Masumiyet 2/

Cevapla
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bahsimiz Masumiyet konusuydu .Bir parantez açmıştık.Akait bahsinde Masumiyet konusunu işlemeye başladık.Masumiyet konusunda birinci celseyi geçen bahsimizde arz ettik.Özetle şöyle dedik ki biz Ehlibeyt Ekolü olarak bütün Peygamberlerin viladetlerinden ta vefatlarına kadar /dünyaya geldikleri zamandan ta Hak Teala ya döndükleri zamana kadar bütün günahlardan masum olduklarına ve bütün hatalardan ve unutkanlıklardan da masum olduklarına inanıyoruz.Bu konuda diğer kardeşlerimizin arasında üç farklı görüş vardı. Yani temel görüş bu üç görüşe dönüyordu.

Birinci ,Mutezile ekolünün görüşü

Peygamberler masumdurlar.Bu masumiyetleri buluğ çağına geldiği zamandan itibaren başlar .Masumdurlar büyük günahlara karşı ve küçük gühahlara karşı kasıtlı olarak büyük küçük günah işlemezler ama kasıtsız/farkında olmadan yanılarak işleyebilirler.Yani Mutezile ekolü Masumiyeti Peygamberlerin bulüğ çağından itibaren başlatıyor.Bulüğ çağından önce Peygamberler için her türlü hata ve yanlışı cevaz veriyor,kasıtlı veya kasıtsız.Bulüğ çağında da diyor ki kasıtlı olarak günah işlemezler ,büyük küçük ,ama kasıtsız olarak işleyebilirler.Arz edeyim ki hatayı da sadece bu nübüvvet alanında hataları olmaz diyor.Yani Peygamber Allah ın vahyini tebliğ etmekte hata etmez..Bu birinci görüş..

İkinci görüş,Eşaire, yani büyük çoğunluğun görüşü ki bu gün Ehli Sünnet kardeşlerimizin yüzde sekseninden çoğu Eşaire ekolüne bağlıdır.İtikat açısından Eşaire Mezhebine bağlıdırlar.Eşari dirler yani.Onlara göre Masumiyet ise sadece Nübüvvet zamanından itibaren başlar .Yani Peygamber nebi olmadan Nübüvvet makamına gelmeden önce Masumiyete sahip değiller.Nebi olduktan sonra masum olurlar.Büyük ve küçük günahlara karşı kasıtlı olarak işlemezler,kasıtsız işleyebilirler ve Nübüvvet öncesi de her türlü günah onlar için söz konusu olabilir.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Arz edeyim ki bir de Heşviyye Selefi guruplardan var.Bunlara göre de Peygamberlerin hiçbir masumiyeti yoktur,ne peygamberlikten önce ne de peygamberlikten sonra .Hem bilerekten hem bilmeyerekten ,hem büyük hem küçük bütün günahlara müptela olabilirler.Hata da edebilirler ,yanıla da bilirler.Tebliğlerinde de hata edebilirler.Buna dair hadisleri de vardır. Bunların hadislerinde mesela garanik hadisi..Peygamber saa efendimiz Kur an ayetini Necm Suresini okurken şeytanın dilinden okumuş diyorlar ve bunun gibi..



Biz dedik ki ,Hak görüş Ehlibeyt Ekolü nün görüşüdür ki ,Peygamberler hatta çocukluk anından taa vefatına kadar her türlü günah ,büyük küçük ,bilerek bilmeyerek bütün günahlardan masumdurlar ve her türlü hatadan da yanılgılardan da masumdurlar.şia bunu neye dayandırmıştı ?Geçen bahislerde arz ettik ki Şia nın masumiyeti çocukluk döneminden başlatmasını Kur an ı Kerim e dayanarak başlatmıştı.Hem akli deliller de vardı ki onlardan ve özellikle Kur an ı Kerim den ispat etmiştik.Çünkü Kur an ı Kerim e baktığımızda demiştik ki ,Kur an ı Kerim de bir kere üç hususiyet Peygamberler konusunda söz konusudur ki burda Peygamberlerin viladetlerinden ta vefatlarına kadar devam eder.

