Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Dinin ana direği namazdır...
biralevi
Mesajlar: 1487
Kayıt: 24 Ara 2006, 14:02

Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen biralevi »

HALKA NAMAZI BEKTAŞİ UYDURMASIDIR…..

HAK ; Allahın yoludur, Hak Ali iledir hadisi gereği Hz.Ali’nin yoludur
,Kuran ve Ehli Beyt le temellendirilen dosdoğru bir yoldur,12 İmamların yoludur,
Zaten hakka uymak demek Kuran ve Ehli Beyt teori ve pratiğine uymak demektir, bu yolu yaşatan 12 imamlara uymak ,onların istediği,tavsiye ettiği,bazen emredip bazen yasakladıkları kurallara göre hareket etmek demektir.
Hakkın batıla ihtiyacı yoktur,hakkın kendisi ilerlemek için yeterlidir,lakin batılın hakka ihtiyacı vardır,batıl kendi başına ilerleyemez içine haktan parçalar katmak zorundadır.
Okuyucularım bilirler hep vurgu yaptığım bir konudur;
Bektaşilik sünni sufist hacı Bektaş adına Osmanlı tarafından kurulmuş sünni bir tarikat olup bugün çeşitli etkileşimler nedeniyle islam dışına çıkmış ve her türlü fikri içinde barındıran bir kültür sentezi olarak bir virüstür ve en çokta mazlum ve masum alevi halkımızı etkilemektedir.
Bu yüzden Bektaşilik ilkelerinin alevi halkına bulaşmasını önlemek yada bulaşmışsa temizlemek gerekir.
Bu iş putlarla yapılan mücadele türünden bir mücadeledir.
12 İmam yolunda olan ibadetleri gündeme getirdiğimizde ;

Bizim kalbimiz temiz,
Biz batıniyiz,
Eline beline diline hakim ol yeter,
Biz şeriatçı değiliz yada şeriat kapısını aştık
Diyen Bektaşiler,
Bugün alevi halkımızı şekilden şekile
kılıktan kılığa sokmaya çalışıyorlar,
Çünkü sıkıştılar,
Sıkışnca genişler mecelledeki kuraldır,
Batılın hakka ihtiyacı vardır,durum budur,
Hiçbir islami kavrama direk karşı çıkmayan Bektaşiler
kavramları sulandırarak
çarpıtarak
eğip bükerek,
içine başka anlamlar yükleyerek sunuyorlar.
NAMAZ gündeme geldiğinde;
Kuranda Namaz yok,Namaz farsçadır,Aslı salattır o da dua anlamına niyaz anlamına gelir diyen
gerçeklerden habersiz aklını fikrini yitirmiş Bektaşiler ,
Şimdilerde HALKA NAMAZI, yada Tarikat NAMAZI mız var diye propagandalara giriştiklerini görüyoruz.
Hani namaz yoktu? Namaz farsçaydı?
Neden Halka niyazı demiyorsunuz yada Halka salatı demiyorsunuz ?
diye sormaya bile gerek duymuyorum.
Çünkü her türlü mutasyon ve fırıldaklık bunlarda mevcut.
Anlattıklarına göre ;gerçi herkes farklı anlatıyor yani uyduruyor ya neyse ortak bazı anlatılara göre;

