Doğru Allah Tasavvuru

Allah'ı tanımakta akli, nizami ve diğer tüm yönlerin ele alınabileceği platform.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bu gün üzerinde duracağımız Akait bahsinin en önemli konularından birisi Marifatullah yani Allah Tebareke ve Teala nın Marifeti konusu. Akait bahislerinde birinci mevzu olarak genellikle bahseden ulemalar Allah ı tanımak Allah ın varlığını ispat etmek ,esma sıfatlarından bahsetmek en önemli konular arasında yer alır.Allah ın varlığında insanlara yakin sağlayacak ,şüphelerini giderecek deliller üzerinde duruyorlar.Ancak arz edeyim ki bu konuya bu deliller konusuna girmeden önce daha önemli bir konu var.O da ilk başka biz Allah ın varlığını ispat edebilmek için delil getireceğiz.Bu konunun kendisinin tasavvuru .Yani bir şeyin varlığına ya da yokluğuna dair delil ikame etmeden önce önemli olan onun kendisinin doğru tasavvur edilmesidir.Konunun doğru ele alınmasıdır.

Yani Allah derken ,alemin yaratanı derken zihnimizdeki çağrıştırdığı anlam doğru olmalıdır.Ne yazık ki Allah ın varlığını kabul eden insanların Allah tasavvuruna yani Hak Teala ile ilgili marifetine baktığımızda bazen yanlış bir marifet yanlış bir Allah inanışı da görebiliyoruz.Arz edeyim ki bir çok insanın inkar sebebinin de bu yanlış tasavvurdan kaynaklandığına şahit oluyoruz.

Yani Allah ı doğru tasavvur edememiş ,bu konudaki anlayış ,zihnine gelen anlam yanlış bir anlamı düşünmüş ve bu yanlı anlam üzerinden de reddine gitmiş ,demiş ki bu yoktur.Allah ı inkar etmiş .Allah ı inkar edenlerin inkar sebebi onların yanlış tasavvurundan kaynaklanır. İnananların içerisinde de daha sonra Allah ın marifeti konusunda esma sıfatları konusunda da bu konudaki itikatları konusunda görüyoruz ki bir yanlış tasavvur bir çok yanlış itikatlara yol açmış . Şimdi biz Allah ın varlığını ispat edecek tabi akait bahsinden akli deliller öne çıkıyor.Akli delillerle biz kendi aklımızı ,vijdanımızı ,fikrimizi bu konuda kesin yakine ulaştırmak için delil ikame edeceğiz.Bu delilleri ikame ederken neye delil ikame ettiğimizi,hangi varlığın ,nasıl bir varlığın varlığını ispata delil ikame ettiğimizi başta tasavvur etmek en önemli konudur.Çünkü eğer bu tasavvurumuz doğru olmazsa icabında getireceğimiz deliller yanlış olabilir.Yeterli olmayabilir ve mesela neyin peşinde olduğumuzu fark etmeyebiliriz.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Şimdi Allah ın marifeti derken ,açacağım bunu ,burada da maksadımız Allah tasavvuru derken Allah ın Hak Katını tasavvur etmek değil.Allah ın hak katını bilmek anlamak değil.Niye ?Çünkü Allah ın Hak katı hiçbir kimseye malum olmaz.Hiçbir zaman yaratılan yaratanının Hak katını bilme imkanına sahip olmaz. Niçin ?Çünkü ,yaratılan sınırlı bir mahduttur,acizdir ,Yaratan ise ,arz edeyim ki ganidir ,sınırsızdır .Bir haddi yoktur.Böyle iken asla yaratılan yaratanının hak katını anlaması mümkün değil.Çünkü bir şeyin hak katını anlamak için o şeye egemen olmak lazım. Örneğin mesela diyelim ki eğer biz bir şeyi tam manasıyla çözdük dersek ,manası budur ki ,bizim ilmimiz onu tamamiyle kuşattı ,anlamına gelir.Oysa ki yaratılmış yaratılanı nasıl ihata /kuşatabilir.Allah Tebareke ve Teala buyuruyor ki ,Taha Suresinde "Allah onların hem önünde hem arkalarında olan her şeyi bilir ,ama onlar Allah ı ihatayı sağlayamazlar. "Yani Allah ı hak katını bilemezler .Yani Allah ı ilmen kuşatamazlar. Bu yüzden görüyoruz ki ,Allah Resulü de ve keza Allah Resulü nün vasileri olan Ehlibeyt İmamları da bu konuda Allah ın Hak katının kimse tarafından bilinemeyeceğini bize kesin bir dille ifade etmişler .Allah ın Hak katını bilmek namına bir çalışmanın doğru olmayacağını beyan etmişler.Bu yüzden dualarda da okuyoruz.
:

"Ey o Yaratan ki ,onun ne olduğunu onun kendisinden başka kimse bilmez."Yani hiçbir kimse Allah ın mahiyetini ,niteliğini ,keyfiyetini bilemez.Allah Resulü de bir buyruğunda şöyle buyuruyor:

"Hiçbir kimse Allah ın marifetinin hak katına erişemez."Sen de mi bilemezsin ya Resulullah ? dediklerinde ise "Ben de bilemem "diye cevap verdi.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Allah bundan yücedir ki bir kimse Allah ın künhünü ve hak katını bilemez.

Yine Resulullah ın şu sözü çok meşhurdur.

"Yücesin münezzehsin ki ey Allah biz hak marifetle seni tanıyamadık,hiç kimse hak katınla seni tanıyamadı "Bu yüzden bizi Allah ın zatını künhünü bilmeye çalışmaktan ,düşünmekten men etmişlerdir.Allah ın künhünü ,marifetini ,hak katını düşünmekten sakının Allah ın azametini bilmek isterseniz se yarattıklarının azametine bakın ,yarattıklarını anlamaya çalışın ,yarattıklarını anlamaya çalıştığınızda bu vesileyle de Allah ın da azameti ortaya çıkmış olsun.

Kur an ı Kerim de bir ayeti kerime Necm Suresinde "Nihayet Rabbine varır ,son Rabbine ulaşır ,herşey Rabbinde nihayet bulur"Bu ayetin tefsirinde Ehlibeyt İmamlarından as İmam Sadık Aleyhisselam şöyle buyuruyor :

"Söz Allah ın zatını bilmeye gelince orda nihayet bulsun .Allah ın zatını asla hiç kimse bilemez.Ve niza buyurmuşlar ki :"Allah ın hak katını çözmeye çalışan bir kimse helak olur."Ama bununla birlikte ki hiçbir kimse Allah ın hak katını bilmesinin mümkün olmamakla birlikte İmam Ali Aleyhisselam ın buyruğuyla :