Birinci husus,Peygamberler seçilmişlerdir.Yani Peygamberler normal insan tipinden değiller.Onlar Allah ın seçtiği özellikle istefa/saf kelimesi ,seçip saflaştırdığı ,katıklardan ayşıtırdığı kullardır.Seçip saf kıldığı kullardır.Allah Tebareke ve Teala buyuruyor ki ,Biz Peygamberleri seçtik.Bütün Peygamberleri .Seçtiği ve öyle değil ki bu seçmeyi de baktığımızda yaşlarının belli döneminden itibaren hayır ,bakıyoruz ki Peygamberleri seçtiğini bildirdiğinde de onları dünyaya geldiği andan itibaren seçmeyi başlatmıştır.Allah ın yarattığı andan itibaren .Hatta dünyaya yaratmadan bile onların nurunu seçtiğinden bahsediyor.Hadislerimizde var.Ayetlerde mesela Adem i yaratırken seçerek yaratmış.Nuh u seçerek yaratmış.Bunları seçmesini de bir zamana sığılı kılmamış.Evvelinden .Bu yüzden de Peygamberler dünyaya gelmeden önce Kur an ı Kerim de de haber verir ki müjdesi gelir .Yani mesela bizim Peygamberimizin saa müjdesi ta Adem den itibaren gelir.Son Peygamberin geleceği,keza Nuh un geleceği müjdesi verilir.İsmail in geleceği müjdesi verilir,Yahya nın geleceği müjdesi verilir..Dünyaya gelmeden önce Peygamberlerin gelişinin insanlık alemine müjdeliyor,Allah Teala. Seçilmeyi dünyaya gelmeden başlatıyor,Allah .Dolayısıyla Peygamberler yorulan insanlar değil.Seçilmişlikleri de ilk yaratılışlıklarından itibaren bu bir...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İkinci gerekçesi de bakıyoruz ki Peygamberler ,Allah ın mübarek kullarıdır.Peygamberler mübarektir.Mübarek oluşları da yine öyle değil ki mesela belli bir zamandan sonra yok evvelinden itibaren.Eynema kuntum.Hz İsa Aleyhisselam ın dilinden ne zaman olursa olsun ,çocukluğu da mübarektir,gençliği de mübarektir,yaşlılığı da mübarektir ..mübarektir yani ne ?yani ,berekettir ,yani hayırdır ,yani onda şer yoktur ,yani onda günah yoktur ,yani onda leke yoktur ,yani onda kir yok...mübarek/bereket /hayır...


Üçüncü özellik selam ,selam onlara ..Hz Yahya Aleyhisselam ınkini arz ediyorum ..Selam ,selamet ..selam olsun ona dünyaya geldiği gün ,öldüğü gün ,dirildiği gün..yani ne dünyaya geldiğinde bir leke var ,ne öldüğü günde lekesi var ,ne de ki dirileceği günde bir derdi var..kusuru var.Yani sırf selamettir.Sırf sağlıktır. Günah ise sağlık değil ,günah hastalıktır.Yani onda hastalık yok .Selamet ,dünyaya geldi selametle ,öldü selametle,dirildi selamet ..Bu örnek bütün peygamberler içindir...

Dolayısıyla Şia diyor ki ,kardeşim bak,Allah diyor ki dünyaya geldiği ,öldüğü ,dirildiği selamet. Onun selametliğini dünyaya geldiği andan itibaren başlatıyor.Allah Teala Kur an ı Kerim de .Neyin ki hala bıraksın onları öz başına buluğ çağından itibaren başlatsın ,ya da Nübüvveten itibaren .Dolayısıyla Peygamberlerin masumiyeti nerden başlıyor ? Doğum gününden itibaren başlıyor.Ve o andan itibaren selamettir.Bütün günahlara karşı bütün kusurlara karşı ,bütün lekelere karşı mutahhardır.


