Tevhid Derslerinden Notlar-1

Allah'ı tanımakta akli, nizami ve diğer tüm yönlerin ele alınabileceği platform.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İnternette yayınlanan Zuhur Tv Abdullah TURAN Hoca nın Tevhid Dersleri den aldığım notları faydalı olur diye paylaşıyorum....

TEVHİD DERSLERİ 1

İslam Dininin ve bütün dinlerin merkezi Tevhiddedir.ve dinin diğer bütün boyutları bu temel taş üzerine kurulmaktadır.İster inanç bölümleri olsun,ister ahkam ,kanun,hükümler ,değerler bölümü olsun,onun dine değer bütün boyutlarını,dinin temelini Tevhid oluşturmaktadır.Dinde en önemli nükte tevhid olduğuna göre,bütün müslümanların da bütün inananların da en üzerinde durmaları gereken nokta tevhid anlayışıdır.

Bir duamız var bize çok tavsiye edilmiş:Allah ım, sen bana kendini tanıt,eğer sen bana kendini tanıtmazsan Resul ünü tanımam,Allah ım, sen bana Resul ünü tanıt,eğer sen bana Resul ünü tanıtmazsan hüccetini tanımam,Allah ım, sen bana hüccetini tanıt ,eğer sen bana hüccetini tanıtmazsan dinde saparım.Dolayısıyla dinin temelini Allah ın marifeti yani ,Tevhid oluşturmaktadır.Tevhidi anlarsak Resulü anlarız.Sonra Resulü anlarsak ,hücceti anlarız.Hücceti anlarsak dini anlarız.Dolayısıyla dini anlamanın temelini tevhid oluşturur.Bu gün İslam dünyasında da ,insanlık dünyasında da en büyük sorun tevhiddedir.Yani bütün sorunların menşei tevhiddeki sorundan kaynaklanıyor.İnsanlıktaki bu anlayış kamil olmadığından dolayı bütün yanılgıların ,sapmaların ,bütün haktan uzaklaşmaların ,inançlardaki bozuklukların temelini tevhiddeki yanlış anlayış,marifetullahtaki eksiklik ve kusurdan kaynaklanır.Eğer bu tevhid anlayışını ,sağlam temel olarak ,sahih doğru temel üzerine kurulursa ,bunların tamamı doğru olarak ortaya çıkar.Eğer temel yanlış olursa diğer taraftaki bilgiler de yanlış olarak ortaya çıkacaktır.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

İnsan marifete neden başlar? Biz ilk önce insanın bilgi metodunu uygulamalıyız.İnsan bilgiyi hangi kaynaklardan edinir ?İlk önce İnsan bilgi edinmek için,bilgi toplamak için o bilgi hakkında zihninde bir tasavvur oluşur.Yani farkında oluyoruz bir şeyin .Farkında olduktan sonra o bilginin detayını ,bilgisini edinmeye kalkışıyoruz ,onu tanımaya çalışıyoruz.Burada en önemli nükte biz istiyor isek se ,Tevhidde doğru bir marifete ulaşalım,doğru Allah tasavvurunu zihnimizde oluşturmalıyız.İlk önce doğru bir tasavvur zihnimizde oluşursa ,sonra bu tasavvur etrafında derinlemesine araştırıp ,daha ileri bir marifete dönüştürme imkanımız oluşur.Eğer bizim bu konudaki tasavvurumuz yani Allah tasavvuru diye yanlış bir tasavvur zihnimize yerleştirir isek ,o yanlış tasavvurun etrafındaki yaptığımız bütün çalışmalar da bize yanlış bilgiler getirecektir.Dolayısıyla ilk şart doğru tasavvurdur.Doğru tasavvur edindikten sonra doğru bilgiye ulaşabilirsin.Eğer yanlış bir tasavvuru zihninde oluşturur isen yani bilmek istediğin şeyin tasavvuru değil de başka bir şeyin tasavvuru senin zihninde oluşmuş ise ,aradığın şey asıl amaç edindiğin şey değilse o zaman tasavvur edindiğin şeyin etrafındaki çalışmalar seni yanlış bilgilere götürecektir.