‘Bektaşiler cemden ceme bu namazı ! kılarlarmış yani bu halka namazının ! vakti cemden ceme olmuş oluyor,yani ceme katılmayanlar bu namazdan! Muaf, kurtulmuş oluyorlar,
Bektaşilerin bu saçma anlayışına göre İslamiyeti kabul edipte ceme gitmeyenlere halka namazı kılmak emredilmemiş oluyor.
Gidenlerde kılmak zorunda mı değil mi?
Henüz herhangi bir sivri akıllı ! Bektaşi bu soruya cevap vermedi, akıllarına gelince verirler sanıyorum,
Ceme gidip bu namazı kılmadan yerine oturan kişi günah işler mi ?
hiçbir Bektaşi kaynağında cevabı olmayan bir soru olarak önümüzde duruyor.
Neyse ortak anlatılan halka namazı şekli şöyle;
‘Dede posta oturuyor,
Talip cemevine giriyor,
Pirin yada dedenin önünde dara duruyor, (duruş şekli biraz masonik ya neyse konumuz bu değil)
Dede bu talibe gülbank okuyor,(yada halk ozanına oku diyor)
Sonra talip secdeye kapanıyor,
Meydandan niyaz alırlar,( Hak-Muhammed,Ali denir)
İşte hem dededen hem meydandaki taliplerden secde edip niyaz alınca ,
Halka namazı kılınmış oluyor…..
Gerçi halka derler ama son zamanlarda biraz hilal şekline dönüşmüş durumda,
Hilalin açık ucunda dede oturuyor,
Yani aslında Hilal namazı demeleri daha uygun gibi,(neyse bizi ilgilendirmez,)
Tabi yöreden yöreye,dededen dedeye ufak tefek bazı değişikliklerde olur,
Oturduktan sonrada sırayla meydana gelip kılanları da gördük,
Seronomi bitince bitime doğru dede efendileri aşka gelir;
Allah Allah Namazlarınız niyazlarınız kabul ola,Hak Muhammed Ali dergahına yazıla,secdeye ! inen başlar dert görmeye diyede niyaz edebilir,

Bazen son bölümde
‘Diz üstü yürünerek pirin eli öpülür,postuna veya dizine niyaz edilir,yanındakilere,yakındakilere meydandakilere sırasıyla niyaz edilir, sonra dara durulur, vs vs vs
Bu tiyatro böyle sürer gider ve cahil insanlar Alevilik yolu bu diye
Aldatılır
Kandırılır
sömürülür,
Bunların hepsi Bektaşilerin uydurmasıdır ,Kuranda ve 12 imam yolunda kaynakları yoktur,
Zaten aklı başında hiçbir ateist yada solcu kendisini bu durumlara düşürmez,
Kurnaz Bektaşi önderlerinin de ne semah döndükleri nede halka namazı diye böyle dizüstü sürünüp el etek öptükleri vaki değildir,
Bunu HEP YAPTIRDIKLARI GİBİ cahillere ve gençlere yaptırırlar,
Sorarsanız ‘ bunu nerden uydurdunuz’ diye iki klasik örnekleri vardır,
İlkinde
‘Ademe secde edin denildiğinde İblis secde etmemişti,Hak ademdedir ve biz cemal cemale durarak Allahın didarını insanda görüyoruz,aslında Ademe secde ediyoruz,kıble insandır, Allahın emrini yerine getiriyoruz’
diyerek bu ayetleri çarpıtırlar.
Ama o ayetleri ne peygamberimiz nede 12 imamlarımız böyle anlamamışlardı,
Böyle anlatmamışlardı ve sizin yaptığınız gibide yapmamışlardı
dediğinizde çuvallarlar
yanıt veremezler,
kem küm ederler
ama yinede iblis gibi inatlarından vazgeçmezler,
İblisi kınarlar
Ama
kendilerinin onun hizmetçisi olduğunu aynı huydan olduğunu görmezler,
görmek istemezler,
İkinci dile getirdikleri örnekte
‘ Kabede namaz kılınırken kabeyi ortadan kaldırma durumunda halka namazı kılınmış olacağı şeklinde gerçekliği olmayan hayali,uçuk kaçık bir senaryodur,’
İyi ama Allah kıble olarak kabeyi emretmiş ve peygamberimiz ve 12 imamlarımızda hep bu emre uymuşlardır,
Diye karşı çıktığınızda cevapları yoktur ama iblisi inatlarından da vazgeçmezler.
Aslında bu da sinsice Kabenin saygınlığını yok etmeye yönelik sebatayist Bektaşilerin senaryosudur,
Kabeyi ortadan kaldırma,yok etme,yok sayma fikri apaçık islama aykırıdır.
Dahası Kabe Hz.Ali’nin doğum yeri ve Allahın emriyle yapılan ilk ibadethane olduğu halde utanmadan bunları söyleyebilirler,

