Allah ın (ac) Kudret Sıfatı/2

Allah'ı tanımakta akli, nizami ve diğer tüm yönlerin ele alınabileceği platform.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Allah ın (ac) Kudret Sıfatı/2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Böyle deyince biri de çıkıp diyor ki,kardeşim sen böyle diyorsun tamam,ama,ben size bir soru daha sorayım,Allah Tebareke ve Teala niye bu kadar işi zora koydu ki ,ilk baştan her şey madde üstü alem gibi yapsaydı,madde alemini de madde üstü alem gibi yapsaydı,hiç bu cahilliğimizden kaynaklanan şer de olmasaydı,yani niye bu alemi böyle yaptı ki,yani niçin bizim kemalimizi bazen zorluklarda kıldı ki,öyle hepsini güllük gülüstanlık yapsaydı da ,aynen melekler alemi ,melekler yurdu nasılsa herşey güllük gülüstanlık ,orda mutlak hayırdır,hiçbir dertleri yok,gamları yok,ne kendileri için bir şer söz konusudur ne de başkaları için ,niye madde alemi böyle değil ?diye sorulursa;

Diyoruz ki ,zaten eğer bizi de böyle yapsaydı ,o zaman biz biz olmazdık ki ,yani zaten Allah Tebareke ve Teala melek alemini ,madde üstü alemi öyle yapmış Şimdi eğer desen ki ,bizi de öyle yapsın ,manası budur ki ,bizi yaratmasın .Yani varlıkta iki çeşit varlık oluşumu ihtimali var.Bir mutlak hayır,Allah mutlak hayırdır.İkinci bir çeşit ihtimal daha var ki ,var olsun Allah ın merhameti ile ama onların mutlak hayıra dönüşmeleri sıkıntılı olsun.Şimdi Allah Tebareke ve Teala bunlara varlık vermesin mi.Eğer bunlar deseler ki ,ya bizi de mutlak hayır yap .ee sizin zatınız buna elverişli değil.Siz kendi yapınız ,mahiyetiniz itibariyle öyle olamazsınız.Siz deseniz ki bizi de madde üstü alemdekiler gibi yap ,demek istiyorsunuz ki ,bizi yaratma ,yani sen cömertlik etme ,sen bağışta bulunma,sen merhamet etme .Ama Allah diyor ki ,benim zatım budur ,ben ancak hikmete aykırı bir merhamet yapmam. Yani ancak ilmin kabul etmediği ,hikmetin kabul etmediği ,cömertliğin kabul etmediği bir merhameti yapmam. Demek ki Allah ın o mutlak hayır oluşu bizi de var etmeyi icap ediyor.Dolayısıyla bizi var etmiştir.Böylece biz bu şüpheyi yani Ataistlerin şüphesini takriben çözmüş olduk.Keza o iki tanrıya inananların da şüphesi gitmiş oldu. Kökünden kazınmış oldu.Ama gel gör ki şimdi biz gördük ve yine geldik Mutezileye. İnsanın yaptığı işlerdeki bir takım günahların olması ve bunun çirkin olması bunların da mı Allah ın kudretiyle gerçekleştiği.Eğer öyleyse haşa Allah da günah işliyor.Allah dır ki günahın çirkinliğini yapıyor anlamına geliyor.Biz bu şüpheden Allah ın mübarek kudsiyetini böyle çirkinliklere bulaştırmamak ,günaha bulaştırmamak için ,dedik ki,Allah her şeyi yaratır ,insanın yaptıkları hariç.İnsanın yaptıklarını insanın kendisi yapar.Biz bunlara ne diyeceğiz?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Allah ın (ac) Kudret Sıfatı/2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Bunlara cevabımız şudur ki,Bunlar da yine aynen o Ataistler gibi ve keza iki tanrıya inananlar gibi dar pencereden bakmışlardır ve dolayısıyla böyle düşünmüşlerdir.Elbette günah çirkindir.Ama diyoruz ki ,bir işin çirkin olması ,güzel olması bir ölçüyle oluyor ,değil mi .Yani mesela her şeye biz çirkin diyemiyoruz.Her şeye de güzel diyemeyiz.Her şeye günah diyemeyiz.Her şeye itaat diyemeyiz,insan işlerinde.Bir şeye çirkin dememizin ,bir şeye güzel dememizin temelinde bir ölçü var değil mi .