Biz Müslümanların da bu alandaki en büyük sorunlarının Allah tasavvurunda olduğunu görüyoruz.Ne demek istiyorum burada,şunu demek istiyorum:Allah dediğimiz de ,yaratan dediğimizde,varlık aleminin mucidi ,var edeni ,varlık alemini meydana getiren ,onu halk eden varlık dediğimizde insanların zihninde bir tasavvur oluşur.Bu tasavvur nasıl bir tasavvurdur?Burda iki şekilde bir tasavvur var:Bazılarının zihinlerindeki Allah tasavvuru,herhangi bir varlık tasavvuru gibi bir tasavvur oluşturuyorlar.Yani demek istiyorum ki ,örneğin,zihnimizdeki insan bilgisi iki kısma ayrılır:bir tasavvur bir de o tasavvur hakkındaki onayladığı tastik bilgiler.iki ,bilgi de tasavvur ve tastikten oluşuyor.İlk önce bir şeyi tasavvur ediyorsun ,daha sonra da onun etrafındaki bilgini derinleştirip,bilgi edindiğin taktirde onun hakkında bir takım kanaatlara ulaşıyorsun.Bu kanaatların tastiklerindir.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Şimdi insanlar Allah dediklerinde ,biz Allah a inanıyoruz dediklerinde ,birçok insanların zihninde şöyle bir kavram oluşuyor:Yani bir varlık var ,bu varlık arz edeyim ki ,diğer varlıkların kenarında ,ötesinde ,varlıkların içerisinde ,bir varlık ta Allah tır.Böyle bir kanaata varır,bu sefer bu Allah diye kabul ettiğini,yani varlıklar içerisinde bir varlık da Allah diye onu aramaya koyuluyor.Mesela diyelim ki ,örneğin,bir gezegeni ,bir yıldızı arayan bir bilim adamı düşünelim.Bu yıldızı yıldızlar içerisinde bir yıldız olarak tasavvur ediyor,sonra onun hakkında bilgi toplamaya başlıyor ki bu yıldız kavramı ,bakış açısı budur ki ,yıldızlar var bir tane de aradığı yeni bir yıldız var.Onu arıyor yani yıldızlar içerisinde bir yıldız.Şimdi biçok insanın Allah anlayışı budur.Varlıklar içerisinde bir varlık da Allah diye arıyor.Böyle arayış içerisinde diyor ki :ben bu Allah ı bulmam için gerek diğer varlıkları bulduğum metotları kullanayım.Örneğin deneyle onu bulayım,gözlemle bulayım .Mesela diyelim ki biz yıldızı neyle buluyorduk,teleskopla arayıp buluyorduk.Diyelim küçük maddeyi,atom parçasını neyle buluyorduk,labaratuvarlarda deneylerle buluyorduk.Çünkü bizim aradığımız varlıklardan bir varlıktır diye, onu,onun konumuna göre bir metod bir araçla bulmaya çalışıyoruz. Bir çok insanın Allah anlayışı bu şekildedir.

Mesala batıdaki bazı düşünürler Allah ın varlığını inkar ediyorlar ,niçin?Diyorlar ki biz Allah denilen varlığı ne labaratuvarlarda bulduk,ne teleskoplarda gördük ,dolayısıyla biz aradık yoktur,böyle bir varlık yoktur.Eğer olsaydı böyle bir varlık bunu ben ya labaratuvarlarda bulacaktım veyahut da teleskopla arayıp bulacaktım.Dolayısıyla ben labaratuvarlarda bulamadığım,teleskoplarla göremediğim bir varlığa inanamam buna.Bunun Allah anlayışı şimdi ne oldu ?çünkü varlıkların içerisinde bir varlık arıyor,ya çok küçük bir varlık arıyor,ya da çok uzakta ki bir varlığı arıyor.Diyor ki yakındadır her hangi bir varlık gibi ben bunu duyu organlarımla algılamam lazım,beş duyum var benim ,yani benim bilgi edinme araçlarım ,hislerim var ,bu hislerle bilgi ediniyorum.Yakında olsa bunu hislerimle algılardım.Uzaktadır,uzaktaki bilgi edinme araçlarımı kullanırım bulurum onu ,ve yahut ta çok küçüktür,labaratuvarlarda deneylerde bulurum onu.Bişekilde bunu bulmadığıma göre demek ki yoktur.Bu insanın Allah anlayışı ,Allah a şu açıdan bakıyor ki ,varlık aleminde bir takım varlıklar var ,bunların içerisinde birisi de Allah olmalıdır ki ,Allah diye arıyor.Bu anlayışa sahip olan insanlar dolayısıyla bu araçlarla bulamadığndan dolayı inkar ediyor.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Veya Müslümanlardan bir kısım insanlar var ki ,ben Allah ı göreceğim diyor.Allah ı görmeyi ya bu dünya da veyahut ta dünyada olmasa Ahirette görmeyi bekliyor.Bu gün müslüman alemindeki müslümanların büyük çoğunluğu Allah ın kıyamette görüleceğine inanıyorlar.Özellikle Ehlisünnet bu itikattadır.