"Akıllar O nun sıfatının haddini bilemezler ,ama bununla birlikte vacip olan marifetten de hiçbir aklı hiçbir zihni alıkoymamıştır." yani şu ortaya çıkmış oldu.Bir vacip olan marifet var bir de bir de Allah ın hak katını çözeceğim diye yaklaşmak var.Ben Allah ın hak katını bileceğim diye konuya yaklaşan helak olur.Ve bu bilgi hiçbir kimse için müteyesser değil. Allah ın hak katının keyfiyeti nedir ,bu Allah ın kendisince bilinen bir şeydir.Ama bununla birlikte bütün akıllar bütün varlık onu tanıyabilecek kulluk için gereken marifetten yoksun değil.Bütün akıllar bu bilgiye sahip ama bununla birlikte Allah a getirilen tanım farklı farklı olmuştur.Yani her bir kimse Allah a farklı bir tasavvur ortaya koymuştur.Böylece Tevhidi anlayışta farklılık ortaya çıkmış.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Örneğin bazı insanların şöyle itikatları var.Diyorlar ki Allah Tebareke ve Teala arşın üstündedir.İnnellaha enel arş gibi ayetleri yanlış anlayarak ,Allah arştadır. Bazen de arz edeyim ki ,Allah ın arştan dünya semasına doğru bir hareketle iner ,aşağı iner .Allah arştadır .Yani Allah için bir mekan mevki karar kılmış oluyor.Arşta oturan Allah arz edeyim ki dünya semasına doğru gelir.Geceleri mesela kullarına seslenir .Böyle bir itikat var.Bazıları da biz Müslümanlar olarak bunun tevhide aykırı olduğunu ,bunun Allah a karşı bir şirk olduğunu ve caiz olmadığını ,biz eğer Allah ı aştta yerleştirmenin Allah a mekan biçmek olduğunu ve bu Allah ın hak katına ,zatına ,sıfatına ,azametine arz edeyim ki rububiyetine aykırı bir şey olduğunu açıkça ortaya koyup inanan müminler var.O halde bir grup mesela diyelim ki böyle bir inanış yani Allah derken onun Allah tasavvuru olarak zihnine onun arşta olan bir varlık geliyor.Böyle bir tasavvur doğru bir tasavvur mudur ve böyle bir insan Allah ın varlığı için delil ikame ederken de böyle bir varlığa arşta olan bir varlığa delil ikame etmeye çalışıyor.

Acaba böyle bir tasavvur Allah tan doğru bir tasavvur mudur ?Bu birinci soru .

İkinci soru biz ki dedik ki burda Allah Tebareke ve Teala ya akli delillerle varlığını ispat edeceğiz.

