Allah ın (ac) Birliği /2

Allah'ı tanımakta akli, nizami ve diğer tüm yönlerin ele alınabileceği platform.
Cevapla
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Allah ın (ac) Birliği /2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Aslında dedik ki Hak Teala nın varlığının ispatına dair delil getirmeye çalışmak bizim kendi körlüğümüzdendir.Yoksa ki Hak Teala varlık aleminin nurudur.Hiç olabilir mi ki nuru başkası aydınlatsın.Nur her şeyin aydınlatıcısıdır.Nurdur ki bütün karanlıkları aydınlatır ve nura kalkıp delil getirmek bu bizim şimdiki körlüğümüzdendir.Kör insan elbette ki güneşi fark edemez.Görmüyor ki ,gözü görmüyor .Sen mesela ona güneşin varlığını bir takım delillerle onun anlayacağı dille ona ispat etmeye çalışıyorsun.Çünkü biz insanlarda aslında körlüğün de sebebi günahtır.Günahlar bizi kör etti ve yüzümüz o nura yumuldu,kapandı .Allah bir daha gözümüzü açsın inşaallah.Bu sefer baktık ki görmüyoruz ama varlığını başka şekilde aramaya başladık. Bu geçen seferki bahislerimizin bir özeti idi...

Elbette Elhamdulillah biz de tahlil ettik ,fark ettik ,gördük ki ,biz de farkındayız bunun Allah Tebareke ve Teala ın varlığı bize çok açıktır. Bize bizden daha yakındır.Ama yine de olsun ,biz bahisleri yaptık.Çeşitli metotlarla yöntemlerle konu daha da netleşsin. Mesela güneşi görerek varlığını hissedersin bir de sıcağını hissederek.Güneşin sıcağını hissetmek de güneşin varlığının delilidir değil mi ? Biz Elhamdulillah gördük ki Alalh a şükürler olsun ve hem de ki istedik ki sıcağıyla da ,sıcağı da nedir ? bize sunduğu rahmetlerle ,o rahmeti ki bütün varlık alemini kuşatan rahmet yollarıyla ki onun varlığını istedik ki ve baktık gördük ki herşey Allah ın ayetidir.Her şeyi ele alsan o der ki ,tektir ,tektir ,tektir.Zatı tektir ,sıfatı tektir ,işi tektir ,yoktur benzeri.Bunu arz edeyim ki geçen seferki bahiste buraya kadar getirmiştik.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Allah ın (ac) Birliği /2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Allah ın varlığını fark ettikten sonra ,ikinci soru ki insanın zihninde oluşur ,bir düşünce olarak da insanın zihninde cevap bulması gerekir.Bu varlık aleminin yaratanı vardır ki ,yaratandır ki bu varlık alemini yaratmıştır.İkinci soru ki ,varlık aleminin yaratıcısı tek midir yoksa yardımcısı da var mıdır?Bir midir ? yoksa müteeddit bir yaratıcı mı söz konusudur ?Allah ın sıfatlarını tanımaya sıfatlarında ilk vasıf olarak ele alınan Allah ın tekliğidir.Kelam ilminde Akait bahislerinde böyle bir düzen kurmuşlardır.Allah ın varlığının bahsinden gittikten sonra ikinci aşamada Allah ın Tevhidi/tekliği söz konusu olmaktadır.

Tevhit ten /Allah ın birliğinden diyoruz ki Allah bir olması lazım.Bu birlikten ne anlaşılır ?Bu konu bahis konusu olur ve bunu niye bahsederler?Yine Allah ın birliği de o akılları çalışanların nezdinde ve basiretleri açık olanların nezdinde Allahı n varlığı gibi ,hem sıfatları ve vasıfları açık açıktır.Ama bilahare bu var ,perdeler çekilir bazen zihinlere şaşmalar ,şeytanın aldatmaları oluyor.Bu sapmalardan görüyoruz ki mesela varlık alemindeki insanlar bazı taifeler iki yaratıcıdan bahsetmişler.Demişler ki varlık aleminde yaratıcı en az iki tane olmalıdır.Demişler ki biz varlık aleminde iki çeşit varlık görüyoruz.Bir hayır görüyoruz ,hayırlı varlıklar .Bir de şer görüyoruz ,şerli varlıklar ,zararlı varlıklar .Hayırlı varlıkların yaratanı şer varlıkların yaratanı olamaz.Dolayısıyla demek ki iki tane yaratan var.Birisi hayrı yaratır ,diğeri de şerri yaratır.Dolayısıyla iki tane ilah iki tane yaratan tasavvur etmişler ve buna itikat etmişler.Bu itikada sahip olanlar az da değil,çok insanlar bu sapmaya düşmüşler.hatta bir kısım büyük insanlardan çoğusu ikiden de aşmışlar ,müteeddit ilahlar.Her guruba her çeşit ilah tasavvuruna kadar gitmişler.Türlerin ilahı mesela her türe bir ilah .Arz edeyim ki bütün bunlar o zihinlere gelen perde yüzünden Hak Teale ya marifetinde yani ,evvel ispatından hata etmişlerdir.Onlar yaratıcı ispat ederken kendi cinslerinden bir varlığı yaratıcı olarak farz etmişler.

İnşaallah biz göreceğiz Tevhit bahsinde bunların bütün yanılmalarının menşeinde şu var ki ,Allah ı da getirmişler ,bu kendilerinin görebildiği ,hissedebildiği ,yani kendilerinin haşır neşir olduğu varlıkların seviyesinde bir varlığı da Allah farz ettiklerinden yaratıcı farz ettiklerinden dolayı böyle yanlışa düşmüşler.Hatta arz etmiştik ki Allah ın Tevhidine kail olanların da bu hataya düştüklerini gördük. Bahsettik ki mesale bunlar yaratıcıya bu bakışla bakıyorlar diye Allah ı varlık aleminin içerisinde bir varlık olarak farz etmişler.Varlık alemi bizim hissettiğimiz varlık alemi şimdi nelerdir ? Gök alemi ve semavat bizim bilebildiğimiz farz edebildimiz bu fezada olan yıldızlar ,küreler ,bu fezadaki sonsuz varlıklar .Allah ı da aynen bu fezanın içerisinde olan bir varlık farz ettiklerinden dolayı bunu ikiye de çıkarabilmişler,üçe de çıkarabilmişler .Sonra bunu arayıp aynen bu fezada olan varlıkları görebildikleri ,lens edebildikleri gibi O nu da görmeyi hayal etmişler ...
Cevapla

“Allah (Tevhid) İnancı” sayfasına dön