Ebu Bekir'in kızı Ayşe

ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Re: Ebu Bekir'in kızı Ayşe

Mesaj gönderen ali muhsin »

3nokta yazdı:Benim öyle bir annem yok. Benim Ehl-i Beyt as'a zulmeden annem yok. İmam hasan'a muhalif olan bir annem yok.
Hz. Fatima (as) min Faziletini Güzeligini kiskanan Imam Aliye karsi Saavas acip Binlerce Sii kanina giren kisi Benim Anem olamaz !!!
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
Seyyit Ahmet Hüseyni
Mesajlar: 24
Kayıt: 02 Ara 2021, 08:33

Re: Ebu Bekir'in kızı Ayşe

Mesaj gönderen Seyyit Ahmet Hüseyni »

CEMEL' DE AİŞE.

1️⃣“Allah Peygambere (saa) eziyet edenlere lânet etmiştir." (Ahzab, 57.)

Aişe'nin kalbî Peygamber (saa) kızı Hz. Fatımatü'z Zehra (sa) ve onun cennet gençleri olan evlatlarına sürekli haset duygular beslemekle, Hz.Hatice'ye (sa) çirkin sözler söylemekle, Peygamberi (saa) geceleri takip edip izlemekle, İmam Ali'yi (as) kendisine düşman tutmakla ve nice-nice günah amellerle Peygambere (saa) eziyet etmiştir onu incitmiştir.

2️⃣"Allah mümini öldürene lanet etmiştir”(Nisa,93)

Aişe, Cemel savaşında 20.000 müslümanın ölümüne sebep olmuştur. Onların içerisinde ne kadar mümin salih insanlar vardı. Şimdi ben okuyucuların insafına sunuyorum ölen binlerce insan, yetim kalan çocuklar, dul, sahipsiz kalan hanımlar, yıkılan yuvalar...vb.
Tarihçiler, ordunun başkomutanının Aişe olduğunu yazarlar. Emirleri o verir, komutanları o tayin eder, o azlederdi. Hatta Talha ve Zübeyr namazda imamlık yapma hususunda ihtilaf ettiklerinde Aişe her ikisinide azlederek kız kardeşinin oğlu Abdullah b. Zübeyr'i bu iş için görevlendirdi. Çeşitli yerlere mektup göndererek onlardan Ali b. Ebu Talib'e karşı yardım isteyen ve onların cahiliye duygularını körükleyen de oydu. Sonunda o, Emirü'l-Müminine karşı savaşmak, onu hilâfetten uzaklaştırmak için Arap dünyaperestlerinden 20000 kişilik bir ordu hazırladı ve Ümmül müminin'i koruma, ona yardım etme adı altında binlerce Müslümanın ölümüne yol açan kör bir fitneye sebep oldu.
👉 Tarihçiler yazarlar ki: Basra valisi Osman b.Huneyf'i, beytülmâli korumakla görevli olan yetmiş (bir nakle göre de dört yüz) adamıyla birlikte hile ile esir edip Aişe'nin yanına getirdiklerinde Aişe onların hepsinin öldürülmesini istedi. Onlarda bu müminleri koyunları boğazlar gibi boğazladılar. Müslümanlardan boyunları vurularak öldürülen ilk topluluğun bunlar olduğu söylenir.

⛔ Tarih-î Taberî, c.4, s.470-474; İbn-i Ebi'l-Hadid, Şerh-i Nehcü'l-Belaga, c.9, s.321

Bundan anlaşılan şudur: Aişe yalnızca Cemel ordusunun komutanlığı ile yetinmiş değildi. Bütün İslâm topraklarında Müminlerin emiri olmak istiyordu. Bundan dolayı, Ömer'in halife adayı olarak gösterdiği Talha ve Zübeyr'e bile o emir veriyor, valilere ve kabile başkanlarına mektuplar yazarak onları yardıma çağırıyordu.
👉 Bütün bunlardan dolayı da Emevilerin yanında Aişe'nin makamı yüceldi ve onlar tarafından saygıyla anıldı. Çünkü en ünlü kahramanlar bile, İmam Ali'ye karşı çıkmaya cüret edemezken o İmam Ali'ye karşı savaş açtı ve halkı ona kışkırttı. Aişe'nin, imam Ali gelmeden önce Küçük Cemel Savaşı'ndaki, İmam Ali geldikten sonra da Büyük Cemel Savaşı'ndaki tavırlarını bilen tarihçiler gerçekten de şaşırıyorlar. Büyük Cemel Savaşı'nda Hz. Ali onu Allah'ın Kitabına davet ederken o, Allah'ın salih kulları ve Resûlullah'ın gerçek yarenine karşı beslediği derin kin ve düşmanlıktan başka açıklaması olmayan bir inatla Hz. Ali'nin davetini reddederek savaşmak konusunda ısrar ediyor.