Acaba Allah Tebareke ve Teala gizli bir varlık mıdır ki onun varlığını ispat etmek için akli delillere bir takım delillere ihtiyaç duyalım.Varlığını ispat etmek için delil nerde getirilir ?Açık olmayan ,gizli olan bir varlığını varlığını ispat etmek için delile ihtiyaç var. Bir şey diyorsun ,diyorsun ki filan şey var.O zaman dersin ki "delilin nedir onun varlığına?"Biz Akait bahsinde Allah ın varlığına delil ikame ediyoruz. Acaba Allah Tebareke ve Teala nın varlığı delille ispata ihtiyacı olan bir varlık mıdır ?Bu da yine Allah tasavvurundan kaynaklanıyor.Yani bazı insanların Allah tasavvuru bir tasavvurdur ki ,Allah ı görünmeyen ,gizli olan ,fark edilmeyen ,ispatı delile ihtiyacı olan bir varlık olarak görüyor ve niza delille onun varlığını ispat ediyor.Şimdi böyle bir yaklaşım acaba doğru mudur ?Kur an ı Kerim in ,peygamberin saa bize tanıttığı marifatullahla örtüşüyor mu ?
Sonra eğer Allah ın arşta olduğu gibi bir itikadı ortaya koymanın anlamı nedir ?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bu itikadın anlamı budur ki ,biz Allah Tebareke ve Teala yı bu evrenin içerisinde yer alan bir varlık olarak görmüş oluyoruz.Allah arştadır.Evren nedir ,yani bu varlık alemi ,varlık alemi neyden müteşekkildir ?Yerden ,yerdeki varlıklardan ,gökteki varlıklardan bir de haber vermiş arş.Allah ın arşta olduğunu böyle bir itikad sergileyen insan buna muktedir olan insanın Allah anlayışı Allah tasavvuru nedir ?Allah tasavvuru budur ki ,bu buna inanıyor ki ,yani Allah evrenin içerisinde olup ,ama o çok yukarılarda ,yücelerde arşta olan bir varlık .Nihayetinde Allah ı nereye yerleştirmiş oluyor ?Evrenin bir köşesine.Neresine arşa .Bu bakıştan dolayıdır ki bir takım insanlar hatta Allah ın görüleceğine inanmanın temelinde böyle bir bakış yatar.Allah Tebabeke ve Tealayı bir şekilde gözle göreceğine inanan kimse ya bu dünyada ya da ahirette fart etmez,Allah ı gözüyle göreceğine inanan bir kimsenin Allah tasavvuru ne oluyor ?Allah da evrenin içerisindeki bir varlık oluyor.yani şimdi uzaktadır .Arşta dır göremiyoruz.Yarın biz ona yaklaşacağız.Nereye gideceğiz ?Örneğin ,Cennet e gideceğiz.Onu da Cennette göreceğiz.Yani Allah da Cennetin içerisinde olan bir varlık oluyor ve bizde Cennet e gittiğimizde göreceğiz.Yani şimdi uzaktayı,göremiyoruz ,O nun yakınına gittiğimizde orda O nu görmüş olacağız.Bu inanışa göre ne olmuş oluyor ?Yani Allah arz edeyim ki ,evrenin varlık aleminin içerisinde olan bir varlık olmuş oluyor.Böyle bir Allah tasavvuru Kur an daki Allah Tebareke ve Teala nın tanıtımına ,Peygamberimizin saa tanıtımına ve keza bizim aklımızın idrakına uygun mudur ?Doğru mudur ?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Biz inşaalah bahsimiz derinleşince göreceğiz.Böyle bir tasavvur yani Allah ın bu şekilde olduğuna inanmak ,böyle bir Allah tasavvuru ,böyle bir Allah anlayışı ,böyle bir marifatullah ,böyle bir şeye itikat etmek ,hem Kur an ı Kerim in Allah ı tanıtmasına aykırıdır ,hem Peygamberin saa Allah ı tanıtmasına aykırıdır ve hem de Allah ın aklımızdan gizlemediği marifetine aykırıdır.Çünkü eğer Allah ı da Evrenin içerisine girebilen bir varlık olarak görür isekse yani varlığını sınırlarsak manası nedir ?Bu sözün manası budur ki ,evren Allah ı kuşatmış oluyor.