Ve dedik ki bu masumiyetin geçen bahiste ,temelinde iki tane bilgi yatıyordu.Birincisi Marifatullahi Kamile /onlar Allah a karşı tam marifet içerisindedirler.Allah ı onlar layıkıyla tanıyorlar. Allah ı layıkıyla tanıdığı için gerçek mabut Allah olur.Allah tan başka hiçbir şey onu celb edemiyor.Allah tan başka bir şeye yüzünü dönmüyor. Allah a marifetle dolu oldukları için başka yere dönüp bakmazlar.Bir kamil marifet var ,Allah a karşı ,öyle değil ki meselen diyelim ki ,nübüvvet makamından sonra ,hayır nübüvvet makamından önce /çocukken hikmet verdik ona .HZ İsa Aleyhisselam ne diyor ?Çocukken /henüz Peygamberlik makamına gelmeden .Yani bu bilgi onlarda var.Dünyaya gelende bu bilgiyle geliyorlar.Marifatullah la geliyorlar.

Ehlibeyt İmamlarımızın as dünyaya geldiğini anlatan hadislerde görüyoruz ki ,ilk dünyaya geldiklerinde şehadeti getiriyorlar.İlk telaffuz ettikleri şehadettir.Bizim gibi bilgisiz gelmiyorlar.Bilgiyle donanıp geliyorlar..O donanımla geliyorlar.Bir marifatullah kamil onlarda var.Çocukluk döneminde de onlara nübüvvet değil ,başta bilgiler ,başka ilhamlar başka vahiyler olur. Hani Yusuf Aleyhisselam ın kıssasında değil miydi,Allah Teala Kur an ı Kerim de buyuruyor ki ,kardeşleri Yusuf u kuyuya attıklarında dedi ki,Yusuf a vahyettik ki ,sen bunların bu yaptıklarını yüzlerine vuracaksın.Üzülme ,seni atıyorlar ya kuyuya biz seninle beraberiz ,bir gün gelecek sen bu kuyudan çıkacaksın ,sonra bunları dikeceksin karşına .Yusuf a kuyuda vahiy geliyor.Bu bilgi var onların hepsinde.Peygamberlerde bu bilgi var....
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İkinci bilgi neydi ? İşin tam hakkatını bilmek ,ilmen yakin yani keşf şuhud.Günahın ne olduğunu biliyor tam manasıyla ,itikadın ne olduğunu biliyor,Cehennemi görüyor ,Cenneti görüyor .Dolayısıyla günaha yaklaşmıyor.

Üçüncüsü ise,Peygamberler Allah ın edebi ile edeplenen kimselerdir.Peygamberlerin eğitmeni kimdi ? Bizim eğitmenimiz var. Okula gidiyoruz.Eğitiliyoruz mesela.Öğreniyoruz ,okuyoruz .Birisinden terbiye alıyoruz.Peygamberlere kim terbiye veriyor?Allah Tebareke ve Teala .Çünkü Allah onları eğitir.Allah ın edebi ile edeplenmişler.Dolayısıyla onlar edeplidirler.Onların nefislerinde bir azgınlık yok ki .