Ölçü nedir? Kendimizde bunu bulalım ilk başta.Biz hangi işlerimize çirkin diyoruz?Hangi işlerimize de güzel diyoruz?Bakalım kendimiz bunu tahlil edelim.Biz o işlerimize çirkin diyoruz ki,isyan niyetiyle olan,kötü niyetle oluşmuş,o iş kötüdür ki ,amacı kötü olan,kötü niyetle iş yapılan ve zararlı bir iş olan ,hem yapanın niyeti kötü ola ,yani hem yapanın kendisi kötü ola ,niyeti kötü ola ve sonucu kötü ola.Yapanı kötü olan ,niyeti kötü olan ,amacı kötü olan,sonucu kötü olan işe kötü denir.Yine deriz,yapanı iyi olan,amacı iyi işte iyi olan ,sonucu iyi olan işe de iyi deriz.Örneğin mesela diyelim ki,bir insana zulüm etmek kötüdür.Niye?Çünkü ,bir kere bu işi yapan insanın ,zulüm yapmanın zatında kötülük var,zulüm yapan insan demek ki kötü sıfatlara sahiptir,bu bir .İkincisi ,amacı kötüdür,yani bu işi kötü niyetle yapar.Üçüncüsü ,sonucu kötüdür.Zarar veriyor ,insanı bir takım sıkıntılara sokuyor.Bunun aksi ise ,bir insana yardımda bulunmak ,bir fakirin bir fukaranın elinden tutmak ,iyilik yapmak ,bunlar iyidir ,diyoruz.Çünkü iyilik yapan bir insan ,bu bunu gösteriyor ki,bu insanın kalbinde iyi niyet var ki iyiye yöneliyor.Bu bir.ikincisi,ruhu ,amacı bu insanın iyidir.İyilik yapan demek istiyor ki,yaptığı iş fayda versin.Üçüncüsü ,yaptığı işin sonucu da iyidir.Bundan başka birisi faydalanıyor.Şimdi diyor ki ,biz insanların ,çünkü iş gören olarak,bu özellikler kendi işlerimizde olduğundan dolayı kendi işimizi iki kısma ayırdık.Dedik ki ,iyi işler ,çirkin işler .Şimdi gelelim ,biz o kötü işlerimize .İyi işlerimizde sorun yok.Gelelim kötü işlerimizden birini ele alalım.Bir insan istiyor ki ,bir başkasına zulüm etsin,çirkin bir iş yapsın.Şimdi diyoruz ki ,bu işi yaparken aynı zamanda bu işi Allah yapıyor.Allah ın gücü ile gerçekleşiyor ya."sizi ve sizin yaptıklarınızı "Kur an böyle diyor,Allah böyle diyor."Her şeyi yapan O dur."
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Allah ın (ac) Kudret Sıfatı/2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Burda diyoruz ki ,kardeşim ,Kur an ı Kerim bunu diyor ki,"Her şeyi yaratan Allah tır."demek ki bu çirkin işleri ,bunları da yaratan Allah tır,bunda şüphemiz yok..Ama şimdi sen burda kalmışsın,bu çirkinliğin Allah a nasıl nispet edileceğinde,bunu anlayamıyorsun.Gel bunu biz tahlil edelim.Nasıl tahlil edelim? Bize nispeten çünkü çirkin oldu diye,çünkü ben bu işi yaparken kalbimde kötülük, amacım kötülük, işin sonucu kötülük, bu işi ben yaptığımdan dolayı kötülük.Dolayısıyla bu iş bana nispeten ben yaptığımdan dolayı kötü bir fiildir. Ama biz aynı fiili şimdi Allah a nispet ediyoruz.Allah a nispet edersen bu fiil çirkinlikten çıkıyor. Niye ?