Şimdi arş kuşatmış,yarın Cennet kuşatmış olacak ,biz de ikimiz de hem o hem biz Cennet te olacağız.Cennet hem bizi kuşatacak hem Allah ı .Dünya şimdi bizi kuşatmış,biz dünyanın içerisindeyiz.Biz dünyanın şu tarafında o tarafında olan varlıkları bir şekilde gidip bulabiliriz.Arz edeyim ki manası budur ki ,bu yer küre ,bu dünya dediğimiz bu boyut bizi kuşatmıştır.Bizi kuşatan bir şeye biz ne oluyoruz ?muhtaç oluyoruz değil mi .Biz ona bağımlıyız.Yer olmazsa biz olmayız .Yer bize mekan oluyor ve arz edeyim ki yer bizim varlığımızın dayandığı bir varlıktır.Bir takım ihtiyaçlarımızı giderdiği bir varlıktır.Şimdi eğer Allah ı arşta ya da Cennet in içerisinde olup dışında olmayan bir varlık olarak görür isek ,manası budur ki Cennet ve Arş haşa Allah ı kuşatmış.Allah bir şekilde varlığında Cennete ve keza arşa ihtiyacı olan bir varlık olmuş olur.Oysa ki hem Cennet i hem Arşı hem her şeyi yaratan Allah tır.Hiç yaratan,yaratılan tarafından kuşatılabilir mi ?O zaman böyle bir anlayış Allah hakkında yani Allah ı evrenin bir tarafına yerleştirme anlayışı ,Allahlık anlayışan ,Allah ın o yaratan haligiyet boyutuna ,var edici boyutuna ,gani olma ,zengin olma ,ihtiyaçsız olma boyutuna aykırıdır. Peki nasıl oldu da ki bu böyle bir anlayış yani Allah ın görülebileceği itikadı doğdu ?İşte bu Allah tasavvurunun hatasından kaynaklanmış oldu.Allah ı ne yaptı ? Dedi ki ,Allah da varlıkların içerisinde olan bir varlıktır .Böyle gördü .Varlıkları saydı .Dedi ki ,insanlar ,yer küre ,yıldızlar ,bütün varlıklar ,şunlar şunlar diye sıraladı .Sıralarken bir de bunların sırasında bi de Allah diye bir varlık yerleştirmiş oldu.O zaman Allah Tebareke ve Teala bunların kenarında ve bunların dengi bir varlık olarak ortaya çıkmış oldu...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Dengi olan bir varlık yaratıcı olamaz.Bu itikad Allah tasavvurunun yanlışlığından kaynaklanmıştır.Allah ı inkar edenlerin bir çoğusu da bu tasavvurdaki Allah ı inkar ediyorlar. Örneğin diyorlar ki ,kardeşim siz diyorsunuz ki ,Allah denilen bir varlık var,ama arz edeyim ki ben bir varlığın varlığını ispat için ,ya o varlığın kendisi bizatihi benim yanımda oluyor ve o varlığın kendisiyle temas kurabiliyorum ve yahut da eğer kendisiyle temas kuramazsam bile onun eseriyle karşı karşıya geliyorum.Peki siz Allah diyorsunuz .Allah nasıl bir varlıktır ?Benim karşımda olan ve eserini bulduğum varlıklar hep bu maddi varlıklardır.Yerdir ,göktür ,yıldızlardır ,güneştir ,aydır ,gezegenlerdir ,şunlardır ,bunlardır .Bu şekilde bir Allah ı inkar ediyor.Hangi Allah ı inkar ediyor Allah anlayışında ? yani varlıkların içerisinde olan bir Allah ı inkar etmiş oluyor .Diyor ki ,buna delil yok.Bu inkarcının dayandığı delil de mesnet de bu anlayış oluyor.İnkar ettiği Allah bu Allah tır.Varlıkların içerisindeki bir Allah ki bu gün görülemiyor ,dokunulamıyor ,belki yarın görülüp dokunulacak.peki bu gün görülüp dokunulamayan ve yarın görülüp dokunulabilecek bir varlık yaratıcı olabilir mi ?Olamaz .Niye olamaz ? Çünkü biz dedik ki ,görülebilmesi için göz ile bu varlıklardan ayrı ,karşısında ,içerisinde ,kenarında yer almalıdır.Bu varlıkların kenarında ve içerisinde yer aldığı taktirde yaratıcı olamaz.Böyle bir şey Allah değil.Böyle bir şey kendisi yaratılmış bir varlıktır.Böyle yaklaştığımız için Allah Tebareke ve Teala ya delil de istiyoruz varlığına .Diyoruz ki haydi bakalım delil ortaya koyalım Allah ın varlığı için.Bu tasavvur arz edeyim ki yanlış bir tasavvur ise doğru tasavvur yani Allah Tebareke ve Teala hakkındaki bizim doğru anlayışımız ne olmalıdır ? Doğru anlayışın ne olması için gene Kur an ı Kerim e müracaat edelim..
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Kur an ı Kerim e baktığımızda ,Kur an ı Kerim e müracaat ettiğimizde iki nükte ortaya çıkıyor.