Ehlisünnetin itikadı şudur ki ,diyor ki :Cennete giden insanlar Allah Teberake ve Taala yı Cennette görecekler .Aynen Bedir gününde on dörtlük bir ayı gördükleri gibi cennette Allahı görecekler.Şimdi bu insanın Allah anlayışı o zaman ne oldu ?Allah da buna göre varlıklar içerisinde bir varlıktır.Bunu bu dünyadayken şu anda göremiyoruz.Niçin göremiyoruz? bu dünyadayken görme aracı bize verilmemiştir.ve arz edeyim ki ya gözümüz o donanıma sahip değildir,ve nihayetinde biz kıyamet günü bu donanıma sahip olacağız ve onu göreceğiz.Bunun Allah anlayışı,bu görme itikadının temelinde Allah ı varlıklar içerisinde bir varlık olarak kabul etmede yatar.Yani varlıkları sayıyor,varlıklar nelerdir ?Yerdir,göktür,insanlardır,cennettir,cehennem dir,yer ve gökte olan varlıklardır.Bunların yanında bir de Allah vardır.Bu Allah ı biz bu dünyada göremiyoruz ama kıyamette göreceğiz.Yani Allah ı varlıkların içerisinde bir varlık olarak telakki ediyor.Demek ki Allah ı görmenin temelinde böyle bir bakış açısı ,böyle bir Allah tasavvuru yatmaktadır.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Keza diyelim ki bu gün Mesihi lerde ,onlar ne diyorlar ?Diyorlar ki ,Allah üç uklumdan oluşuyor.Allah İsa da tecelli etmiştir.İsa yı Allah olarak görüyor.Yani Allah ı da varlıklar içerisinde bir varlığa sahip ,yani kendisine mümtaz ayrıcalığı olan başkalarından ayrı bir konuma sahip olan bir varlık olarak görüyor.Diyor ki ,O nun bir kısmı İsa dır,bir kısmı Ruhul Kuds dür,bir kısmı da Hz Meryem de tecelli etmiştir.ve bu şekilde O nu üç parçaya bölüyor.Allah ın İsa Allah olduğu tasavvu da yine bu bakış açısından kaynaklanıyor.Yani varlıklar içerisinde bir varlık da Allah olarak görüyor.Bunu mesela İsa da bulabiliyor,İsa oluyor Allah.Keza, Müslümanlar içerisinde Allah ın bir varlıkta hulul ettiğine inanmak,yani şu Allah tır demek.Guluv ehli olan insanların mesela Allah şu varlıkta hulul etmiştir.Bunun da Allah anlayışı yine ,Allah a bu bakış açısından bakıyor.Yani varlıklar içerisinde bir varlıktır,bu varlık nihayetinde mümkündür ki şu varlığa da hulul edebilsin ,şu varlıkla da birleşebilsin,şu varlıkta da görünsün,şu varlıkta O nun bir parçası olsun.Bütün bu anlayış ta yani Allah derken zihinde oluşan tasavvur anlayışı budur ki ,varlıklar içerisinde varlıklar vardır,bu varlıklar içerisinde bir de Allah vardır ki ,bu Allah arz edeyim ki bazen tek başına görünebilir,bazen bazı varlıklarla birleşebiliyor,İsa da olabiliyor veya başka bir varlığın içerisine girebiliyor,çıkabiliyor hepsi bu bu anlayıştan kaynaklanıyor.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Devam edecek....
