Oruç Başlangıcı için tavsiye

Herşeyin zekatı vardır, bedenin zekatıda oruçtur.
Musa Özateş
Mesajlar: 1205
Kayıt: 17 Mar 2007, 01:17

Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen Musa Özateş »

Oruç Başlangıcı için tavsiye

Diyanet türü kuruluşlar hilale milale bakmaksızın bir sene önceden ramazan ayının başlangıcını ilan ederler oysa Şaban ayı sonunda hilalin görünmesi oruç başlangıcı için şarttır
bu sene diyanet salı günü hilalin görüneceğinden bahisle çarşamba gününü orucun ilk günü ilan etti

Hilalin salı değil çarşamba günü görüneceği ve perşembe günü orucun ilk günü olacağı konusunda ise ciddi belirtiler var
bu nedenle bu karışıklığı önlemek için
Salı günü ramazan ayı orucuna niyetlenmeden ilk sahuru yapmak ve çarşamba günü oruçlu olmak ihtiyata en uygundur
ramazan ayı orucuna niyeti ise perşembe günü yapmak daha doğrudur
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen f_altan »

1568- Şaban ayının otuzuncu gününün ramazandan olup olmadığı konusunda, şüphe ve tereddüt hâsıl olursa, o günde oruç tutmak farz değildir ve eğer o günü oruç tutmak isterse, ramazan orucu olarak niyet edemez. Ancak böyle bir günde, geçmiş ramazana ait kaza veya onun gibi herhangi bir oruca niyet eder ve daha sonra bu günün ramazan ayından olduğu ortaya çıkarsa, bu oruç, ramazan o-rucu yerine geçerli olur.

1569- Şek gününde, yani şaban ayının otuzuncu gününün şabandan mı yoksa ramazan ayından mı olduğu hususunda şüphe vaki olan günde, eğer bir kimse kaza, müste-hap veya benzeri bir oruca niyet ettikten sonra gündüz ramazan ayı olduğunu anlarsa, niyetini ramazan orucuna çevirmelidir.

1570- Bir kimse, ramazan orucu gibi muayyen (=belli bir vakti) olan farz orucun niyetinden dönerse, orucu batıl olur. Ancak, orucu bozan şeylerden birini yapmaya niyet eder fakat o işi yapmazsa, orucu batıl olmaz.
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen f_altan »

AYIN İLK GÜNÜNÜN TESPİTİ

1730- Kamerî aylarının ilk günü, beş şeyle tespit edilir:
1) Bizzat insanın kendisinin hilâli görmesi ile.
2) Sözleri yakîn=kesin bilgi getirecek büyük bir topluluğun, hilâli gördüklerini söylemeleri veya herhangi bir şeyle insana yakin gelmesi ile.
3) İki adil erkeğin gece hilâli gördüklerini söylemeleri ile. Ancak hilâlin vasfı konusunda farklı haber verirler veya hilâlin iç kısmının ufka doğru olması gibi gerçeğe aykırı bir şekilde şahadette bulunurlarsa, ayın ilk günü tespit edilmiş olmaz. Ama eğer hilâlin bazı özelliklerinin tespitinde ihtilafa düşerlerse, örneğin biri hilâlin yüksek olduğunu, diğeri ise yüksek olmadığını haber verirse, o iki adilin sözüyle ayın ilk günü sabit olur.
4) Şaban ayından otuz günün geçmesi ile. Şabandan otuz gün geçince, ramazan ayının ilki sabit olur. Yine, ramazan ayından otuz günün geçmesiyle de şevval ayının ilki sabit olur.
5) Şer'î hâkimin, ayın ilk günü olduğuna hükmetmesi ile.

1731- Şer'î hâkim (=veliyy-i fakih) ayın ilk günü olduğuna hükmedince, onu taklit etmeyen kimse bile onun hük-müne göre amel etmelidir. Fakat şer'î hâkimin hata yaptığını bilen bir kimse, onun hükmüne göre amel edemez.