Hiç şüphesiz,Resûlullah (saa) etrafında dönen dolapların farkındaydı.Özellikle Aişe'de bu tehlikelirolü üstlenme zemininin var olduğunu da biliyordu. Ondaki bu potansiyelin tamamen farkındaydı.

👉 Resûlullah bu fitne konusunda defalarca ümmetini uyarmış,hatta bir gün eliyle Aişe'nin evini göstererek şöyle buyurmuştu:

"Fitne işte buradadır; fitne işte buradadır; şeytanın boynuzu buradan zuhur edecektir."
⛔ SÜNNİ KAYNAK
(Sahih-i Buhari, c. 4, s. 100.)

👉Müslim'de İkrime b. Ammar'dan, o da
Salim'den, o da İbn-i Ömer'den şöyle nakleder:

"Resûlullah bir gün Aişe'nin evinden çıkarken şöyle buyurdu:Küfrün başı buradan çıkacak,şeytanın boynuzu buradan zuhur edecektir."

⛔ SÜNNİ KAYNAK
(Sahih-i Müslim, c.4, s.2229, h.2905.)
Seyyit Ahmet Hüseyni
Mesajlar: 24
Kayıt: 02 Ara 2021, 08:33

Re: Ebu Bekir'in kızı Ayşe

Mesaj gönderen Seyyit Ahmet Hüseyni »

Peygamber Dönemindeki Aişe

Tamamen Ehli sünnet Kaynakları;

✅Aişe'nin içi kıskançlıkla doluydu. Bu durum, Peygamberin karşısında saygısız hareketler yapmasına sebep oluyordu. Bir defasında Peygamber efendimiz Hz. Hatice'yi anınca Aişe şöyle demişti: "Bana ne Hatice'den❓O işi bitmiş yaşlı bir kadındı ve Allah onun yerine sana daha hayırlısını verdi." Resûlullah (s.a.a) bu sözleri duyunca öfkeden tüyleri ürpermişti.
⛔ Sahih-i Buhari, c.5, s.48-49, Peygamberin Haticeyle Evlenmesi Babı; Sahih-i Müslim, c.4, s.1889, h.2438

✅Bir defasında, Peygamber-i Ekrem (s.a.a) Aişe'nin evinde iken eşlerinden biri ona, çok sevdiği bir yemeği hazırlayıp göndermiş, Aişe yemek dolu tabağı alıp kırmış ve Resûlullah'ın yemeği tatmasına engel olmuştu.
⛔Sahih-i Buhari, c.7, s.46, Babu'l Gayre.

✅Yine bir defasında, Resul-i Ekrem'e (s.a.a) "Allah'ın Peygamberi olduğunu iddia eden sen misin⁉️" demişti
⛔Gazali,ihya-u Ulumi'd-Din, c.2, s.65, Edebu'n-Nikah kitabı.

✅Bir defasında sinirlenerek Resûlullah'a (s.a.a):
"Adaletli ol‼️" demiş,bunun üzerine orada olan babası Aişe'ye bir tokat atmış, Aişe kanlar içinde kalmıştı.
⛔ Kenzu'l Ummal, c.13, s.696; İhya-u Ulumi'd-Din, c.2, sayfa 65.

✅Kıskançlığı o dereceye varmıştı ki, Resuli Ekrem (s.a.a) Numan'ın kızı Esma'yla evlenince, yalan konuşarak ona; "Peygamber yanına gelince, "Senden Allah'a sığınırım‼️" dersen, çok hoşuna gider." demişti. Aişe bu planla Resûlullah'ın o zavallı ve saf kadını boşaması hedefini güdüyordu. Nihayet böyle de oldu ve bu sözünden dolayı Resûl-i Ekrem (s.a.a) Esma'yı boşadı.
⛔ et-Tabakatu'l-Kubra, c.8, s.145-146; el-İsabe, c.4, s.233; Tarih-î Yakubi, c.2, s.85.

✅ Resûl-i Ekrem'in (s.a.a) huzurunda Aişe'nin saygısızlığı öyle bir hadde varmıştı ki, Resûlullah (s.a.a) namaz kılarken karşısına geçmiş, ayaklarını Resûlullah'ın secde yerine uzatmıştı. Resûlullah işaret edince ayaklarını topluyor, başını secdeden kaldırınca yine ayaklarını uzatıyordu.
⛔Sahih-i Buhari, c.1, s.107.

✅Bir defasında Aişe ve Hafsa Resûlullah'a (s.a.a) karşı bir komplo hazırladılar. Bu yüzden Resûl-i Ekrem (s.a.a) bir ay zevcelerinden uzaklaştı ve hasırın üzerinde uyudu.
⛔ Sahih-i Buhari, c.3, s.175-176, Mezalim kitabı.

