Tevhid Derslerinden Notlar -2

Allah'ı tanımakta akli, nizami ve diğer tüm yönlerin ele alınabileceği platform.
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen 3nokta »

Teşekkürler. Allah razı olsun.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Pir Poygomber
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Şub 2014, 11:51

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen Pir Poygomber »

gulbeyaz yazdı:Yani Allah ı arşta oturtmanın anlamı nedir ? Yani arş ,yer ve gökler Allah ı kuşatan Allah tan daha geniş alana sahip olan bir varlık oluyor.Bir yer var ki Allah o yerde yoktur ,gökte yoktur ,şurda yoktur ,arştadır.Böyle bir tasavvur Allah ın varlığını orda sınırlama şeklende düşündüğümüzde bu Allah ı yarattıklarından küçük görmek olur.Allah ı ben yarın göreceğim diyen bir insan Allah ı ne yapmış oluyor ,cennet ki Allah ın mahlukudur.Cennet Allah tan daha geniş kapsamlı hale gelmiş oluyor ki Cennet e Allah ta giriyor,bizler de giriyoruz.Oysa ki cennet Allah ın mahlukudur.Mahluk nasıl olabilir ki kendi yaratanını kendi içerisine alabilsin .Böyle bir tasavvur kesinlikle yanlıştır.Allah ı görme inanışının temelinde böyle bir Allah tasavvuru var ki bu doğru Allah tasavvuru ,Kur an ın Allah tasavvuru,Peygamberin Allah tasavvuru ,Allah ın velilerinin Allah tasavvuru ve aklın kabul ettiği bir Allah tasavvuru değildir.Bu cehaletin doğurduğu ,bilgisizliğin doğurduğu,taassubun doğurduğu ,ve Kur an dan ,Peygamberden ve Allah adına yetkili kimselerden kopmanın doğurduğu bir Allah tasavvurudur.
Siz kisacasi Allah yoktur desenize !

Bu su anlama gelmektedir Allah hicbiryerdedir. Evrende yoktur. Tabiri caizse Varligi yasam disidir!

Neyi savundugunuza gormezmisiniz !

Allah sanki evren disinda ve yarattigi varliklardan cok uzaktaymis gibi kullarinin ona hicbirzaman yakinlik duyamadigi gibi yaratani ile arasinda buyuk ucurumlar varmis gibi bu hacalar Allahtan sizi bu sekil uzaklastirmaktadir!

Oysa yaratan kendisi sunu der !

Allah, biz insana şah damarından daha yakınız.” (Kâf, 50/16)


Simdi soruma cevap verin, seytanin hizbine yakalananlar!

Siz Allahinizi, sah damariniza kadar, yakin goruyormusunuz ?

Gormuyorsaniz inancinizi ve takip ettiklerinizi bir sorgulayin zahmet olmazza!
3nokta
Mesajlar: 3381
Kayıt: 26 Ara 2006, 22:16
Konum: Meşhedi313

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen 3nokta »

Kuran'ı nefsine göre tevil eden ve Ehlibeyt İmamlarının inançlarıyla savaş hâlinde olan şeytanın hizbidir!
Allah bir cisim değildir ki belli ve özel bir yeri olsun. Allah madde değildir ki mekana ve zamana hapsolsun. Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Allah vasfedilemeyecek kadar yücedir.
Nechul Belaga'ya bakın İmam Ali as tevhitle ilgili ne buyuruyor.
"şah damarından daha yakın" ifadesine gelirsek bu Allah'ın bir mekânı olduğu anlamına gelmez. Bu Arapçada bir deyimdir. Allah'ın hükümetinin, kudretinin kapsayıcılığını ifade eder.
Bence siz baştan tevhit inancınızı sorgulayın.
nokta koymuyoruz artık cümle sonlarına
noktayı koyacak olan sensin anlasana
. . .
Pir Poygomber
Mesajlar: 130
Kayıt: 05 Şub 2014, 11:51

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen Pir Poygomber »

3nokta yazdı:Kuran'ı nefsine göre tevil eden ve Ehlibeyt İmamlarının inançlarıyla savaş hâlinde olan şeytanın hizbidir!
Sizden cok ozur diliyorum! Aslinda boyle deyim kullanmak istememistim! Boyle bir yargi icinde olmamaliydim ve hata ettigimi dusunuyorum! Bu konuda size haksizlik ettigimi dusunuyorum. Bazen yaratandan aldigim esinlenmenin verdigi heyecanla boyle ukalaca cevaplar cikiyor!

Sizle ne kadar anlasmasakta sabriniz ve bana gosterdiginiz sabriniz icin tesekkur ediyorum cunku bazen igneleyici konustugumun farkindayim!