1732- Ayın ilk günü, müneccimin sözü ile sabit olmaz. Ancak, insan onun sözü ile ayın ilk günü olduğuna yakin ederse, ona göre amel etmelidir.

1733- Hilâlin yüksekliği veya geç batışı ile, önceki gecenin, ayın ilk gecesi olduğuna hükmedilmez.

1734- Kendisine ramazan ayının ilk günü sabit olmadığından dolayı oruç tutmayan bir kimse, iki adil erkeğin bir önceki gece ramazan ayının hilâlini gördüklerini haber vermeleriyle, o günün orucunu sonradan kaza etmelidir.

1735- Bir şehirde ayın ilk günü sabit olursa, başka bir şehir için geçerli olmaz. Ama eğer o iki şehir birbirine yakın ise veya insan o iki şehrin ufuklarının bir olduğunu biliyorsa, birinde hilâlin görülmesi diğeri için de geçerlidir.

1736- Ayın ilk günü, telgrafla sabit olmaz. Fakat telgraf çekilen şehrin ufku diğer şehirle bir olur veya bu iki şehir birbirine çok yakın olurlarsa, telgraf, şer'î hâkimin hük-müne veya iki adil erkeğin tanıklığına dayalı olduğu takdirde ayın ilk günü sabit olur.

1737- Ramazan ayının otuzuncu gününün ramazandan mı, yoksa şevval ayından mı olduğu belli olmayan bir günde, insanın oruç tutması gerekir. Fakat bir kimse, akşam olmadan o günün şevval ayının ilk günü olduğunu anlarsa, orucunu açmalıdır.

(İmam Humeyni'nin ilmi halinden)
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Kullanıcı avatarı
f_altan
Mesajlar: 2376
Kayıt: 22 Oca 2007, 20:49

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen f_altan »

"Ramazan Ayı'nın ilk günü büyük ihtimalle 12 Ağustos Perşembe"
08-08-2010

Ayetullah Seyyid Ali Hamaney’in Hilal gözlemleme bürosu üyesi Hüccetü’l İslam Muvahhit Nejat:"Ramazan Ayı’nın İlk Günü Büyük Bir İhtimalle 12 Ağustos Perşembe Günü"

Hilal gözlemleme işi uzmanların katılımıyla yapılması gereken bilimsel bir iştir. Astronomi yazılım ve programlarından istifade edilerek ayın nerede olduğu tespit edilir. İkinci bir konu ise güven ve itimattır. Hilali gözlemleyen kişinin bu konudaki sözlerinin doğru ve sadık olması gerekmektedir.

İran İslam cumhuriyeti lideri Ayetullah Seyyid Ali Hamaney’in Hilal gözlemleme bürosu üyelerinden biri hilal gözlemleme uzman ekiplerinin görüşlerini ve Perşembe gününün büyük bir ihtimalle Ramazan Ayının ilk günü olması hakkında şunları söyledi: Yurttaşlarımız bazı ülkelerde Ramazan Ayının İran’a göre daha erken başlayacağından dolayı endişelenmesinler, buna kesin olarak emin olsunlar ve güvensinler ki İran da Hilalin gözlemlenme işi yeterli derecede dikkat edilerek yapılmaktadır.

Hüccetü’l İslam Muvahhit Nejat şöyle devam etti: Elde ettiğimiz bazı haber ve bilgilere göre bazı ülkelerde maalesef hilal gözlemleme işinde yeterli derecede tecrübesi olmayan kişilerin bu işi yaptıklarını duymaktayız ve ayın görülmesi konusunda acele edip şaşırmakta ve verdikleri raporların da yeterli derecede dikkate haiz olmadığıdır.

Gerekli tüm teçhizat ve donanıma haiz 120 rasathane ekibi Mübarek Ramazan Ayının hilalini gözlemlemek için 29 Şaban Salı günü çalışmalarına başlayacaktır. Bu işlem her Kameri ayın 29’unda tekrarlanmaktadır eğer yeni hilal gözükürse ayın başlangıcı demektir.