Mümin kardeşlerim biz Ahlak bahsinde ne diyorduk ?Diyorduk ki ,Allah insanda dört tane güç bırakmış:Akıl gücü,vehim gücü ,şehvet gücü ,öfke gücü.bizim günahlarımız nerden kaynaklanıyor ?Bazen öfkemiz var ,bazen şehvetimiz var.Bu bizde olan güçler edeplenmemişler .Bazen vehmimiz bizi günaha götürüyor.Peygamberler edeplenmişlerdir ,hayatlarının ilk gününden itibaren.İlk günden Allah ın edebi ile edepleniyorlar.Allah ın ahlakı ile edepleniyorlar.Dolayısıyla onların vücudunda bir taşkınlık yok ki .Yani bir tane arzu yok ki ,şehveti ,gazabı ,vehmi,aklı ile çelişmiyor ki ,Peygamberler günaha gitsin ..belki ilk günden itibaren Allah ın edebini alan kimselerdir.İlahi edeple yaşıyorlar.Dolayısıyla bunlar günaha gitmezler.O zaman demek ki şia diyor ki ,peygamberler ilk günden itibaren günah işlemezler.Yani ne ?Yani ,Allah Kur an ı kerim de buyuruyor ki ,Peygamberler yarışırlar hayırlarda .Ne kadar fazla hayır işleyebilirse .Az işlerseler kendilerini azarlıyorlar,günahkar sayıyorlar kendilerini.Dolayısıyla Peygamberler Allah ın yasağına karşı asla yaklaşmazlar.Ama helallerine nedir ?Helalde de onlar mümkün olduğu kadar aza kanaat ederler.Bizim daldığımız gibi helal zevklere de dalmazlar.Biz çok dalıyoruz.Onlar dalmazlar.En azına itiba ederler.Bakın Peygamberlere evvelinden sonuna kadar .Peygamberimiz ömrünün başından sonuna kadar ,bir hadiste buyuruyor ki :Peygamber saa arpa ekmeğinden başka bir şeyle karnını doyurmazdı.En azını yerdi. Ama dünya onlara helali de cezb etmezdi.Bütün peygamberler böyledir.Çünkü onlardaki edep sayesinde böyle yaşıyorlar.

Peki müstehap ,müstehapta da yarışırlar.Ne kadarını yapabilirlerse .Bütün müstehabı insanın hayatında yapması mümkün değil.Bazılarını yapar ,bazılarını yapmazlar. Müstehaplarda bazen o en iyisini tercih edemeyenler terk edenler kendisin suçlu bulur.Ağlıyor ,sızlıyor,Allah a karşı ,ben niye daha alası varken azına yetindim diye .Dereceleri de böyle olacak ya.

Mekruhlara da karşı ,bir insanın bütün mekruhlardan korunması belki mümkündür. peygamberler korunuyorlar ama mümkündür ki bazı Peygamberler mekruha müptela olabilirler.Mekruha müptela olmak ,onu sıratı mustakimden çıkarmaz.Yine sıratı mustakimdedir.Masumiyetine zarar getirmez.Zaten böyle bir şeye müptela olunca kendini en ağır suçlu hissederdi.Allah a yakarırdı ve Peygamberlerin derecesi burda ortaya çıkıyor.Ne kadar mekruhtan korundu .Harama yaklaşma olmaz,farzlarda ihmal olmaz ama müstehap da ne kadar fazla ileri gidebilir ne kadar fazla mekruhtan korundu burda Peygamberlerin derecesi ortaya çıkar.Şia buna inanıyor.Peki bu görüşü dedik ki ,tamam peki bunun temelini Kur an ı Kerim den anlıyoruz.Bu inanışı biz bakalım Kur an ı Kerim den ve akıldan ve diğer delillerden ne kadar delillendirebileceğiz ? Şimdi bizim iddiamız ortaya çıkmış oldu ...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Neydi iddiamız ?

1-Peygamberler haram alanda görülmez.
2-Farz alanında gayıp olmaz,farzda gayıp değil,haramda hazır değil.
3-Müstehaplarda da mümkün olduğu kadar öne geçmeye çalışır.
4-Mekruhta mümkün olduğu kadar sakınmaya
5-Mübahta mümkün olduğu kadar aza ittiba etmeye çalışır.

Zaten makamları bunlar belirler.Bizim görüşümüz budur. Kur an bunu söylüyor ve akıl bunu icab ediyor. Bir de yaşamlarını gerçek onların hayat hikayesi.Peygamberlerin hayat hikayesine bakarsak bundan başkasını göremeyiz.

Peygamberlerden tarihte gelen bilgilere bakalım. İnceleyelim. Bir peygamberin hayatında bir günah bulamayacağız. Bir farzın terkini bulamayacağız.Göreceğiz ki mübahatın en asgarisine ittiba ,mekruhtan azami derecede perhiz ,müstehaptan ileri derecede istifade etmeye çalışıyorlar.Bunu şimdi delillendireceğiz.