Baska formlarda nasil sansurle karsilastigiminda farkindayim! Ama sizin bu davranisiniz elbette sizi hakka ulastiracaginada inanirim!

Haddimi asan bir kelimeydi umarim bu konuda affedersiniz beni !

Konuya donecek olursak.
Allah bir cisim değildir ki belli ve özel bir yeri olsun. Allah madde değildir ki mekana ve zamana hapsolsun. Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Allah vasfedilemeyecek kadar yücedir.
Bu dediginiz kurana gore yanlistir! Allahin nur oldugu bildirilir. Bu nur parlayan bir nurdur. Allahin gorunmemesi keza onun biryere sigmadigi veya cismani olmadigindan degil, nurunun parlakligina bakilamadigindandir!

Bunu nereden anlamaktayiz, Musa rabbi gormek istediginde anlamaktayiz. Allahta musanin istegini kabul eder ama kendisine bakip gorememesine degil, kendisinin nuruna dayanamayacagini bildirir!

Cunku gorunmeyen birseye baktiginizda elbette birsey olmaz ama nurani parlayan bir cimse ise bakilmaz. ayet kendisini ele vermektedir.

Mûsâ, tâyin ettiğimiz vakitte gelip Rabbi onunla konuşunca Rabbim demişti, bana görün de bakayım sana. Rabbi, beni kesin olarak göremezsin sen demişti, fakat şu dağa bak, eğer yerinde durabilirse görebilirsin beni. Derken Rabbi, dağa tecellî edince dağ, yerle bir oldu ve Mûsâ bayılıp yere yığıldı. Kendisine gelince de seni noksan sıfatlardan tenzîh ederim dedi, tövbe ettim sana ve ben, inananların ilkiyim.

Goruldugu gibi rab daga tecelli ediyor diger anlamiyla, dagin ustune konuyor ama dag onun nurundan eridigi yerle bir oldugu soyleniyor! Yani zaman ve mekan olarak rab musaylandi ve dagin uzerine tecelli etti!
"şah damarından daha yakın" ifadesine gelirsek bu Allah'ın bir mekânı olduğu anlamına gelmez. Bu Arapçada bir deyimdir. Allah'ın hükümetinin, kudretinin kapsayıcılığını ifade eder.
Bence siz baştan tevhit inancınızı sorgulayın.
Isinize gelmeyince hep farkli manalar yuklemeye calisiyorsunuz, isinize gelincede isi duzmantik anlamaktasiniz!

Ornegin ibadet kisimlarina gelince duzmantik, ama acik yerlerini gosterincede mana yuklemeye oyle degildi demeye getiriyorsunuz!

Peki diger ayete mana buldunuz buna ne diyeceksiniz ?

Eğer kullarım sana beni sorarlarsa, şüphesiz ki ben onlara çok yakınım. Dua edenin duasına, her zaman karşılık veririm. Öyleyse kullarım da benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki, doğru yolu bulabilsinler.

Dua edenin duasina karsilik vermek yakinlik icabet eder!

Size Sah damarinizdan daha yakinim demeyi icab eder!

Eger dediginiz gibi Allahin mekana ve zamana sigmayacak olsaydi, ona zaman ve mekan tayin etmek olmasaydi o zaman Allahin size yakinim sozu celiskili olacakti yani bu konuda siz hic dusunmezmisiniz ?

Allah burda bir zaman ve mekan tayyin etmistir! Kuluyla beraber olmustur, duasini isitmis ve orada ona icabet etmistir!

En basitinden musayla beraber tur dagindaydi, daga tecelli etti dag yarildi eger onun bu mekan ve zamandan mahrum olsaydi dag neden yarildi durduk yere ?

Size soru, Allah dedi diyemi yoksa tecellisini nurunu gordu diyemi ?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Ayağımıza çelişkili engeller takılsa bile durmak yok yola devam.......
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

TEVHİD DERSLERİ 2.BÖLÜMÜN DEVAMI....