Hüccetü’l İslam Muvahhit Nejat şöyle devam etmekte: hilalin gözükmesinde uzmanların görüşü Salı günü Ramazan hilalinin gözükmemesi yönündedir. Beklentiler hilalin takvimde olduğu gibi Perşembe günü olması yönündedir. Yani Perşembe günü Ramazan ayının birinci günü olacaktır. Çünkü uzmanların dediklerine göre hilalin Salı günü görülme göstergesi oldukça zayıf ve azdır. Ve onların ön görülerine göre Salı gününün Ramazan ayı hilalinin görülmeyeceği yönündedir. Şaban ayı 30’dan çıkacak ve Ramazan ayı Perşembe günü olacaktır.

Ayetullah Seyyid Ali Hamaney’in Hilal gözetleme bürosu üyesi şöyle vurguladı: Hilal gözlemleme işi İran’ın tüm şehirlerinde yürütülmektedir. Gözlemleme işini yürütenlerden biri o şehrin Cuma imamı tarafından atanmaktadır. Bunun sebebi ise hilal raporlarını sunan kişilerin itimat edilecek kişilerden oluşması gerektiğindendir. O yüzden hilal gözlemlemesi yapılan şehrin Cuma imamı tarafından bir yetkili kişinin bu iş için atanması gerekmektedir.

Hilal gözlemleme işi uzmanların katılımıyla yapılması gereken bilimsel bir iştir. Astronomi yazılım ve programlarından istifade edilerek ayın nerede olduğu tespit edilir. İkinci bir konu ise güven ve itimattır. Hilali gözlemleyen kişinin bu konudaki sözlerinin doğru ve sadık olması gerekir. Bundan dolayı rasathane ekipleri tanınan ve itimat edilen kişilerden oluşmak zorundadır.

Bu iş için 120 ekip görev yapmaktadır. Bunlardan yarısı iki gözlü dürbünlerle ve 60 kadarı da teleskoplarla bu işi yapmaktadırlar. Halkımız bazı ülkelerde Ramazan Ayının İran’a göre daha erken başlayacağından dolayı endişe duymaktadırlar, buna kesin olarak emin olsunlar ve güvensinler ki İran da Hilalin gözlemlenme işi, yeterli derecede dikkat edilerek yapılmaktadır.

Ayetullah Seyyid Ali Hamaney’in Hilal gözetleme bürosu üyesi Hüccetü’l İslam Muvahhit Nejat şöyle devam etti: Elde ettiğimiz bazı haber ve bilgilere göre bazı ülkelerde maalesef hilal gözlemleme işinde yeterli derecede tecrübesi olmayan kişilerin bu işi yaptıklarını duymaktayız ve ayın görülmesi konusunda acele edip şaşırmakta ve verdikleri raporların da yeterli derecede dikkate haiz olmadığıdır. Onlar gördükleri şeyin ay mı yoksa ayla benzerlik ihtiva eden başka bir şey mi olduklarından emin olmadan ayı gördüklerini söylemektedirler. O ülkenin yetkilileri de bu kişilerin gerekli şahadet ve tanıklığını tam olarak sorgulamayıp, emin olmadan o ülkede ramazan ayının girdiğini ilan etmektedirler.

Muvahhit Nejat son olarak şunları söyledi: Halkımız, İran da hilal gözlemleme işinin yeterli derecede dikkatle yapıldığına itimat etsinler. Bu iş için 120 rasathane ekibi resmi olarak faaliyet göstermektedir. Ayrıca çeşitli kişiler tarafından istihlal bürosuna yapılan başvurularda dikkate alınarak kayıt edilir sonra tüm raporlar Veliyi Fakih Ayetullah Seyyid Ali Hamaney’e sunulmaktadır. O da bu raporları şer’i açıdan muteber ve doğru bilirse Ramazan Ayının başladığı hükmünü verir
ALLAHUMME SALLİ ALA MUHAMMED VE ÂL-İ MUHAMMED VE ACCİL FERECEHUM VE FERECENA BİHİM
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen Hasan Akça »