Birinci delilimiz akıl
ikinci delilimiz Kur an
Üçüncü delilimiz bunların yaşantısı

Şimdi akıl delillerinden başlayalım.
Sonra Kur an delillerini inceleyelim
Sonra da yaşamlarına kısa göz atalım .

Ardında da bazı itirazlar.Ya kardeşim Peygamberlerde bu olmaz ..Kur an da bazı ayetler var gibi.O ayetleri birer birer ele alıp tahlil edelim.Bakalım burdan ne çıkaçak.Biz Kur an ı Kerim i doğru anlıyor muyuz ,yoksa yanlış mı anlıyoruz ?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Şimdi Mümin kardeşlerim ,akli delillerden bir kaç tanesini burda arz etmeye çalışayım.Akli delillere geçmeden önce bir hadisle konuya girmek istiyorum.Bu hadis İmam Sadık Aleyhisselam dan .İmam Sadık Aleyhisselam da Peygamberlerin masumiyetine akli boyutta biraz tahlil ediyor .Bu hadisi ilk önce bir gözden geçirelim.Sonra ben akli delillerden birkaç tanesini selb edeceğim.


İmam Sadık Aleyhisselam şöyle buyuruyor ki İMAM as işaret buyuruyor .Bir kere bu hadiste Peygamberlik neden gerekiyor ?Niçin biz aklımızla kendi bilgimizle ,kendi tecrübemizle yaşantımızı sürdüremiyoruz ?Peygamberlere lüzum nerden kaynaklanıyor ?Buna işaret ediyor.Sonra Peygamberlerin olmasının zorunlu olduğunu aklen ispat ettikten sonra diyor ki ,madem ki bize Peygamberler gerekiyorsa o zaman akla göre Peygamberler bizden farklı olmalıdır.Neden Peygamber gerekiyor bizler için ,

iMAM Sadık Aleyhisselam buyuruyor :