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Keza yine müslümanlanlar içerisinde bir takım insanlar var ki ,Allah anlayışları onların şudur ki,diyorlar ki Allah arşta yerleşmiştir.Arştan yer semasına yer göküne doğru inişleri var,Allah gelir gider ,yeri arştır.Arştan belli zamanlarda yerin semasına yerin göküne iner,Allah a iniş çıkış kail olmak.Allah a arşta bir mekan bir mevki karar vermek ve yahut Allah a bir şekil biçmek .Bu gün mesela müslümanlar büyük bir kısımının itikadına göre Allah ın bir şekli vardır,o şekil insan şeklinde bir Allah tasavvur ediyorlar.bir otuzlu ,otuzüçlü yaşlarda kır saçlı insan şeklinde biçimlendiriyorlar.Onlara mücesseme denir,Allah a cisim verenler.Allah Tebareke ve Taala ya el ,ayak,göz biçenler .Mesela diyelim ki Müslümanların büyük bir bölümünün itikadı şudur ki ,yarın kıyamet günü Allah ı tanımak için,Allah ayağını açacaktır,ayağını gördüklerinde işte rabbimiz budur diyecekler.Kur an ı Kerim deki ayetlerden bazılarını buna yorumlamaya çalışıyorlar.O ayağını açtığında ,işte sen Allah sın diye .Allah a bir ayak.Veya mesela diyorlar ki ,cehennem ey insanlar oraya girdikçe ,var mıdır daha fazlası gelsin diye insanlara seslenecektir.Cehennemin bu sesinin kesilmesi o zaman olacak ki Allah ayağının cehennemin üzerine koyacak,cehenneme ayağını koyduğunda ,cehennem artık yeter yeter deyip duracaktır.Yani bu anlayışın da temelinde ne var ?Yani Allah a belli bir varlık biçiyor.İşte bu varlık ayagını cehenneme koyduğunda ,cehennem doyacak,cehenneme ayağını Allah koymadıkça cehennem doymayacak.Bütün bu anlayış yanlış Allah tasavvurundan kaynaklanır.Allah inanıyor,kendisini icabında müslüman olarak adlediyor,veya başka bir dine mensup olarak görüyor ve keza kendisini hristiyan olarar adlediyor.Veya başka bir dine mensup olarak görüyor,diyor ben Allah a inanıyorum.Ama Allah anlayışı ,tasavvuru bu insanın budur ki ,Allah da varlıklar içerisinde bir varlıktır,bunun işte şekli budur ,şemali budur ,bunun eli var ,kolu var veya yeri arştır veya bir insanın içerisine girebiliyor veya bir insan şeklinde gelebiliyor.İsa Allah tır ,insan şeklinde gelmiştir ,diyebiliyor.Bütün bu anlayışların temelinde Allah ı diğer varlıklardan mümtaz,ayrı ,kendine has bir alanı olan,kendine has bir sınırı olan bir varlık tasavvur ediyor Allah için ...
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Acaba şimdi bu anlayışlar İslam anlayışı mıdır ? Yani İlahi dinler bize Tevhid e davet ederken ,başında İslam olmak üzere bütün dinler yani İslamiyet,Hrıstiyanlık,Yahudilik,daha önceki dinler ,Hz Musa (as)ın dininde olsun,arz edeyim ki Hz İbrahim (as)ın dininde olsun ,şeriatında olsun,Hz Adem le başlayan ,yani acaba Allah Tebareke ve Taala bize kendisini böyle mi tanıtmıştır ?Bu anlayışlar Allah hakkında doğru mudur ?Dinlerin önerdiği Tevhid bu anlayış mıdır ?