✅Aişe sinirlendiğinde (ki çok da sinirlenirdi) Resûl-i Ekrem'in adını ağzına almaz, yemin ederken de "İbrahim'in Rabbine andolsun" derdi.
⛔Sahih-i Buhari, c.7, s.47.

✅Aişe, Peygamber efendimize (s.a.a) çok eziyet eder ve mübarek kalbini sürekli kırardı. Ama Resûl-i Ekrem (s.a.a) yüce ahlakı ve sabrı ile buna tahammül ederek iyi davranır ve " Şeytan sana musallat olmuştur" derdi. Keza, Allah-u Teâlâ'nın onu ve Ömer'in kızı Hafsa'yı tehdit etmesine üzülürdü.
Defalarca Aişe'nin davranışlarını kınayıcı ayetler inmiştir.
⛔Sahih-i Buhari, c.3, s. 176-177.

✅Bir ayette Allah-u Teâlâ ona ve Hafsa'ya hitap ederek şöyle buyurmuştur:
"Eğer ikiniz de Allah'a tövbe ederseniz, (yerinde olur) Çünkü kuşkusuz KALPLERİNİZ SAPMIŞTIR sizin."
⛔Tahrim, 4.

✅Yine buyurmuştur ki: "Ve eğer Peygamber'e karşı birbirinize arka verirseniz, bilesiniz ki, onun dostu ve yardımcısı Allah, Cebrail, ve müminlerin salihidir; bunların ardından da melekler onun destekçisidirler." Bu açık tehdit, Aişe ve çoğu zaman onun sözlerini dinleyip ona uyan Hafsa'ya hitaptır.
⛔Tahrim, 4.

✅Yine Allah-u Teâlâ bu ikisi hakkında şöyle buyurmuştur. " Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha iyi, Müslüman, mümin, ... kadınlar verir."
⛔ Tahrim, 5.

✅Buhari yazıyor ki: Bu ayetler Ömer b. Hattab'ın da dediği gibi Aişe ve Hafsa hakkında nazil olmuştur.
⛔Sahih-i Buhari, c.6, s.195 ve 197.
👉Bu ayet tek başına, Müslümanlar arasında Aişe'den daha hayırlı kadınlar olduğunu ispatlamaktadır.

✅Allah aşkına bana söyleyin! Aişe'nin Resûlullah'a söylediği, "Görüyorum Rabbin, nefsinin isteklerini hemen yerine getiriyor!" sözünü okuduğunuz zaman, Resûlullah'ın temizliğinden şüphelenen böyle bir kadına karşı kalbinizde zerre kadar saygı kalır mı⁉️ Acaba bu, onun aklının, rüşdünün eksik olduğunu göstermiyor mu⁉️
⛔ Sahih-i Buhari, c.6, s.147.

✅Tahrim suresinin dördüncü ve beşinci ayetlerinde de belirtildiği gibi Allah-u Teâlâ Aişe ve Hafsa'yı tehdit etmiştir. Yine aynı surede yüce Allah onlar hakkında tehlikeli bir örnek vermiştir. Ayet, sırf Peygamberin eşleri oldukları için onların hesapsız ve kitapsız olarak cennete gideceklerine inanan Müslümanlara şunu anlatmak istiyor: Peygamberin eşi olmanın onlara hiçbir yararı ve zararı yoktur. Allah katında yararlı ve zararlı olabilecek tek şey, insanın amelleridir.👇
⛔ Yüce Allah Kuranı Kerim'de buyuruyor ki:

"Allah, inkâr edenlere, Nuh'un karısıyla Lut'un karısını örnek verdi. İkisi de kullarımızdan iki sâlih kulun nikâhı altındaydılar. Derken onlara ihanet ettiler. Kocaları Allah'tan gelen hiçbir şeyi onlardan savamadı. Onlara: " Haydi girenlerle beraber siz de ateşe girin" denildi.
Ve Allah inananlara, Firavun'un karısını örnek verdi. Hani o şöyle demişti: " Ey Rabbim! Bana cennette bir ev kur ve beni Firavun'dan ve onun kötü işlerinden kurtar ve beni şu zalimler topluluğundan kurtar!" Yine Allah inananlara İmran kızı Meryem'i gösterdi. O iffetini korudu da ona ruhumuzdan üfledik ve Rabbinin sözlerini ve kitaplarını doğruladı. O gönülden itaat edenlerdendi."

Bu ayetlerden anlaşıldığı üzere Peygamberin eşi ve zevcesi olmanın her ne kadar birçok fazileti olsa da, insanı Allah'ın azabından kurtarmada bir etkisi olamaz. Peygamber eşi olmak, iyi amelle birlikte olursa faydalıdır. Aksi hâlde azap iki kat olur. Çünkü Allah'ın adaleti, vahiyden uzak olan bir kimseyi, evinde vahiy nazil olan ve vahye yakın olan kimse azaplandırmamayı gerektirir. Hakkı tanıdığı hâlde hakka muhalefet eden kimse, hakkı hiç tanımayan cahilden daha kötüdür ve onun azabı daha fazladır.