Allah tasavvurunu biz doğru yapsak nasıl bir tasavvur yapacağız?Bu doğru tasavvuru ben biraz sonra Kur an ı Kerim den ve arz edeyim ki Peygamberimiz in buyruklarından ve Ehlibeyt As ın buyruklarından burada örnekler vererek doğru tasavvuru tanıtacağım.Ama şimdi şu sorunun ben biraz daha üzerinde durmak istiyorum.Şimdi aklen bunu tahlil etmek istiyorum.Eğer Allah ı diğer varlıkların enleminde kabul edersek ,yani diğer varlıklara da Allah karşısında bir istiklal vermenin,bu acaba istiklale sahip olan bir varlık diğer varlığın mahluku olabilir mi ?Yani mesala diyoruz ki ,bir Allah vardır,bir de gök vardır,yer vardır,insan vardır,benim varlığım burasıdır ,Allah da benden ötede bir varlıktır.,ben kendi varlığım olarak Allah karşısında bir istiklal,bağımsızlık ,bağımsız olan iki varlık birbirinin sebebi olabilir mi ?Yani birbirinin yaratıcısı olabilir mi ?Yaratamaz ,niçin ?Çünkü,yaratmak demek varlık vermek demektir.Eğer varlığı birisi veriyor ise ,varlığı alan hiçbir zaman varlığı verenin karşısında mustakil ,bağımsız olamaz .Her zaman varlığını alan bir varlık ,varlığını aldığı kimsenin karşısında ,hiçbir zaman ben diye,benim varlığım diye ,bana aittir diye ,sen sensin ,ben benim diyemez.Çünkü her neyi varsa ordan geliyor,varlık vermek budur.Varlık vermenin manası budur ki,sende olan herşey benden geliyor,bana ait.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Anne ile çocuk arasındaki ilişki gibi değil.Anne bebeğine varlık veren değildir.Sadece ona vesiledir.Ona zemin oluyor.Değil ki bebeğin varlığı anneden geliyor.Yani Kur an da buyurduğu gibi :Bakınız siz eşlerinizle beraber oldunuz,siz mi yaratıyorsunuz çocuğu ,yoksa biz mi ?Ektiklerinize bakın tarlaya,o tarlaya ektiklerinizi siz mi yeşertiyorsunuz,yoksa biz mi ?Tarla da zemindir.Anne çocuğun varlığa gelmesinde zemin oluyor ,ortam oluyor,mahal oluyor,yer oluyor .Varlık veren ,varlığı elinde bulunduran kimsedir.Anne varlık elinde değil ki ,varlık versin .Annenin kendisi de varlık alan bir varlıktır.Dolayısıyla hiçbir zaman varlık alan birşey ,varlığı aldığı varlık karşısında istiklal sahibi olamaz.Belki görünemez,fanidir o istiklal O na aittir.Mustakil varlık bir tanedir.O dur.O ise O nun sayesinde ,O nun inayetinde ,O nun bağışında,O nun merhametinde görünen birşey dir.Bunu bir örnekle biraz daha açayım:

Şimdi ben sözüme başlarken bir tane örnek vermiştim.İnsan ruhu ve insan bilgisini .Zihnimizde bir bağ veya bir orman tasavvur edelim ,bir hüzün bahçesi tasavvur edelim.Bu tasavvuru ederken ,tasavvuru etmeden önce bahçe diye,hüzün bahçesi diye,orman diye,birşey yoktu ortada.Tasavvur eder etmez görünmeye başladı.Ben tasavvur ettim ve o benim zihnimde oluştu.Yani aslında ne oldu ?Ben o bahçeye ,o ormana ,o saraya varlık verdim anlamına geliyor.Yani o yok idi ,ben onu var ettim.Şimdi burada benim o tasavvurum yani o zihnimdeki saray ,o hüzün bahçesi olabilir miki benim varlığım ,ben mustakilim diyebilir mi ?Diyemez.Ben teveccühümü ondan alır almaz o yok olur. Hiç yokmuş gibi .Önce de hiç yoktu.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Dolayısıyla varlık aleminde olabilmez ki ,biz bir Allah vardır ,şurda yer vardır,şurda gök vardır ,bunları Allah ın karşısında dikelim bunlara mustakil varlık verelim. madem ki bu yer ,gök bütün varlığını O ndan alıyor ise ,yani herşey O na bağımlıdır ,tek mustakil O dur.Tek başına ayakta durabilen O dur.Yani bunlarla Allah arasındaki nispet ,benim zihnimdeki tasavvurum ile ruhum arasındaki nispet gibidir.Nitekim ruhumdaki tasavvurumudaki herşey ruhuma aittir.Hiçbir zaman o tasavvurum hiçbir şeye malik değildir,tasavvur sırf mülktür.Ruhumun mülküdür.Bu varlık alemi de varlığını Allah tan aldığına göre hepisi mülktür,hepisi yoktur,hiçtir ,Allah ın karşısında.Hiçbir zaman sen sensin,ben benim deme hakkına sahip değildir.Böyle bir durumda hiçbir zaman Allah ı ,arştadır,göktedir,yerdedir ,gökün semasındadır,cennettedir diye böyle birşey çizemeyiz.Biz O nun (Allah ın ) mülküyüz.Akılla çizdiğimiz hiçbirşey Allah değildir.Allah tasavvuru derken eğer biz Allah a bir alan çizer isek se ,Allah ı varlıklardan ayırıp yani altarnatif bir varlık olarak diğer varlıkların altarnatifi ,onların kenarında ,enleminde ,onlardan başka bir varlık ,Allah da başka bir varlık olarak düşünür isek ,böyle bir varlık yaratacı olamaz bu düşünce doğru bir Allah tasavvuru olamaz.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Keza inanlardan bir kısmı diyor ki ,gerek mesela madde alemi sınırlı olur.İlla Allah ın varlığını ispatlamak için alem için,yaratılanlar için geçmişteki bir yokluğu şart koşanlar,veya Allah ın varlığını ispat etmek için ,aleme illa da bir sınır çizenler ,yani bunlar bir yerde biterler ki o zaman Allah bunu yaratabilsin .Böyle düşünenlerin de Allah tasavvuru sınırlı varlıklarda olan tasavvurdandır.İmam Ali (as)bunu sayısal Tevhid olarak ifade etmiştir.Yani Allah ı bir varlık olarak görüyor ama rakam anlamında bir birlik olarak ,bir sınır çizdiği varlık.