Hatta bir takım mataryalistler de Allah ı inkar ederken de Allah tasavvurları budur.Diyorlar ki varlıklar vardır ,bu varlıklardan birisi de siz Allah a inananların iddia ettiği Allah tır.Biz arıyoruz bulamıyoruz onu,biz deneylerde göremiyoruz,gözlemlerde göremiyoruz dolayısıyla inkar ediyoruz.Varlık var olsaydı ,nitekim diğer varlıkları gördüğümüz gibi ,diğer varlıkları bulduğumuz gibi ,ya deneylerde buluyoruz,ya gözlemlerle görüyoruz,ya hissediyoruz var olsaydı onu da bulabilirdik.Bulamadığımızdan dolayı inkar ediyoruz.Bunların da Allah tasavvuru budur :yani bunlar kendi zihinlerinde Allah diye bir varlık tasavvur ediyorlar ,varlıkların içerisinde,kenarında ve diyorlar ki işte böyle bir varlık yoktur.Mataryalistlerin Allah tasavvuru da budur,inananların bir çoğusunun Allah tasavvuru da budur ,gördük ki Allah ın Hz İsa şeklinde geldiğine inanmanın temelinde bu yatmaktadır. Gördük ki Allah ın görüleceğine inanmanın temelinde bu yatmaktadır. Gördük ki Allah ı arş ta O na mekan ve mevki tasavvur etmenin temelinde bu yatmaktadır. Gördük ki Allah a el ayak göz tasavvur edenlerin ve Allah ın kıyamet günü görüleceğine inanmanın veya cehenneme ayağını koyacağına inanmanın temelinde böyle bir Allah anlayışı,böyle bir Allah tasavvuru yatmaktadır.Bu tasavvur acaba doğru mudur Allah hakkında ?Dinin önerdiği ,fark etmez ,İslam Dininin,Yahudilik Dininin,Hrıstiyanlık Dininin,veya Allah hakkında konuşan Peygamberlerin önerdiği Allah marifeti bu mudur? Çağırdıkları tevhid böyle midir ?Bizi böyle bir Allah a inanmaya mı çağırıyorlar ?Veya bu bir soru ikincisi ,aslında bu şekilde tasavvur edilen bir varlık ,bu varlık aleminin yaratıcısı ,var edeni olabilir mi ?Aklımız bu konuda ne diyor?Yani varlıklar içerisinde olan bir varlık ,bu evrenin bir tarafında yer alan ,bunların sırasında yer alan ,bunları sayarken bunların içerisinde bir de Allah dediğimiz ,var dediğimiz ,böyle bir varlık bu evrenin bu alemin yaratıcısı olabilir mi ve varlık aleminin yaratılması bunun tarafından mümkün müdür ?
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Şimdi bu iki soruyu sorduğumuzda her iki sorunun cevabı da menfidir.Akıl böyle bir şeyin Allah olamayacağını ,Allah hakkında bu tasavvurun doğru olmadığını ,böyle bir varlık Allah diye varlık aleminin yaratıcısı olamayacağını bize akıl da bunu emrediyor.Bütün dinleri incelediğimizde bütün ilahi Peygamberlerin getirdiği Allah hakkındaki bilgilendirmeyi incelediğimizde onların Allah hakkındaki verdikleri bilgi de bu değildir.yani hiçbir zaman hiçbir Peygamberin bize tanıttığı Allah,varlık aleminin içerisinde bir varlık Allah değildir.Peygamber in tanıttığı şimdi arz edeceğim "Bir varlıktır ki O ne gaip olabilir ne de bir varlık O ndan gaip olabilir "Yani mesela biz bugün Allah ı hazır olarak görmüyoruz.Belki,istiyoruz ki bu hazır olmayan ,göremediğimiz ,O nu bulamadığımız ,şahit olamadığımız bir varlığa ,bir takım tanıklarla bir takım delillerle O nun varlığını ispat edelim.Oysa ki elimizdeki İlahi Din olan İslam Dini nin Kur an ı Kerim in Allah hakkındaki bize bilgilendirmesine baktığımızda;"Olur muki Allah ta şüphe olsun,"Şüphe nerde olabilir ?Biz neyden şüphe edebiliriz?Eğer bir şeye şahit değilsekse ,eğer birşey bizden gayip ise ,birşeyi bulamıyor isekse,bulamadığımız ,şahit olamadığımız ,huzurunda olamadığımız,bize hazır olmayan bir şeyde şüphe edilebilir.Örneğin mesela deseler,Şu atom hücresi var mı?Şu atom denilen madde var mıdır ?Şu anda bana hazır değil diye,onu lens edemiyorum,onu göremiyorum,onun huzurunda değilim diye şüphe ederim.Derim ki bunu ispatlamam lazım,laboratuvarda incelemem yapmam lazım.Ya şu yıldız mesela diyelim ki,bizden on milyar yıl uzakta bir tane yıldız ,bir tane gezegen ,var mı yok mu çünkü,bize gayiptir diye ,derik ki şüphe konusudur.Siz diyorsunuz ,var ise bunun ispatlanması lazım,araştıralım bakalım bunu ispat edecek delil ,tanık var mıdır ?bilgi var mıdır ?Bunu teleskoplarla araştıralım,ondan gelebilecek birtakım eserlerle araştıralım.