Birinci nükte ,Allah ın varlığı o kadar açıktır ki ,hiçbir şey Allah a delil olamaz...Hiçbir delil Allah ın varlığını açıklayacak kadar açık değil.Allah ın kendisi o kadar açıktır ki varlığı ,Allah dır ki her şeyin delilidir.Her şeyin delili Allah dır.Hiçbir şey Allah a delil olamaz.

Ne demek istiyorum .Bakınız dedim ki ,delil her zaman ispat edilecek olan şeyden daha açık olmalıdır.Delil bizim nezdimizde ,ben delili görmeliyim ,delilden yola çıkarak göremediğim bana açık olmayan ,o ispat edeceğim şeye gitmeliyim.O zaman her zaman delil ,delil olarak getirilen şeyden ,benim nezdimde /delil getirenin nezdinde daha aydın olmalıdır.Delil daha açık ve aydın olmalıdır.

Allah buyuruyor ki ,Varlık aleminde benden daha açık yani Allah tan daha açık Allah a delil olabilecek hiçbir şey yoktur.Allah tır ki her şeyin delilidir.Bunu ispatlayacağız.Yani hiçbir delil Allah ın kendisinden daha açık değil ki Allah ın varlığına delil olsun.Bu nükte birinciydi ...

İkincisi Kur an ı Kerim de Allah tasavvuru olarak ,Allah ın marifeti olarak bize kendisini tanıttığı boyut,diyor ki ,Ben sizin kendiniz de dahil her şeye kendisinden daha yakınım .Ben herşeyi kuşatmışım ,hiçbir şeyden ayrı değilim ,hiçbir şeyden uzak değilim .Hiçbir şey hatta kendisi kendisine ,başkasını bırakalım ,hiçbir şeyin kendisi kendisine dahi benden daha yakın değil.


Şimdi birşey birşeye yakın olabilir ,uzak olabilir .Şimdi mesela ben diyebilirim ki bu önümdeki kağıt size benden daha yakındır.Mesefe itibariyle.Siz buna nazaran bana daha uzaksınız.Oysa ki Allah diyor ki ,bırakın başka şeyleri ,bir şeyin bir şeye yakınlığını her şeyin kendisine daha yakın kendisidir.Bana benden daha yakın olan birşey var mı .Her şeye kendi zatı her şeyden daha yakındır .Allah buyuruyor ki,ben her şeye kendisinden daha yakınım...Şimdi bu iki nükte ,ortaya çıkınca yani Allah ın yakınlığı ortaya çıkınca hiçbir şeyin ona delil olamayacağı ortaya çıkmış oluyor...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Gelin şimdi Kur an ı Kerim den Allah ın kendisini nasıl tanıttığını bir gözden geçirelim.Allah şöyle buyuruyor:Nur Suresi (35)

yerin göğün nuru Allah tır.


Nur un görevi aydınlıktır .Yani biz herhangi bir şeyi nur vasıtasıyla aydınlandığını görüyoruz.Nur olmazsa aydınlık olmaz.Nur aydınlıktır.Allah buyuruyor ki ,Yerin göğün aydınlığı benim.Yani ne ,yani Yer gök bana delil olamaz.Yerin göğün Allah a delil olması için ,yerin göğün Allah a nur olması lazım.Eğer yer ve gök Allah için nur olabilseydi ,yani deseydi ki,gök ve yer Allah a nurdur deseydi ,o zaman gök ve yer Allah ı ispat eden delil olurdu.Oysa ki Allah aksini söylüyor.Diyor ki ,Benim yerin göğün nuru .Yani yere göğe delil olan benim ,ben gösteriyorum yeri göğü .Benim vasıtamla yer ve gök aydınlanır.Benim yerin göğün varlığının delili .diye Allah ı yere göğe delil getireceğiz.Değil ki ,yeri göğü Allah a delil getireceğiz.Bu bir ayet...

İkinci ayet..Bakara Suresi 115.ayeti ,Buyuruyor ki " Ben herşey her zaman yüzüm her şeye dir."Böyledir.Yani manası budur ki ,yüz nedir ,bir şeyin huzurunu ve istikbalinin alametidir.Benim yüzüm size dönükse manası budur ki,ben sizin yanınızda hazırım ve size yöneliğim.Size dönüğüm.Bu huzurun nişanesidir.Eğer Allah buyuruyor ise ki ,her nereye dönseniz orası benim yüzümdür .Manası budur ki ben her yerdeyim demektir.Yani ben arşta değilim,gökte değilim ,ben her yerdeyim yüzüm her yerdedir.Yani her yere dönseniz benim yüzümdür.Hangi yöne dönseniz orası Allah ın yüzüdür.Yani her zaman her varlık Allah ın yüzüne dönüktür.Allah ın yüzü her varlığa dönüktür.

Başka bir ayeti kerime .Allah şöyle buyuruyor ,"Rabbin için yetmez mi ki bu O her şeyin şahididir,her şeye şahittir."