Neresinden bakarsak bakalım
Bektaşilik ; rezilliktir,kirlidir,çürüktür,batıldır,
Hakka ait kavramları (Namaz,secde,abdest,kıble, vs vs)
batıl işleri için kullanırlar ve hiçte utanmazlar,

MASUM VE MAZLUM ALEVİ HALKIMIZI
İSLAM DIŞI,
BATIL
BEKTAŞİLERİN MİKROPLARINDAN KURTARMAK İÇİN YAPTIĞIMIZ
DEVRİMCİ HAREKETE YARDIMCI OLMAYAN HERKES
MAHŞERİ VEBAL ALTINDADIR,

HAKKA HAK DEMEYEN HERKESLE
MAHŞERDE HESAPLAŞACAĞIZ………

Av.Teoman Şahin
odman
Mesajlar: 1
Kayıt: 15 Ara 2016, 15:19

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen odman »

BENCE DERSİNİZE BİRAZ DAHA ÇALIŞMALISINIZ.
SADECE HZ. MUSA VE ÇOBANIN HİKAYESİNİ OKUSANIZ O SİZE KAFİ GELECEK ASLINDA.ANCAK ALLAHIN AYETİNDE BELİRTTİĞİ GİBİ SANIYORUM SİZDEN BAHSEDİYOR. (ONLAR SAĞIR VE KÖRDÜR. )
VE YİNE NEDEN NAMAZ İBADETİNİ ŞEKİL VERMEYE ÇALIŞILIYORSUNUZ. SONUCUNDA BATİNİ BİR SEY EDİNMEK İÇİN MUHAKKAK ZATİNİ BİR İŞ GEREKİR.
Allah NAMAZA ŞEKİL İÇİN SİZİMİ TAYİN ETTİ BİLMİYORUM ANCAK YİNEDE BÖYLESİ KUTSAL BİR GÖREVİ SESLENİYORSANIZ BİRAZ DAHA ARAŞTIRMACI OLUN KULAKTAN DOLMA BİLGİLERİ GERÇEKMİŞ GİBİ YANSITMAYIN UNUTMAYIN Kİ GERÇEĞİN ÜSTÜNÜ ÖRTMEK KÜFÜRDÜR.
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Öncelikle yazılarınızı küçük harfle yazın lütfen ..okuyabiliyoruz yazıları normal haliyle yani ...

Namaza biz kendi kafamızdan şekil vermiyoruz...Kur an ve Ehlibeyt as diyoruz.Allah ın kitabı ve masum İmamların as sözleri ...peygamberimizin saa buyruğuyla .."iki emanet bırakıyorum ,Kur an ve Ehlibeyt ,bunlara beraber sarılırsanız kurtulursunuz,yoksa saparsınız "sözüne dayanıyoruz biz..Kur an ı Kerim i Ehlibeyt in sözleriyle anlıyoruz ve yorumluyoruz.

peygamberin saa sünneti gereği namaz yani beş vakitli ibadet şekliyle farzdır.Farz olan ibadeti inkar etmek küfürdür asıl olan.İnsan genel anlamda çeşitli şekillerde dua edebilir ..Allah a istediği şekilde yalvarabilir...Ancak bir de Allah ın buyruğu ve Peygamberin saa sünneti gereği ,bütün İslam alemine farz olan ibadetler vardır.Abdest ,Namaz ,Zekat ,Hac ,Humus ..bunları insanlar kendi kafasına göre uygulayamaz.Belli olan hükümleri vardır...Yaparsak uygularsak faydası bize döner yine ... Namaz ve diğer farz ameller doğru uygulandığında hikmetleri çoktur.Hepsi bizim içindir ,insanlar için..Bizim ısrarla namazı savunmamız inancımızın gereğidir..İmam Hüseyin Aleyhisselam ın Kerbela daki mesajına sahip çıkmanın gereği ,Ehlibeyt in /12 İmamların yolu gereği,yani Peygamberin saa sünneti gereği yani Aleviliğin gereği Ali nin as yolunda beş vakit şekilli ibadet olan namaz vardır,ezan da vardır ve insanlar kafasına göre dua edebilir ancak kendi kafasına göre namaz kılamaz....
AleviTurkmen
Mesajlar: 68
Kayıt: 10 Ara 2016, 00:50

