Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

zazarslan
Mesajlar: 3
Kayıt: 29 Haz 2012, 12:29

Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen zazarslan »

iyi günler..ben kivrelik konusuyla ilgili yardım istiycektim sizden hani kivre akrabasıyla evlenemiysnz ya o konuyla ilgili. ben size durumu söyle anlatım.benim dedemin dedesi kız arkadaşımın amcasının kivrasıymış bize evlilik düşüyor mu düşmüyor mu düşmüyorsa nr yapmam gerekiyo?..bu konuda bana yol gösterirseniz çok sevinirim..şimdiden çok teşekkür ederim...
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen 3nokta »

Kardeş, evlenebilirsin. Ehlibeyt inancında böyle bir yasak yoktur. Bu tamamen gelenekselleşmiş, toplumsal baskılarla oluşturulmuş bir yasaklamadır.

İmam Ali (as) musahibi olan kardeşim dediği Peygamberimizin (saa) kızıyla evli değil miydi? Buna rağmen kirvelik, müsahiplik gibi bağları öne sürerek gençlerin evlenmelerine mani olmak doğru değildir. Ehlibeyt Mektebinde, 12 İmamların sözlerinde, pratiklerinde böyle yasaklar yoktur.

Ehlibeyt Mektebine Göre Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olanlar:

KENDİLERİ İLE EVLENİLMESİ HARAM OLANLAR
Evlenilmesi haram olan kimseler genel olarak Nisâ sûresi 23. âyetinde meâlen şöylece bildirilir; “Size (şunlarla evlenmeniz) harâm kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz,erkek kardeşin kızları, kız kardeşin kızları, sizi emziren analarınız (süt analarınız), süt bacılarınız, karılarınızın anaları, evlerinizde bulunan vekendileriyle ilişkiye girmiş olduğunuz karılarınızdan olma üvey kızlarınız, -henüz kendileriyle ilişkiye girmemişseniz (kızlarını almaktan dolayı) üzerinize bir günah yoktur- kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları ve iki kız kardeşi bir arada almanız...”

Âyet-i Kerîmede belirtilenlerden başka da değişik sebeplerle evlenilmesi haram kılınmış olan kimseler vardır. Ehl-i Beyt’in (a.s) nurlu yoluna göre aşağıda belirtilen sebeplerle bir kimseyle evlenme haramlığı gerçekleşir:

1. Nesep yolu ile haram olanlar.

2. Süt emme yolu ile haram olanlar.

3. Musâhere ile haram olanlar.

4. İddet hâlinde bir kimse ile evlenme ve Kur’ân’ın izin verdiği sayıdaki evlilikten başka evliliklerin haram olma hâli.

5. Liân boşanmanın gerçekleşmesi ile haram olma hâli.

6. Küfür (kâfirlik) sebebi ile haram olanlar.

Şimdi bunlarla ilgili kısa, öz ve gerekli bilgileri vermeye çalışalım.

NESEP YOLU İLE HARAM OLANLAR


Analar: Kişinin kendi anası, anasının ve babasının anası ve yukarısı.

Kızlar: Kişinin kendi kızları, oğlunun ve kızının kızları ve aşağıya doğru bütün torunları.

Kız kardeşler: Gerek ana bir, gerek yalnız ana veya yalnız baba bir kız kardeşler.

Halalar: Kişinin babasının ve dedesinin kız kardeşleri.

Teyzeler: Kişinin anasının ve ninesinin kız kardeşleri.

Erkek kardeşin kızları: Kişinin gerek ana-baba bir, gerekse yalnız ana veya yalnız baba bir olan erkek kardeşinin kızları ve aşağıya doğru bütün yeğenleri.

Kız kardeşin kızları: Kişinin gerek ana-baba bir, gerekse yalnız ana veya yalnız baba bir olan kız kardeşinin kızları ve aşağıya doğru bütün yeğenleridir.

SÜT VERME SEBEBİ İLE HARAM OLANLAR

Süt verme sebebi ile haramlığın gerçekleşmesi için altı şart vardır;
1. Emilen süt, nikahlı olarak çocuk doğurmuş olan bir kadının sütü olmalıdır. Bir kadın zinâ sebebi ile çocuk doğurur da sütlenirse, o kadının çocuğu kendisinden süt emen hiç bir kimseye haram olmaz.

2. Çocuk sütü kadının bizzat göğsünden emmelidir. Şayet süt değişik vâsıtalarla (biberon vs. gibi) çocuğa içirilir, ya da başka şeylerle (başkasının sütü, hayvan sütü, meyve suyu vs. gibi) karıştırılarak çocuğa verilirse haramlık gerçekleşmez.