☝️ De ki: " Bize gösterecek bir deliliniz varsa getirin."
Siz zandan başka bir şeye uymuyorsunuz ve siz ancak tahmin yürütüyorsunuz." Enam,148.
Seyyit Ahmet Hüseyni
Mesajlar: 24
Kayıt: 02 Ara 2021, 08:33

Re: Ebu Bekir'in kızı Ayşe

Mesaj gönderen Seyyit Ahmet Hüseyni »

İmam Hasan'ın (as) Tabutunu Kim Oklattı⁉️

İmam Hasan (aleyhisselam) vasiyetinde dedesi Allah Resulü Hz.Muhammed'in (salallahu aleyhi ve alihi) yanına defnedilmesini İstedi. Fakat Aişe buna engel olarak İmam Hasan'ın(as) tabutunu oklattı.

İmam Cafer Sadık (aleyhisselam) buyurdu: İmam Hasan’ın (as) cenazesini ok yağmuruna tuttular, sonradan 70 ok İmam’ın (as) bedeninden çıkardılar.
Kaynak:
(Menakıb, cilt. 4, sayfa. 44.)

İmam Hüseyin (aleyhisselam) kan dökülmesini İstemedi mübarek cenazesini Baki Mezarlığına defnetti. Aişe binti Ebu Bekir’in başta Hz. Ali (aleyhisselam) olmak üzere Ehli Beyt fertlerine (as) karşı olan kini İslam tarihinden azıcık bilgisi olan her kese bellidir. Aişe’nin bu kini Hz. Hasan’ın (as) defni zamanı bir kez daha açıkça kendisini göstermiştir. İmam Hüseyin kardeşi Hz. Hasan’ı (as) Resûlullah'ın (saa) yanına defnetmek istediği zaman Aişe Emevilerden Medine hakimi Mervan b. Hakem ve adamlarının yardımı ile onlara karşı çıkmış ve Hz. Hasan’ın (a.s) defnine mani olmuştur. Şimdi bu tarihi kıssayı belgeli bir şekilde sizlerle paylaşacağız.

Şeyh Saduk r.a’ın “İleluş Şerai” adlı kitabında şu ifadeler var:
Ebu Abdullah (imam Cafer es-Sadık a.s), buyurdu ki: “Hüseyin b. Ali, Hasan b. Ali’yi (a.s) Resûlullah'ın (saa) yanında defnetmek istediğinde cemaat onun yanına geldi. Bir adam dedi ki: “Hasan b. Ali’nin “Hüseyin’e benim defnimde kan dökülmemesini söyleyin” dediğini duydum” bu yüzden (Hasan b. Ali a.s) Resûlullah'ın (saa) yanına defnedilmedi.Resûlullah'dan (saa) sonra ilk defa katıra binen kadın Aişe oldu. O mescide gelerek Hasan b. Ali'nin (as) Resûlullah'ın (s.a.a) yanında defnine mani oldu.”
Kaynak:
Şeyh Saduk r.a, “İleluş Şerai”, 1/221, hadis 1 bu hadisin senedinde yer alan tüm raviler sika (güvenilir) ve hadisin isnadı muttasıldır. bundan başka kıssayı genişce anlatan hadislerde mevcuttur. mesela Kuleyni r.a “el-Kafi” kitabında imam Bakır ve imam Cafer es-Sadık'tan (a.s) konuyu geniş şekilde açıklayan 2 hadis rivayet etmiştir.
“Hz.Hasan’ın cenazesini getirdiklerinde Aişe bir katıra binerek Beni Ümeyye’den bir grup şahısla ve köleleriyle birlikte cenazenin önünü keserek İmam Hasan’ın Peygamber'in (saa) kabrinin yanında defnedilmesine izin vermeyeceklerini söylediler.”
Mesudi’nin rivayetine göre İbn-i Abbas şöyle dedi: “Sana şaşıyorum ey Aişe! Halkın Cemel (Deve) günü demesi sana yetmiyor mu ki şimdi de Katır günü desinler⁉️ Bir gün deveye bir gün de katıra binerek Resûlullah'ın (saa) hicabını yırttın (ihtiramını korumadın), Allah’ın nurunu söndürmek mi istiyorsun? Halbuki müşrikler istemese de Allah-u Teala nurunu tamamlayacaktır. Biz Allah içiniz O’na doğru dönücüleriz.”
Yusuf Sibt bin Cevzi Tezkiret’u- Havass’il- Ümme s. 122’de, Allame Mesudi İsbat’ul- Vesiyye, s. 136’da, İbn-i Ebi’l- Hadid Nehc’ul- Belağa Şerhi c. 4, s. 18’de (Ebu’l- Ferec ve Yahya bin Hasan’dan naklen), Muhammed Havendşah Revzat’us- Safa, c. 2’de, Ahmed bin Muhammed bin Hanefi Tarih-u A’sam-i Kufi’nin tercümesinde, İbn-i Şahne Revzat’ul- Menazir’de, Ebu’l- Fida ve başkaları da kendi tarihlerinde nakletmişlerdir:
Bazıları da ona şöyle dediğini rivayet etmişlerdir: “Bir gün deveye bindin, bir gün de katıra; yaşayacak olursan bir gün de file bineceksin. (Yani Ebrehe gibi Allah’la savaşmaya kalkışacaksın.)
Haşimoğulları kılıç çekip onları defetmek isteyince İmam Hüseyin (a.s) engel olarak; “Kardeşim, cenazesinin arkasında bir hacamat boynuzu kadar bile kan dökülmemesini vasiyet etmiştir.” buyurdu. Bu yüzden cenazeyi geri götürüp Baki mezarlığında defnettiler.
Seyyit Ahmet Hüseyni
Mesajlar: 24
Kayıt: 02 Ara 2021, 08:33