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen AleviTurkmen »

Alevîler de namaz abdest zekat var haj zorunlu değil çünkü yoksulluk dan dolayi, sosyal ve Alevîleri Araplar sevmemek ten dolayı

Her ne ararsan kendinde ara Mekke değil

Aleviler hem zahir ve Batıni olarak başka yorumlariz

Senin dediğini bide gerçekten Ahlibeyt dedimi

O zaman kuranda neden yazar bu kitap hakktir başka kitaplara inanmayın
beyazgül12
Mesajlar: 1390
Kayıt: 26 Haz 2014, 15:36

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen beyazgül12 »

Yazdığım bu hadis tabiki de sahihtir ve Sia ve Sunni çoğu kaynakta geçer .

Yine nefsinizden yazıyorsunuz ..Ben ne yazdım ..bu amellerin belli hükümleri vardır ..Alevilerde zorunlu değil de ne demek ..asıl Aleviyim diyenlere öncelikle farzdır bu ameller ..Diyorum ki Alevilik Ali den as gelir ..burda hem fikirsek o zaman Alevilerde zorunlu değil ,bu cümleyi de kanıtlayacaksın o zaman ..yani ben okudum şu kitapta şu sayfasında şu yazar Hz Ali as dan ya da diğer İMAMLARIN as her hangi birisinden " Alevilerde namaz ,oruç ,hac ,zekat ,humus zorunlu değil " diye bir cümle yazıp kanıtlayacaksın ..yok diyorsan ,zorunlu değil diyorsan kanıtla ..yazdığımız delilleri çürüt ..zekat ın yoksullukla alakası var ,zekatın hükümlerinde belirtilir ancak namaz beş vakit ya da üç vakit birleştirerek,12 İMAMLARIN as açıkladığı şekliyle bütün İslam alemine farzdır ..

AleviTurkmen
Mesajlar: 68
Kayıt: 10 Ara 2016, 00:50

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen AleviTurkmen »

Geldik yine ayni meselelere

ben bunlari yazdim

Shialar zaten cagou sunni di taki Shah ismail gelince

kaynak hadis gosterme bana

KURAN GOSTER
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen Hasan Akça »

AleviTurkmen yazdı:Geldik yine ayni meselelere

ben bunlari yazdim

Shialar zaten cagou sunni di taki Shah ismail gelince

kaynak hadis gosterme bana

KURAN GOSTER
zavallı cahil Bektaşi
din sadece kuran değil
iki emanettir diğeride ehli beyttir
sanki kurana inanıyormuş gibi)))
AleviTurkmen
Mesajlar: 68
Kayıt: 10 Ara 2016, 00:50

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen AleviTurkmen »

Tamam ama senin dedigin kaynak belki gercek degil, kitap degistirilmis olabilir.

Senin inancin benimkinden daha yuce degil, herkesin inanci kendine.

Benim deyislerim belki daha ahlibeyt sozu, kitap yazdi diye dogru degil ki
AleviTurkmen
Mesajlar: 68
Kayıt: 10 Ara 2016, 00:50

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen AleviTurkmen »

İslam dininde adına salat denilen bir ibadet biçimi vardır. Bu ibadetin unsurları; kıyam yani ayakta durmak, rüku yani öne doğru eğilmek, secde yani yere kapanmak, ka’de yani oturmak, .
İşte Hazreti Ali böyle ibadet ediyordu. Hazreti Muhammed de böyle ibadet ediyordu.
Alevilerde aynı şekilde ibadet ediyor.