3. Sütü emilen kadın diri olmalıdır. Süt emilme esnasında kadın ölse, emilen süt belirtilen miktarlara öldükten sonra ulaşırsa haramlık gerçekleşmez.

4. Çocuk Ay yılına göre iki yaşını doldurmamış olmalıdır. İki yaşından sonra emilen süt ile süt kardeşliği ve haramlık gerçekleşmez.

5. Çocuk sütü onbeş kez veya bir gece bir gündüz ya da “vücuduna et-kemik oldu.” denilecek kadar doyasıya emmiş olmalıdır.

Onbeş kez emme de peşi peşine olmalı, arada bir kez bile olsa başka bir şekilde çocuğun karnı doyurulmuş olmamalıdır. (Meselâ; başka bir kadından süt emme veya her hangi bir yiyecekle doyurmak gibi.)

Bir gece ve gündüz emme de aynı şekilde gerçekleşmeli, o gece ve gündüz zarfında çocuk bir defa bile olsa başka yollarla doyurulmuş olmamalıdır.

6. Beşinci şartta belirtilen süt emme olayı -diğer şartlarda tutarsa- kadın bir koca ile evli olduğu durumda haram olmaya sebep olur. Meselâ; Sütü olan bir kadın, bir çocuğa sekiz kez vs. veya bir gün vs. süt emzirse, sonra da kadın kocasından boşansa ve başka bir kocaya varsa, süt emzirmekte olduğu çocuğa geriye kalan miktarı da emzirse (yedi kez vs. veya bir gece vs gibi.) o çocuk hiç kimseye haram olmaz. (diğer şartlar uygun olsa bile)

ŞARTLARA UYGUN OLARAK SÜT EMEN BİR ÇOCUK KİMLERE HARAM OLUR?
1. Süt emdiği kadının kendisine: Bu kadına “süt anne” denir.

2. Süt annenin kocasına: Bu erkeğe de “süt baba”denir.

3. Süt emziren kadının anne, baba ve daha yukarılarına. Dede vs.

4. O kadından dünyaya gelmiş veya gelecek olan çocuklarına. Bunlara da “süt kardeşler”denir.

5. Süt annenin çocuklarının çocuklarına ve aşağıya doğru bütün çocuklara. Bunlar yeğen hükmünde olurlar.

6. O kadının oğlan ve kız kardeşlerine. Velev ki kadının süt kardeşleri bile olsalar.

7. O kadının amca ve halalarına. Süt emme yolu ile amca ve hala olsalar dâhi.

8. O kadının dayı ve teyzelerine. Süt emme yolu ile dayı ve teyze olsalar bile.

9. Süt babanın bütün çocukları, çocuklarının çocukları ve daha aşağısı.

10. Süt babanın anne, baba, dede, nine ve daha yukarısı.

11. Süt babının oğlan ve kız kardeşleri. Süt kardeşi bile olsalar.

12. Süt babanın hala, teyze. Amca, dayı ve daha yukarısı. Süt emme yoluyla olsa bile.

Bütün bu mahremiyetler ve haramlıklar yalnızca süt emen çocuk ile belirtilen kimseler arasında gerçekleşir. Süt emen çocuğun diğer büyük veya küçük kardeşleri ile sayılan kimseler arasında her hangi bir şekilde süt emme haramlığı-mahremiyeti gerçekleşmez.

MUSÂHERE İLE HARAM OLANLAR

Evlilik, zinâ vs. yolu ile gerçekleşen yakınlığa sıhriyet-musahere denir.

Nikah ile musâhere haramlığı olan kimseler şunlardır:

1. Kadının annesi, ninesi ve yukarısı .

2. Kadının kızları, bütün çocuklarının kızları ve aşağısı.

3. Erkeğin babası, dedesi ve yukarısı.

4. Erkeğin oğulları, bütün çocuklarının oğulları ve aşağısı.

Bir kadın ile nikahlanılır, ancak zifaf gerçekleşmeden boşanma olursa, kadın nikahlandığı erkeğin babasına ve oğullarına haram olur. Böyle bir durumda kadının kızı erkeğe haram olamaz. Kadının annesi ise erkeğe haramdır.

5. Kadınla evli olunduğu müddetçe, kadının kız kardeşi.

Zinâ ile haram olan kimseler:

1. Bir erkek bir bayanla -Allâh korusun- zinâ etse, artık o erkek, oğulları, aşağıya doğru bütün torunları ve babası o kadının annesiyle, kızlarıyla ve torunlarıyla evlenemezler. Ancak erkeğin kendisi o zinâ yaptığı kimse ile evlenebilir.