Çünkü ,Allah Tebareke ve Teala bu koymuş olduğu düzende ,bir nizam bir düzen koymuş...O nizamı koyarken ne demiş ?" Kullarıma da özgürlük verdim." Nizamı ehsen ,yani biraz önce arz ettiğim.Yani bu varlık aleminde her şeyin layık olduğu kemale ermesi ,her şeyin kendi kemalini bulması için,bu düzen gerekliydi .Ne düzeni ? İnsanın özgürçe iş yapması gerekiyor. Şimdi Allah Tebareke ve Teala insana bu kötülükleri bu çirkinlikleri yaparken güç vermesi ve ona izin vermesi bu nizamı ehseni oluşturması içindir.Bir kere Allah Tebareke ve Teala nın zatı iyi.Amacı nedir ? Amacı bu insana kötülük yapmak değil .Amacı bu insanın özgürlük hakkını tanıyarak nizamı ehseni ve herşeyin kemaline erme amacını sağlamak.Bu insanın kötülüğü ,çirkinliği yaparken zarar verme niyeti vardı.Bu niyetten dolayı onun yaptığı işe çirkin denir.Ama Allah Tebareke ve Teala buna müsaade ederken ona zarar verme niyetiyle ona müsaade etmiyor.Müsaade ederken niyeti ,bu nizamı ehsen ,bu kurulmuş olan düzen amacına ersin,yaratılış amacını bulsun ,kemalini bulsun.Dolayısıyla aynı fiil, Allah a nispeten güzel oluyor.Bu insanın zulmü ,çünkü bu insanın zatı ,niyeti kötüdür ,diye buna nispeten çirkin oluyor.Aynı fiil Allah a nispeten çünkü Allah ın zatı ve niyeti düzdür ,doğrudur ,güzeldir ,diye güzel oluyor.Dolayısıyla Allah için çirkinlik söz konusu değil.Çirkinlik kul içindir.Onun için Allah Tebareke ve Teala diyor ki ,"Ey kulum ,çirkinliğe sen layıksın ,çünkü bende çirkinlik yok ,benim amacım asla çirkinlik değil ,sen çirkinleşiyorsun ,benim amacım sen özgür bırakmakta neydi ? Bu nizamı ehseni ,kemale erme nizamını sağlamak ,bu güzel düzeni sağlamak .Dolayısıyla ben her zaman övgüye layığım.Ben her zaman güzelim. Zatım güzel ,niyetim güzel ,işimin sonucu güzel .Ama sen çirkin iş yapınca ,zatın çirkin oluyor,niyetin çirkin oluyor,işinin sonucu çirkin oluyor.Bu iş sana nispeten çirkin oluyor.Hikmete aykırı oluyor.Ama bana göre aynı fiil ,bu güzel düzenin ,bir parçasıdır." "Başta da sonda da övgü O nundur.İşi güzeldir /Ehsene kulli şey in Halega/Yaptığı herşey güzeldir.Hatta o kulun çirkin iş yapmasına müsaade etmesi bile güzeldir.Övgüye layıktır.Ey Allah ım sana övgüler olsun ki ,zalimlere meydan verirsin ki ,onlar o kendi mahiyetlerini ortaya koyarak ,nizamı ehsendeki görevlerini yapsınlar .Sen o nizamı ehseni korumak namına zalimlere meydan veriyorsun.Senin niyetin doğrudur,işin sonucu da doğrudur."Dolayısıyla Allah için çirkinlik nispet olmuyor.Çirkinlik fakat kul içindir.Bu iş kula nispet çirkindir ,Allah a nispet güzeldir.Siz çünkü bu tahlili yanlış yaptınız diye,öyle dediniz ki ,öyle sandınız ki ,Allah ın niyeti de kötüdür,Allah ın işi yapmaktaki amacı da kötüdür,çirkinliği Allah a nispet verdiniz.Oysa ki Allah ın niyeti güzel,Allah ın yaptığı işte alınan sonuç güzel,nizamı ehsenin kemale ermesi.Dolayısıyla Allah a nispet güzellik ve övgüdür.Kula nispet çirkinliktir.Dolayısıyla siz bize diyemezsiniz ki ,biz şerleri Allah ın kudsiyetinden korumak namına kullara diyelim ki,kulların kendi işleri kendilerine aittir.Hayır Allah a ait olduğu halde kullara aittir ve dolayısıyla kullara nispet çirkin oluyor,Allah a nispet güzel oluyor.Bu evvelen...
Cevapla

“Allah (Tevhid) İnancı” sayfasına dön