Bizde temizlik hem icte hem dista, hergun temiz olmalisin, temizlik iman dan gelir.

Kimse namazı inkar etmiyor

Önceki satırlarda da belirtmeye çalıştığımız gibi namaz Farsça bir kelimedir. Kuran da ki karşılığı Salat´ir. Salat´in anlamı ise Allah´i içten anıp selamlama ve duadır. Bu gün egemen Sünni anlayışın günde beş vakit kıldığı ve Alevilere dayattığı ve neredeyse dinin temeli saydığı namaz ibadetinin Kuran da beş vakit olduğu yönünde acık bir beyan yoktur. Madem namaz inancın özü sayılacak kadar önemli bir ibadet neden Yüce Yaratıcı bu konuda acık ve kesin hükümler ortaya koymasın?

Aleviler namazı ret etmiyor. Nitekim Cem ibadetinde halka namazı seklinde ibadetlerini yerine getiriyorlar. Ancak bu namaz hiç bir şekilde egemen Sünni anlayışın namazıyla benzer değildir. Bazıları çıkıp diyebilir ki: “su kadar milyon insan namazı böyle kılıyor da siz Aleviler neden farklı anlıyor ve uyguluyorsunuz?” Hemen belirtelim ki çoğunluk her zaman doğru yapıyor anlamına gelmez.

İbadetle amaçlanan kişinin kendini yenilemesi, arındırması ve sosyal dayanışmayla kişiliğini tamamlamasıdır. Maun süresi böyle bir anlama sahip. İbadet için ibadet, gösteriş için yapılan ibadet nafile ibadetlerdir.

Alevi ibadet anlayışı biçimsellikten uzak içtenliği esas alır. Al-i İmran Suresi 191. Ayetinde “Onlar; ayakta iken, otururken, yan yatarken Allah´i anarlar”. Bakara s Suresi 239. Ayeti: “Eğer korkarsanız, (namazı) yaya yahut binekte iken kilin”. Bu ve benzer ayetlerde de anlaşılacağı üzere Allah insanlara içten ibadet etmeyi emrediyor.

Birileri kabul etsin veya etmesin, Alevilerin ibadet anlayışı bu minval üzeredir.

+Safâ KIRVELî MUAVİYE'NİN Hz. Ali’ye Lanet Edip, Lanet etmeye de Emir Vermesi:

"...Muaviye Hz. Ali’ye lanet etti..."

(İkd’ül Ferid İbn-i Abdu Rabbih’in c.4, s.366 / İbni Ebil Hadit' in "Şerhu Nehc'ül Belağa"c.1, s.356; c.3, s.258 – 1.Baskı-Mısır)


"....Muaviy e Hz.Ali’ye sövdü...."

(İbn' ül Esir' in "Üsd' ül Gabe" c.1, s.134 / el-İsabe c.1, s.77 / El-Kamil İbn’ül
Esir c.3, s.302 / el-Suyuti' nin "Tarih'ül Hulefa" s.190 / İbn-i Abdurabbih’in
“el-İkd’ül Ferid” c.2, s.144 / İbni Hacer el-Heytemi' nin "Sevaik' ul Muhrika"
s.33 / Nehc'ül Hak ve Keşf'üs Sıdk s.310)


"...Muaviye namaz kıldığında (Allah kabul etmesin) Ali'ye, Hasan’a, Hüseyin’e, İbn-i Abbas’a Kays bin Sa’d bin İbadet ve Eşter’e lanet etti...."