bir tavsiye

yaz günü su ihtiyacı aşırı olacak ve vucut zorlanacak çünlkü süre uzun
su depomuzda yok yani günlük kullanmak doldurmak boşaltmak zorundayız
bu nedenle iftar ile sahur arasında
yanınıza iki yada ikibuçuk litrelik bir su şisesi alın ve bunu bu boşlukta yavaş yavaş tüketin
su ihtiyacı kalmaz sorun sadece psikolojik boyuta iner
hatta iki litrede yeter çünkü zaten sulu birşeylerdende su i
htiyacını alacağız
mesela çorba iftarda mutlaka olsun
yine bir adet salatalık iyidir kolaylaştırır

birde fıkra ekleyelim bektaşiden olsun
bektaşiye ramazan geldi demişler
oda

BU DA GEÇER GİDER YAHU demiş :D :D
ali muhsin
Mesajlar: 3121
Kayıt: 24 Nis 2007, 18:41

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen ali muhsin »

Oruc tutarken heleki sicak mevsimlerde caniniz asiri derecede Su istediginde Biran Kerbelayi düsünün ,O Mubareklerki üc gün Asiri Sicak Havada Sussuz kalmislardir .
Aleviler, Al-i Muhammedin Yetim ( UNUTULAN ) Evlatlarıdır
Allahume Salli Ala Muhammed ve Al-i Muhammed
------
Insana Secde etmek ,insanlik onurunu ayaklar altina almak demektir !
Insana Secde etmek ise insanlik icin bir Zillettir !
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

ali muhsin yazdı:Biran Kerbelayi düsünün ,O Mubareklerki üc gün Asiri Sicak Havada Sussuz kalmislardir .
öyle deme muhsin 3 gün dersen bektasilere hak vermis olursun. Adamlar kerbela
3 gün susuz kaldılar diye oruc tutyorlarmıs. haemen acıgını ort. ortbas et .

Aru hurrde bela var.
Varı ac ta kura var.
Bu dunyada oruc var.
ıkı vakit aclık var.

İlim ogren aclık degil
Bu cektiğin sancı degıl.
30 gündür necüsün.
Mıdede akılda , kebap su .

Bunu halen orucun mahyetinı ogrenemeyen buzagılar ,icın zıkrediyorum abilerim ambaların bilgililer icin degilir.

Ali velssellem .
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen alone_man »

PIRCAFERI yazdı:
ali muhsin yazdı:Biran Kerbelayi düsünün ,O Mubareklerki üc gün Asiri Sicak Havada Sussuz kalmislardir .
öyle deme muhsin 3 gün dersen bektasilere hak vermis olursun. Adamlar kerbela
3 gün susuz kaldılar diye oruc tutyorlarmıs. haemen acıgını ort. ortbas et .

.
Arkadaşlar
oruç var tutulması zorunludur mutlaka tutmak gerekir(hasta yaşlı ve yolcular hariç) mesela ramazan ayının bir ay boyunca tutulan orucu gibi

birde tutulması iyi olan ama zorunlu olmayan oruçlar vardır her ayın ilk günü veya diğer günlerde tutulanlar gibi
muharrem orucuda böyle sevaptır yani tutmak zorunlu değildir hatta 10.gün tutmak kötüdür
ayrıca kerbela için yada İmam hüseyin için oruç olmaz oruç sadsece Allah rızası için tutulur
üç gün hüseyin orucu olmaz

bu yüzden kafanıza göre oruç tutmayın ibadet hükmüne göre tutun
PIRCAFERI
Mesajlar: 264
Kayıt: 25 Oca 2011, 09:11

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen PIRCAFERI »

muharrem orucuda böyle sevaptır yani tutmak zorunlu değildir hatta 10.gün tutmak kötüdür
Muharrem orucu tutmak sevaptir diyorsun sonradan , 10 gun tutmak kotudur diyorsun . Kac gun tutulmali ? Veya ne demek istedin ?
ayrıca kerbela için yada İmam hüseyin için oruç olmaz oruç sadsece Allah rızası için tutulur
üç gün hüseyin orucu olmaz
Yani sen bize tüm şialara yanliş işmi yaptıgımızı söylüyorsun ? Siz kerbala olayanın degerini bilmiyorsunuz herhalde ?