Genellikle şüphe gayip olan birşeyde şüphe olur.Ama eğer birşey hazır ise,bir şey ise ki o bana hazır ben ona hazırım,asla gayiplik söz konusu değil,burda şüphenin anlamı yoktur.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Tevhid Derslerinden Notlar-1

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Mesela diyelim bizim burada gündüzdür,biz gündüze şahidiz,gündüz de bize şahittir,biz gündüzden şüphe etmeyiz.Niçin,bize deseler ki şimdi gündüz mü ,değil mi ?Şüphe yaratmaya kalksalar,deriz ki ,gör müyor musun ,yaşa mıyor musun ,lens et miyor musun ,hazır değil mi gündüz senin katında ?

Demek ki her zaman gayip olan şeyde şüphe olur.Oysa ki Allah da aynı soruyu soruyor "Allah da şüphe mi olur" o zaman biz neden şüphe ediyoruz? Bizim aslında Allah taki şüphemiz zihnimizde ki olan yanlış tasavvuru şüphe ediyoruz.Yani ,Allah hakkındaki tasavvurumuz doğru değil diye ,Allah diye bir tasavvur zihnimizde oluşturmuşuz.Sonra,acaba böyle bir şey var mı ,yok mu diye şüphe ediyoruz.Allah hakkında şüphe edenlerin Allah tasavvuru doğru değildir.Allah derken zihindeki tasavvur önemlidir.Allah a bakış açısı arz edeyim ki ,Allah a bir binayı yapan usta şeklinde bakıyor.Bir tane bina gördük,bir tane ev gördük,bir tane apartman gördük.Orda herkes der ki ,evet bu apartman bir ustası olmadan olmaz,bunu diyor,bunun apartmanın ustasına dair tasavvuru nedir ?Burda ben birtakım eserler buluyorum,bir takım izler buluyorum,çünkü,bu binanın bir mühendislik gerektiren boyutu var.Bu bina bu mühendislik olmadan olmaz.Dolayısıyla bu binayı meydana getiren bir mühendis bir usta vardır.Ben de o ustayı görmesem bile ,binayı gördüğüm taktirde ustasının da olduğuna inanırım...Benim demek istediğim binayı görüyor ve binayı gördükten sonra ustaya inanıyor.Müslümanların büyük çoğunluğunun,Allah a inananların büyük çoğunluğunun Allah inancı budur.Diyor ki ,varlık alemini bir bina olarak görüyor,bu binanın mutlaka bir bennası var ,Peki bu binayı yapan nasıl binanın ustası binadan ayrı ise ,binadan kopuk ise ,binadan gayip olabirse ,binadan uzak olabilirse ,binayı bırakıp gidebilir de.Binayı yaptı,sonra çekip gidip taaa kilometrelerce uzakta varlığını sürdürebilir.Müslümanların büyük çoğunluğunun Allah a bakış açısı budur.
Cevapla

“Allah (Tevhid) İnancı” sayfasına dön