Re: Ebu Bekir'in kızı Ayşe

Mesaj gönderen Seyyit Ahmet Hüseyni »

PEYGAMBER'DEN SONRAKİ AİŞE

➡️ Abdullah b. Ömer'den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Peygamber (s.a.a) ayağa kalktı ve bir konuşma yaptı ve Aişe'nin oturduğu eve işaret ederek, "Fitne buradadır, fitne buradadır, fitne buradadır‼️ Şeytanın boynuzunun çıkacağı yerde‼️" dedi. Resûlullah bu fitne konusunda ümmetini defalarca uyarmıştı...

⛔ Bkz. Sahih-i Buhari, cihat ve siyer kitabı, c.4, s.46, Daru'l-Fikir ve c.4, s.100, Matabiu'ş-Şa'b.

➡️ Resûlullah (s.a.a) vefatından önce onları uyararak şöyle buyurmuştu:
"Sizden hangisi deveye binecek de Hav'eb köpekleri ona ürüyecek?"

⛔ Taha Hüseyin, el-fitnetul-Kubra (Büyük Fitne), Tarihî Taberî, c.4, s.457 ve 469; İbn Esir Cezeri, en-Nihaye, c.1, s.456 ve c.2, s.96; Genci-i Şafii, Kifayet' ül-Talib, s.171...

➡️ Aişe, Allah ve Peygamber'inin emrine karşı gelerek evinden dışarı çıkmış, kötü sonuçlar doğuran CEMEL SAVAŞINI yönetmiş ve sonuçta binlerce günahsız insanın kanının dökülmesine vesile olmuştu...
⛔"Evlerinizde oturun, eski cahiliye adetinde olduğu gibi açılıp saçılmayın."

➡️ Aişe'nin Peygamber'e (s.a.a) ve Ali'ye (a.s) karşı işbirliği yapması: Peygamber'e işbirliği yapmasıyla ilgili olarak

⛔ Sahih-i Buhari, tefsir kitabı, c.6, s.70, Daru'l-Fikir; Zemahşeri, el-Keşşaf, c.4, s.366; et-Teshil Li Ulumi't-Tenzil, c.4, s.131; Tefsir-i Fahri Razi, c.8, s. 334; Tefsir-i Ebu's-Suud, Tefsir-i Râzî'nin kenarında, c.8, s.332; Tefsir-i Kurtubî, c.18, s.202; Şevkani, Fethu'l Kadir, c.5, s.252; Tefsir-i İbn Kesir, c.5, s.338.

Ali'ye karşı işbirliği yapmasıyla ilgili olarak ise, CEMEL HARBİ ve diğer olaylar, bunun açık kanıtıdır.

⛔ Yine İmam Ahmed b. Hanbel "Müsned'inde İbn-i Abbas'tan naklediyor: "Ben, Ebubekir, Ebu Ubeyd b. Cerrah ve bir grup sahabe Resûlullah'ın (s.a.a) huzurunda idik. Resûlullah (s.a.a) mübarek elini Ali'nin (a.s) omzuna vurarak buyurdu ki:

" Sen İslâm açısından müslümanların ilkisin; iman açısından müminlerin ilkisin; sen bana nispetle Harun'un Musa'ya olan nispetine sahipsin. Ya Ali! Sana düşman olup da beni sevdiğini söyleyen kimse yalan söylemiştir."