2.Evli bir kadınla zinâ yapıldığında ise, o kadınla, kadının annesiyle, kızlarıyla ve torunlarıyla -zinâ yapan erkek de dâhil- zinâ yapan erkeğin yukarıdaki sayılan bütün yakınları hiç bir sûrette evlenemezler.

İDDETTE VEYA BELLİ SAYIYA ULAŞTIĞINDA HARAM OLAN EVLİLİK

İddet; Boşanmış veya kocası ölmüş bir kadının yeniden evlenebilmek için belli bir süre beklemesidir. Bu, Kur’ân âyetleriyle sâbit olan bir beklemedir.

1.İddet halindeki bir kadınla evlenmek câiz değildir. Evlenecek olanların her ikisi veya biri bu hükmü bile bile nikahlanırlarsa bu nikah geçersiz olur ve birbirlerine ebediyen haram olurlar. İster cinsel temas gerçekleşmiş, isterse gerçekleşmemiş olsun.

2.Evlenecek olanların her ikisi de bu hükmü bilmeyerek nikahlanmışlar ve temas olmuş ise yine ebediyen haramlık gerçekleşir. Cinsel temas olmamış ise nikah geçersizdir. Ebedî haramlık da olmaz. İddet dolduktan sonra nikah kıyarak evlenebilirler.

3.Haram olduğunu bile bile bir kadınla hac veya umrede ihramlı iken nikahlanılırsa, ilişkiye girilmemiş bile olsa o kadın o erkeğe ebedî olarak haram olur. Hüküm bilinmediğinden nikahlanılırsa ilişki gerçekleşmiş bile olsa ebedi haramlık gerçekleşmez.

4.Bir erkeğin dört kadından fazlasıyla evlenmesi haramdır. Dörde kadar evlilikte kişinin kendi zevk ve anlayışına kalmış bir şey değil, zamana ve şarta bağlı olarak gerçekleşebilecek bir evliliktir.

LİAN BOŞAMANIN GERÇEKLEŞMESİ İLE HARAM OLAN EVLİLİK

Lian boşama; Eşlerin -Allâh korusun- bir takım sebeplerle oluşan geçimsizlik durumunda birbirlerinden lanetleşme ile boşanmalarıdır.

Bu şekilde birbirlerinden boşanmış olanların yeniden birbirleri ile evlenmeleri ebediyen haramdır.

KÂFİRLİK SEBEBİ İLE HARAM OLMA HALİ

Müslüman bir kadın Müslüman olmayan bir erkekle evlenemez. Ehl-i Beyt fıkhına göre Müslüman erkekte Müslüman olmayan (Hıristiyan, Yahudi, Mecusi, müşrik, putperest vs.) kadınlarla dâimî evlilik yapamaz.

Yine, İslâm’ı bir hayat nizâmı kabul etmiş Müslüman erkek ve kadınlar, İslâm’ın bir dünyâ ve âhiret dîni olduğunu kabul etmeyen, çağdaş(!) yaklaşımlarla dîni hayat sahnesinin dışına iten, beşerî ideoloji ve yaşam tarzlarının savunucusu, “müslüman” olduklarını zanneden örtülü müşriklerle ve ateistlerle evlenemezler. Eşlerden birinin bu durumda olması ile kıyılan nikah geçersiz olur, evlilik gerçekleşmez. Müslüman’lar, Müslüman’larla, gayr-ı müslimler de ancak kendileri gibi olanlarla evlenebilirler.

Ehl-i Beyt’e (a.s) ve Oniki İmâm’lara (a.s) düşman olan, Onlara (a.s) küfür ve hakâret eden, söven kimseler ile, Ehl-i Beyt’in İmâmlarını (a.s) bulundukları makamlardan daha yücelere çıkararak Onları (a.s) -hâşâ- peygamber, ilâh, vs. kabul edenlerle de evlenmek câiz değildir. Çünkü bu iki gurup da kâfir hükmündedirler.

Eşlerden birisinin her hangi bir sebep ve surette dinden dönmesi (mürted olması) ile nikah son bulur. Evlilik biter.