Senin tuttugun orucun Allaha ne faydası var ? Sana bir faydası yoksa Allah tutugun oructan memmun kalırmı ? Kerbela icın tutulan oructan Allah memmun kalmazmı kalır.
bu yüzden kafanıza göre oruç tutmayın ibadet hükmüne göre tutun
Siz şiimisiniz ya ? Ben yanliş yere geldim herhalde ? Bizim hz muhammedden tutun 12 imamlara hepsi muharem orucundan bahsetmişlerdir . Hz muhammed daha kerbela olayı olmadan olacakları bılıyordu onun muharremin orucunu tutuyordu siz ne diyorsunuz ben anlamıyorum .

Siz sünni kaynaklarlamı besleniyorsunuz nedir işi cözmüş degilim ?
alone_man
Mesajlar: 1769
Kayıt: 13 Oca 2008, 21:28

Re: Oruç Başlangıcı için tavsiye

Mesaj gönderen alone_man »

PIRCAFERI yazdı: Siz şiimisiniz ya ? Ben yanliş yere geldim herhalde ? Bizim hz muhammedden tutun 12 imamlara hepsi muharem orucundan bahsetmişlerdir . Hz muhammed daha kerbela olayı olmadan olacakları bılıyordu onun muharremin orucunu tutuyordu siz ne diyorsunuz ben anlamıyorum .

Siz sünni kaynaklarlamı besleniyorsunuz nedir işi cözmüş degilim ?

şahsen ben aleviyim şiiyim caferiyim ehli beytçiyim 12 imamcıyım kızılbaşım
vede
sünni solcu sağcı bektaşi değilim
buradakilerin çoğu böyledir
ayrıca
şahsen ben hüküm koyucu biri yani müçtehit değilim kuralları ben koymuyorum
12 imam yolunda kuralları fıkhı peygamberimiz koyar 12 imamlar koyar ve onların ilmini bilen onların yolundan giden alimler yani müçtehitler koyar
oruçta birçok hükmü olan ayrıntıları olan bir ibadet biçimidir
Kuran yazmıştır Peygamber anlatmıştır 12 imamlar anlatmıştır alimler anlatmıştır
ne zaman tutulur ne zaman bozulur ne zaman oruç açılır
ne zaman tutulursa sevap ne zaman zorunlu
neyle açılırsa daha iyi
nasıl niçin?
bunlar 12 imamlardan gelen yazılı kaynaklarda mevcuttur bazı ayrıntılar forumda oruç bölümünde anlatılmıştır inceleyin lütfen
yani ben yada sen kafamıza göre hüküm koymuyoruz 12 imamlara uyuyoruz
birde şu var
sünnilerle herşieyimiz ayrı farklı değilki ortak hükümlerimizde var
mesela onlarda ramazan ayı orucunu bizim gibi zorunlu kabul ederler
ama mesela oruç bozmada biz dini konularda yalan söylemenin orucu bozacağına inanırız onlar buna inanmaz
biz iftarı onlardan daha geç açarız onlar erken açar vs gibi ayrıntılı farklılıklarda var her hükümde olduğu gibi
bu yüzden alevilik başkadır sünnilik başkadır
bizde onlar gibi düşünseydik bizde sünni olmuş olurduk ama biz 12 imamlar gibi düşündüğümüz için aleviyiz
Cevapla

“Oruç” sayfasına dön