⛔ Ehlisünnet âlimlerinden İbn-i Sabbağ bu sözleri diğerlerinden biraz fazlalıkla nakletmiştir; Resûlullah şöyle buyurdu diyor:

"Ya Ali! Kim seni severse, beni sevmiştir; kim de beni severse, Allah onu sevmiştir; Allah da kimi severse, onu cennete götürür. (Ya Ali!) Kim sana buğz ederse, bana buğz etmiştir; kim de bana buğz ederse, Allah da ona buğz eder ve onu cehenneme sokar."
⛔ Ebu Said Hudri'den naklen Peygamberi Ekrem'in (s.a.a) Ali'ye (a.s) şöyle buyurduğu yazılıdır:

"Ya Ali, sana gösterilen sevgi, iman; sana gösterilen buğz ise nifaktır. Cehenneme ilk girecek olan da sana buğz edendir."

⛔ Muhammed b. Yusuf, Metalibu's-Süul, s. 27'de, İbn-i Sabbağ Maliki de, el-Fusulu'l-Muhimme'de Tirmizi ve Nesai'den, onlarda Ebi Said Hudri'den şöyle dediğini nakletmişlerdir:

"Biz Resûlullah(s.a.a) döneminde münafıkları, sadece Ali'ye buğzları vasıtasıyla tanıyorduk."

⛔ Yine el-Fusulu'l-Muhimme'de Hz. Resûlullah'ın (s.a.a) Hz. Ali'ye şöyle buyurduğu yer almıştır:

"Seninle savaşmak benimle savaşmaktır; senin kanın benim kanımdır; ben sana karşı savaşanla savaşırım. Seni ancak soylu kimseler sever, sana ancak soyu bozuk insanlar buğz eder; seni ancak müminler sever,sana ancak münafıklar düşmanlık eder."

⛔Yine Mir Seyyid Ali Hemedâni Meveddetü'l- Kurba'nın 3. Meveddesinde, Himvini de Feraid'de Peygamber-i Ekrem'in (s.a.a) ashabı arasında şöyle buyurduğunu nakletmişlerdir:

"Ali'yi sadece mümin sever; ona sadece kâfir buğzeder."

Başka bir yerde ise şöyle buyurmaktadır:

"Seni sadece mümin sever ve sadece münafık buğzeder."

➡️ Araştırmacılar, Aişe'nin Hz. Ali'ye (a.s) karşı tutumunda şaşırtıcı bir durumla karşılaşmakta ve bunun, Resûlullah'ın (s.a.a) Ehlibeyti'ne olan kin ve nefretinden başka bir yorumu olamayacağını söylemektedirler. Tarihinin kaydettiği şekliyle Aişe'nin Hz. Ali'ye olan kin ve nefretinin bir benzeri daha görülmemiştir. Aişe, Hz. Ali'nin adını anmaya ve kendisini görmeye dahi tahammül edemiyordu.

⛔ Sahih-i Buhari, c.1, s.70; c.3, s.205 ve c.6, s.13-14.

➡️Osman'ın ölümünden sonra halkın Hz. Ali'ye biat ettiğini duyunca da; "Keşke gök yere kapansaydı da Ali hilafete ulaşmasaydı!" diyor ve bütün gücüyle onu devirmeye çalışıyor, büyük bir ordu tertipleyerek ona karşı savaşıyor. Hz. Ali'nin şehadet haberini duyduğunda da şükür secdesi yerine getiriyor.

➡️ Ahmet b. Hanbel şöyle nakleder:

" Bir gün Ebubekir Resûlullah'ı evinde ziyaret etmek için izin istedi. İçeri girerken Aişe'nin Resûlullah'a yüksek sesle şöyle dediğini duydu: " Allah'a andolsun ki senin Ali'yi benden ve babamdan daha çok sevdiğini biliyorum." Ve bunu iki üç kez tekrarladı."

⛔ Müsned-i Ahmet b. Hanbel, c.4, s.275.

➡️ Resûlullah buyurmuştur ki:
"Ali, Allah ve Resulü'nü sever; Allah ve Resulü de onu severler."
Ve buyurmuştur ki:
"Ali'yi seven beni sever, Ali'ye düşman olan bana düşman olur."

⛔ Sahih-i Buhari, c.5, s.23; Sahih-i Müslim, c.4, s.1871, h.2404, Hz. Ali'nin Faziletleri Babı.
⛔ Müstedrek-i Hâkim, c.3, s.130; Taberani, el-Mucemu'l-Kebir, c.23, s.380, h.901.