Kemal Kılıçoğlu-Alevi İlmihali kitabından alıntıdır.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Hüseyni
Mesajlar: 518
Kayıt: 04 Eki 2011, 21:20

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen Hüseyni »

KÂFİRLİK SEBEBİ İLE HARAM OLMA HALİ

Müslüman bir kadın Müslüman olmayan bir erkekle evlenemez. Ehl-i Beyt fıkhına göre Müslüman erkekte Müslüman olmayan (Hıristiyan, Yahudi, Mecusi, müşrik, putperest vs.) kadınlarla dâimî evlilik yapamaz.

Yine, İslâm’ı bir hayat nizâmı kabul etmiş Müslüman erkek ve kadınlar, İslâm’ın bir dünyâ ve âhiret dîni olduğunu kabul etmeyen, çağdaş(!) yaklaşımlarla dîni hayat sahnesinin dışına iten, beşerî ideoloji ve yaşam tarzlarının savunucusu, “müslüman” olduklarını zanneden örtülü müşriklerle ve ateistlerle evlenemezler. Eşlerden birinin bu durumda olması ile kıyılan nikah geçersiz olur, evlilik gerçekleşmez. Müslüman’lar, Müslüman’larla, gayr-ı müslimler de ancak kendileri gibi olanlarla evlenebilirler.

Ehl-i Beyt’e (a.s) ve Oniki İmâm’lara (a.s) düşman olan, Onlara (a.s) küfür ve hakâret eden, söven kimseler ile, Ehl-i Beyt’in İmâmlarını (a.s) bulundukları makamlardan daha yücelere çıkararak Onları (a.s) -hâşâ- peygamber, ilâh, vs. kabul edenlerle de evlenmek câiz değildir. Çünkü bu iki gurup da kâfir hükmündedirler.

Eşlerden birisinin her hangi bir sebep ve surette dinden dönmesi (mürted olması) ile nikah son bulur. Evlilik biter.






Güzel....
peki bu ölçülerin dışında kalan kaç kişi var...o kalan kişilerinde,kişisel uyumsuzlukları olur...çok sert kıstaslar var,evliler boşanır,bekarlar evlenemez...
derya
Mesajlar: 84
Kayıt: 30 Oca 2012, 01:04

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen derya »

Hüseyni yazdı:KÂFİRLİK SEBEBİ İLE HARAM OLMA HALİ

Güzel....
peki bu ölçülerin dışında kalan kaç kişi var...o kalan kişilerinde,kişisel uyumsuzlukları olur...çok sert kıstaslar var,evliler boşanır,bekarlar evlenemez...

kaldık evde...
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen 3nokta »

Dua etmek lazım.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
zazarslan
Mesajlar: 3
Kayıt: 29 Haz 2012, 12:29

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen zazarslan »

cevabınz için çok teşekkür ederim sağolun..biz bunları ailesine de söyledik sizin dediğiniz gibi ama ailesi özelliklede annesini ikna edemedik hani evlenirseniz kötü şeyler olur düşüncesinde o.bize dedi de şu anca bi dede getirirsiniz diyo dede olur derse ben veririm kızı ama olmaz derse bu işi unutun diyo..ben bi kaç dedeye sordum olmaz dediler...Evlenenlerin başına kötüşeyler geliyomuş..ortada kaldım anlıycanız.
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen ali muhsin »

O "Dedelere" sormak ´gerekir... Hz.Peygamber Muhammet Mustafa (saa) Ahiret Kardesim dedigi Imam Ali (as) ma Kizi olan Hz Fatima (as) mi vermekle (HASSA) hatami etmis oldu ? o "Dedeler" ki kac Ailenin icislerine karisarak kendi görüs ve fikirleri dogrultusunda Hareket ederek yine kac Aile Yiktikkarinin farkinda degilermi acaba ? Hz. Muhammed (Saa) Kizi olan Fatima (as)mi, Imam Ali (as) vermekle onlarin Nikahini dahi kiyip Hayirli ve ugrulu bir ise nail oldugunda,..nasil olurda o Dedeler buna "Yanlistir" diyebilirler...? Sormak gerekir O Dedelerin kaci Imamlarimizin Hükümleri dogrultusunda hareket ediyorlar ? Alevilerin hayatlarina neden bu kadar Dikta bir Sekilde Müdahale edip iki Seven insanin arasina girebiliyorlar ? Hükümler ise acikca ortadadir ! Okuyup arastirmaya bile gerek duymayan Alevileri kafalarina ve zevklerine göre yönlendiren "Dedelere" Alevi Toplumumuz artik kanmamalidir ,onlarin Dikta vede Müdahaleci düzenlerinden kurtulmalari gerekir.Dedelerin fikirleriyle hareket edenler, Imamlarimizin Hayati ve Yaptiklari Amelleri arastirmis olsalar, Bu Dedelerinde gercek yüzlerini görmüs olurlar.
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen 3nokta »