(Şeyhülislam Süleyman el-Kunduzi el-Hanefi el-Belhi'nin "Yenabi'ul Mevedde" s.162)


"...Muaviye Hz. Ali’ye sövmeleri için emir verdi...."


kaynaklar:

(Sahih-i Müslim c.2, s.360 / Sahih-i Tirmizi c.5, s.301, Hadis No: 3808 / el-Hakim Nişaburi'nin "Müstedrek alas-Sahihayn" c.3, s.109 / Hasais en-Nisai s.48, 81 Haydariye Bas. / el-Künci eş-Şafii'nin "Kifayet'üt Talib" s.84,86 Haydariye Bas./ İbn-i Asakir'in "Tarih-i Dimaşk" c.1, s.206, Hadis No: 271,272 / ez-Zerendi el-Hanefi'nin "Nazım Dürer es-Simtayn" s.107 / Menakib-i Hüvarezmi s.59 / İbn-i Esir'in "Üsd'ül Gabe" c.1, s.134; c.4, s.25-26 / el-Askalani eş-Şafii’nin “el-İsabe fi Temyiz es-Sahabe” c.2, s.509 / İbn-i Mezahim’in “Vak’it Siffiyn” s.82, 92 / İbn-i Abdu Rabbih’in “İkd’ül Ferid” c.4, s.29 / İbn-i Ebil Hadit'in "Şerhu Nehc'ül Belağa" c.1, s.256, 361, Mısır 1. Bas. / Sıbt İbn-i Cevzi’nin “Tezkiret’ ül Havas” s.63 / el-Emini’nin “el-Gadir” c.1, s.257; c.3, s.200)


Muaviye mimberde Hz.Ali'ye lanet okudu ve bütün valilerine de ona lanet okumalarını emretti.

Peygamberin zevcesi Ümmü Seleme, Muaviye'ye mektup yazarak şöyle dedi :

Siz mimberde Hz. Ali'ye ve onu seven herkese lanet ettiğiniz için Allah ve resulüne küfrediyorsu-nuz.

Ben, Allah ve Resulünün Hz.Ali'yi sevdiğine şehadet ediyorum. Ama Muaviye onun sözlerini dinlemedi.

(Bkz. İbn-i Abdurabbih'in "İkd'ül Ferid" kitabı c.4, s.366)


muaviye, İslam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi).

Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulunduğu idarecilerinin yardımıyla, has ve seçkin Ali taraftarlarını öldürdü ve bazılarının başını mızraklara takıp şehirlerde gezdirdi. Rastladıkları Şiilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarını ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardı. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.

(en-Nesaih’ül Kafiye S.58,63, 77-78)



Kaynak:

1. el-Hasais en-Nisai s.24
2. İbn-i Asakir'in 'Tarih-i Dimaşk' c.2, s.184
3. el-Müttaki el-Hindi'nin 'Muntahab'ul Kenz' c.5, s.30
4. el-Suyuti'nin 'Tarih'el Hulefa' s.73
5. el-Nebehani'nin 'Feth'ül Kebir' c.3, s.196
6. Tabari'nin 'Zehair'ul Ukba' s.66
7. Menakıb-ı Hüvarezmi s.82
8. Mişkat'ül Mesabih c.3, s.235, İbn-i Sabbağ el-Maliki'nin 'Füsul'ül Mühimme' s.111

9. Tabari' nin 'Zehair'ul Ukba' s.66 ve 'Riyad'ul Nadara' c.2, s.219
10-. Menakıb-ı Hüvarezmi s.81-82
11-. Menakıb-ı Meğazeli s.83
12. Süleyman el-Kunduzi' nin 'Yenabi' ul Mevedde' s.205
13. eş-Şeblenci' nin 'Nur'ül Absar' s.110
14. el-Künci' nin 'Kifayet' üt Talib' s.82
15. el-Hamvini eş-Şafii' nin 'Feraid es-Simtayn' c.1, s.302
16. el-Murkat fi Şerh’ül Müşkat c.10, s.474


Sahih Muslim de var 
Hasan Akça
Mesajlar: 1745
Kayıt: 05 May 2008, 22:02

Re: Halka Namazı Bektaşi Uydurmasıdır

Mesaj gönderen Hasan Akça »

AleviTurkmen yazdı:
konunun dışına neden çıkıyorsun?
Bektaşi olduğun içinmi konuları çarpıtıyorsun onların yöntemidir çarpıtma
çünkü Yahudilerden beslendiler
Cevapla

“Namaz” sayfasına dön