➡️ Aişe'nin hem güldürücü, hem de ağlatıcı tutumlarından biri de; kendisi Allah'a ve Resulü'ne isyan ederek evden çıktığı hâlde ashaba evlerinde oturmalarını emretmesidir. Çok ilginç değil mi⁉️

Aişe Basra'da iken Zeyd b. Suhan ek-Abdi'ye şöyle bir mektup yazdı:
" Ebubekir'i Sıddık'ın kızı, müminlerin anası, Peygamberin zevcesi Aişe'den, ihlâslı oğlu Zeyd b. Suhan'a: Evinde otur ve halkın Ali b. Ebu Talib'e yardım etmemesi için çalış. Senin hakkında sevdiğim şeyleri duymak isterim. Çünkü sen yakınlarımın içinde en çok güvendiğim kişisin. Vesselam!"

O salih insan da ona şu cevabı verdi:

"Zeyd b. Suhan'dan Ebubekir'in kızı Aişe'ye:
Allah sana bir şeyi, bize de başka bir şeyi emretmiştir. Sana evinde oturmanı, bize de cihat etmemizi emretmiştir. Sen mektubunda Allah'ın emrine aykırı bir iş yapmamızı istemişsin. Gerçekte sen, Allah'ın sana verdiği emri bizim yapmamızı istiyorsun. Kendin de Allah'ın bize emrettiği işi yapmaktasın. Bu nedenle emrin kabul edilemez. Vesselam.

➡️ Müslim Sahih'inde İkrime b. Ammar'dan, o da Salim'den, o da İbn-i Ömer'den şöyle nakleder:

Resûlullah (s.a.a) bir gün Aişe'nin evinden çıkarken şöyle buyurdu:
"Küfrün başı buradan çıkacak, şeytanın boynuzu buradan zuhur edecektir."

Hadisin sonunda, "Resûlullah'ın maksadı doğudur" şeklindeki yorumun ne kadar mantıksız olduğu ve sırf Aişe'yi temize çıkarmak için yapıldığı ortadadır.

⛔ Tarih-î Taberî, c.4, s.476.

➡️ "Hz. Hasan'ın cenazesini getirdiklerinde Aişe bir katıra binerek Beni Ümeyye'den bir grup şahısla ve köleleriyle birlikte cenazenin önünü keserek İmam Hasan'ın Hz. Peygamber'in (s.a.a) kabrinin yanında defnedilmesine izin vermeyeceklerini söyledi." Hatta Hz. İmam Hasan'ın tabutunu oklattılar...

⛔ Yusuf Sibt b. Cevzi Tezkiretu-Havassi'l-Ümme s.122'de, Allâme Mes'udi İsbatu'l-Vasiyye, s.136'da, İbn-i Ebi'l Hadid Şerh-i Nehcü'l-Belaga, c.4, s.18'de (Ebu'l-Ferec ve Yahya b. Hasan'dan naklen), Muhammed Havendşah Revzatu's-Safa, c.2'de, Ahmet b. Muhammed b. Hanefî Tarih-u A'sam-i Kufi'nin tercümesinde, İbn ŞahneRavzatu'l-Me-nazir'de, Ebu'l Fida ve başkaları da kendi tarihlerinde nakletmişlerdir...

➡️ Mes'udi'nin rivayetine göre İbn Abbas şöyle dedi:

"Sana şaşırıyorum ey Aişe‼️ Halkın Cemel (Deve) günü demesi sana yetmiyor mu ki şimdi de Katır günü desinler‼️ Bir gün deveye bir gün de katıra binerek Resûlullah'ın (s.a.a) hicabını yırttın (saygınlığını korumadın.), Allah'ın nurunu söndürmek mi istiyorsun⁉️ Hâlbuki müşrikler istemese de Allah-u Teâlâ nurunu tamamlayacaktır.
Biz Allah için ona doğru dönücüleriz."

Bazılarının da ona şöyle dediğini rivayet etmişlerdir:

"Bir gün deveye bindin, bir gün de katıra; yaşayacak olursan bir gün de file bineceksin.(Yani Ebrehe gibi Allah'la savaşmaya kalkışacaksın.) Sana sekizde birin dokuzda biri düştüğü hâlde sen hepsine el koydun."

👉 Ölen bir adamın çocukları varsa karısına mirasından sekizde bir düşer. Peygamber'in (s.a.a) dokuz hanımı olduğu için de bu sekizde bir oranının, dokuza bölünmesi icap ederdi. Yani Aişe'nin hakkı Hz.Peygamber'den (s.a.a) kalan mirasın sekizde birinin dokuzda biriydi. Ama Aişe buna razı olmayarak hepsine el koydu⁉️

➡️ Haşimoğulları kılıç çekip onları defetmek isteyince İmam Hüseyin (a.s) engel olarak, "Kardeşim cenazesinin arkasında bir hacamat boynuzu kadar bile kan dökülmemesini vasiyet etmiştir." buyurdu. Bu yüzden cenazeyi geri götürüp Baki mezarlığı'na defnettiler. Eyy İlahi! Hz. İmam Hasan'ın tabutu dahi oklanmışti...
Seyyit Ahmet Hüseyni
Mesajlar: 24
Kayıt: 02 Ara 2021, 08:33