"Biz aklen bunu fark ettik ki ,bu alemin bir Yaratanı var .Akıl bunu fark ediyor,bu evrenin bir Yaratanı var.Bu Yaratan yüce bir yaratandır.Hikmet sahibidir,bilgi sahibidir ,son derece ilim sahibi ,hikmeti sonsuz ,bilgisi sonsuz,güzel sıfatları sonsuz .Böyle bir yaratanımız var ama ,biz kendimiz bu yaratanla temas kuramıyoruz.Aklımız fark ediyor Yaratanı.AMa temas kuramıyoruz.Farkındadır bir yaratan var,sonsuz güç sahibi ,sonsuz ilim sahibi ,her şeyi hikmeti ile yaratan .Bunu fark ediyoruz.peki bizim bununla temas kurmamız lazım.Bize emri var mı ?Yok mu ? peki benim buna karşı görevim nedir ?Benden ne istiyor ? Nasıl olmalıyım ?Buna dair bir bilgi ondan alabilir miyim ,diye akıl bu hükümle bakıyor ki ,ona ulaşma imkanına sahip değil.Çünkü bakıyor ki kendisi ulaşamıyor.Farkına varıyor ki bu yaratan beni ihmal etmez.Çünkü hikmet sahibidir .Bu yaratan yarattığı varlığı boş yere yaratmaz.Bunu fark ediyor. Böyle tanıyınca diyor ki ,demek ki mutlaka bir vesileyle o benimle temas kurar. Bakalım o benimle temas kurmuş mu,kurabiliyor mu,nerden temas kurmuş.Onun temas kurup kurmadığını araştırır araştırmaz ,farkına varıyor ki onun elçileri var.Anlıyor ki elçileri olması lazım.O mutlaka mesajını iletmesi lazım ve anlıyor ki o elçiler vasıtasıyla bize mesajını ulaştırıyor.Peki bu elçiler de onun mesajını alıp bize ulaştırıyorlar .Onlar da bizim gibi midir ?Bizim gibi olsa ,o da aynı bizim gibi ona ulaşamazdı.Eğer onun mesajını getiren ,onun adına konuşan ,ondan bilgi sunan ,onun isteğini ,yasağını ,emrini ,bizimle ilgili her şeyi ,ondan bize bir mesaj sunan anlıyor ki o bizim tayımız olamaz.Bizim tayımız olsaydı ,bizim gibi olsa ,biz de temas kurardık.Demek ki biz temas kuramıyor isekse ,ondan mesaj alamıyor isekse ,o mesajı alan bizden farklıdır.Peki neyde farklıdır ?Onun tarafından salik oldu ki ,onun tarafından emir ve nehiy getirenler var.Onlar embiyadırlar .Onlar nasıl onunla temas kuruyorlar ?Seçildikleri için.Çünkü onları seçmiş.Seçmiş diye onunla temas kurabiliyorlar.Onları seçmiş ve edeplendirmiş .Bizden farkı var .Bizde edep yok ki .Bizim nefsimiz azgındır .Bizim aklımız bilgisiz ,terbiye edilmemiş ,bizim güçlerimiz terbiye almamış ama onlar hikmetle edeplenmişler.Onlar niye temas kurabiliyorlar?Onlar edepli oldukları için temas kurabiliyorlar.O güzel edebi aldıklarından dolayı .Eğer ben de o edebi alabilseydim ,liyakat bulsaydım ,o edep bende de oluşsaydı ,ben de temas kurabilirdim,Ben niye temas kuramıyorum ?Çünkü benim aklım terbiye edilmemiş ,öfkem terbiye edilmemiş,şehvetim ,vehmim terbiye edilmemiş.Bende azgınlık var ,ben de serkeşlik var ,ben de isyan var ,ben de nankörlük var ,ondan dolayı temas kuramıyorum.Ama onlarda bu yok . Demek sabit oldu ,onlar bizden farklıdır.Farklılıkları ne oldu?Edep.Başka bir tabirle onlar bizim hatalarımız ,bizim günahlarımız ,bizim eksikliklerimiz ,bizim kusurlarımızdan uzaktırlar."


Yani nedirler ? Yani Masumdurlar .Başka imkanı var mı ? Mümin kardeşlerim !başka bir yolu var mı ..Akıl bunun böyle teşhisini koyuyor hemen . Akıl incelediğinde bunu buluyor. Bu İmam SADIK Aleyhisselam ın buyruğuydu....

"
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Gelelim akli delillerden birkaç tanesine :