Şahit hem tanık hem tanık olunan anlamına gelir.Fussilet Suresi 53 ve 54. ayetler ,"Onlar şüpheleri var Rablerinin mülakatından ,Allah ın her şeye ihatası /kuşatma var."Yani Allah her şeyi kuşatmıştır.Allah ın kuşatılması mümkün değil.O dur kuşatan ,O kuşatılan olmaz.O nu bir varlığın köşesine içerisine ,kenarına koymak mümkün değil.Her şeyi kuşatan O dur ..
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Doğru Allah Tasavvuru

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Yine Nisa Suresi nin 26 ncı ayetinde de aynı şeyi buyuruyor."her şeye kendisinden daha yakın benim " Nasıl ? " Ben ona şah damarından daha yakınım "şah damarı insanın içindedir.İçinden de ona ben yakınım .Dahası insanın kalbi canı insana yakın değil mi ? Allah buyuruyor ki ,ben insanla canı arasına giriyorum..Buyuruyor ki ,Ben insanla canı arasına giriyorum.Yani ben onun canından daha yakınım.

Yine buyuruyor :"İlk O dur ,Son O dur ,zahir O dur ,Batın O dur.Her şeyi bilen O dur.O sizinle beraberdir nerde olsanız .Sizin yaptıklarınızı görüyor.O bizimle beraberse ,yani şimdi biz buradayız ,o da bizimle beraberdir.O zaman arştadır veya başka biryerdedir gibisinden bir söz anlamsızdır.Bu arz edeyim ki Kur an ı Kerim in çünkü böyledir diye ,buyuruyor ki ,Allah da şüphe mi olur "Bu kadar yakın olan ,bu kadar açık olan ,her şeyin aydınlatıcısı ve nuru olan bir varlık ,gizli olabilir mi ki ,buna delil getirilsin.Neyi delil getireceksin ? Neyi Allah ın varlığına delil getireceksin ? Hiçbir şey yok ,kalmıyor ki ,onu Allah ın varlığına delil getirmiş olalım.

Peki bize Allah Tebareke ve Teala gizli kalmıştır .Biz niye mesela Allah ı kendimizden uzak biliyoruz.Varlığını mesela diyelim ki tam hissedemiyoruz,varlığına delil arıyoruz ..bütün bunların temelinde yanlış tasavvur var.

Yanlış Allah tasavvuru .Ne tasavvuru ? Allah ı varlıkların içerisnde bir varlık görme anlayışı .Yoksa Allah her şeyi kuşatan ise her şeyin nuru ise her şeye kendisinden yakın ise ,bu artık sıraya koyulabilir mi ,sayabilir misin ki ,Allah ı varlıkların içerisinde bir varlık diye sayman için ayırman lazım.Demek ki Kur an ı Kerim in bize tanıttığı Allah la ,zihnimizdeki olan ,itikat edilen ,düşünülen Allah farklı bir şeydir.Hatta dedim ki ,bu farklı düşünceden dolayı yanlış itikat ortaya çıkmış.Ve keza birileri Allah ın Hz İsa tecelli ettiğini ,İsa Allah tır diyenler veya bu şekilde Allah ı mahlukatı ile birleştirenler hep yanlış Allah tasavvurundan kaynaklandı.Yani Allah ı İsa nın kenarında bir varlık olarak görmüş ,sonra demiş ki İsa ile birleşti.İki varlığı birleştirdi.Bu yanlış tasavvurdan dolayı Allah itikadında sapmışlar .Demek ki biz ilk başta Allah ı doğru tasavvur edersek ,artık delil aramamız, oyana buyana kendimizi düşürmemiz ,şüpheye düşmemiz mümkün değil.Doğru Allah tasavvuru olduktan sonra şüphe diye birşey kalmıyor insanda .Delil aramaya gerek kalmıyor.Allah olur o zaman her şeyin delili.....
Cevapla

“Allah (Tevhid) İnancı” sayfasına dön