zazarslan yazdı:cevabınz için çok teşekkür ederim sağolun..biz bunları ailesine de söyledik sizin dediğiniz gibi ama ailesi özelliklede annesini ikna edemedik hani evlenirseniz kötü şeyler olur düşüncesinde o.bize dedi de şu anca bi dede getirirsiniz diyo dede olur derse ben veririm kızı ama olmaz derse bu işi unutun diyo..ben bi kaç dedeye sordum olmaz dediler...Evlenenlerin başına kötüşeyler geliyomuş..ortada kaldım anlıycanız.
Kardeş, fıkhen annesini ikna etmek zorunda değilsiniz. Baba evliliğe izin verirse kız da sizinle evlenmek istiyorsa sorun yok. Nikahınız geçerli olur. Onun dışında anneyi ikna işi çok zor görünüyor. Allah sabır versin. Allah yardımcınız olsun.
Batıl bir inançla mücadele etmek zorundasınız. Evlenirseniz birçok evlilikte olduğu gibi birtakım sorunlarla karşılaştığınızda anne (!) sürekli ben demiştim diyecek! Ama hakikatte sizin sorunlarınızın kirvelik ya da musahiplik gibi bağlarla hiçbir ilgisi yok.
Kardeş,
demek istediğim siz anneyi ikna bile etseniz ya da etmeseniz de bir şekilde evlenseniz bile ileride ortaya çıkacak en küçük bir sorunda yine sizin başınız ağrıyacak. O yüzden bir kardeş tavsiyesi evlenirseniz eğer eşinizin ailesinin olduğu şehirden başka bir şehre taşının.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
zazarslan
Mesajlar: 3
Kayıt: 29 Haz 2012, 12:29

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen zazarslan »

şöyle bişey daha var onuda paylaşım sizinle..Hz.Muhammed (sav) kızını Hz.Ali (as)' me soyları devam etsin diye vermiş böyle birşey var mı ?
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Kendisiyle Evlenilmesi Haram Olan Kadınlar

Mesaj gönderen 3nokta »

zazarslan yazdı:şöyle bişey daha var onuda paylaşım sizinle..Hz.Muhammed (sav) kızını Hz.Ali (as)' me soyları devam etsin diye vermiş böyle birşey var mı ?
Hz Fatıma ile İmam Ali'nin mübarek evlilikleri Allah'ın emridir. Eğer İmam Ali (as) olmasaydı Hz. Fatıma'ya (as) eş bulunmazdı.
Sizin dediğiniz iddiayı ortaya atan kişi sanırım "musahipler evlenemez" düşüncesine getirdiğimiz eleştiriyi çürütmek için bu sözü söylemiştir. Böyle kabul ederek karşı savunmayı şöyle yapabiliriz:

"Musahip ya da kirve bağı evliliklere manidir, ancak sırf soy devam etsin diye İmam ALi (as) ile Hz Fatıma'nın evliliklerine izin verilmiştir." düşüncesi bir kere Ehlibeyt'in (as) masumiyetiyle çelişmektedir. Ehlibeyt (as) hiçbir zaman, ister mecburuiyet olsun ister olmasın batıl, haram, yanlış bir iş yapmamışlardır, yapmazlar. Bu imamet, masumiyet inancımıza ters düşmektedir.
Üstelik "kirvelik ya da musahiplik bağlarının evliliği yasakladığını iddia edenler" böyle bir mantık yürüteceklerine evvela bunlarla ilgili net bilgiler aktarmak zorundadırlar. Yani bu konu hakkında Kuran ve Ehlibeyt'te net veriler olmak zorundadır. Bilakis bunun onların iddia ettiği gibi olmadığına dair Kuran ve Ehlibeyt'te (as) net uygulamalar vardır.
Kısaca Kuran ve Ehlibeyt (as) temelli olmayan, 12 İmamlardan bize gelmeyen her şey batıldır. Dolayısıyla bu yasak da batıldır. Bu yasağı ısrarla savunanlar hakkına girdikleri, hayatlarını zindana çevirdikleri bu genç kardeşlerimizin hakkını nasıl ödeyecekler bunu düşünsünler. Allah sormaz mı? "Allah böyle bir yasak koymadığı halde dede(!) kim oluyor da kafasına göre hiçbir dayanağı olmadan böyle bir yasak koyuyor?
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Cevapla

“Araştırma ve Makaleler” sayfasına dön