Peygamberler nedir ? Dedik ki ,Allah ın elçileridir.Allah tan mesaj getiren kimselerdir.Allah ın adına konuşan ,yetki sahibi olan kimselerdir.Peki Allah Teala bunları niye göndermiş ? lHikmet gereği ,İnsanları hidayet etsin ,insanları eğitsin,insanların cehaletini gidersin .Amaç budur.Bu durumda Allah Tebareke ve Teala bunları seçerken bizim gibi seçmedi.Kendimizi görüyoruz.Demek ki onları seçerken ilmi ile seçti.Hikmeti ile onları yönlendirdi.Kudreti ile onları korumaya aldı ki bu seçilişin amacı yerine gelsin. O da yine ne ? Bize hidayet ,Allah tan gelen mesajı bize doğru iletmek.Doğru bilgilendirme,bizi doğru yönlendirme ,dini doğru alıp ,doğru iletebilme .Eğer onlar hata eden insanlar olsaydı ,onlar bizim gibi unutan insanlar olsaydı,yanılan yanlışa düşen ,günah işleyen insanlar olsaydı evvela seçilmezlerdi.Bunu bırakalım yerine .Peki o zaman bu amaç ,Allah ın amacı yerine gelir miydi ?Allah diyor bizi doğru yola iletmek istiyor ,bizi hidayet etmek istiyor .O zaman doğruluk bize iletilemezdi.yalan konuşan yalan da söyler.Bazen diyelim ki ,makam ve mevki için mesela bir kelime de artırır.Allah tan aldığı mesaja çıkar gerekiyor değil mi ? çıkar için bir kelime oraya koyar.Masum olmalı ki bu mesajı olduğu gibi ,Allah ın istediği gibi ,Allah ın amacına yönelik tam gelsin bizim elimize .Günah işlememeli ki biz onun o mesajında şüpheye düşmeyelim.Dolayısıyla bakıyorsun ki ,Allah Tebareke ve Teala Peygamberlerinden bahsederken bu amacın doğru ulaştığını özellikle kendisi de vurguluyor.Ne diyor ?Diyor ki ,benimle sizin aranızda aracı olanların hepsi emindir .Bakınız o emin olarak getirdi .Vahyi güvenilir melek getirmiş .Kime ?Emin Resul a .Yine melekten bahsederken ,O yüce keramet sahibi Resul ün elçinin sözüdür ,güç sahibidir.Arşın sahibinin yanında yetkinliği vardır ,sözü dinlenendir ,emindir ,asla hiyanet onda olmaz,asla yanılma olmaz.Peki kime getirdi bu mesajı emin olan ? Yine emin olana .Ey Allah ın kulları ,bana verdi Allah emri ,ben eminim ,ben emin Resul üm ,bende hiyanet olmaz,bende karışıklık olmaz .Peygamberimiz in lakabı neydi ? Muhammedül Emin .

Emanet öyle ki Nübüvvet ten önce ortaya çıkmış kardeşlerim .Peki ilaveten korumalar var. Nedir ? Gaybi bilendir. Cin Sure sinden okuyorum ,Gaybi göstermez ,zahir etmez ,zahir etmez kimseye.Razı oldu Resul e .Bu gayb ona geldiğinde önünden hareket eder ,arkasından da korumayla .Önünden ve arkasından onu korumaya alır.Niye ? Rablerinin risaletini doğru bildirdiğini bilmek için.yani Risalet tam manasıyla gelsin.Masum olmayanda risalet ulaşmaz.Onların yanında olan her şeyi kuşatmış ve saymıştır.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Peki demek ki birinci delil,Risaletin amacı ancak Resul ün emin olmasıyla ve masum olmasıyla sağlanır.Aksi taktirde risalet amacına ulaşmaz.Akıl bunu böyle diyor.Allah da bunu böyle buyuruyor.Dolayısıyla aklın gereği Peygamber masumdur...

İkinci akli delil ,Peygamberlerin görevlerinden birisi Risalet ti.İkinci görevi eğitmek. Eğitmekte daha çok dürüstlük aranır.Sözü ileten dürüst olur,eğitici daha çok dürüst olması lazım.Eğri eğitici olabilir mi .Yanlış örnek olan insanları eğitip terbiye edebilir mi ?Kendisi yanlış örnek olsun ,hem de insanları eğitmeye kalksın ,onlara yol göstersin ,onları terbiye etsin.Peygamberlerin görevi teskiyedir.Teskiye olan ,temiz olan temizler,lekeli olan temizleyemez.O halde Peygamber bütün günahlardan ,bütün yanılgılardan temiz olması icab ediyor ki eğitim görevi yerine gelsin.Bu eğitim görevini Allah Teala Kur an ı Kerim de nasıl buyuruyordu ?Güzel örnek /Allah diyor güzel örnek ..Günah güzel örnek midir ?Yanılgı güzel örnek mi ? Unutmak güzel örnek mi ?O halde Peygamber masum olmalı ki ,güzel örnek olsun ki eğitim görevini tam anlamıyla ifa etsin.Bu ikinci akli delilimiz .Diğer akli deliller çoktur.Diğer akli delilleri daha sonra ki dersimizde arz edelim....
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Masumiyet 2/

Mesaj gönderen beyazgül12 »

NOT : Caferilik inanç konulu sohbetlerden aldığım notlardır ....
Cevapla

“Ehlibeyt” sayfasına dön