Her sınırlı olan varlığın birliği sayısal birliktir.Bir varlık var ve sınırı var ve onun bittiği yerde başka bir varlık var ve o da olur iki.Sayısal birliğin anlamı yani sınırı biten varlık.Mesela Güneş ,Güneş bir tanedir ama bunun bittiği yerde çok uzaklarda başka bir tane daha güneş ortaya çıkabilir.Bu durumda güneşin birliği sayısal birlik olur.Biz Allah a inanıyoruz derken ,sayısal anlamda birliğe sahip olan Allah a inanıyorlar.Varlık alemindeki varlıkların enleminde kabul ediyorlar Allah ı.Oysa ki sayısal anlamdaki birliğe sahip olan hiçbir varlık yaratıcı değil.Sayısal anlamdaki birliğe sahip her varlık muhtaç varlıktır.Niçin muhtaçtır ?Başı ve sonu olan herşey bağımlıdır,başkasına ,öncesi var onun.Dolayısıyla sayısal anlamda birliğe sahip olan hiçbir varlık Yaratıcı olamaz.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar -2

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Allah ın birliği ,öyle bir birliktir ki ,ikinciliğe yer bırakmıyor.İki olabilme imkanı vermez.O na benzer başka bir varlığın ortaya çıkması imkansız.Bir derken kastımız,belli bir alanı kaplayan tek bir varlık olursa ,bu sayısal bir birliktir.Allah ın birliği demek,Allah a altarnatif başka bir varlığın ortaya çıkmasının imkanı yok demektir.İkiliğe meydan vermeyen bir birliktir.Allah tasavvuru böyle bir tasavvurdur ki " Herşeyi kuşatan "anlamındadır.

Ben şimdi Kur an ı Kerim e geleyim ve örneklerle arz edeyim.Peygamberimize geldiler ve sordular:"Sen Allah derken neyi kasdediyorsun ?Allah ı bize tanımla ?Sen Allah diye neye inanıyorsun ?Allah ın vasfını bize söyle,O nu bize tanıt.Peygamberimiz şöyle buyurdu : Kulhuvellahu ehed /Allah tektir/ikinciliğe yer yok.Böyle olduğu için samed dir"

/Boşluğu yok .Yani hiçbir ihtiyacı yok demek.Yani her sınırlı varlığın bir boşluğu var ,ihtiyacı var .Yani her varlık ki onun bir alanı var ,bittiği alan var.Bunu biraz daha açalım:Sınırlı olan her bir vaırlığın bir boşluğu var ve ihtiyacı var.Boşluğu var ne demek,yani her varlığın bir doldurduğu alan var ve bittiği yerde boşluğu var.Kendi sınırı dışında yok.Böyle olduğu içinde muhtaçtır aynı zamanda.Bir alan bulamazsın ki ,şurada da Allah yoktur diyemezsin .İhtiyacı var nedir ? çünkü, bir doldurduğu alan var ,doldurduğu alana ihtiyacı var .Bu alan dışında olmamaya ihtiyacı var,yani dar alanına ihtiyacı var,bir mekana ihtiyacı var,zamana ihtiyacı var,o dar alanına ihtiyacı var ,mahiyetine ihtiyacı var.
Cevapla

“Allah (Tevhid) İnancı” sayfasına dön