor ki o halde demek ki mutlak anlamda Peygamberler aklen bu ölçüler gereğince asla yanlışları yoktur,hataları yoktur,isyanları yoktur,yanılmaları yoktur .İmam Sadık Aleyhisselam ın tabiriyle onlar yaratılış itibariyle bize benziyorlar ama ahlak itibariyle eylem itibariyle ,davranış itibariyle bizden farklıdırlar.Evet onlar da beşerdir ,onlar da bizim gibi yemek yer,çarşıda yürürler ,hareket ederler ,ismen beşerdirler ama ruhları bizim ruhumuzdan çok ötededir.Onların ruhları mukaddestir.

Bu akli delillere biraz da azdan çoktan işaret ettik,tamamlamış olduk,inşaallah .Bir sonraki bahsimizde artık Kur an ayetlerine geçeceğiz.Kur an ayetlerinde Peygamberlerin masumiyetini ,mutlak masumiyetini ortaya koyan ayetlerin üzerinde duracağız.Allah Tebareke ve Teala cümlemize Peygamberleri hakkıyla tanımayı ve onlara itiba etmeyi onların marifetleri ile marifetlenmeyi nasip eylesin....ve Sallallahu Ala Muhammedin ve Alihi Tahirin.....
Cevapla

“Ehlibeyt” sayfasına dön