Re: Ebu Bekir'in kızı Ayşe

Mesaj gönderen Seyyit Ahmet Hüseyni »

AİŞE'NİN ÖLÜMÜ

Ayşe'yi öldüren şahısa Ehlisünnet nezdinde hazret, hak halife vb.. bir takım uyduruk faziletlerle katiyyen toz kondurmazlar, ama Ayşe nasıl öldü veya öldürüldü⁉️ Ehlisünnet tarih kitaplarında onlarca kaynak varken sus-pus olurlar hiiiç bahsetmezler. Bu nasıl bir tutarsızlık ve çelişki öyle değil mi?

PEYGAMBERİN HANIMI AYŞE NASIL ÖLDÜ ⁉️

Bu soruyu soranlara Ehlisünnet kitaplarından cevabımızdır:

Nasıl öldürüldü⁉️Nerede ve nasıl defnedildi⁉️Ve ne zaman⁉️

Sadece Ehlisünnet Kaynaklarından Yazıyoruz:

✅Muaviye , oğlu yez-İT için biat almak istediğinde Medine'de birçok sahabi buna karşı çıktı.Yez-İT açık günah işliyordu ve cahildi.Muaviye'de onlardan intikam almak istedi. Özellikle gaspçı halife Osman'ın katillerinden intikam almak istedi.Ebu Bekir oğlu Abdurrahman ile kızkardeşi Ayşe’yi öldürmelerini emretti. Ve her ikisini de hile ile öldürttü. Abdurrahman b. Ebubekiri zehirletti ve onu diri diri gömdürdüğü de söylenir. Muaviye her iki yola da başvurdu. Hem zehirleme hem de diri diri gömmek.
Kaynak:
⛔( İBNİ KESİR El BİDAYETU VEN NİHAYE 8/123)

✅Ayşe , kardeşi Abdurrahman'ı öldürdüğü için Muaviye'ye isyan etti. Ve Muaviyenin Medine valisi Mervan ile kavga etti. Muaviye'de Ayşe'yi , kardeşi Abdurrahman ve Muhammed gibi öldürttü.
Kaynak:
⛔( EL BİDAYETU VEN NİHAYE 8/ 96)

سنہ ٥٨ھ میں حضرت ام المومنین حضرت عائشہ صدیقہ رضی ﷲ عنہا فوت ہو کر البقیع میں مدفون ہوئیں آپ مروان کی مخالفت کیا کرتی تہیں کیونکہ اس کے اعمال اچھے نہ تھے مروان نے ایک روز دھوکے سے دعوت کے بہانے سے بلا کر ایک گڑھے میں جس میں ننگی تلواریں اور خنجر وغیرہ رکھ دیۓ تھے آپ کو گرا دیا تھا آپ بہت ضعیف اور بوڑہی تھیں زخمی ہوئیں اور انہیں زخموں کے صدمہ سے فوت ہو گئیں

BAŞKA BİR RİVAYETTE ŞÖYLE YAZAR:
✅“Müminlerin annesi Aişe Es-Sıddıka hicri 58-de vefat etti ve El Baki kabiristanliğinda gömüldü. O, Mervan'ın yanlış işlerine karşi çıkıyordu. Bir gün Mervan onu hileyle yemeğe davet edip (o gelince) içi hançer ve kılıç dolu olan çukura attı. O zayıf ve yaşlı idi, yaralandı ve bu yaralar nedeniyle vefat etti”
⛔Kaynaklar;

(TARİH EL İSLAM(URDUCA), EKBER ŞAH EL NECİBABADİ, CİLT 2, SAYFA 42, LAHOR)

✅Allâme İbni Haldun'a göre Aişe'nin ölümü;

⛔ "Muaviye, Ayşe'yi akşam yemeğine davet etti ve o, yere bir hendek kazdı, keskin bıçaklar ve kılıçlarla doldurdu ve bıçakları yukarı bakacak şekilde doldurdu. Muaviye, o hendeği ince tahta parçalarıyla maskeledi ve yaydı. Hepsini kamufle etmek için üstüne bir halı koydu. Aişe'nin oturması için üzerine tahta bir sandalye koydu. Aişe sandalyeye oturur oturmaz yer tamamen çöktü ve kuyuya düştü, tepeden tırnağa kendini ağır bir şekilde yaraladı, Muaviye, suçunu gizlemek için hendeği kireçle doldurdu, Hicri 57'nin sonlarına doğru Muaviye onu öldürdüğünde altmış dört yaşında olan Ayşe'yi böyle öldürdü...‼️
Cevapla

“Diğer Yazılı Kaynaklar” sayfasına dön